دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانش آموز سردشتی رتبه سوم استانی سفالگری را کسب کرد

ادیب رشید زاده دانش آموز پایه هفتم آموزشگاه شهید عظیمی و عضو فعال این کانون موفق به کسب رتبه سوم استانی مسابقه سفالگری شد.

رعنا خضرنیا افزود: این اثر برگزیده شده در قالب لوح گلی طرح برجسته و با موضوع آداب و رسوم بوده که در کارگاه هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زیر نظر مربی هنری کار شده است.

وی با اشاره به عملکرد کانون گفت: هر ساله اعضای کانون در مسابقات استانی، کشوری و بین المللی در زمینه های نقاشی، سفالگری، نمایش عروسکی و غیره شرکت می کنند که مهمترین برگزیدگان در مسابقات بین المللی نقاشی بلغارستان و اسلوونی هستند که در آن هاوژین شیخه دو بار و پریسا ابراهیمی یک بار موفق به کسب دیپلم افتخار بین المللی شده اند.

خضرنیا افزود: این کانون در زمینه نمایش عروسکی پنج بار به بخش مرحله استانی رسیده و در سال 92 نیز مفتخر به کسب رتبه اول نمایش عروسکی موری ها و تاتاری در بخش استانی شده است و در نهایت به بخش منطقه ای و همچنین پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی کشوری راه یافته است.

مسئول کانون تصریح کرد: کتاب و کتاب خوانی جزو فعالیتهای محوری کانون پرورش فکریبوده و همچنین برگزاری کلاسهای ویژه کودکان خردسال 4تا 6ساله در زمینه های نقاشی، سفالگری، کاردستی (کلاژ و کار با قیچی) آموزش خردسالان و کارگاه خلاقیت در طول سالاز جمله برنامه ها هستند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سردشت از شهریور سال 79 در زمینه فرهنگی و هنری و ادبی فعالیتهای خود را شروع کرده است و اعضای آن 1500 نفر بوده و دارای یازده هزار جلد کتاب در رده سنی کودک و نوجوان هستند.

شهرستان سردشت با جمعیت 120 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با اقلیم کردستان عراق قرار گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.