دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

نمایشگاه تخصصی برندهای برتر گو‌شی تلفن همراه و آلات موسیقی

مایشگاه تخصصی برندهای بر‌تر گوشی تلفن همراه و آلات موسیقی به همت اتحادیه کشوری صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی ۳۰ خرداد تا ۳ تیر ماه امسال به مدت پنج روز از ساعت۱۰ تا ۲۱ در سالن نمایشگاهی بازار موبایل ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایتنا به نقل از ایسنا، ابراهیم درستی - رییس اتحادیه کشوری صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی با اعلام خبر بالا گفت: نمایشگاه می‌امکس ۲۰۱۱ با حضور برندهای بر‌تر کشور در حوزه گوشی تلفن همراه و آلات موسیقی با کیفیتی متفاوت در حالی آغاز به کار می‌کند که مشارکت کنندگان همگام با فن آوری‌های روز دنیا، کالا‌ها و خدماتی نظیر گوشی‌های موبایل و لوازم جانبی، آلات موسیقی مدرن و سنتی و محصولات فرهنگی را در معرض دید بازدید کنندگان قرار خواهند داد.

این مسئول صنفی با اشاره به برگزاری اولین کنفراس بین‌المللی دستاوردهای نوین سیستم‌های صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی با عنوان وایمکس ۲۰۱۰ در شهریور ماه پارسال ادامه داد: نتایج مطلوب حاصل از همایش فوق الذکر انگیزه برگزاری می‌امکس ۲۰۱۱ را ایجاد کرد که در نوع خود بی‌نظیر بوده و برای اولین بار است که با حضور تعداد قابل توجهی از برندهای بر‌تر، صاحب نام و فعال در کشور در کلاسی بسیار ویژه برگزار می‌شود.

سارقان طلاجات کودکان در خوی دستگیر شدند

در پی وقوع چندین فقره سرقت طلاجات کودکان در شهرستان خوی مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان خوی اظهار داشت : بدنبال انجام یکسری کارهای اطلاعاتی و پلیسی دو نفر سارق زن در این راستا شناسایی و دستگیر شدند.

علی‌دوست افزود: متهمان در بازجویی‌ به چندین فقره سرقت طلاجات کودکان اعتراف و پس از تشکیل پرونده و تحویل به مراجع قضایی ، با قرار وثیقه روانه زندان شدند.

وقتی هزینه عزا از عروسی پیشی می گیرد

می گویند مصیبت را اگر با دوستان و آشنایانت تقسیم کنی درد و رنجت کم می شود ولی نمی دانم چرا همه سیاه پوشان  که زیر تابوتهای عزا را می گیرند چرا با صدای بسیار بلند گریه می کنند.

البته باز شنیده ایم که می گویند که با گذشت روز اول و سوم و هفته و چهلم میت درد معزا کم می شود ولی انگار این روزها دردها کم که نمی شود بلکه بیشتر هم می شود وقتی خانواده معزا خود را بار سنگینی از هزینه ها و قرضها مواجه می بیند.

امروز عروسی و عزا هر دو خرجشان بالا رفته حتی گاهی عزاداری و کفن و دفن هزینه اش از عروسی هم فراتر می رود البته اگر بضاعت مالی افراد خوب باشد مشکلی نیست ولی مصیبت وقتی است که جریان روندی معکوس داشته باشد.

چندسالی است در آذربایجان غربی در روستاها و شهرهای سراسر استان شاهد جا افتادن رسومی بسیار مذموم و ناپسند هستیم به گونه ای که در اصطلاح عموم این ضرب المثل رایج شده که وقتی کسی می میرد خانواده اش از غصه هزینه های کفن و دفن قبل ازوی مرده اند یعنی هزینه های کفن و دفن و خیرات و تشریفات مربوط به این موضوع بقدری بالا رفته که مردم دیگر قادر به تامین هزینه ها نیستند.

با نگاهی به گذشته و اداب و رسوم سنتی حاکم بر استان که هنوز در بسیاری از روستاها و بخشها نیز از همان استحکام و صلابت خود برخوردار است می توان دید که وقتی در محله ای یا روستایی کسی فوت می شد دیگر صاحبان عزا دست به سیاه و سفید نمی زدند و حتی دانه ای قند هم درمراسم هزینه و صرف نمی کردند.

بجای صاحبان عزا همسایگان و بستگان از دور و نزدیک برای دلداری به این خانواده ها و نیز ابراز همدردی و کمک به خانواده متوفا هرکسی در حد وسع و توان خویش مقداری آذوقه از دانه ای قند گرفته تا روغن و برنج و چای و گوشت و غیره برای خانواده متوفا می فرستادند.

این رسم پسندیده موجب می شد تا خانواده متوفا فقط غصه از دست دادن عزیزش را داشته باشد نه غصه تامین شام و نهارمهمانهایی که از دور و نزدیک می آمدند.

در بخش های جنوبی آذربایجان غربی حتی رسم بر این بوده که در عزاداریها حتی همسایگان هرکدام یک سینی غذا به خانه صاحب عزا تا روزی که رفت و آمد و مهمان داشتند" تا روز سوم " می فرستادند و خانواده متوفا با آرامش خیال از اینکه ابرویش حفظ خواهد شد فقط به میهمان ها می رسید.

اما مدتی است این رسم نیک و پسندیده در استان حتی در بسیاری از روستاها هم رنگ باخته ( بگذریم از افرادیکه جای عزا و عروسی ها را اشتباه می گیرند و بماند برای بعد ) الان همه شاهدیم که هر فردی فوت می کند از همان روز اول تمام میهمانان صبحانه و نهار و شام را بر سر صاحب عزای بیچاره تلپ شده و تا روز هفتم  شبانه روز و حتی گاهی تا روز چهلم نیز در منزل متوفا حضور پیدا می کنند.

این صاحب خانه نگون بخت و بخت برگشته می ماند با کلی غصه از دست دادن عزیزش حالا اگر متوفا سرپرست خانواده هم باشد که دیگر وای بحال خانواده وی.

این فرد می میرد و به سوی حق می شتابد ولی خانواده وی می مانند با کلی بار غصه و از آن سنگین تر باری از قرض و قوله های بزرگ و کوچک از پول خرید قبر 200 هزار تومنی تا دو سه میلیونی بگیر  تا پول دسته گلها و رستوران و حلوا فروشی و غیره.

در روز اول مراسم عزا و در کفن و دفن میت هر وقت ببینی میهمان زیاد است و دسته گلها فراوان و اخیرا صندلی چینی هم رایج شده  یعنی فرد مایه دار بوده و اگر میهمان کم بود و آخر محل دفن برای مرده قبری در نظر گرفته شده باید حدس زد متوفا وضعش چندان خوب نبوده ولی اصل قضیه که همان رسوم غلط است پابرجاست.

سر مزار بعد از دفن میت همه به تلافی اینکه اقای فلان در مراسم با خانواده بودند و ادب حکم می کند ما هم با خانواده باشیم با دعوت خانواده معزا برای نهار پدر خانواده متوفا را در می اورندو خلاصه هر چه می توانند در حق خانواده معزا لطف می کنند خودش هم از لطفهایی که ذکر شد.

هزینه اتوبوسها و هزینه قبر و غیره بماند که این هم بخش بزرگی از این مراسم ناخوشایند است و مشاورین املاک یک متری چند میلیونی هم که در میان خانوادهای معزا چرخ می زنند هم خود نیازمند مباحث جداگانه ای است.

بعد از صرف نهار که در رستورانها تالارهای شهرها انجام می شود همه رهسپار مسجد می شوند و هرچه مسجد مجلل تر حتما صاحب عزا متمولتر است.

البته لازم به یاداوری است گاهی وقتها بیچاره خانواده معزا که از قشر متوسط هستند یکی را مامور حفاظت از حلواها و خرماها می کند تا بعضی ها که دلشان نمی اید کیلویی 20 یا 30 هزار تومان و یا بیشتر برای حلوا بدهند با مشت حلوا ها را کش نروند چون مجبورند تا پایان مراسم هر روز  100 یا 150 هزار تومان بابت حلوا و خرما هم بپردازند حلوایی که یکی از بهترین و خوشمزه ترین وسایل پذیرایی برای میهمانان مراسم عزاست.

تا روز هفتم منوال برهمین قرار است صبح ها قبرستان و عصرها گریه و زاری و شیون بانوان، روز هشتم روزی تاریخی برای خانواده معزاست که همه طلبکاران برای عرض تسلیت برای چندمین بار و اعلام میزان طلبشان در خانه متوفا حضور پیدا می کنند و این فرد باید از هرجای ممکن پول طلبکاران را بدهد.

هر فرد اگر لحظه ای حتی برای چند ثانیه تامل کند و خود ر ا در جای این خانوادهای معزا بگذارد و فشاری را که از نظر اقتصادی این افراد متحمل می شوند را بررسی کنند تازه می فهمد چه خبر است که اجل در آنها را می زند و این تسلسل باطل ادامه می یابد که "چون او آمده خورده و پدر بنده را در آورده منم می رم و می خورم و تلافی می کنم"

حال این سوال مطرح می شود که جایگاه بنی ادم اعضای یکدیگرند در این دور باطل کجاست؟

 چرا ما قبل از پیش آمدن این اتفاق تاثر بار نباید این دور باطل را خطی قرمز نکشیم و باز به همان آداب دیرینه خود بازنگردیم تا جوانمردی و حس نوعدوستی ایرانی خود را بار دیگر احیا نکنیم؟

چرا نباید به آموزه های دینی خود که دستگیری از نیازمندان است عمل نکنیم حال در هر مقطعی و در هر شرایطی که می خواهدباشد؟

و در نهایت چرا با برگزاری این عزاداری های به ظاهر تجملاتی باعث رواج مرده پرستی در سطح جامعه و وارد شدذن فشار مضاعف بر دوش اقشار مختلف باشیم؟

 

عزاداریهای تجملاتی و گسترش آنها باعث می شود تا کم کم این رفتارهای نامناسب به یک خرده فرهنگ غلط در سطح جامعه تبدیل شوند ودر آینده ای نه چندان دور شاهد تاثیرات مخرب آن بر باورهای مردم درباره مرگ و ماهیت آن باشیم.

کشاورزان منتظر گرد و خاک نمکی باشند

مهندس افشاری در جلسه پشتیبانی از طرح های اقتصاد مقاومتی در شهرستان میاندوآب  با بیان اینکه دریاچه ارومیه به سمت خشک شدن 100درصدی می رود،گفت:اگر وضعیت فعلی ادامه داشته باشد، به جای اینکه شاهد گردوخاک برروی محصولات کشاورزی باشیم،شاهد نمک خواهیم بود.

وی افزود:مطابق بررسی کارشناسان،در صورت خشکی دریاچه ارومیه باید شش شهرستان در آذربایجان غربی وشرقی ،خالی از سکنه باشند که میاندوآب یکی از آنهاست.

رئیس اداره ترویج جهاد کشاورزی میاندوآب ادامه داد:در این زمینه باید از سر سفره های خود برای نجات دریاچه ارومیه تلاش خود را آغاز کنیم.

مهندس افشاری با تاکید بر تلاش بر حفظ وضعیت موجود و بهبود آن،اظهار داشت:در این زمینه بر مدیریت مصرف آب در زمین های زراعی تاکید داریم وآن را شروع کرده ایم.

وی اظهار داشت: ما در این زمینه در روستاهای نظام آباد،حاج حسن علیا وسفلی،للکلوعلیا وتازه کند،فعالیت می کنیم و طرح های خود را آغاز کرده ایم.

این کارشناس کشاورزی با بیان اینکه،کشاورزان نگران کاهش محصولات خود هستند،گفت:نگرانی در این مورد بیجا است چرا که این طرح در برخی از شهرستانها مانند نقده اجرا شده است که کشاورزان با مصرف کم آب وکود ومدیریت مصرف ؛ افزایش 20درصدی محصول را داشتند.

صحبت‌های تکان دهنده دختری که سال‌ها اجاره مردان غریبه بود

هفته  گذشته مردم انگلیسی زبان ایرلند از بی رحمی یک مادر خشمگین شدند و اعتراضات پی در پی خود را به طریق های مختلف به پلیس و مسئولان کشوری اعلام کردند. 
 
در میان معترضان، مسیحیان نیز به چشم می‌خوردند و از بی رحمی مادری نسبت به دختر 12 ساله اش خشمگین بودند و این اتفاق بسیار و تلخ و ناگوار را به دلیل آزادی جنسی در ایرلند و اوضاع نابسمان شراب خواری مطرح کردند. 
 
به گزارش پلیس ایرلند اوایل سال 2014 کارآگاهان از طریق رصد فضای مجازی و گزارشات میدانی خود توانستند، متوجه جنایتی پنهان شوند. 
 
مادری 45 ساله برای کسب درآمد دختر 12 ساله خود را روز ها و ساعت ها و ماه ها به مردان و گروه های فساد اجاره می داد و در ازای این کار چندین سنت دریافت می کرد. 
 
پلیس پس از جمع آوری اطلاعات این مادر بی رحم را در خانه اش در نزدیکی سواحل اقیانوس اطلس دستگیر کرده و دختر 12 ساله را از چنگال او نجات داد. 
 
در مرکز پلیس این مادر بی‌رحم که هنوز اسمش برای خبرگزاری‌ها فاش نشده است منکر هرگونه ارتکاب جرمی شد ولی با اقدامات روانشناسی پلیس، دختر 12 ساله بعد 24 ساعت لب به سخن گشود و جنایت‌های مادرش را فاش کرد. 
 
دختر 12 ساله به ماموران پلیس گفت: مادرش با همدستی زنی سالخورده از سن 7-8 سالگی او را به مناطق مختلف شهر می‌بردند و تحویل مردان و زنان غریبه می‌دادند. 
 
این دختر بخت برگشته ادامه داد: افراد غریبه نیز ساعت ها با افراد دیگر از او سوء استفاده جنسی می کردند. 
 
به گفته این دختر ایرلندی در بعضی از مواقع نیز او در خانه خودشان به مردان اجاره داده می شد و او در مقابل چشم مادرش مورد سوءاستفاده جنسی قرار می گرفت. 
 
این دختر 12 ساله یادآور شده که مادرش او را با تهدید و ضرب و شتم ساکت نگه می داشت تا در این مورد با هیچکس حرفی نزند. 
 
پس از اظهارات این دختر قربانی و رسانه ای شدن این خبر مردم ایرلند به خشم آمده و خواستار مجازات این مادر بی رحم شدند. 
 
مردم ایرلند این پرونده را فجیع ترین پرونده طول تاریخ ایرلند اعلام کردند و مسیحیان ایرلند نیز علت آن را بی بند و باری جوانان ایرلند، تاسیس پی در پی خانه های فساد و افزایش روز افزون مصرف مشروبات الکلی در بین مردم و خانواده ها تلقی کردند. 
 
همچنین طبق تحقیقات پلیس این کودک از رابطه نامشروع مادرش با ده ها مرد به دنیا آمده بود.

قدرت بدنی عجیب پیرزن 97 ساله +تصاویر

در مجموعه تصاویر و ویدئوهایی که مربی وی در شبکه اجتماعی منتشر کرده است نشان می دهد که وی همچنان می تواند تمام تمرینات ورزشی را با دستگاه و .. انجام دهد.

ادنا می گوید ورزش کلید سلامتی اوست و به همه توصیه کرده است که هرگز به خودتان اجازه ضعیف شدن ندهید.

 تمرین های ورزشی سخت پیرزن 97 ساله

 قدرت بدنی عجیب پیرزن 97 ساله

مربی ورزش او آقای آنتون مک کی پیش از شروع تمارین ورزشی معمول در باشگاه از انگیزه ادنا از ورزش سوال کرد.

برای مثال او از ادنا درباره مفهوم زندگی پرسید و وی جواب داد:"حاضر و کارآمد بودن تا حد ممکن" ادنا همچنین با یک مربی مشهور یوگا به نام خانم کاتلین ترنر که به گزارش نیک صالحی همکار آقای مک کی است تمرین می کند که بیش 179000 دنبال کننده در شبکه اجتماعی دارد.

 تمرین های ورزشی سخت پیرزن 97 ساله

 قدرت بدنی عجیب پیرزن 97 ساله

خانم ترنر نیز یکی از ویدئوهای تمارین دونفره شان را در باشگاه منتشر کرد و در کنار آن نوشت:"عزم و خرد ادنا آنچنان برای من الهام بخش است که واقعا از ملاقات با او و گذراندن اوقاتم با او همچنان که با آنتون تمرین می کند مایه خوش شانسی من است."

 تمرین های ورزشی سخت پیرزن 97 ساله

 قدرت بدنی عجیب پیرزن 97 ساله

 تمرین های ورزشی سخت پیرزن 97 ساله

 تمرین های ورزشی سخت پیرزن 97 ساله

  تمرین های ورزشی سخت پیرزن 97 ساله

نیک صالحی

اسکانیا باز هم سانحه آفرید

حسین درخشان  اظهار داشت: ساعت 4:50 بامداد امروز پنجشنبه واژگونی یک دستگاه اتوبوس از طریق اورژانس بیجار به امدادگران هلال احمر اعلام شد. بلافاصله تیم های امدادی به محل حادثه در کیلومتر 12 بیجار- زنجان اعزام شدند.

وی ادامه داد: یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که از تهران به سمت بانه در حرکت بود واژگون شده و 44 سرنشین آن در خودرو گرفتار شده بودند.

به گفته سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر 30 مجروح حادثه به بیمارستان منتقل شدند.

مهر

صحبت‌های تکان دهنده دختری که سال‌ها اجاره مردان غریبه بود

هفته  گذشته مردم انگلیسی زبان ایرلند از بی رحمی یک مادر خشمگین شدند و اعتراضات پی در پی خود را به طریق های مختلف به پلیس و مسئولان کشوری اعلام کردند. 
 
در میان معترضان، مسیحیان نیز به چشم می‌خوردند و از بی رحمی مادری نسبت به دختر 12 ساله اش خشمگین بودند و این اتفاق بسیار و تلخ و ناگوار را به دلیل آزادی جنسی در ایرلند و اوضاع نابسمان شراب خواری مطرح کردند. 
 
به گزارش پلیس ایرلند اوایل سال 2014 کارآگاهان از طریق رصد فضای مجازی و گزارشات میدانی خود توانستند، متوجه جنایتی پنهان شوند. 
 
مادری 45 ساله برای کسب درآمد دختر 12 ساله خود را روز ها و ساعت ها و ماه ها به مردان و گروه های فساد اجاره می داد و در ازای این کار چندین سنت دریافت می کرد. 
 
پلیس پس از جمع آوری اطلاعات این مادر بی رحم را در خانه اش در نزدیکی سواحل اقیانوس اطلس دستگیر کرده و دختر 12 ساله را از چنگال او نجات داد. 
 
در مرکز پلیس این مادر بی‌رحم که هنوز اسمش برای خبرگزاری‌ها فاش نشده است منکر هرگونه ارتکاب جرمی شد ولی با اقدامات روانشناسی پلیس، دختر 12 ساله بعد 24 ساعت لب به سخن گشود و جنایت‌های مادرش را فاش کرد. 
 
دختر 12 ساله به ماموران پلیس گفت: مادرش با همدستی زنی سالخورده از سن 7-8 سالگی او را به مناطق مختلف شهر می‌بردند و تحویل مردان و زنان غریبه می‌دادند. 
 
این دختر بخت برگشته ادامه داد: افراد غریبه نیز ساعت ها با افراد دیگر از او سوء استفاده جنسی می کردند. 
 
به گفته این دختر ایرلندی در بعضی از مواقع نیز او در خانه خودشان به مردان اجاره داده می شد و او در مقابل چشم مادرش مورد سوءاستفاده جنسی قرار می گرفت. 
 
این دختر 12 ساله یادآور شده که مادرش او را با تهدید و ضرب و شتم ساکت نگه می داشت تا در این مورد با هیچکس حرفی نزند. 
 
پس از اظهارات این دختر قربانی و رسانه ای شدن این خبر مردم ایرلند به خشم آمده و خواستار مجازات این مادر بی رحم شدند. 
 
مردم ایرلند این پرونده را فجیع ترین پرونده طول تاریخ ایرلند اعلام کردند و مسیحیان ایرلند نیز علت آن را بی بند و باری جوانان ایرلند، تاسیس پی در پی خانه های فساد و افزایش روز افزون مصرف مشروبات الکلی در بین مردم و خانواده ها تلقی کردند. 
 
همچنین طبق تحقیقات پلیس این کودک از رابطه نامشروع مادرش با ده ها مرد به دنیا آمده بود.

ورق‎های شیشه‎ای 4 شهروند خویی را روانه بیمارستان کردند

در این حادثه که در بلوار پانزده خرداد شهرستان خوی روی داد ، بر اثر سقوط ورق های بزرگ شیشه 4 نفر مشتری ، شاگرد و صاحب مغازه زیر خرده شیشه ها ماندند که با تلاش همسایگان مغازه و با حضور به موقع مأموران آتش نشانی و اورژانس از مرگ حتمی نجات یافتند و به بیمارستان منتقل شدند.

گفتنی است بی احتیاطی صاحب مغازه و رعایت نکردن مسایل فنی در مهار شیشه های بزرگ علت این حادثه بوده است.

 

در بحث حجاب و عفاف بدحجابی بعنوان نماد ایدئولوژیکی در مقابل نظام مطرح است

مدیر کل حوزه علمیه خواهران الزهرای ارومیه در نشست شورای عالی زنان شهرستان ارومیه با ابراز تأسف نسبت به برخی رفتارهای مغایر با فرهنگ ایرانی اسلامی گفت:در حال حاضر باید همه نهادها دست به دست هم دهند تا نسبت به رفع مشکلات و آسیبهای شهرمان که در حال حاضر شاهد آنها هستیم اقدام کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد:رفع نگرانی مقام معظم رهبری باید بعنوان اولین الویت مسئولین مملکت باشد چرا که ایشان فرهنگ را بعنوان هوا در فضای جامعه می دانند و همانطور که در جامعه زندگی بدون هوا ممکن نیست خدشه دار شدن فرهنگ نیز به ضرر جامعه خواهد بود همانطور که هوای ناسالم اثرات مخرب در اجتماع دارد هوای سالم نیز بالتبع اثرات مثبتی در اجتماع خواهد داشت.

پورحیدر با اشاره به تلاش در جهت حفظ دستاوردهای انقلاب و حرمت خون شهدا افزود:در بحث حجاب و عفاف بدحجابی بعنوان نماد ایدئولوژیکی در مقابل نظام مطرح است و شاید بتوان یک نوع بحث بدحجابی سیاسی بر آن عنوان نهاد چرا که توسط برخی افراد بعنوان حربه یا ابزاری در مقاطع خاص به کار گرفته می شود که به نوعی سعی دارند ابراز نارضایتی خود را از آن طریق بیان کنند.

وی اظهار داشت:دو بحث در اینجا مطرح می شود اولی بحث بدحجابی و دومی بحث بدحجابی سیاسی است چنانچه قبلا هم شاهد بودیم هتاکی به پرچم اباعبدالحسین یا جسارت به عکس امام (ره) توسط این تیپ افراد روی داد.

مدیر کل حوزه علمیه خواهران الزهرای ارومیه گفت:متأسفانه تبعاتی که بدحجابی برای جامعه در پی دارد افزایش ترویج فرهنگ غربی و بی بند و باری در جامعه ، افزایش ازهم گسیخگی خانواده ها و آمار طلاق در جامعه است .

پورحیدر افزایش آمار طلاق در جامعه را از معضلات کنونی خانواده ها دانست و افزود:بر اساس آمارارائه شده آمار طلاق در شهر ارومیه زیاد است و متأسفانه ورود به اینگونه مسائل بی بند و بار و ... باعث به وجود آمدن اینگونه وقایع ناخوشایند در جامعه می شود.

وی افزود:متأسفانه گسترش بدحجابی منجر به وجود آمدن فرزندان نامشروع می شود و فرزندان نامشروع اثرات مخربی در جامعه دارد اگر توجه کنیم متوجه می شویم هر کجا که جرم و جنایت و پرونده فساد هست مطمئنا پای فرزندان بی ریشه هم هست.

وی مهترین مسئله را حفظ دستاورد انقلاب دانست و افزود: حفظ جایگاه واقعی زن و بازیابی هویت زن توسط امام راحل و بیدارگری ایشان احیا شده اما متأسفانه در حال حاضربرخی از زنان به سمت و سوی فرهنگ غربی و مبتذل و بسوی تخریب شخصیت و از دست دادن جایگاههای خودشان کشیده شده اند و نگرانی ما از بابت این زمان است چرا که زمانی این گونه نبودند.

وی تأثیر ماهواره را در بوجود آمدن این گونه مسائل در جامعه موثر دانست و اظهار داشت: از یک طرف قانون استفاده از ماهواره را ممنوع اعلام می کند اما کوچه ای نیست که در آن خانه ها دیش ماهواره نداشته باشند و اینگونه است که روز به روز بحث بدحجابی و برخی معضلات بد در خانواده ها روی می دهد اگر عمیق بنگریم می بینیم حجاب روزی بعنوان لباس فرم برای ابراز اعتقادات در زمان نظام طاغوت بود امروزه موضوع بر عکس شده است و در حال حاضر وسیله ای برای ابراز عقیده گروهی بدحجاب شده  بطوریکه در حال حاضر کسی جرأت امر به معروف و نهی از منر را ندارد چرا که رفتارهای هتاکانه و جسورانه برخی از فراد که از ناحیه افراد روی می دهد حیثیت برخی افراد دلسوز جامعه  را به  خطر می اندازد و ارائه راهکار و بهبود وضعیت جامعه از سوی نهادهای مسئول امری ضروری است.

مدیر کل حوزه علمیه خواهران الزهرای ارومیه  گفت: واقعیت اینست که وجود ماهواره در خانواده ها باعث شده که زن و شوهر در یک خانواده و برای هم نباشند و برای غیر همدیگر باشند و این در حال حاضر واقعیت جامعه ماست.

وی ادامه داد:معرفی مضرا ت ماهواره ، نشان دادن اثرات مخرب ماهواره به خانواده ها وتولید علم و شبکه هایی برای مقابله با مضرات ماهواره توسط صدا و سیما می تواند راهگشا باشد چرا که اگر اهل فن و تخصص بتوانند از ماهواره تولید علم کنند به نوعی مقابله علمی کنند مفید است.ولی اینکه دست روی دست بگذاریم و بگوییم به ما ربطی ندارد این به ضرر جامعه خواهد بود.

پورحیدر در پایان اظهار داشت: برای ایجاد رقابت و مخاطب افزایی باید تولید فرهنگی شود و تولید فرهنگی،آگاهسازی و غنی سازی برنامه های صدا سیما و تولید برنامه هایی در سمت و سوی مقابله با مظاهر فرهنگ غرب که در حال حاضر نمود و ظهور یافته می تواند راهگشا باشد.

 

رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه دوباره معرفی شد! +حواشی

با حضور دکتر سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم و تحقیقات، مراسم تودیع ایرج میرزایی و معارفه قادر رضازاده به عنوان رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه برگزار شد.

در این مراسم که برای دومین بار طی 20 روز گذشته برگزار شد جمعی از مسئولان استانی و دانشگاهی پشت تریبون رفتند و مطالبی را عنوان کردند که به اختصار قسمت هایی از این سخنان به ترتیب در زیر آورده شده است.

 

حجت الاسلام صادقی مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی ارومیه:

·         از اسلحه سکوت نهایت استفاده را باید کرد.

·         فضای فعلی دانشگاه مسموم است.

·         رئیس جدید دانشگاه از میدان دادن به چابلوسان حرفه ای پرهیز کند.

·         رئیس جدید از خود محوری و دیکتاتوری دوری کند.

·         دانشگاه جایی نیست که به شرکاء و سهام داران شرکتی و اداری مدرک علمی اعطا شود.

·         دکتر رضازاده از افراد یقه سفید سیاسی دوری کند.

·         انتقاد وقتی قابل قبول است که همراه با پیشنهاد باشد.

 

دکتر میرزایی ریاست سابق دانشگاه صنعتی ارومیه:

·         وضعیت سالن چندان مساعد نیست پس سخنانم را کوتاه می کنم.

·         امروز با مدل عینک مثبت حرف می زنم!

·         مدیریت را از حب نقی یاد گرفتم.

·         مدیریت بعدی ابتدا باید خودش را حرص کند.

·         دانشگاه صنعتی بیشترین تعامل را با مدیران ارشد استان داشت.

·         اشتباهات زیادی در مدیریت داشتم ولی نیتم خالص بود.

·         بر خلاف نظر حاج آقا صادقی معتقدم که فرهنگ نباید پیوست باشد.

·         از آقایان جمشید انصاری، رحیم قربانی و جواد جهانگیرزاده که مرا کمک و یاری دادند تشکر می کنم.

·         باید به تشکل های فرهنگی و دانشجویی فضا داده شود!

 

دکتر رضازاده رئیس جدید دانشگاه صنعتی ارومیه:

·         شرایط سالن مراسم نامساعد است ولی اساتید و کارکنان دانشگاه 8 سال است که در این وضعیت زندگی می کنند و من خواستم تا مهمانان نیز با شرایط این دانشگاه آشنا شوند.

·         من مانند دکتر میزایی سخنران خوبی نیستم.

·         جذب هیئت علمی و کارکنان دانشگاه ساماندهی می شود.

·         از نظر مالی مشکلات فراوانی داریم.

·         تمام کارکنان دانشگاه صنعتی ارومیه قراردادی هستند و در خصوص پرداخت حقوق با مشکل موجه هستیم.

·         برای اجرای طرح توسعه فضای دانشگاه به 3000 میلیارد ریال بودجه نیاز داریم.

 

دکتر ضیاء هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم و تحقیقات:

·         وزارت علوم سرمایه 3000 میلیارد ریالی ندارد.

·         دانشگاه باید مستقل باشد و دانشگاهیان سرنوشت خود را مشخص کنند.

·         این دانشگاه باید خروجی مناسبی داشته باشد که به درد صنعت بخورد.

·         بسیاری از مقالات دانشگاهی مشکلات جوامع دیگر را حل می کند و نه جامعه خودمان.

·         رئیس دانشگاه باید پاسخگوی تمام مسائل دانشگاه باشد.

 

حواشی مراسم:

* حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی در دقایق پایانی مراسم تودیع و معارفه

* اعطای نماد طرح پیاده روی سنجی(پرس) از طرف میرزایی به سید ضیاء هاشمی

* اعطای هدیه از طرف انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی ارومیه به معاون سیاسی امنیتی استاندار!

* دکتر هاشمی پس از مطالعه شماره آخر نشریه امید(نشریه انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی ارومیه) گفت: از چهارچوب اعتدال خارج نشوید.

* برگزاری جلسه یک ساعته در اتاق ریاست دانشگاه با حضور رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه، رئیس دانشگاه ارومیه، معاون سیاسی امنیتی استاندار، معاون برنامه ریزی استاندار و معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم و تحقیقات.

نوجوان 15 ساله خویی ربوده شد

باخبر شدیم صبح دیروز - چهارشنبه- یک پسر بچه 15 ساله ، توسط افرادی ناشناس ربوده شده است.

شنیده ها حاکی از آن است که این پسر بچه ، فرزند یکی از بازاریان سرشناس شهرستان خوی می‎باشد.

اخبار تکمیلی در ارتباط با آخرین جزئیات این آدم‎ربایی بعداً منتشر خواهد شد.

چهار عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد نقده توبیخ شدند

خبرهای رسیده از دانشگاه آزاد نقده حاکی از آن است که چهار عضو هیأت علمی این دانشگاه به نام های دکتر ایمانی ، محمدنژاد ، مسعودی و خانم محمدوند از سوی دکتر کاظم مهری رئیس این مرکز آموزش عالی ، مورد توبیخ کتبی قرار گرفتند .

موضوع این توبیخ برمیگردد به آخرین جلسه فرهنگی حاشیه دار دانشگاه که در آن معاون این مرکز آموزشی در مقابل درخواست اعضاء برای پاسخ به برخی شایعات در خصوص فضای ملتهب دانشگاه ، گفته بود "مردم نقده لیاقت داشتن دانشگاه را ندارند" .

دکتر مهری در حالی چهار عضو هیأت علمی حاضر در این جلسه را به بهانه "به حاشیه کشاندن موضوع جلسه" مورد توبیخ کتبی قرار داده که هیچ اقدامی در خصوص اظهارات نسنجیده و توهین آمیز معاونش درباره "مردم نقده" انجام نداده است .

اما نکته جالب ماجرا برگه های توبیخی است که آقای رئیس صادر کرده است .

 

 

همانطور که در برگه فوق قابل مشاهده است در قسمت رونوشت توضیح داده شده که این برگه علاوه بر درج در پرونده به قسمتهای دیگر هم ارجاع داده شده ، اما توبیخ شوندگان از محتوای آن اطلاعی نداشتند چون فقط برگه توبیخ زیر در اختیارشان قرار گرفته بود که در آن اثری از رونوشت به چشم نمیخورد .

 

 

 

با این توضیح به نظر میرسد صادر کنندگان حکم توبیخ قصد مخفی کردن موضوع ارجاع حکم های توبیخ را از توبیخ شوندگان داشتند تا آنها عملا نتوانند از حق پایمال شده خود دفاع کنند .

سولدوز خبر آماده است تا اظهارات مسئولان این دانشگاه را در صورت تمایل منعکس کند .

راننده جرثقیل ساختمانی در ارتفاع 40 متری داخل این دستگاه گیر افتاد

 روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ارومیه، به دنبال تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر گیر افتادن راننده جرثقیل ساختمانی داخل اتاقک این وسیله، بلافاصله ستاد فرماندهی مرکز پیام گروه امداد و نجات را به محل روانه کرد.

جواد بخشوده فرمانده گروه امداد و نجات در این زمینه اظهار داشت: پس از حضور آتش نشانان در محل مشخص شد که راننده جرثقیل در ارتفاع40 متری جرثقیل بیهوش شده است.

وی گفت: آتش نشانان بلافاصله پس از حضور در محل با رعایت اصول ایمنی اقدام به بستن راننده بیهوش به برانکارد چوبی نمودند و با استفاده از تجهیزات امداد و نجات فرد مصدوم را از ارتفاع 40متری به پایین انتقال دادند.

بخشوده ادامه داد: راننده این جرثقیل پس از نقص فنی سیم بکسر دستگاه اقدام به گشودن دستی سیم نموده که در اثر اصابت این سیم به ناحیه سر راننده،موجب بیهوشی و مصدوم شدن این فرد گردیده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آتش نشانان پس از انجام عملیات و ایمن سازی محیط فرد مصدوم را به عوامل اورژانس تحویل دادند.

 

اقدامات فرهنگی دانشگاه،در شان مجموعه شما نیست


دانشگاه ارومیه از دیرباز یکی از مراکز مهم و تاثیرگذار علمی کشور بویژه در منطقه شمالغرب بوده و نقش بسزایی در بسیاری از تحولات فرهنگی و سیاسی استان و منظقه داشته است.

چه بسیار سیاسیون و اقتصاددانان برجسته کشوری که داشته هایشان را مرهون این دانشگاه هستند. دانشگاهی که منشا خدمات بسیار ارزنده علمی - پژوهشی طی سالهای نه چندان دور بوده است. دانشگاهی در ردیف دانشگاههای بزرگ و تاثیر گذار کشور اما طی سالهای اخیر شرایط خاصی را تجربه کرد،  طی این سالها و بدلیل برخی تفکرات خاص مدیریتی،  این دانشگاه با چالش هایی مواجه بود که  نتیجه این تفکرات باعث تنزل سطح علمی آن در میان دانشگاههای داخلی و خارجی گردید. تفکراتی که عمر چندانی نداشته و  با تغییرات اساسی در سطوح عالی مدیریتی آن طی ماههای گذشته،به بایگانی تاریخ ارجاع شدند.

هرچند ریاست جدید دانشگاه با بستر سازیهای خوب زمینه حذف برخی تفکرات افراطی و جانب گرایانه را فراهم ساخت اما با همه غربالگریهای ویژه رئیس جدید ، هنوز شاهد عدم ورود تخصصی وی در بخش فرهنگی دانشگاه هستیم.

به واقع آنچه در شرایط کنونی تحت عنوان برنامه های فرهنگی در دانشگاه ارومیه مطرح است در خور شان و نام دانشگاه باعظمت و اسم و رسمداری چون ارومیه نیست. اهمیت مسائل فرهنگی و بازتاب رسانه ای آن در شرایط کنونی تا آنجایی است که از میان دهها اقدام ریز و درشت انجام گرفته در این دانشگاه طی ماههای گذشته تنها موضوعی که بازتاب کشوری و منطقه ای با آرم و لوگوی این دانشگاه را داشت موضوع مربوط به یک برنامه فرهنگی بود. موضوعی که با انتشار و بازانتشارش در شبکه های سراسری و فضای مجازی کشور بار دیگر نام دانشگاه ارومیه را سر زبانها انداخت. در حالی که این روند می تواند و می توانست به گونه ای مثبت بازتاب داشته باشد. 

ریاست جدید دانشگاه ارومیه که از سال 70 تاکنون در بالاترین سطوح مدیریتی تجارب ارزنده مدیریتی دارد حتما بر این امر صحّه خواهد گذاشت که تفکر حاکم در امور فرهنگی دانشگاه تحت مدیریتش تفکر بدیعی نیست. اصولا برخی پازل های این موضوع بسیار مهم چیدمان درستی نداشته اند و همین چیدمان نامناسب باعث بوجود آمدن برخی مشکلات تاثیرگذار بوده و در صورت ادامه همین تفکر، این دانشگاه و ریاست کارکشته اش باید در انتظار اتفاقات تازه تری نیز باشد. 

 امیدواریم ریاست دانشگاه ارومیه در خصوص وظایف مدیریت های فرهنگی دانشگاه همچون؛ انجام مطالعات و پژوهش‎های لازم به منظور برنامه‎ریزی و سیاست‎گذاری فعالیت‎های فرهنگی؛ راهبردهای مدیریت و اجرای برنامه‎ها و فعالیت‎های فرهنگی، هنری ؛  توسعه و فعال‎سازی گروه‎های نهادمند خودجوش دانشگاهی ؛  ایجاد فضا و بستر مناسب جهت بر گزاری کرسی‎های ازاداندیشی و نظریه‎پردازی؛  برنامه ریزی ،ساماندهی و نظارت بر امور انجمن‎های علمی و کاتون‎های فرهنگی ـ هنری ؛ تهیه و تنظیم برنامه‌ها، مراسم و مسابقات فرهنگی، هنری، اجتماعی؛  برگزاری اردوهای فرهنگی, زیارتی و سیاحتی ؛  استفاده از فناوری نوین و متنوع ارتباطی و اطلاعاتی در حوزه فرهنگ؛  اعتماد سازی و جلب مشارکت استادان ،دانشجویان و کارگزاران و دهها اقدام فرهنگی دیگر ارزیابی مجددی داشته و با توجه به اهمیت موضوع فرهنگ و نقش آن در محکم تر شدن پایه های علمی و مدیریتی دانشگاه نگاهی ویژه تر نسبت به تفکرات حاکم و هم سویی یا عدم هم سویی آن با تفکرات خاص مدیریتیش داشته باشد.

این موضوع یکی از مهم ترین حلقه های گم شده و یکی از مهم ترین  چالش های پیش روی دانشگاه ارومیه بوده و یکی از عمده دلایل رویارویی دانشگاه ارومیه با برخی نهادها و رسانه ها طی سالهای گذشته بوده است.

از کمبود اعتبارات و ضعف تجهیزات تا تهدید جان بیماران در بیمارستان ها

ضعف خدماتی در برخی از دستگاهها و نهادها به یک امری عادی برای شهروندان آذربایجان غربی تبدیل شده که در بسیاری مواقع هم تبعات این ضعف ها قابل جبران است و در نهایت به ضرر مادی و یا اتلاف وقت منجر می شود.

اما این ضعف در بخش سلامت و درمان بعنوان یکی از مهمترین زمینه های خدمت رسانی که از دیدگاه مادی و سیاسی و به لحاظ دستیابی به شاخصه های توسعه پایدار هم از اهمیت بسیاری برای دولت ها برخوردار است، نه تنها غیر قابل جبران است بلکه صدمات بسیار ناگواری از نظر روحی، روانی، جسمی و معنوی هم بر خانواده ها و هم جامعه وارد می کند.

گذشته از نیمه کاره رها ماندن بسیاری از طرح های ساخت بیمارستان و نبود امکان دسترسی مردم نقاط مختلف استان به این مراکز درمانی، نقص تجهیزات و نبود امکانات کافی یکی از بزرگ ترین نقاط ضعف بیمارستان های آذربایجان غربی به شمار می آیند که باعث ضعف در خدمات رسانی و چه بسا بروز مشکلاتی در روند درمان بیماری ها می شود.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ضعف تجهیزات پزشکی در آذربایجان غربی مشهود است.

این نماینده مجلس یادآور شد: شهروندان شهرهای استان همچنان منتظر اجرایی شدن وعده‌های مسئولان دانشگاه هستند، چرا که با تحقق آنها بخشی از مشکلات حوزه بهداشت، درمان و سلامت منطقه رفع شده و از میزان نارضایتی مردم نیز کاسته می ‌شود.

خضری اظهار کرد: کمبود ملزومات و فرسودگی تجهیزات بیمارستانی، همچنین کمبود نیروی کارآزموده در بخش‌های پرستاری، تجمیع بسیاری از امکانات MRI، سی تی اسکن، رادیولوژی، سونوگرافی های چند بعدی، آزمایشات تشخیصی از جمله در مورد بیماری های سرطانی و بسیاری دیگر از قبیل موجب شده است که هر روز شاهد افزایش افت کیفیت در ارائه خدمات و نارضایتی مردم در بیمارستان‌ها باشیم.

به گفته وی تنها یک بار کافی است یکی از مسئولان در بیمارستان‌های دولتی بستری شود و امکانات و سرویس‌دهی این بیمارستان‌ها را تجربه کند تا بداند که بیماران بستری شده در این بیمارستان‌ها چه رنجی را تحمل می ‌کنند و این درحالیست که رهبر معظم انقلاب هم به مستئولان تاکید داشتند مسئولان باید طوری عمل کنند که بیمار و خانواده اش تنها ناراحتی بیماری را داشته باشند نه اینکه بر بار دیگر ناراحتی های آن ها افزوده شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: هرچند عملیاتی شدن این فرمایش، آرمانی متعالی برای هر جامعه ای است اما افسوس که به غربت انداختن این سخنان باعث شده است تا مشکلات و بحران هایی در شبکه درمانی کشور و  بویژه در مناطق محرومی همچون آذربایجان غربی ایجاد شود.

دکتر خضری نبود نظارت را مهمترین حلقه مفقودی در زنجیره بهداشت و درمان بیماران معرفی کرد و گفت: اگر نظارت به شیوه ای مناسب اعمال می شد مسئولان حتی برای حفظ موقعیت خود هم که می شد برای افزایش سطح خدمات خود اقدام می کردند در حالیکه هم اکنون وضعیت بهداشت، انتظارهای طولانی مراجعه کنندگان به درمانگاه ناشی از نبود متخصصان به تعداد کافی، صف های طولانی در مقابل داروخانه و نبود داروهای مورد نیاز، توسعه نیافتن فضای فیزیکی بیمارستان و درهم شدن بیماران عفونی با سایر بیماران گواهی روشن بر ضعف تجهیزات و خدمات بیمارستان های استان است که امید داریم مسئولان هرچه سریع تر به بهبود وضع موجود اقدام کنند.

وی با اظهار تاسف از اینکه بیماران بسیاری در شهرهای مختلف استان بدلیل نبود امکانات مجبور به عزیمت سایر استان ها و یا ارومیه می شوند، تصریح

کرد: این امر هم در کنار تحمیل بار مضاعف مالی بر دوش بیماران باعث افزایش ترددها در جاده ها و البته افزایش تصادفات و مرگ و میرها شده است که تنها راه چاره ایجاد امکانات مناسب و توزیع عادلانه آن در تمام شهرهای استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم در گفتگوی کوتاه با تاکید کمبود و ضعف در تجهیزات بیمارستان های آذربایجان غربی گفت: این امر به یکی از بزرگترین دغدغه های ماهم تبدیل شده اما متاسفانه کمبود اعتبار مانع از اصلاح وضعیت موجود شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم ارومیه هم در این ارتباط گفت: هرچند تلاش بسیاری برای کسب نه رضایت مطلب بلکه رضایت نسبی مردم از چگونگی ارائه خدمات در این مراکز می شود اما این امر تاکنون اتفاق نیافتده است، کمبود تجهیزات و امکانات، ‌نبود نیروی انسانی کافی و کمبود دارو چالش های بزرگ بخش سلامت و درمان استان است که تاکنون دارویی برای این بیماری بیمارستان ها تجویز نشده است.

«عابد فتاحی» ادامه داد: کمبود اعتبارات دلیل بروز این مشکل است، بخشی از کمبود اعتبار به صورت ملی است و بخش دیگر آن هم مربوط به همان علت ضعف مدیران بر می گردد، تمرکز به انجام فعالیت های غیر ضروری از جمله تبلیغات عملکردی که هیچ فایده ای برای مردم ندارد و تنها باعث هدررفتن اعتبارات می شود، نبود مدیریت مناسب در بیمارستان ها برای حفاظت از دستگاههای موجود و در نتیجه از رده خارج شدن بالاجبار آن ها و در مجموع فقدان نظارت از جمله عوامل بروز کمبود امکانات و ضعف خدمات در بیمارستان ها را شامل می شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بهداشت و تمیزی یک وظیفه روتین وار است و ربطی به نو ساخت بودن و کارهای عمرانی ندارد اما  بسیاری از بیماران از بهداشت بیمارستان های استان که باید در این زمینه الگو باشند گلایه مند هستند، عنوان کرد: خب این مورد هم مربوط به همان ضعف مدیریت می شود، زمانیکه نظارت و کنترلی از سوی بالاترین دستگاه متولی این بخش یعنی دانشگاه علوم پزشکی وجود نداشته باشد و از طرفی مدیریت بیمارستان ها هم به این موضوع توجه نکنند نتیجه آن ضعف در انجام حتی ابتدایی ترین وظایف و تعهدات می شود.

 

وی با اشاره به توزیع امکانات و تجهیزات در شهرهای استان یادآور شد: این وضع هم از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست،‌ بیشتر شهرهای آذربایجان غربی از امکانات درمانی و تجهیزات بیمارستانی به اندازه نیازهایشان بهره مند نیستند، متاسفانه بسیاری از امکانات تنها در ارومیه وجود دارد که نمی تواند پاسخگوی تمام بیماران استان باشد، با یک مدیریت اصولی می توان به جای سرمایه گذاری تنها در مرکز، حتی اگر امکان ایجاد امکانات در تمام شهرها هم وجود ندارد به صورت عادلانه در یکی از شهرهای شمالی و یکی از شهرهای جنوبی ایجاد کرد تا دسترسی مردم راحت تر باشد.

بازار ثبت نام مدارس فوتبال ارومیه هم داغ است

روز های پر تکرار تابستان از راه می رسد و برخی خانواده ها در پی پر کردن اوقات فراغت بچه ها آستین بالا می زنند و اغلب آنهایی که پسر بچه نوجوان در منزل دارند ثبت نام در رشته ورزشی فوتبال را انتخاب می کنند بالاخص امسال که موعد ثبت نام این مدارس با بازار داغ بازی های جام جهانی عجین شده است.
ناگفته نماند این رشته ورزشی در بین نوجوانان ارومیه ای هم خواهان زیادی دارد و این نکته را می توان از پایگاه هایی که در گوشه کنار شهر برای ثبت نام مدارس فوتبال اسکان یافته اند دریافت.


تصاویری از پایگاه های مستقر برای ثبت نام مدارس فوتبال در ارومیه

 

    

29 خرداد؛ ارومیه شهر بدون زباله

پنجشنبه 29 خرداد ماه طی مراسمی با مشارکت شورای اسلامی شهر، شهرداری ارومیه و صدا و سیمای مرکز استان و با همکاری تشکلهای مردمی، نسبت به پاکسازی شهر و خروجی های 9گانه شهر و همچنین شهرک گلمان اقدام خواهد شد.

 

ضمناً با عنایت به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خدا. پاکسازی و شستشوی مساجد سطح شهر و محوطه و معابر پیرامون آنها نیز در دستور کار و اولویت قرار دارد.

لازم به ذکر است، به گفته شهرداری ارومیه این اقدام برا اولین بار در کشور رخ می دهد.

صبای قم با ۲۲ بازیکن دیشب وارد چالدران شد +تصاویر

تیم فوتبال صبای قم دیشب برای برپایی اردوی داخلی خود  دیشب وارد چالدران شد.

بر این اساس, تیم فوتبال صبا عصردیروز  آخرین تمرین خود را در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم را برگزار کرد و پس از پایان تمرین ، اسامی نفرات اعزامی به اردوی چالدران اعلام شدند.

البته کادر فنی درخواست اردوی خارجی را هم داده است که در این مورد هیئت مدیره باشگاه تصمیم‌گیری می‌کند.

 

در اردوی صبا درچالدران نفرات صبا از جمله نفرات تازه وارد و نفراتی که از فصل گذشته قرارداد داشته یا قراردادشان را تمدید کرده‌اند حضور دارند و زیر نظر صمد مرفاوی ، ساکت الهامی و ناصر بختیاری زاده برنامه های بدنسازی و آمادگی پیش فصل خود را انجام می‌دهند.

تیم فوتبال صبا در هفته نخست از لیگ برتر فوتبال روز نهم مرداد ماه به میدان می‌رود در حالی که قرعه کشی لیگ برتر بین روزهای چهارم تا هشتم تیرماه در سازمان لیگ برگزار می‌شود.

 

 

 


 

 

 

 

دستنوشته رهبر معظم انقلاب بر کتاب "من زنده‌ام" رونمایی شد

تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «من زنده‌ام» عصر امروز (سه‌شنبه) در مراسم چهارمین پاسداشت ادبیّات جهاد و مقاومت در حضور پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت، نویسندگان و فعالان حوزه ادبیّات مقاومت و مسئولان و شخصیت‌های کشور رونمایی شد. 
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR متن و تصویر تقریظ رهبر انقلاب اسلامی را منتشر می‌کند: 

   
بسم‌الله الرحمن الرحیم 
کتاب را با احساس دوگانه‌ی اندوه و افتخار و گاه از پشت پرده‌ی اشک، خواندم و بر آن صبر و همت و پاکی و صفا، و بر این هنرمندی در مجسّم کردن زیبائیها و زشتیها و رنجها و شادیها آفرین گفتم. گنجینه‌ی یادها و خاطره‌های مجاهدان و آزادگان، ذخیره‌ی عظیم و ارزشمندی است که تاریخ را پربار و درسها و آموختنی‌ها را پرشمار میکند. خدمت بزرگی است آنها را از ذهنها و حافظه‌ها بیرون کشیدن و به قلم و هنر و نمایش سپردن. 
این نیز از نوشته‌هائی است که ترجمه‌اش لازم است. به چهار بانوی قهرمان این کتاب بویژه نویسنده و راوی هنرمند آن سلام میفرستم. 
۹۲/۷/۵ 
 
کتاب «من زنده‌ام» خاطرات دوران چهار ساله‌ی اسارت خانم معصومه آباد در زندان‌های رژیم بعث صدام است. روایت کتاب از دوران کودکی نویسنده آغاز و با بیان بخش‌های مهمی از نوجوانی وی ادامه پیدا می‌کند. کتاب، با بیان نقش و تأثیر انقلاب اسلامی بر زندگی و شخصیت خانم آباد به دوره‌ی دفاع مقدس، اسارت و آزادی او و سه بانوی آزاده‌ی دیگر، به پایان می‌رسد. این کتاب را «انتشارات بروج» منتشر کرده است.

روز شوم اورژانس ارومیه با تشنج یک مرد میانسال رقم خورد!

 امروزه با توجه به اینکه انواع بیماری ها و ایست ها و سکته های قلبی و مغزی گریبانگیر مردم ایران می شود و دلیل آن هم چیزی جز فشارهای ناشی از زندگی نیست، نقش اورژانس بیش از پیش نمایان می شود.

اورژانس چگونه تشکیل شد؟
در حادثه دردناک فرو ریختن سقف سالن انتظار فرودگاه مهرآباد ( بدلیل ارتعاشات ناشی از سر و صدای موتور جت‌های غول پیکر ) در ساعت 14 و 50 دقیقه بعدازظهر روز چهاردهم آذرماه سال 1352 بود که طی آن 16 نفر کشته و 11 تن مجروح شدند. این حادثه به دلیل انعکاس وسیع در رسانه‌های داخلی و خارجی آن سال، در ردیف یکی از تلخ‌ترین وقایع کشورمان به ثبت رسید.

و این در حالی بود که هیچ سیستم از قبل طراحی شده ای برای کمک و انتقال به مجروحین در اینگونه حوادث ناگهانی وجود نداشت، بعد از این حادثه سیستم فوریتهای پزشکی کشور با عنوان اورژانس ۱۱۵ کشور با همکاری کشور آمریکا تأسیس شد و خدمات اورژانس پیش بیمارستانی ایران  شناخته شد که این خود افتخاری بزرگ است.کشور آمریکا در دومین تجربه خود در تشکیل یک سیستم اورژانس پیش بیمارستانی بسیاری از کمبودها و نقصهای تجربه اول را که برای خودش بود در ایران لحاظ نکرد و به جرأت میتوان گفت اورژانس پیش بیمارستانی ایران در سال ۱۳۵۴ کاملتر و بهتر از اورژانس پیش بیمارستانی کشور آمریکا راه اندازی شد.                                

قابل ذکر است در آن زمان شماره سه رقمی 123 برای تماس با اورژانس اختصاص داده شده و از آمبولانسهای بنز بن  برای خدمت رسانی به مردم استفاده می شد که بعدا شماره تماس مردم با اورژانس ، شماره 115 در کل کشور اعلام شد.

درحالیکه اورژانس 115 باید بتواند در سریعترین زمان ممکن خود را به سر صحنه برساند ولی این آمار در شهر ارومیه گویای چیز دیگری است.
نگارنده عصر روز سه شنبه شاهد تشنج یک مرد میانسال در پارک ائللرباغی ارومیه بود و پس از تماس با مرکز اورژانس 115 حدود 10 الی 15 دقیقه طول کشید تا اورژانس بر سر صحنه برسد.

اما قضیه به همین جا ختم نشد و پس از حضور در صحنه و اعتراض به تکنسین ها به خاطردیر رسیدن توسط حاضرین، تکنسین ها با لحنی بسیار زننده جواب آنها را دادند که واقعا بسیار تاسف برانگیز بود.

قبل از عید بود که سرپرست مرکز فوریتهای پزشکی ارومیه در گفت و گو با خبرنگاران از تلاش برای کاهش دادن زمان رسیدن به صحنه خبر داد اما اتفاق عصر رور سه شنبه واقعیت دیگری را پیش روی ما قرار داد.

در این گفت و گو سید ابراهیم صالحی جلب رضایت مردم را از اهداف مهم اورژانس 115 در ارومیه عنوان کرد و گفت: از تمامی اهرم هایی که بتوانیم میزان رضایت مردم از خدمات اورژانس را افزایش دهیم، استفاده می کنیم که سرعت بخشی به خدمات، ارائه خدمات دقیق و همچنین عدم استفاده از الفاظ و اصطلاحات سنگین برای نزدیکان بیمار از جمله این اهرم ها می باشد.

وی، کاهش مدت زمان اعزام نیروهای امدادی بر سر صحنه در مرکز استان را از دیگر اقدامات این مرکز در راستای جلب رضایت مراجعان عنوان کرد و گفت: این مدت زمان در پایگاههای شهری پنج دقیقه و 29 ثانیه و در پایگاههای جاده ای هشت دقیقه و 47 ثانیه است.

اما چیزی که عملا در حادثه عصر سه شنبه شاهد بودیم حضور با تاخیر اورژانس در صحنه بود که عملا با بددهنی تکنسین ها روز شوم و سیاه مرکز فوریت های پزشکی ارومیه رقم خورد.

امیدواریم که بیش از این سرپرست مرکز فوریت های پزشکی ارومیه نسبت به امور مربوط به حوزه کاری اش حساس باشد هرچند در ارومیه کمتر مسئولی را می توان یافت که گوش شنوا داشته باشد.

مشاعره برای دومین بار در خوی کلید می‎خورد

باخبر شدیم اولین جلسه هماهنگی برنامه مشاعره روز پنجشنبه هفته گذشته (93/03/29) با حضور دکتر اسماعیل آذر و دکتر سیوانی اصل فرماندار خوی در تهران برگزار شده و انشاا... در هفته‏‎های آتی برای دومین بار ، این برنامه ادبی در ارتباط با معرفی جایگاه شعر و ادب شهرستان خوی و با اجرای دکتر اسماعیل آذر در شهرستان خوی تولید و در شبکه آموزش پخش خواهد شد.

شنیده ها حاکی از آن است که مراحل تولید برنامه مشاعره با همکاری فرمانداری و شهرداری در روستای علی شیخ شهرستان خوی برگزار می‎شود.

طبیعت کوهستان قندیل در پیرانشهر به روایت تصویر

قندیل یکی از کوهستان‌های رشته کوه زاگرس است که در مرز ایران و ترکیه و نیز ایران و عراق قرار گرفته است؛ بخشی از این کوهستان در شهرستان پیرانشهر است.  کوهی که اکثر کوهنوردان آن را به نام قندیل بزرگ می‌شناسند، سیا کیو(سیاه کوه) نام دارد که ارتفاع آن ۳۶۱۰ متر است.

 

 

درخشش ملی پوشان نقده ای هاکی داخل سالن در رقابتهای جام ملتهای آسیا

تیم ملی هاکی داخل سالن ایران که به منظور شرکت در رقابتهای هاکی پنجمین دوره جام ملتهای آسیا هم اکنون در چین تایپه به سر میبرد ، با درخشش در دو بازی و برد مقتدرانه اندوزی (15 بر یک) و قزاقستان (16 بر 0) در حال نزدیک شدن به کسب جواز حضور در جام جهانی 2015 آلمان است .

ملی پوشان ایرانی در مجموع دو بازی 31 گل به ثمر رساندند و در مقابل تنها یک گل دریافت کرده ند و با تفاضل 30 گل مقتدرترین تیم حاضر در این رقابتها به شمار میروند .

رضا نوروز زاده ملی پوش نقده ای تیم ملی هاکی به تنهایی 11 گل برای تیم ملی به ثمر رسانده است .

پیش از این نیز تیم ملی هاکی با درخشش ملی پوشان نقده ای و با هدایت رجب نورانی سرمربی این تیم که وی نیز اهل شهرستان نقده است ، موفق شد بعد از چهل سال سهمیه حضور در بازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی را کسب کند .

گفتنی است پنجمین دوره جام ملتهای آسیا با معرفی تیم های برتر در روز شنبه به کار خود پایان خواهد داد.

همسر جهان پهلوان تختی دار فانی را وداع گفت + تصاویر

شهلا توکلی همسر جهان پهلوان تختی امروز در بیمارستان ایرانمهر تهران دار فانی را وداع گفت. پسر تختی مدتی پیش برای عیادت از مادرش بعد از سال ها به ایران آمده بود.

 

     

اعضای جوان تکابی به چهار نفر زندگی دوباره بخشید

سودابه اخوان دورباش، دختر دانشجوی جوانی که به علت ایست قلبی به بیمارستان لقمان حکیم تهران انتقال می یابد و با تلاش پزشکان احیاء قلبی می شود و قلبش دوباره شروع به فعالیت می کند ولی در همین مدت به علت شرایط حاصل از ایست قلبی، این جوان دچار مرگ مغزی می شود که تلاش پزشکان برای برگرداندن فعالیت های مغزی ایشان جواب نمی دهد و به کما می رود.

خانواده سودابه با دعا و توسل از خداوند، نجات فرزندشان را می خواهند ولی پس از دو روز انتظار جوابی نمی گیرند و پزشکان مرگ مغزی دختر جوان را تایید می کنند. ظاهرا خدا تقدیر دیگری دارد و خانواده این جوان با ایمان به حکمت خدا, به رضای او راضی می شوند.

 

اهدای اعضای جوان تکابی به چهار نفر شیز تکاب اخوان

 

اسداله اخوان پدر دختر جوان، علیرغم دلبستگی شدید به فرزند خود و مِهری که به آن دارد با دلی مطمئن و قلبی معنوی تصمیم به اهدا اعضای سالم دلبند خود می کند تا حداقل خانواده های دیگر در این سرزمین از داغ عزیزان خود به عزا ننشینند. این همان سنت حسنه ای است که جبران اجرش جز با خدا با هیچ کس دیگر قابل انجام نیست.
این پدر داغدار گفت: خدا را شکر می کنم که قسمتی از اعضای بدن فرزندم توانسته جان تعدادی از هم وطنانش را نجات دهد و این کار را تنها برای رضای خدا و آرامش روح فرزندم انجام دادم.

 


 

مسئولین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران و بیمارستان مسیح دانشوری تهران با ارسال تقدیر نامه و حضور در منزل دختر جوان از گذشت و فداکاری این خانواده تکابی تقدیر نمودند.
امید است عمل خداپسندانه این خانواده الگویی برای همه ما نوع دوستان باشد.
روحش شاد و یادش گرامی.

کشف شبیه‌ترین موجودات به انسان‌ها + تصاویر


1.استراحت کوتاه مدت بعد از یک روز کاری طولانی یکی از عادت های این گونه های جانوری است که برای ادامه کار خود با کسب انرژی دوباره آغاز به فعالیت می کنند.


2.این گونه موجودات حق انتخاب آزادانه دارند و از مشاور و پیشنهاد های دیگران برای کار خود استفاده نمی کنند.



3.زنبورها قادر به حل کردن سخت ترین و پیچیده ترین مسائل ریاضی فیزیک و هندسه هستند و از هوش و استعداد بالایی برخوردار هستند.


4.جوانمردی یکی از رفتارهای مرسوم در جیرجیرک هاست و نوع هم دوستی آنها مشابه انسان هاست.این گونه های جانوری در کارها به یک دیگر بسیار کمک می کنند و میل و خواسته های سایر هم نوعان خود را بر خواسته های خود ترجیح می دهند.


5 .مورچه ها و زنبورها همانند انسان ها هنگام رویارویی با مشکلی دچار استرس و اضطراب می شوند و علائم بدنی شان تغییر می کند و آن ها برای انجام کارهایشان و یادگیری زندگی از یک ماور و معلم الگو می گیرند.


تولد نوزادی بامزه از یک پدر و سه مادر!!! + عکس

زن و شوهر جوانی وقتی فهمیدند هرگز با روشهای طبیعی قادر به بچه دار شدن نیستند تصمیم گرفتند با کمک اعضای خانواده شان بچه دار شوند! بنابراین خواهر ” کتی” زن جوانی که قادر به بارداری نبود با اهدای تخمک و خواهر شوهرش با اهدای رحم خود به این زوج به تولد فرزند آنها کمک کردند!!!
به این ترتیب فرزند ” دیوید” و "کتی” بعد از به دنیا آمدن صاحب ۳ مادر شد. مادری که از تخمک باور شده او متولد شده ، مادری که ۹ ماه او را در رحم خود پرورانده و تغذیه کرده و مادری که قرار است همه عمر نگهدار او باشد.


فرزند به دنیا آمده یک دختر زیبا و دوست داشتنی است که برای این خانواده بسیار با ارزش است.
کتی ۳۱ ساله در این رابطه میگوید: خواهرهای ما واقعا به من و همسرم لطف داشتند و این بهترین هدیه ای بود که من و او از خانواده هایمان گرفتیم. داشتن فرزند آرزوی هردوی ما بود.
دیوید ۳۳ ساله میگوید: من هنوز هم باور نمیکنم که ما والدین یک نوزاد هستیم . این دختر کوچک فرشته ماست و این خواهران ما بودند که به ما کمک کردند تا رویایمان رنگ واقعیت بگیرد.


کتی هنگام نوجوانی متوجه شد که به صورت مادرزادی تخمدان ندارد و هرگز بچه دار نخواهد شد همان زمان خواهرش به او قول داده بود که در حل این مشکل کمکش کند. هنگام حل این بحران خواهر دیوید نیز پیشنهاد کرد با اهدای رحم خود به تولد اولین نوه خانواده کمک کند.

روش عجیب مورچه‌ها برای زنده‌ ماندن در برابر سیل! +عکس

مورچه‌های آتش در پارکی در هوستون تگزاس به دلیل مقابله با سیل که به طور منظم در مناطق مسکونی صورت می‌گیرد از روشی عجیب برای زنده ماندن استفاده می‌کنند.

این استراتژی در مناطق سیل خیز توسط مورچه‌ها استفاده شده تا شانس بیشتری برای زنده ماندن داشته باشند.

دانشمندان می‌گویند این حشرات از طریق آرواره‌های خود به یکدیگر متصل می‌شوند و یک ساختار شناور را تشکیل می‌دهند تا زنده بمانند.

فیلمی در اواخر هفته گذشته توسط «استیو کیم» از این پدیده گرفته شده است که شما تصویری از این فیلم که صدها مورچه آتش به هم متصل شده‌اند را مشاهده می‌کنید که پس از باران شدید شکل گرفته است.

روش عجیب مورچه‌ها برای زنده‌ ماندن در برابر سیل

در این ساختار ملکه مستعمره است و در یک مکان امن یعنی در قلب خوشه از همه طرف محافظت می‌شود؛ برخی از مورچه‌های آتش که کارگر هستند در بخش‌های زیر آب رفته تا قایق را روی آب حفظ کنند؛ این مورچه‌ها قادرند تا چند ساعت زیر آب زنده بمانند و شناور باشند.

این استراتژی اگر چه بسیار مؤثر است با این حال خطراتی دارد؛ در واقع برای پرندگان و سایر شکارچیان قابل رویت بوده و طعمه محسوب می‌شوند.

پول ؛ راهی کوتاه برای نام‌نویسی در مدارس

کمک مالی به مدرسه، محدوده جغرافیایی، دیر هنگام اعلام شدن نتایج آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی و برخی بهانه‌تراشی‌ها از مسائل پیش‌روی نام نویسی در مدارس است.خانواده برخی دانش‌آموزان که برای نام‌نویسی به مدارس دولتی مراجعه کرده‌اند از وضعیت نابسامان انتقاد دارند، بیشتر انتقادها مربوط به دریافت شهریه تحت عناوینی همچون کمک داوطلبانه، هوشمندسازی، کلاس‌های فوق برنامه تابستانی و در طول سال تحصیلی و برگزاری آزمون ورودی یا شرط معدل است. پدر یک دانش‌آموز دبیرستانی می‌گوید: به هر مدرسه دولتی که مراجعه می‌کنی اول می‌گویند چقدر می‌توانی به مدرسه کمک مالی کنی، اگر مبلغ پیشنهادی را بپذیری محدوده جغرافیایی نیز حل می‌شود. وی می‌افزاید: دبیرستان... در یکی از مناطق شمال غرب تهران برای نام‌نویسی دوره پیش دانشگاهی مبلغ 4میلیون تومان درخواست کرده‌است. مگر می‌خواهند چه‌کار کنند؟ او می‌گوید: مردم باید بار گرانی‌ها را بر‌دوش بکشند، ما مستأجر هستیم و با داشتن 2فرزند دانش‌آموز از پس پرداخت چنین مبلغی برنمی‌آییم، هزینه‌های 2دانش‌آموز در شرایط فعلی کمر شکن است.

باید به مدرسه فرزند دیگرم نیز کمک مالی به‌اصطلاح داوطلبانه بکنم. آیا مسئولان شرایط مردم را درک نمی‌کنند؟ مادر یک کودک دبستانی نیز اظهار کرد: فرزندم به کلاس چهارم می‌رود و باید به مدرسه دیگری ببرم، مسئول مدرسه جدید نیز اعلام کرده باید مبلغی را برای کمک به مدرسه پرداخت کنیم، در واقع پرداخت درخواستی شرط نام‌نویسی است. او که از دریافت پول در مدارس دولتی عادی گله‌مند است گفت:مبلغ درخواستی نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است و البته از کیفیت خبری نیست و مدیر مدرسه هم در پاسخ به انتقاد‌ها می‌گوید بچه‌ات را ببر جای دیگری ثبت‌نام کن. مادر یک کودک پیش دبستانی از شهریه این دوره به‌شدت شکایت دارد: به یک مدرسه دولتی که پیش دبستانی نیز دارد مراجعه کردم، شهریه‌ آنها با شهریه مدرسه ابتدایی غیردولتی تنها 10درصد تفاوت دارد. از یک طرف مسئولان و کارشناسان تأکید می‌کنند این دوره برای نوآموزان ضروری است و نقش مهمی در یادگیری دانش‌آموزان دارد، از طرف دیگر بالا بودن هزینه این دوره خانواده‌ها را به نوعی سر دوراهی قرار داده و به دغدغه‌ای تبدیل شده است.

اعلام نشدن نتیجه مدارس سمپاد

گروهی دیگر از والدین نیزبه‌دلیل آنکه هنوز نتایج آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان(دوره اول و دوم متوسطه) اعلام نشده است در بلاتکلیفی به‌سر می‌برند. در برخی استان‌ها گفته شده که نتایج این آزمون‌ها 31خرداد اعلام می‌شود.پدر یک دانش‌آموز شرکت‌کننده در آزمون مدارس استعدادهای درخشان گفت: نتایج این آزمون زمانی اعلام می‌شود که نام‌نویسی مدارس با کیفیت به اتمام رسیده و ما از این بابت نگران هستیم.

مردم باید کمک کنند

مسئولان از مشکلات و مسائل آموزش و پرورش و مدارس دولتی کاملا مطلع هستند، می‌دانند پول اجباری گرفته می‌شود، چون آنها پولی به مدارس نداده‌اند، کیفیت آموزشی پایین است زیرا بسیاری از معلمان مجرب و متخصص یا از آموزش و پرورش رفته‌اند یا به مدارس خاص کوچ کرده‌اند. مسئولان ظاهرا از وضعیت اقتصادی مردم با خبر نیستند، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش به صراحت اعلام کرده تا زمانی که دولت نتواند بودجه مناسبی به آموزش و پرورش اختصاص دهد مردم باید هزینه‌های آموزشی فرزندان خود را که براساس اصل 30قانون اساسی بر عهده دولت است، تأمین کنند.

تأخیر در برگزاری آزمون نمونه دولتی‌ها

امسال آزمون مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی مجددا از هم تفکیک شد، آزمون استعدادهای درخشان اردیبهشت برگزار شد ولی آزمون نمونه دولتی‌ها نه‌تنها هنوز برگزار نشده بلکه با تأخیر یک‌هفته‌ای روبه‌رو شده است. آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی دبیرستان‌های متوسطه دوره اول و دوم و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای که مقرر شده بود 23خرداد برگزار شود به‌دلیل تقارن این روز با نیمه شعبان به تأخیر افتاد و 30خرداد برگزار می‌شود. گویا در تقویم تصمیم‌گیری مسئولان نیمه شعبان قید نشده بود.