دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

ذخیره سازی اطلاعات در ناخن!

در حال حاضر چند ابزار الکترونیکی دارید؟ گوشی، لپ‌تاپ،و حتی یک ساعت هوشمند؟ تا به حال چند بار برای‌تان پیش آمده که بخواهید عکس‌ها، اسناد و ویدئو‌های خود را میان این ابزارهای منتقل نمایید؟ فناوری inTouch توسط گروهی از محققین مرکز پژوهشی‌های VTT فنلاند برای همین منظور ارائه شد. این فناوری امکانی را به وجود می‌آورد که حلقه، دستبند یا ناخن خود را به یک کانال ارتباطی تبدیل کرده و اطلاعات را به ساده‌ترین و ایمن‌ترین شیوه ممکن میان ابزارهای مختلف منتقل نماید (حتی زمانی که آن ابزار متعلق به فرد دیگری باشد).

احتمالا پیش‌تر از این، عرضه یک فناوری جالب مانند این در زمره آرزوهایتان بوده است. حتما برای شما هم پیش آمده است که در یک مهمانی یا جلسه خاص حضور یافته‌ و هر یک از حضار با ابزار الکترونیکی خود از مراسم عکس گرفته و در نهایت علاقمند بوده‌اید که آن عکس‌ها را با یکدیگر به اشتراک بگذارید. اما قطعا ابزارهای الکترونیکی شما با یکدیگر فرق داشته و هر یک نیز از سیستم عامل متفاوتی پشتیبانی کرده اند که این نیز مزید بر علت شده است، تازه نداشتن ابزار ذخیره سازی لازم از قبیل فلش، هارد و کارت حافظه یا اتمام شارژ نیز از دیگر مسائلی است که احتمالا برایتان پیش آمده است. پس از اتمام اینگونه رخدادها و مراسم‌ها، معمولا عکس‌ها (البته برخی از آنها) در وبسایت‌های اجتماعی آپلود می‌شوند و افراد هم با ابزارهای الکترونیکی خود آنها را دانلود می‌کنند. اما چه می‌شد اگر راه بهتری برای این کار وجود داشت؟
تیمی از متخصصین مرکز پژوهشی Vtt در فنلاند مدت‌هاست مشغول بررسی ابزارهای مختلفی هستند که قابلیت تبدیل شدن به رابط تاچ را داشته و بتوانند اطلاعات را میان ابزارهای مختلف منتقل نمایند.

ایده اصلی در این روش آن است که فرد یک حلقه، دستبند یا ساعت را دست می‌کند یا اینکه نوعی ناخن هوشمند را مورد استفاده قرار می‌دهد که دارای یک حافظه بسیار کوچک و یک آنتن است اما باتری ندارد. برای عملی شدن فرایند انتقال داده‌ها، لازم است که ابزار الکترونیکی مورد نظر نوعی آنتن ویژه داشته باشد تا انرژی مورد نیاز برای حلقه یا وسایل مانند آن را تأمین کند.

زمانی که کاربر با استفاده از وسیله مورد نظر، آن ابزار را لمس می‌کند، برقراری ارتباط به نوعی به اطلاع وی می‌رسد، مثلا یک آیکون خاص روی آن نمایش داده می‌شود. اگر کاربر بخواهد حجم کمی از داده‌ (مثلا آدرس یک وبسایت یا یک عکس کوچک) را آپلود نماید، آن داده‌ها در داخل حلقه ذخیره می‌شوند. پس از این مرحله  زمانی که کاربر ابزار دیگری را لمس نماید که از همین فناوری بهره می‌برد می‌تواند آن اطلاعات را از حلقه دانلود کرده و روی ابزار مورد نظر خود ذخیره کند.
تراشه و آنتن این فناوری بسیار کوچک است و فاقد هرگونه باتری می‌باشد، به همین دلیل می‌توان به سادگی آنها را در داخل لوازم جانبی، لباس، جواهر یا همانگونه که گفته شد در داخل ناخن‌های مصنوعی قرار داد.

متون را به گفتار تبدیل کنید! برای گوشی های اندرویدی؛

دانلود نرم افزار در لینک زیر

رمز فایل: www.it.com

http://s1.picofile.com/file/8101181426/1758510_228.apk.html

سگ ، یک دختر بچه را خورد

بی‌توجهی صاحب این سگ منجر به مرگ خواهر زاده نوپای خود در شهر کرواسی واقع در انگلستان شد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازباشگاه خبرنگاران، بر اساس قانون شدن ممنوعیت نگهداری از سگ بولداگ به عنوان حیوان خانگی و بی‌توجهی صاحب این سگ منجر به مرگ خواهر زاده نوپای خود در شهر کرواسی واقع در انگلستان شد.

وی به دلیل زیر پا گذاشتن این قانون برای بار دوم توسط پلیس بازداشت شد.
صاحب 35 ساله سگ بولداگ آمریکایی که در شهر کرواسی واقع در غرب ساسکس انگلستان ساکن است در سال 2011 نیز به دلیل نگهداری از بولداگ که از آن زمان به عنوان سگی که توانایی کنترل رفتار خود را ندارد بازداشت و سگ وی توسط پلیس کشته شد.

خواهر زاده نوپای صاحب بولداگ اسم وی اجازه انتشار نداشته است حین بازی در حیاط پشت منزل ویلایی وی در کرواسی بود که مورد حمله بولداگ قرار گرفت و در حالی که سر کودک نوپا را می‌خورد با فریاد شاهدان و صاحب سگ از جسد بی‌جان دختر بچه فاصله گرفت.
بر اساس حکم دادگاه پس از نابود کردن سگ به دست پلیس وی به مدت 5 سال از نگهداری حیوان خانگی محروم شد.

دختر امر به معروف و نهی از منکر در میدان پونک تهران، مورد حمله زن بدحجاب قرار گرفت. در ماه مبارک رمضان

دختر امر به معروف و نهی از منکر در میدان پونک تهران، مورد حمله زن بدحجاب قرار گرفت.

در این روزگاری که مردم در خواسته‌های «خود» غوطه‌ور شده‌اند و مشغولیت‌های دنیایی آنها را سرگرم کرده است، هستند کسانی که هنوز می‌خواهند فروع دین خود را حفظ کنند و برای سرنوشت نیک جامعه، دست و پا می‌زنند.

سمانه شمس، دختر 30 ساله‌ای است که یکشنبه 23 تیرماه امسال در پی امر به معروف و نهی از منکر به یک زن بدحجاب، مورد حمله وی قرار گرفت. این اتفاق در ماه مبارک رمضان در میدان پونک تهران رخ داد.

شرح این ماجرا را در گفت‌وگوی خبرنگار گروه جامعه فارس با این بانوی آمر به معروف و ناهی از منکر بخوانید:

فارس: ماجرای عصر یکشنبه را این طور شروع کنیم که شما پس از پایان یک روز تلاش و کار، به سمت منزل می‌رفتید تا اینکه با یک زن بدحجاب مواجه می‌شوید و برحسب وظیفه، احساس تکلیف می‌کنید که امر به معروف و نهی از منکر کنید اما واکنش‌ این زن، خارج از تصور بوده است، بقیه اتفاق را خودتان توضیح دهید.

شمس: مسیر برگشت من از محل کار به سمت منزل از محدوده میدان صادقیه تا میدان پونک است. ساعت حول و حوش 5 بعدازظهر بود که نزدیک مرکز خرید پونک رسیدم. معمولاً هم اطراف مرکز خریدها و پاساژها پاتوق زنان و دختران بدحجاب است با یکی از این زنان بدحجاب مواجه شدم و مثل همیشه که بر حسب تکلیف دینی، با یک جمله به آرامی، امر به معروف می‌کردم به این خانم تنها یک جمله گفتم و آن این بود که «می‌شود حجابت را رعایت کنی» فقط و فقط همین یک جمله را گفتم که هنوز به نقطه آخر آن نرسیده بودم به یک باره، به سمت من حمله کرد و گلوی من را فشار داد و با دست دیگر شروع به چنگ انداختن به صورت من کرد. من هم که روزه بودم و هوا هم گرم بود احساس خفگی می کردم اما به هر طریقی که بود تلاش کردم بدن خودم را از دست‌های او جدا کنم.

این تو هستی که باید حجابت را برداری شماها چند نفری بیشتر نیستید!

فارس: یعنی هیچ صحبتی نکرد و در جواب امر به معروف به سمت شما حمله‌ور شد؟

شمس: نه، در حین حمله ور شدن به سمت من، فحاشی می‌کرد و می‌گفت که «آدمت می‌کنم، بی‌جا می‌کنی که به من حرف می‌زنی، کاری می‌کنم که دیگر جرأت نکنی به کسی بگویی حجابت را رعایت کن و...» بعد از اینکه خودم را از دست‌هایش جدا کردم به او پیشنهاد کردم که کانکس کلانتری آن سمت خیابان است، بیا برویم تو به خاطر حرف من از من شکایت کن و من هم از اینکه شما کتکم زدی شکایت می‌کنم هنوز جمله را به پایان نبرده بودم این بار بدتر از دفعه قبل به سمتم حمله ور شد و تلاش کرد چادر و روسری‌ام را از سرم بکشد هر چقدر او تلاش می‌کرد من هم مقاومت بیشتری می‌کردم حین این کار، بلند بلند فحاشی می‌کرد و می‌گفت «این تو هستی که باید حجابتو برداری، اینجا دیگه جای شماها نیست، این شماها هستید که باید از اینجا بروید، شماها چند نفری بیشتر نیستید، بمانید خودم چادر از سرتان می‌کشم و...» در این زمان دیگر صدای من هم بلند شده بود و تلاش می‌کردم که چادرم را روی سرم حفظ کنم و به لطف خدا هم این خانم نتوانست به هدفش برسد.

دوره امر به معروف گذشته است؟!

فارس: حوالی مراکز خرید معمولاً شلوغ است و پر رفت و آمد، کسی ناظر این اتفاق نبود که به کمک بیاید؟

شمس: چرا مردم بودند، حتی کانکس کلانتری هم در آنجا بود که نیروهایش مثلاً امنیت آنجا را باید تأمین می‌کردند. اما مردم بیشتر رد می‌شدند و می‌رفتند تا اینکه وقتی زمان کشیده شدن چادر من شد و من صدایم بالا رفت یک آقایی از رهگذران آمد و آن خانم را از من جدا کرد و نجاتم داد. بعد از آن حدود بیست نفر دور ما جمع شده بودند که بیشتر آنها هم آقایان بودند. بعضی‌ها در همان حین، به جای اینکه نسبت به وضع فاجعه بار ظاهر آن خانم، معترض باشند به من یادآوری می‌کردند که دوره امر به معروف گذشته است و نباید به این خانم‌های با این ظاهر حتی نزدیک شد، خانمی به من می‌گفت «به تو چه ربطی داشته، هر کسی را در گور خود می‌خوابانند» آقایی می‌گفت « این زن اوضاعش معلوم است».

فارس: با این اوصاف، وضع جسمی شما در حال حاضر چطور است؟

شمس: با اینکه چند روز از ماجرا گذشته اما هنوز آثار کوفتگی آن در سر و گردنم وجود دارد.

فارس: گفتی که یک کانکس کلانتری هم آنجا بود یعنی مأموران کلانتری هیچ عکس العملی نسبت به این اتفاق نداشتند؟ 

شمس: نه، اصلاً! در تعجبم که نیروهای پلیس در آنجا پس چه نقشی دارند، مگر نه اینکه امنیت منطقه را باید تأمین کنند؟

فارس: نیروهای پلیس در کانکس حضور داشتند؟ شاید آن زمان در محل، حاضر نبودند؟

شمس: حضور داشتند همیشه یکی از نیروهایشان بیرون کانکس می‌ایستد و کشیک می‌دهد، آن روز پلیس که از موضوع، مطلع نبود اما شلوغی بیست نفری در خیابان را که می‌دید می‌توانست حداقل عکس العملی نشان دهد. این خانم به حدی رفتاری عجیب و غیرطبیعی داشت که حتی اگر یک سوزن در اختیارش بود چشمان من را درمی‌آورد چه برسد به اینکه وسیله دیگری برای حمله داشت معلوم نیست چه اتفاقی می‌افتاد. این خانم حتی زمانی هم که از دستش نجات پیدا کرده بودم فریاد می زد که «اگر یک بار دیگر ببینمت می کشمت، مگر یک بار دیگر نبینمت، زنده نمی‌گذارمت و...»

فارس: در موارد قبلی که امر به معروف و نهی از منکر داشتید، برخوردها چطور بود؟

شمس:من همیشه با خودم اقلام تبلیغاتی برای حجاب به همراه دارم سعی می‌کنم به آرامی آنها را تشویق به باحجاب بودن کنم اما تا به حال با چنین صحنه‌ای مواجه نشده بودم و این واکنش برای خودم خیلی عجیب بود.

دیگر گشت ارشاد جمع شده است جلوی دزدی را می‌گیریم

فارس: خوب، ماجرا را تا اینجا گفتید که آقایی، شما را از دست این خانم نجات داد بعد از آن چه اتفاقی افتاد سراغ کانکس کلانتری رفتید؟

شمس: نه، تعدادی از مردم برای اینکه خطری دوباره از طرف آن خانم برای من نباشد من را تا منزل همراهی کردند ولی وقتی رسیدم خانه، خانواده به من گفتند که باید به سراغ کلانتری می‌رفتم و شکایت می‌کردم برای همین دوباره با خانواده به سمت محل اتفاق برگشتیم و سراغ کانکس کلانتری رفتم موضوع را توضیح دادم و از اینکه عکس‌العملی نشان نداده بودند گله کردم، آنها به من گفتند که حالا که این خانم رفته از چه کسی می‌خواهم شکایت کنم اما گفتم من شکایتم از مسئولان است نه از این خانم. پرسیدم گشت ارشادی که قبلاً روبروی این مرکز خرید می‌ایستاد کجاست؟ جوابم را این طور دادند که «دیگر گشت ارشاد جمع شده»، البته آن زمان هم که گشت ارشاد بود از هر 10 نفر به یکی تذکر می‌داد ولی به هر حال، کمی نقش بازدارندگی داشت. سربازی که در کانکس بود به من گفت که «ما فقط وظیفه داریم اینجا مراقب باشیم که دزدی انجام نشود»!

فارس: شما مسئول این اتفاق را چه کسی یا چه دستگاهی می‌دانید؟

شمس: من در کانکس کلانتری هم که بودم گفتم من می‌خواهم از آقای احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی شکایت کنم. بدحجاب‌ها وقیح شده‌اند. آنها به من گفتند که این شکایت را اینجا نباید تنظیم کنی بلکه باید به مراجع بالاتر بروی مثل کمیسیون اصل 90 یا دفتر مقام معظم رهبری. من آنجا شکایتی را ننوشتم.

فارس: حالا هنوز هم برای شکایت و مراجعه به این مراجع رسیدگی و دفاتر مصر هستید؟

شمس: بله، حتماً این موضوع را پیگیری می‌کنم چون نباید به جایی برسیم که حکمی به نام امر به معروف و نهی از منکر را فراموش شده بدانیم تا هر کسی هر طوری که می‌خواهد در جامعه اسلامی عمل کند.

برگزاری دوره کارگاهی حریم ریحانه

به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی ،

دوره آموزشی و فرهنگی حریم ریحانه با موضوع سبک زندگی اسلامی ویژه اساتید خواهر دانشگاه های آزاد اسلامی استان صبح روز 27 آبان ماه در محل سایت 3 دانشگاه برگزار گردید. در ابتدای دوره و افتتاحیه مراسم حجت الاسلام کیومرزی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به بیان اهمیت انتقال مفاهیم سبک زندگی اسلامی در سطح دانشجویان از طریق اساتید محترم  پرداخته و خاطر نشان کردند همکاران و اساتید محترم  تمام  تلاش خود را برای تعمیق باورهای سبک زندگی اسلامی در دانشگاهها و در بین دانشجویان بیش از پیش جدی تر کنند

در ادامه برنامه دکتر رسولی ریاست منطقه 2 دانشگاههای آزاد و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی  با تشکر از دفتر نهاد رهبری برای برگزاری این دوره به اهمیت سوق دهی اندیشه دانشجویان به سمت سبک زندگی اسلامی پرداخته و افزودند نقش اساتید در این راستا بی بدیل است .


به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی ، دوره آموزشی و فرهنگی حریم ریحانه با موضوع سبک زندگی اسلامی ویژه اساتید خواهر دانشگاه های آزاد اسلامی استان صبح روز 27 آبان ماه در محل سایت 3 دانشگاه برگزار گردید. در ابتدای دوره و افتتاحیه مراسم حجت الاسلام کیومرزی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به بیان اهمیت انتقال مفاهیم سبک زندگی اسلامی در سطح دانشجویان از طریق اساتید محترم  پرداخته و خاطر نشان کردند همکاران و اساتید محترم  تمام  تلاش خود را برای تعمیق باورهای سبک زندگی اسلامی در دانشگاهها و در بین دانشجویان بیش از پیش جدی تر کنند

در ادامه برنامه دکتر رسولی ریاست منطقه 2 دانشگاههای آزاد و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی  با تشکر از دفتر نهاد رهبری برای برگزاری این دوره به اهمیت سوق دهی اندیشه دانشجویان به سمت سبک زندگی اسلامی پرداخته و افزودند نقش اساتید در این راستا بی بدیل است .

یادآور می شود، کارگاهها با سخنرانی زهرا امین مجد و افخم السادات حسینی از مدرسان کشوری حوزه و دانشگاه در نوبت صیح وبعد ازظهر برگزار شد.

خواص نارگیل و مزایای آن

- نارگیل میوه ای بسیار پر خواص است که سلامتی شما را تضمین می کند .
- تشنگی و عطش را بر طرف می کند و اب نارگیل ضد تشنگی است .
- برای درمان بیماری های پوستی بسیار مفید است و پوست را روشن می کند .


خواص نارگیل و مزایای آن


- هضم غذا را اسان می کند
- به تناسب اندام کمک می کند .
- فشار خون را تنظیم و کم می کند
- مغز آن مقوی و روغنی و اشتها اور است .
- روغن نارگیل برای تقویت مو نیز به کار می‌رود.آب نارگیل دارای کلسیم ،پتاسیم و منیزیم است .
- این میوه به دلیل گرم بودن ممکن است در گرم مزاجان مشکلاتی ایجاد کند، لذا این گونه افراد باید آن را با میوه‌های ترش، لیمو و یا هندوانه بخورند.روغن کهنه نارگیل، تسکین دهنده سریع زخم ‏ها می ‏باشد
- آب نارگیل سردردی را که در اثر تماس زیاد با نور خورشید بروز می کند، تسکین می ‏دهد
- برای درمان سنگ‏های ادراری، گل ‏های نارگیل را خشک کرده و پودر کنید و سپس آن را با ماست بخورید.
- خوردن آب نارگیل برای رفع مشکلات کلیه و مثانه موثر است.

موفقیت دانشمندان در جوان کردن موش‌های مبتلا به ام‌اس

تیمی بین‌المللی از دانشمندان به رهبری «ایمی واگرز» ازدانشگاه هاروارد، با جفت‌کردن سیستم‌ گردش خون موش‌های پیر مبتلا به اسکلروز چندگانه به سیستم‌های موش‌های جوان و سالم، موجب جوان‌تر شدن آ‌ن‌ها شدند.

به گزارش پرتال دانشگاهی  به نقل از سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، واگرز و تیم علمی‌اش دریافتند که مولفه‌های موجود در خون جوان شکل‌گیری سلول ایمنی ضدالتهابی را سرعت بخشید.

این امر به نوبه خود، غلاف‌های میلن در حال مرگی که آکسون‌های نورونی را احاطه کرده بودند (علامت ام اس)، را احیا کرد.

دانشمندان معتقدند با استفاده از این دستاورد می‌توان داروی جدیدی را برای ام اس طراحی کرد.

در سال 2006، واگرز و ایروینگ وایسمن از دانشگاه استنفورد با قلاب‌کردن موش‌های جوان به موش‌های پیر، کبدهای موش‌های پیر را جوان کردند.

در این جا مولفه‌ای در خون موش جوان تکثیر سلول‌ بنیادی کبد را در موش‌های پیر سرعت بخشید.

در تحقیق جدید، واگرز و همکارانش دریافتند که پس از چهار هفته قرارگرفتن در معرض خون موش‌های جوان، هیپرتروفی قلب در موش‌های پیر به طور قابل‌توجهی پس‌رفت داشت.

آن‌ها پی بردند که یک مولفه رشد در موش‌های جوان به نام GDF11 با افزایش سن کاهش می‌یابد.

درمان موش‌های پیر با GDF11 اثرات parabiosis (برگشت و وقفه فعالیت حیاتی موجود) را تکرار و هیپرتروفی مرتبط با سن را معکوس کرد و همچنین رویکرد درمانی جدیدی را برای پیری قلب آشکار کرد.

جفت‌کردن دو سیستم گردش خون (Heterochronic parabiosis) حدود 100 سال است که وجود دارد و به پیشرفت‌هایی در علم ایمنی منجر شده است، اما واگرز و همکارانش برای نخستین بار از آن برای بررسی پیرشدن سلول بنیادی استفاده کرده‌اند.

به گفته این دانشمند، در ماه‌های آتی تیم وی از این فرایند جفت‌کردن برای بررسی کارکرد ایمنی خون و همچنین تغییراتی در سیستم عصبی استفاده می‌کنند

تولید آدامس بیولوژیک و دستگاه جمع‌آوری آزولا توسط فناوران زیست‌پزشکی در کشور

مدیر مرکز رشد فناوری زیست پزشکی دانشگاه  علوم پزشکی قزوین از استحصال ترکیب گیاهی ضد سرطان از قارچ خبر داد.

به گزارش پرتال دانشگاهی  به نقل از:
رضا نجفی پور در گفت‌وگو با خبرنگار پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: یک محقق قزوینی با استفاده از نوعی قارچ خوراکی، موفق به تهیه داروی ضد سرطان به عنوان محرک ایمنی از کنسانتره قارچ شده که به صورت تزریقی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه قیمت واردات هر گرم از این دارو 150 دلار است، افزود: اگر این دارو در کشور به تولید انبوه برسد با هزینه بسیار پایین تر در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت.

مدیر مرکز رشد فناوری زیست پزشکی قزوین تصریح کرد: محققان مرکز رشد دانشگاه  علوم پزشکی همچنان توانسته اند داروی مورد نیاز جهت تصویربرداری را تولید کنند که نمونه مشابه خارجی آن بسیار گرانتر است.

وی با اشاره به اینکه می توان داروهای کمیاب مورد نیاز را در کشور تولید کرد، ادامه داد: در صورت حمایت از این طرح ها و تولید انبوه آنها می توان سالیانه میلیون ها دلار صرفه‌جویی ارزی کرد.

نجفی پور با اشاره به اینکه مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی قزوین از محققان استان حمایت ویژه ای می کند، تصریح کرد: باند بیولوژیک یکی دیگر از طرح های این مرکز است که از ترکیبات موم و زنبورعسل تشکیل شده و در موارد سوختگی و ترمیمی کاربرد دارد.

به گفته وی، طرح های خمیر دندان و آدامس بیولوژیک نیز از جمله طرح های در دست اجرا در این مرکز است که سبب تقویت سیستم ایمنی می شود.

مدیر مرکز رشد فناوری زیست پزشکی دانشگاه  علوم پزشکی قزوین در ادامه بیان کرد: دستگاه CPM زانو توسط این مرکز در زمینه فیزیوتراپی ثبت شده است که این دستگاه زانو را ورزش می دهد. قیمت این دستگاه سه میلیون تومان است در حالی که مشابه خارجی آن به قیمت 10 میلیون تومان در بازار عرضه می شود.

وی خاطرنشان کرد: محققان قزوینی همچنین با استفاده از روشهای تخمیری و بیوتکنولوژیک زیتون سیاه تولید و آن را بومی کردند.

نجفی پور تصریح کرد: گیاه آزولا در شمال کشور در شالیزارهای برنج به صورت انگل پخش و به سرعت رشد و سطح شالیزار و تالاب را فرامی گیرد که محققان استان توانسته اند دستگاه جمع آوری این گیاه را در ابعاد نیمه صنعتی و با قیمت بسیار پایین تولید کنند.

وی اضافه کرد: از این گیاه، خوراک دام و طیور و داروهایی استخراج می شود و مشابه خارجی دستگاه جمع آوری گیاه آزولا یک میلیارد تومان قیمت دارد.

مدیر مرکز رشد فناوری زیست پزشکی دانشگاه  علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: مرکز رشد فناوری دانشگاه علوم پزشکی از طرح هایی که جنبه اقتصادی دارند حمایت می کند و اولویت این مرکز جذب ایده هایی است که تحریم ها را مورد هدف قرار می دهد.

رونمایی از نماد شیطان در ارومیه!!! + عکس

نسخه مناسب چاپارسال به دوستان


ضرب‌المثل گل بود و به سبزه نیز آراسته شد این بار یک نمونه بارز در ارومیه پیدا کرده است، همین چند روز پیش از بی همتی مسئولین برای نماد سازی در ارومیه سخن گفتیم و این بار از بی خیالی شان می‌خواهیم بگوییم.

 

به گزارش سازمان بسیج مداحان، «اُبِلیسک» ستونی با قاعده چند ضلعی و رأس هرمی است که ظاهراً سمبل «اُبِلیسک» در زمان حضرت ابراهیم علیه‌السلام هم وجود داشته است، لذا پیامبر بزرگ خدا با این ذهنیت در حرم الهی نماد شیطان را به صورت «ابلیسک» می‌سازد و آن را رمی می‌کند، تا با این عمل تمام اوهامی را که تا امروز هم ادامه یافته است، طرد کند، این نماد، امروزه در میدان‌های بزرگ کشورهای اروپایی و آمریکا ساخته شده و مردم هرروز به گِرد آن می‌چرخند! این درحالی که سنگ بنای «ابلیسک» از مصر باستان باقی و در شهرهایی نظیر سیسیل،‌ پاریس، لندن، نیویورک و سزاریا در قسمت اشغال شده فلسطین نصب شده است.

 

در شیخ تپه ارومیه و در باند پائین ساختمانی در حال ساخت است که بی شک توجه تمام همشهریانی را که درآن مسیر تردد می کنند جذب می کند.چند روز پیش در طبقه آخر این ساختمان یک گنبد احداث گردیده و نکته جالب نمادی است که بر روی آن قرار گرفته است،این نماد همان گونه که در بالا توضیح داده شده است به عنوان نماد شیطان شناخته می شود و حالا سر از شهر ما در آورده است.

مسئولین محترم که جابجایی یک دیوار در هر ساختمانی را در عرض چند هزارم ثانیه می فهمید و بررسی میکنید حالا چه شده که از کنار این موضوع به راحتی گذشته اید؟



تغییر نام برخی از دانشگاه ها با مجوز

مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی، گفت: مجوز ارائه شده دانشگاه ایرانیان با دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان کاملاً متفاوت است و چرا شورای عالی انقلاب فرهنگی یک بار دیگر برای این دانشگاه که از پیش مجوز داشته، مجوزی دیگر صادر کرده است.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از ابوالفضل حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مجوز رسمی که دانشگاه احمدی نژاد امروز در پایگاه اطلاع رسانی منتشر کرده مربوط به دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان نیست، گفت: این دانشگاه با آن دانشگاهی که در سال 89 مجوز رسمی از شورای گسترش وزارت علوم دریافت کرد، کاملاً متفاوت است.

وی در توضیح این گفته خود، اظهار داشت: اسامی هیأت موسس دانشگاه ایرانیان با هیأت موسس کنونی دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان فرق می کند در حالیکه دانشگاه فعلی حتی برای تغییر نام هم باید مجوز دریافت می کرد.

مدیر کل گسترش آموزش عالی در ادامه سوالی در این باره که اگر اسنادی در خصوص داشتن مجوز منتشر شده چرا شورای عالی انقلاب فرهنگی یک بار دیگر برای این دانشگاه مجوز صادر کرده است، مطرح کرد.

حسنی افزود: اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی برای این دانشگاه مجوزی صادر کرده پس این دانشگاه آن دانشگاهی نیست که سال 89 از وزارت علوم مجوز گرفت.

وی با انتقاد از وضعیت ایجاد شده توسط احمدی نژاد در خصوص این دانشگاه، تصریح کرد: شاید هم دفتر گسترش وزارت علوم در جای دیگر شعبه زده و من از آن بی اطلاعم و مدام در حال صدور مجوز برای این دانشگاه است.

این مقام مسئول وزارت علوم، تاکید کرد: تصور مسئولان دانشگاه این است هر اقدامی که انجام می دهند، قانونی است در حالی که قانونی طی کردن یعنی طی کردن مراحل توسط دفتر گسترش وزارت علوم.

زندگی چیست

ادامه مطلب در 


http://s4.picofile.com/file/7988696448/232681_2013072615050070025qe28z5sk.flv.html



حجاب و عفاف

فایل ppt مورد نظر در آدرس زیر قابل مشاهده است


http://s4.picofile.com/file/7988684622/232681_2013080215232744441ywv1fww8.ppsx.html

سخنی زیبا از شهید بهشتی در مورد حجاب

زن در اسلام، فردی زنــــــــــده، ســـازنــــده و رزمنــــده است
به شرط آنکه لباس رزمش لباس عفتّش هم باشد.

هوش هیجانی

لینک مربوط در آدرس زیر قابل مشاهده است 


http://s2.picofile.com/file/7988187204/%D9%87%D9%88%D8%B4_%D9%87%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D9%86%DB%8C.pptx.html

عجیب ترین شغل های زنانه در ایران + عکس

م‍ژگان روستایی شاید عجیب‌ترین شغل ایران را برای یک زن داشته باشد: پرورش کروکودیل در مزرعه شخصی! او که اولین محموله کروکودیل ایران را وارد کرده کارش را از سال 89 رسما کلید زده و حالا هر روز صبحش را با 35 کروکودیل بزرگ و کوچک شروع می‌کند.

خودش می‌گوید: «کروکودیل‌ها در عین خشونت، بسیار آرام، صبور، دوست‌داشتنی و بسیار عاقل هستند. وقتی با آنها کار و کنارشان زندگی می‌کنید متوجه می‌شوید که چقدر آنها برعکس مغز کوچک‌شان عاقل و باهوش هستند. کروکودیل‌ها تا زمانی که مورد آزار قرار نگیرند و کسی پا به قلمروشان نگذارد هیچ آزاری ندارند. زمانی که سیر هستند هیچ چیزی نمی‌خورند ولی اگر در این شرایط هم مورد آزار قرار گیرند به شخص آزاردهنده فقط حمله می‌کنند و ممکن است شخص دچار قطع عضو شود ولی او را نمی‌خورند.»

کار کردن با این کروکودیل‌ها از وقتی انگیزه مژگان روستایی شد که تصمیم گرفت کاری مرتبط با رشته تحصیلی اش دست و پا کند. او در رشته جانور شناسی تحصیل کرده بود و دنبال نوآْوری بود و چه نوآوری‌ای بهتر از پرورش کروکودیل؟ وحشی‌های کوچکی که تا پیش از آن پایشان به ایران باز نشده بود! مژگان روستایی می‌گوید: «برای شروع کار و گرفتن مجوز از شیلات ایران شروع کردیم و توانستیم موافقت اولیه را بگیریم و بعد دامپروری و بعد به اداره زیست محیطی مراجعه کردیم، برای گرفتن پروانه کار.»

اما در هیچ کدام از ادارات ایران قانونی برای واردات کروکودیل وجود نداشت و تلاش‌های مژگان روستایی بهانه ای شد تا برای اولین بار آیین نامه‌هایی برای این کار نوشته شود. با این حساب او می‌تواند مدعی باشد که سنگ بنای پرورش کروکودیل در ایران را یک تنه گذاشته است. البته سختی کار او وقتی بیشتر شد که خیلی از ایرلاین‌ها قبول نمی‌کردند مسافران خطرناکی مثل کروکودیل‌ها داشته باشند. بنابراین واردات کروکودیل هم با دردسر انجام شد. مژگان روستایی یک لقب اولین دیگر را هم برای خود کسب کرده: اولین تولید کننده چرم کروکودیل در ایران. او به خاطر نگهداری از کروکودیل‌ها مجبور به ترک تهران و زندگی در قشم شده است چون هوای پایتخت برای کروکودیل‌ها زیادی خشک و خنک است.

مژگان روستایی اگرچه زندگی کارمندی معمول را رها کرده و به خطرناک ترین مزرعه ایران رو آورده است اما به جز او زنان دیگری هم هستند که با انتخاب سبک زندگی شان، لقب «اولین» گرفته اند.

 

زنان آسمان و دریا

زهرا سالاریه اولین زن دریانورد ایران و خاورمیانه است که حتی تا 16سالگی شنا هم بلد نبود اما خیلی اتفاقی به دنیای دریانوردی کشیده شد. او در 15سالگی به عنوان خیاط وارد شرکتی شد که در آن جلیقه نجات می‌دوختند. کار کردن در این شرکت زهرا را با ناخداها آشنا کرد و مشوقی شد تا در دوره‌های قایقرانی شرکت کند. 

می گوید: «درس‌های تئوری کلاس‌ها خیلی سخت بود و دانستن زبان انگلیسی در حد رفع نیاز هم اجباری بود، به خاطر همین روزها کار می‌کردم و شب‌ها درس می‌خواندم تا از کلاس‌ها عقب نمانم.»

او برای آن که با دریانوردی‌اش مخالفت نکنند، همه عملیات مربوط به دریانوردی را از تعمیر موتور گرفته تا بستن 70مدل گره ملوانی با طناب‌هایی هم‌وزن خودش را یاد گرفت تا در آزمون پذیرفته شود. زهرا حالا ناخدایی است که چندین ساعت از روزش را روی دریا می‌گذراند.

میترا زنگویی اما اولین زن غواص ایران است که مدرک رسمی این رشته را دارد. او که قبل از این به عنوان ناجی غریق فعالیت می‌کرد دو سه سال قبل غواصی را در جزیره کیش یاد گرفت و به عنوان اولین زن غواص از سازمان فنی و حرفه‌ای مدرک گرفت. میترا زنگویی اولین تجربه غواصی‌اش در عمق 18متری را اینطور روایت می‌کند: «خیلی برایم هیجان‌انگیز بود. با اینکه من سال‌ها در استخر شنا کرده بودم اما دریا برایم تعریف دیگری داشت. به محیط آشنا نبودم و احساس ترس می‌کردم اما وقتی داخل آب رفتم، فهمیدم اینجا یک دنیای دیگر است و خدا را می‌توان دید.»

او معتقد است دریا هم مثل فضا دنیای عجیبی دارد که اگر یک فضانورد لذت آن را درک می‌کرد، کلی انرژی و پول خرج رفتن به فضا نمی‌کرد. زنگویی حالا یک آموزشگاه غواصی در بوشهر دارد و کلاس‌های آموزش غواصی برای زنان برگزار می‌کند. او البته تصمیم دارد بعد از این، یک کار عجیب دیگر را هم تجربه کند: جوشکاری زیر آب. کاری که با موافقت سازمان فنی حرفه ای استان بوشهر می‌تواند میترا زنگویی را تبدیل به اولین زن جوشکار زیر آب در کشور کند.

چندین هزار پا بالاتر از جایی که میترا زنگویی روز و شبش را می‌گذراند، شهرزاد شمس به عنوان اولین زن خلبان ایرلاین‌های ایران مشغول حرفه خود است. او البته این عنوان را در میان زنان بعد از انقلاب دارد. شهرزاد شمس که به زبان‌های فرانسه و انگلیسی تسلط کامل دارد دوره خلبانی را در شیراز گذرانده و حالا با هواپیمای ATR-72 در خطوط داخلی پرواز می‌کند. شهرزاد شمس می‌گوید: «وقتی پرواز می‌کنم در آغوش خداوند هستم و اگر او نباشد هرگز پرواز امکان ندارد.»

سلطان جاده‌ها

بعد از آسمان و دریا، لقب اولین زنی که جلوتر از دیگر زنان به جاده زده است، به فاطمه رجبی می‌رسد. او اولین زن راننده کامیون در کشور است که انحصار مردانه ترانزیت را در ایران شکسته است. برای فاطمه رجبی انگیزه اصلی از انتخاب این شغل، همسرش بوده است: «همسرم حدود 30 سال است که در این شغل فعالیت می‌کند و من در طول این مدت از او دور بودم تصمیم گرفتم برای کم‌کردن این فاصله وارد این کار شوم.»

فاطمه رجبی ماجرای گواهینامه گرفتنش را اینطور تعریف می‌کند: «بار اول چون دست‌پاچه شده بودم قبول نشدم، اما بار دوم سرهنگ راهنمایی و رانندگی پس از پایان امتحان عملی به من گفت تو قبول شدی ولی ما مجاز به پذیرش تو نیستیم چون آقایان این‌جا 30‌یا 40 بار می‌آیند و می‌روند و قبول نمی‌شوند، اگر قرار باشد دفعه دوم امتحان شما را قبول کنیم و گواهینامه بدهیم می‌گویند پارتی‌بازی شده و صدای همه درمی‌آید. سرانجام بار هشتم قبولم کردند. افسران راهنمایی و رانندگی از من می‌خواستند که تندتند دنده بگیرم و در سرازیری‌ها خیلی به من سخت گرفتند تا شاید از آزمون صرف‌نظر کرده و پشیمان شوم، اما من سماجت به خرج دادم به حدی که کف دستم از شدت دنده عوض کردن زخمی شد.»

خون بازی

زهرا شکوهی اولین زن قصاب ایرانی است که هر صبح دست به ساتور می برد تا راسته‌ها را بی‌استخوان و استخوان‌ها را بی‌گوشت کند. 12سال است که پا به پای شوهرش مغازه قصابی‌شان را می‌چرخاند و با این که تا کلاس پنجم بیشتر نخوانده، حساب دخل و خرج قصابی را دارد. می‌گوید: «صبح که برای نماز بیدار می‌شوم دیگر خوابم نمی‌برد. همان موقع برای ناهار غذا را بار می‌گذارم و سر ساعت ۸، مغازه را باز می‌کنم. ساعت ۱۱ هم دوباره به خانه برمی‌گردم تا بقیه کارهای مربوط به ناهار را انجام دهم و سر ساعت ۳، دوباره به مغازه برمی‌گردم و تا ۸ شب اینجا می‌مانم.»
با این حال زهرا شکوهی فکر می‌کند شغلش کمی خشن است و سر و کار داشتن با خون، روحیه همسرش را هم عوض کرده است: «همسرم خوب است اما کمی خشن است، نمی‌شود زیاد سر به سرش بگذاری چون زود عصبانی می‌شود، خون با آدم این کار را می‌کند. هر وقت شوهرم عصبانی بشود من باید ساکت بشوم. اما من این طور نیستم.»


زهرا شکوهی با همه خشونتی که شغلش دارد حاضر نیست سر گوسفند را ببرد. اگرچه گاهی سر گوسفند را می‌گیرد تا شوهرش ببرد اما همین هم ناراحتش می‌کند: «تا به حال این کار را نکرده‌ام و هیچ وقت هم نمی‌کنم. بعضی وقت‌ها شوهرم می‌گوید بیا سر بریدن را یادت بدهم اما من می‌گویم هر کاری از من بخواهی انجام می‌دهم جز این کار، دلم اجازه نمی‌دهد این کار را انجام دهم.»/