دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

پایان اعتصاب طلافروشان ارومیه ای

در پی اعلام نارضایتی  طلافروشان ارومیه ای بدلیل افزایش میزان  مالیات بر ارزش افزوده ، رئیس صنف طلا و جواهر فروشان بهمراه تعدادی از نمایندگان این صنف با برخی از مسئولین استانی در اتاق اصناف تشکیل جلسه داده و بعد از گفتگو طرفین توافق کردند روز پنج شنبه جلسه مشترکی با قاضی پور و جهانگیرزاده ، نمایندگان مردم ارومیه در مجلس برگزار کنند. در این نشست همچنین طرفین بر پایان دادن به اعتصاب ها توافق کردند. 

عزیز عسگراوغلی رئیس اتاق اصناف استان در این خصوص  در گفتگو با اروم نیوز گفت:  با اصناف صحبت کردیم و بنا شد مغازه هایشان را باز کنند،  پنجشنبه ساعت 10 صبح نیز با حضور نمایندگان تام الاختیار استانداری و فرمانداری و همچنین با حضور نمایندگان  مجلس اقایان  قاضی پور و جهانگیرزاده جلسه ای خواهیم داشت ، مغازه طلا فروشان را برای همیشه باز نگه داریم.

لازم به توضیح است دوروز قبل طلافروشان ارومیه ای برای نشان دادن اعتراض خود به افزایش مالیات بر ارزش افزوده ، برای ساعاتی اقدام به تعطیلی مغازه هایشان می کردند.

لیبروی ارومیه ای تیم ملی والیبال ایران به کما رفت

  تیم ملی والیبال کشورمان که برای برگزاری اردو و دو مسابقه تدارکاتی به وارنای بلغارستان سفر کرده بود، ساعت 9 صبح امروز به وقت محلی با هواپیما به صوفیه سفر کرد و سپس ساعت 10:30 صبح با اتوبوس راهی بلگراد شد.

ملی پوشان ایران پس از سفری شش ساعته و یک ساعت و نیم توقف در مرز بلغارستان و صربستان، به بلگراد رسیدند و در هتل بست وسترن این شهر اقامت گزیدند.

اما در این بین خستگی ملی پوشان بطوری بود که بعضی از آنان در اتوبوس به اشکال مختلف خوابیدند.

در یکی از جالبترین حرکات٫ عبدالرضا علیزاده لیبروی ارومیه ای تیم ملی در کف اتوبوس دراز کشید و به کما رفت!

میلاد عبادی پور دیگر والیبالیست ارومیه ای هم بصورت طاقباز در صندلی خوابید!

در زیر تصاویر جالب خوابیدن ملی پوشان والیبال ایران را با یکدیگر مرور می کنیم:

 

فرهاد قائمی بلندزن گنبدی تیم ملی والیبال ایران

 

میلاد عبادی پور - در کادر دوربین سعید معروف کاپیتان تیم ملی نیز دیده می شود!

 

 

وقتی علیزاده به کما می رود!

افزایش کرایه تاکسی ها از اول خرداد اعمال می شود

لطیفه مبین عضو شورای اسلامی شهر ارومیه ؛ با اشاره به مصوبه شورای شهر ارومیه در رابطه با افزایش نرخ کرایه تاکسیها ‌گفت: اعضای شورای شهر ارومیه افزایش کرایه ها را تصویب و به فرمانداری ارومیه برای اجرایی کردن ارسال کرده اند.

وی در ادامه تصریح کرد:در صورتی که مصوبه افزایش کرایه ها در فرمانداری ارومیه مورد قبول واقع شود از اول خردادماه کرایه ها افزایش خواهند یافت.

مبین با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر ارومیه تنها به فکر حقوق رانندگان تاکسی نیستند بلکه به حقوق مسافران هم فکر می کنند افزود:نرخ کرایه تاکسی یک موضوع دو طرفه است که نباید از یک زاویه آن را بررسی کرد و باید به حقوق مسافران هم فکر کرد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه حدود دو سال بود که کرایه ها افزایش نیافته بودند افزود: با توجه به افزایش قیمت بنزین به 700 تومان و عدم افزایش کرایه ها نزدیک دو سال سعی شد کرایه ها با شیب تقریبا ملایم افزایش یابند و با توجه به متراژ و مسیری که طی می شود روی هم 30 تا 35 درصد افزایش برای کرایه ها در نظر گرفته شد به طوریکه هم باید رضایت شهروندان و هم رضایت رانندگان فراهم شود.

طرح های احیای دریاچه ارومیه در انتظار تصویب در کار گروه و تخصیص اعتبار

در خصوص طرح های حفظ و احیای دریاچه ارومیه سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برای حفظ و احیاء دریاچه ارومیه برنامه های مختلفی در بخش کشاورزی پیش بینی و به کار گروه ستاد احیاء دریاچه ارومیه پیشنهاد شده است که در صورت تصویب در کار گروه و تامین در تخصیص اعتبارات مورد نیاز به مورد اجرا گذاشته می شوند.

وی اصلاح الگوی کشت محصولات کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه را از مله برنامه های این سازمان یاد کرد و افزود: توسعه کشاورزی حفاظتی با اجرای عملیاتی مثل حفظ بقایای گیاهی در خاک ، افزایش حاصلخیزی ، اجرای خاک ورزی حفاظتی و افزایش کشت مستقیم، صورت می گیرد.

 

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی استفاده از ارقام زودرس و میان رس به جای ارقام دیررس به منظور کاهش طول دوره رویش گیاه و صرفه جویی در مصرف آب و تغیر آرایش در کشت در محصولات زراعی خصوصا در محصولاتی که بصورت فاروئی کشت می شوند را از جمله برنامه های مهم برای حفظ و احیای دریاچه ارومیه یاد کرد.

بانوی دونده ارومیه ای مقام هفتم مسابقات دو و میدانی کشور را کسب کرد

زهرا رنجبررضایی گفت: تیم دومیدانی بانوان آذربایجان غربی به مسابقات آغاز فصل در رده سنی بزرگسالان اعزام شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در این مسابقات که در تمامی ماده های دومیدانی در مجموعه ورزشی آفتاب تهران برگزار شد بانوی دونده ارومیه ای توانست مقام هفتم این مسابقات را کسب کند.

رنجبررضایی  اظهار داشت: 193 دو و میدانی کار زن از 23 استان کشور در این مسابقات به رقابت پرداختند که در نهایت بانوی شایسته ارومیه ای زهرا زادحسین از استان آذربایجان غربی در ماده ده هزار مقام هفتم این مسابقات را کسب کرد.

مسئول ورزش بانوان شهرستان ارومیه با اشاره به وجود استعدادها و ظرفیت‌های فراوان در زمینه ورزش دوومیدانی بانوان افزود:شناسایی و تقویت این استعدادها در دستور کار مسئولین این رشته ورزشی است تا بتوانند در زمینه شکوفایی و توسعه ورزش حرفه‌ای گام‌های مثبتی بردارند.   

قطار در سال 94 به ارومیه می رسد/345 میلیارد اعتبار نیاز است

خلیل محبت خواه در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز در خصوص آخرین جزئیات از پروژه راه آهن ارومیه، گفت: این پروژه تاکنون 82 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی تصریح کرد:  ساختمان ایستگاه نقده با 72 درصد پیشرفت فیزیکی و مسیر مهاباد تا نقده 40 درصد پیشرفت، ساختمان ایستگاه ارومیه 66 درصد و پیشرفت کلی این مسیر نیز 32 درصد است.

وی یادآور شد: مسیر راه آهن، از مراغه شروع شده و از ملکان، میاندوآب، مهاباد و نقده گذشته و به ارومیه می رسد.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در خصوص وضعیت اعتباری این پروژه نیز گفت: تاکنون 245 میلیارد برای این پروژه هزینه شده و 345 میلیارد دیگر برای اتمام آن نیاز است.

بدهی 27 میلیاردی به پیمانکار پروژه

وی افزود: در حال حاضر بالغ بر 27 میلیارد به پیمانکار بدهی داریم و امسال نیز 60 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه معین کرده اند که اگر این اعتبار تخصیص یابد کارهای بسیاری در این حوزه صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اعتبارات امسال این پروژه گفت: با تخصیص این میزان اعتبار قطعا پروژه راهن آهن تا نقده تحویل داده می شود و اگر اعتبار مورد نیاز مابقی نیز تخصیص یابد، راه آهن ارومیه تا پایان سال آماده بهره برداری می شود.

اگر قول ها عملی شوند، قطار در سال 94 به ارومیه می رسد

محبت خواه با تاکید بر اینکه با قول های داده شده پروژه راه آهن ارومیه سال 1394 به اتمام می رسد، گفت: نمایندگان مجلس، استاندار و اداره کل راه و شهرسازی پیگیر اختصاص کامل اعتبارات این پروژه هستند تا هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

امکان بهربرداری در سال گذشته وجود داشت، اما اعتباری نبود

وی ادامه داد: اگر سال گذشته اعتبار مورد نیاز تزریق می شد، این پروژه همان سال تحویل داده می شد، اما عملی نشد، در حال حاضر با اعتبار فعلی تخصیصی برای سال جاری این پروژه فقط تا نقده افتتاح می شود مگر اینکه اعتبار مورد نیاز این پروژه به طور کامل تامین شود.

وی به وجود مشکلاتی در مسیر این پروژه نیز اشاره کرد و افزود: مشکلات موجود در مسیر راهن آهن ارومیه تقریبا حل شده و در حال حاضر مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از فعالیت 5 پیمانکار در این پروژه یاد کرد و خاطرنشان ساخت: موسسه امین، شرکت ارومیه شن ریز و گیلبان از جمله این شرکت ها هستند.

افزایش مستمری بازنشستگان اعلام شد

جهانگیری معاون اول رئیس جمهور تصویب‌نامه افزایش مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان برای سال ۱۳۹۳ را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور ابلاغ کرد.

هیأت وزیران در جلسه ۲۱/۲/۱۳۹۳ به پیشنهاد شماره ۲۵۱۴۷ مورخ ۱۶/۲/۱۳۹۳ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد ماده (۹۶) قانون تأمین اجتماعی ـ مصوب ۱۳۵۴ ـ تصویب کرد:

از تاریخ ۱/۱/۱۳۹۳ کلیه مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان که تا پایان سال ۱۳۹۲ برقرار شده‌اند، به میزان ۲۵ درصد مستمری آنان در پایان اسفندماه سال ۱۳۹۲ افزایش می‌یابد.

چه زمانی قیمت جدید سیمان اعلام می‌شود؟

عبدالرضا شیخان ، با اعلام این که قیمت نهایی سیمان شنبه (۳ خردادماه)در جلسه تولیدکنندگان سیمان با نمایندگان وزارت صنعت تعیین خواهد شد، اظهار داشت: پیشنهاد تولیدکنندگان همان افزایش ۱۴ تا ۲۲ درصد است که امیدواریم در روند این جلسه به تصمیم نهایی دست پیدا کنیم و قیمت های معقولی برای سیمان تعیین شود.

وی با اشاره به اینکه تعیین قیمت سیمان صادارتی نیز همچنان در دست بررسی بوده و ارتباط زیادی با قیمت سیمان داخلی دارد، افزود: براساس توافقات انجام شده با وزارت صنعت مقرر بود تا خردادماه افزایش قیمتی در سیمان اعمال نگردد اما چون زمان مشخصی در خردادماه تعیین نشده بود جلسه شنبه برای تعیین قیمت نهایی سیمان برگزارمی شود.

 اوایل اردیبهشت ماه سال جاری انجمن صنفی کارفرمایان سیمان به استناد توافق نامه اردیبهشت ماه سال ۹۲ اقدام به افزایش قیمت سیمان نمود که این امر با مخالفت وزارت صنعت، معدن و تجارت روبه رو شد. البته پس از بحث و بررسی، وزارت صنعت در نهایت افزایش قیمت سیمان را قانونی اعلام کرد اما به واسطه اجرای فاز دوم هدفمند سازی یارانه ها از انجمن کارفرمایان سیمان درخواست کرد تا برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاها در فاز دوم هدفمند سازی یارانه ها قیمت سیمان را افزایش ندهند.

همچنین طبق توافقات انجمن صنفی سیمان با وزارت صنعت، پرونده های تعزیراتی که برای کارخانجات سیمان به دلیل افزایش قیمت تشکیل شده بود نیز مختومه شد.

ترانزیت مواد مخدر با خودروهای لوکس

در پی دریافت گزارشات مردمی مبنی بر فعالیت یکی از قاچاقچیان به نام مواد مخدر در پوشش ترانزیت مواد افیونی با خودروهای مدل بالا و لوکس پرونده ایی در این ارتباط در اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ تشکیل و رسیدگی به پرونده در دستور کار قرار گرفت.

تحقیقات ماموران ادامه یافت تا اینکه ماموران دایره یکم این معاونت از طریق منابع اطلاعاتی دریافتند متهم هم اکنون در شهر کرمان در حال فعالیت است به همین منظور ضمن اخذ نیابت قضایی جهت دستگیری متهم به کرمان عزیمت و عملیات دستگیری متهم را از سرگرفتند.

عوامل این پلیس در راستای انجام ماموریتهای محوله و پس از انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند خودروی "سانگ یانگ" متهم را مورد شناسایی قرار داده و پس از توقیف در بازرسی از خودروی متهم مقدار پنجاه و نه کیلوگرم موادمخدر حشیش و مقدار ۱۳۸ کیلو و ۸۰۰ گرم موادمخدر از نوع تریاک کشف و ضبط و متهم به هویت "کرامت" ۳۲ساله دستگیر گردید.

سرهنگ محمد بخشنده سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ گفت: متهم دستگیر شده به همراه خودرو توقیف شده و موادمخدر مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی به پلیس مبارزه با موادمخدر استان کرمان دلالت گردید.

جوانان ۱۸ تا ۲۵ ساله؛ مسبب بخش عمده تصادفات

مدیران بلند پایه فدراسیون جهانی اتومبیلرانی به دعوت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، در سفر به کشورمان از فعالیت‌های این موسسه و امکانات بخش اتومبیلرانی ایران بازدید کردند.

"تیری ویلمارک"، رئیس و "جاکوب بنگسگارد"، مدیرکل منطقه یک فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (فیا)، ضمن بازدید از فعالیت‌ها و بخش‌های مختلف این کانون به عنوان یکی از نهادهای فعال در بخش اتومبیلرانی و ارائه کننده خدمات جاده‌ای، از امکانات کشورمان در زمینه کنترل و ایمنی راه‌ها دیدن کرده و در نشستی مشترک با مدیر عامل، مدیران بخش‌های مختلف و کارشناسان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به بحث و تبادل نظر درباره راه‌های توسعه همکاری و فعالیت‌های مشترک پرداختند.

در این نشست تیری ویلمارک، رئیس منطقه یک فیا، با ابراز خرسندی از سفر به ایران، درباره بازدید خود از بخش صدور اسناد و مدارک بین‌المللی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی گفت: ما در این بخش شاهد رضایت مردم از نحوه خدمات دهی کانون در ارائه گواهینامه و دیگر مدارک بین‌المللی بودیم و به طور کلی می‌توان گفت که شیوه خدمت رسانی این موسسه در بخش‌هایی که با مردم ارتباط مستقیم دارد قابل تحسین است.

وی همچنین به بازدید از فعالیت‌های امداد خودروی کانون اشاره کرد و گفت: طبق مشاهدات ما، امداد خودروی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران نیز از امکانات و تجهیزات با کیفیت برخوردار است و به نظر می‌رسد تا کنون توانسته در حد قابل قبولی به ارائه خدمات به امداد خواهان بپردازد.

رئیس منطقه یک فیا افزود: در بازدیدی که از سامانه کنترل ترافیک جاده‌های وزارت راه ایران داشتیم، وجود تکنولوژی‌های پیشرفته و دوربین‌های مختلف که نقش مهمی در افزایش ایمنی راه‌ها ایفا می‌کنند برای ما جالب بود.

وی ادامه داد: در عصر حاضر موضوع فرهنگ سازی در زمینه اتومبیلرانی و تامین ایمنی راه‌ها به یکی از مسائل مهم برای سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان بهداشت جهانی تبدیل شده است؛ چراکه هر ساله به دلیل وقوع سوانح و تصادفات رانندگی، شمار زیادی از مردم جان خود را از دست می‌دهند که مسبب بخش عمده این حوادث جوانان ۱۸ تا ۲۵ سال هستند.

ویلمارک ادامه داد: این موضوع لزوم آموزش و فرهنگ سازی در جامعه بویژه در میان قشر نوجوان و جوان را افزایش می‌دهد. البته ما مطلع شدیم که کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران اخیرا کمیته‌ای با عنوان توسعه فرهنگ اتومبیلرانی ایمن تشکیل داده است که این اقدام شایسته ای است.

وی در بخش دیگری از این نشست از طرح پیشنهادی کانون با موضوع تشکیل یک زیر مجموعه و ایجاد یک اتحادیه کوچکتر در منطقه یک فیا به عنوان طرحی سازنده در جهت توسعه همکاری‌ کلوپ‌ کشورهای مختلف یاد کرد و گفت: فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی از برنامه‌ها و فعالیت‌های بین کانون‌ها که موجب توسعه روابط و همکاری‌ها می‌شود حمایت و استقبال می‌کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با امکانات و ظرفیت‌هایی که در کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و با فعالیت‌های ارزشمندی که در این موسسه در حال انجام آنها است، به نظر می‌رسد در آینده نزدیک شرایط خوب و مساعدی برای همکاری‌های متقابل فراهم آمده و به زودی شاهد اجرای برنامه‌های مشترک باشیم.

بنابر این گزارش رئیس و مدیر کل منطقه یک فدراسیون جهانی اتومبیلرانی طی سفر دو روزه خود به ایران، از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی کشورمان از جمله مجموعه فرهنگی تاریخی نیاروان در تهران و سی و سه پل، میدان نقش جهان و ... در شهر اصفهان دیدن کردند.

فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (فیا) به عنوان سازمانی غیرانتفاعی و انجمنی بین‌المللی از کانون‌های جهانگردی و اتومبیلرانی ۱۳۲ کشور جهان تشکیل شده که دفتر مرکزی آن در پاریس قرار دارد. کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران نیز از سال ۱۳۳۱ هجری شمسی به نمایندگی از کشورمان در این فدراسیون عضویت دارد.

فیا دارای ۴ منطقه اتومبیلرانی و جهانگردی است که دفتر منطقه یک آن در بروکسل مستقر بوده و ۱۰۷ کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به نمایندگی از قاره‌های اروپا، آفریقا و خاورمیانه از جمله کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران در آن عضو هستند.

قرارداد جدید بیمه طلایی فرهنگیان امضا شد

فرشید سیاری اظهار داشت: قرارداد بیمه طلایی فرهنگیان و افراد تحت تکفل آن از تاریخ اول خرداد ۹۳ امضا شد.

وی با بیان اینکه تمام فرهنگیانی که در سال‌های گذشته تحت پوشش بیمه طلایی بوده‌اند، عضو بیمه طلایی محسوب می‌شوند و نیازی به ثبت‌نام ندارند، گفت: قرارداد بیمه‌ای جدید نسبت به سال گذشته تغییر خاصی ندارد.

سیاری به حذف دندانپزشکی از این بیمه اشاره کرد و افزود: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با درمانگاه‌های فرهنگیان، تمام بیمه‌شدگان می‌توانند این خدمات را با تسهیلات ویژه از درمانگاه‌های فرهنگیان دریافت کنند.

وی ادامه داد: تعهدات شرکت‌های بیمه‌گر برای تأمین قسمتی از هزینه عینک (۵۰ هزار تومان) همانند سال گذشته به قوت خود باقیست.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: نرخ حق بیمه این قرارداد ۲۶۰ هزار ریال تعیین شد که حداقل و پایین‌ترین نرخ اعلامی توسط شرکت‌های بیمه‌ کشور برای انجام تعهدات است که ۵۰ درصد از این حق بیمه پرداختی توسط فرهنگیان و مابقی از محل اعتبارات رفاهی وزارت متبوع تأمین می‌شود.

اسکناس‌ ۱۰۰ تومانی، ۵ میلیون تومان خریداری شد

سلام به تو که با دستان مقدست خشت‌های مدرسه‌ها را یکی پس از دیگری چیدی و با دلی پاک برای آبادی کشور خویش کوشیدی، تو که دست به دست مشقت دادی و با گذاشتن هر آجر روی دیگری، عشق به وطن در دلت جوشید و یاد نونهالان و شکوفه‌های انقلاب شور و عشق به سازندگی را در تو افزون کرد.

تو که با قلبی مهربان و با چشمانی پر از اشک ولی سرشار از شادی و امید به دانش‌آموزانی که به حاصل مهربانیت وارد می‌شدند لبخندزنان خیرمقدم گفتی....

امروز بزم مهربانی در مجتمع فجر سنندج با قدم‌های مهربانت برپا شد و دستان سخاوت تو بر زخم‌های قلب رنجور کودکان محروم از تحصیل مرهم گذاشت تا آن‌ها نیز به خاطر عزم راسخ و اراده پولادین تو علم آموختن را تجربه کنند و در سایه آن به اوج بینش دست یابند.

شاید خودت هیچ‌گاه نداشتن و محرومیت را حس نکرده‌ای ولی امروز با آمدنت از فرسنگ‌ها دورتر برای بنا کردن مدرسه‌ای از عشق و مهربانی در دورترین نقطه مرزی کشور به همگان نشان دادی که عشق به وطن و هموطنان، در بین ایرانیان موج می‌زند.

تو که اشک فراق برادر ناکامت بر پهنه صورتت سیلی می‌زد و لبخند خوشحالی کودکان در پشت نیمکت‌ درس، لبخند را بر لبانت مهمان کرده است.

تو مهربانی و عشق را امروز در کنار معلم مریوانی که به عشق شاگردش مو از سر تراشید بار دیگر برایم معنا کردی....

گفتی به خاطر مرگ برادرت و برای زنده نگهداشتن یاد و خاطرش به عرصه مدرسه‌سازی وارد شده‌ای و استان کردستان را به دلیل مردمان نوع‌دوست، مهمان‌نواز و مهربانش انتخاب کرده‌ای....

آن هنگام که گفتی ساختن مدرسه و تدریس برای کودکان محروم این دیار تنها کاری است که از دستم بر می‌آید دلم از این همه گذشت لرزید...

اهدای ۱۶ عدد اسکناس ۱۰۰ تومانی توسط یک دانش‌آموز کردستانی و خرید این اسکناس‌ها با میلیون‌ها تومان از سوی خیرین حاضر در جلسه، از دیگر جلوه‌های زیبای جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در سنندج بود.

اسکناس اول با ۱۰۰ هزار تومان، دومی ۵۰ هزارتومان، سومی یک میلیون و چهارمی ۵ میلیون تومان فروخته شد.

بازار خرید اسکناس‌های ۱۰۰ تومانی این دانش‌آموز کردستانی در میان صلوات‌های حاضرین داغ‌تر و داغ‌تر شد.

یکی از خیران در مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان کردستان قیمت ۱۰۰ جفت کفش برای دانش‌آموزان محروم را به ازای اسکناس ۱۰۰ تومانی این دانش‌آموز پرداخت کرد.

ساخت مجتمع آموزشی پیش‌دبستانی، ابتدایی و دبیرستان دخترانه و پسرانه با اختصاص اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال از سوی بنیاد خیریه هاشمی‌نژاد، ساخت یک باب مدرسه چهار کلاسه با اختصاص ۳ میلیارد ریال و ساخت دو باب مدرسه با هزینه ۷ میلیارد ریال توسط محمدسعید خوش از جمله خروجی‌های جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در سنندج بود.

و اما حرف آخر...

تمام عشقت لحظه ورود آینده‌سازان سرزمین‌مان ایران به محیط امن مدرسه است که زیر و بم و خشت‌خشت آن لبریز از عاطفه و مهربانی است.

مهربانی و سخاوت نخستین درسی است که قبل از ورود به مدرسه آن هنگام که نامت را بر سردر مدرسه می‌بینم از تو آموختم.

من مهربانی و صفا، عشق و وفا را و اصولا عاشقی را در تو می‌بینم. تو بزرگترین معمار و استادترین معمار محبت و صفایی، راستی آیا می‌توان متراژ این بزرگی و عظمت را با متر زمینی اندازه گرفت؟ شما ثروتمندترین آدم روی زمین هستی ای اقیانوس محبت، ای سبزترین سبزها، ای آبی‌ترین آبی آسمان عاطفه، با قلبی لبریز از مهربانی دست به آسمان بلند می‌کنم و از خداوند بهترین پاداش‌ها را برای شما آرزو دارم...

رفسنجانی:دانشگاه آزاد ملک خداوند است

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع‌تشخیص مصلحت نظام در سی و دومین سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز چهارشنبه در واحد علوم تحقیقات این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: ما امیدواریم باغبان خوبی برای مجموعه‌ای که حضرت امام(ره) آن را غرس کردند باشیم.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه اعضای این دانشگاه هنوز هم مشغول کارهای بزرگ برای دانشگاه آزاد هستند تصریح کرد: آنچه که لازم بود توسط آقای جاسبی گفته شد و ایشان در تمام این دوره و هنوز هم مشغول کارهای بزرگ هستند و دانشگاه را به اینجا رسانده‌اند.

رئیس هیأت‌ امنای دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه آقای میرزاده دانشگاه آزاد را در مسیر اصلی خود قرار داده است، ابراز امیدواری کرد که برنامه‌های اعلام شده از سوی وی به خوبی اجرا شود و بر همین اساس گفت: نباید وعده‌هایی بدهیم که از عهده اجرای آن بر نیاییم و باید دقت داشته باشیم که وعده‌ها در حد امکانات و نیازهایمان باشد.

وی با بیان اینکه ما در دوره جدیدی قرار داریم ادامه داد: آنچه که می‌تواند روح فعالیت‌های ما را به خوبی نشان دهد این است که اصل تأسیس این بنیان عظیم برای رضای خداوند، خدمت به مردم و در مسیر تأمین نیازهای مردم باشد.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه ما در این دانشگاه هیچ هدفی جز اینکه جامعه را از لحاظ علمی و پژوهشی به توسعه دانش‌بنیان برسانیم نداشته‌ایم افزود: تأسیس دانشگاه آزاد و کسانی که این کار را شروع کردند سران سه قوه به همراه آقای جاسبی، یادگار حضرت امام (ره) حاج سید احمدآقا و نخست‌وزیر آن زمان به همراه رئیس‌جمهور بودند.

رئیس هیأت‌امنای دانشگاه آزاد با یادآوری این نکته که ما برای جبران آن عقب‌ماندگی علمی و نیاز مردم برای فعلیت رساندن استعدادهای فرزندانشان دانشگاه آزاد را تأسیس کردیم، گفت: هیچ غرض مادی و سهمی در کار نبود چرا که این دانشگاه ملک خداوند است و به هیچ بشری تعلق ندارد.

وی ادامه داد: کسانی که در این دانشگاه تدریس می‌کنند اگر بخواهند می‌توانند حق‌الزحمه بگیرند اما هنوز خیلی از اساتید هستند که برای رضای خدا کار کرده و حق‌الزحمه‌ای نمی‌گیرند.

هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به حوزه فعالیت دانشگاه آزاد در ایران تصریح کرد: ما بیشتر در ایران فعالیت می‌کنیم در حالیکه اگر پایه‌ها را خوب محکم کنیم و آن را در سطح جهان بالا ببریم،‌ می‌توانیم این خدمت بین‌المللی را انجام دهیم. هرچند که ما این راه را آغاز کرده‌ایم اما در ابتدای مسیر قرار داریم و اگر اخلاص داشته باشیم می‌توانیم به اهدافمان برسیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به پشتوانه‌های دانشگاه آزاد و با تأکید بر اینکه نباید فراموش کنیم که از کجا آمده‌ایم، اظهار داشت: یک مسئله قابل توجه که در زمان انقلاب مغفول بود اما برای ما محسوس بود، شامل کارهایی است که به ملت و مردم ختم می‌شود؛ ما معتقدیم کارهایی که از اقیانوس مردم تغذیه کند هم دوام و هم برکت خواهد داشت.

وی با بیان اینکه زحمت انقلاب اسلامی همواره بر روی دوش مردم بوده است و بدون آن نمی‌توانستیم طلسم شاهنشاهی که جامعه را خفه کرده بود بشکنیم افزود: ما اگر نقشی هم داشتیم در حد دعوت از مردم بود لذا مردم خودشان در دوران دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردند هرچند که نیروهای مسلح نیز در آن دوران زحمت کشیدند.

هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه در دانشگاه آزاد نیز ریشه کار بر مردم متکی بود، یادآور شد: در آن زمان برداشت‌ها طوری بود که کارهای اینچنینی را به مردم نمی‌دادند که البته حضرت امام(ره) در زمان خودشان این مسئله را به خوبی حل کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با یادآوری این نکته که در آن زمان خیلی‌ها اعتقاد نداشتند که کار به این بزرگی به بخش خصوصی واگذار شود، تصریح کرد: البته این دانشگاه به آن معنا خصوصی نیست چرا که مالکی ندارد و عمومی است اما دولت هم در این دانشگاه، به آن معنا نقشی ندارد.

وی با بیان اینکه برخی خیال می‌کنند این دانشگاه از اموال دولتی استفاده کرده در حالی که اینچنین نیست، تأکید کرد:‌ما هرجا زمینی برای دانشگاه گرفته‌ایم یا خود مردم داده‌اند یا آن را به قیمت روز خریده‌ایم و هیچگاه از دولت چیزی را مجانی نگرفته‌ایم؛ حتی به دولت کمک هم کرده‌ایم.

هاشمی رفسنجانی بر همین اساس به مالیات این دانشگاه به دولت اشاره کرد و اظهار داشت: مالیات این دانشگاه به دولت خیلی زیاد است و گذشته از آن کارهای عمرانی و تربیت نیرو در سطح کشور از سوی این دانشگاه بسیار زیاد است که از طرف خود مردم انجام می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، یادآور شد: اگر ۱۰درصد کسانی که در دانشگاه آزاد تعلیمات دیده‌اند به خارج از کشور می‌رفتند بیش از ۱۰۰میلیارد دلار ارز کشور خارج می‌شد لذا ما این هزینه‌ها را از روی دوش دولت برداشته‌ایم.

وی دانشگاه آزاد را مؤسسه‌ای با بنیان مردمی که اهداف الهی و آسمانی دارد و هدفش خدمت به اسلام، انقلاب و کشور است توصیف کرد و متذکر شد:‌ کمترین فساد و انحراف در دانشگاه آزاد وجود دارد.

هاشمی رفسنجانی در همین زمینه به تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اشاره و تشریح کرد: از اول دولت گذشته از حدود ۸ سال پیش شروع به تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد کرده‌اند و هنوز هم ادامه دارد اما هرچه پیدا می‌کنند جواب آن قبلاً داده شده لذا آنها کار تبلیغاتی انجام می‌دهند. هرچند ما هم حرفی نداریم و باید بررسی شود اما معتقدیم فساد و اشکالات جاهای دیگر در اینجا وجود ندارد چرا که خود مردمی که پول می‌دهند نظارت هم می‌کنند.

رئیس هیأت‌امنای دانشگاه آزاد برنامه‌های اعلام شده از سوی میرزاده رئیس دانشگاه آزاد را کارهای بسیار بزرگی برشمرد و گفت: این آغاز مرحله جدید در دانشگاه آزاد است.

وی با اشاره به بازدید صبح امروزش از نمایشگاه اختراعات دانشجویان و برگزیدگان دانشگاه آزاد، به لزوم تجاری‌سازی این محصولات تأکید کرد و گفت: برخی از این اطلاعات ثبت بین‌المللی شده و منتظر اجرا است.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه بر اساس سند چشم‌انداز بیست ساله کشور حرکت توسعه باید دانش‌بنیان باشد، خاطرنشان کرد: این یک وظیفه عمومی برای کل کشور است و دانشگاه آزاد نیز با توجه به وسعتش آمادگی پذیرش این مسئله را دارد.

رئیس هیأت‌ امنای دانشگاه آزاد خطاب به مسئولان دانشگاه آزاد گفت: باید آماده شوید، پردیس‌هایی داشته باشید تا این اختراعات و محصولات پس از تأئید صلاحیت تجاری شدن با استفاده از وام اجرایی شود از این رو مردم نباید معطل مباحث مالی باشند.

وی در ادامه سخنان خود به کمیت مطلوب دانشگاه آزاد اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه کمیت دانشگاه و توسعه دانشگاه مجازی به سطح مطلوبی رسیده است، لازم است که کیفیت دانشگاه نیز مورد توجه قرار گیرد چرا که ما در دو سال اخیر عقب افتاده‌ایم و دانشگاه آزاد باید با آسان کردن تحصیل، تحقیق و اجرا این مسئله را به عهده بگیرد چرا که استعداد و سرمایه‌های خوبی دارد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به پنج میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد ادامه داد: زمینه‌های اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد بیشتر است چرا که آنها با پول خود تحصیل کرده و در حین تحصیل نیز کار می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دانشگاه آزاد را به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری دنیا یک کار بی‌سابقه توصیف کرد و ادامه داد: نیاز مردم امروز اشتغال جوانان است و با وجود این همه منابع طبیعی در کشور، وجود این همه بیکار عار محسوب می‌شود. از این رو ما می‌توانیم با تجاری‌سازی زمینه‌های اشتغال زایی را فراهم کنیم.

وی با تأکید بر اینکه نیاز دیگر این دانشگاه برطرف کردن وابستگی‌های کشور است، گفت: در حرکت ده ساله ما اگر پیش برویم می‌توانیم گام‌های بزرگی برداریم.

وی با بیان اینکه ما در زمینه پزشکی از لحاظ ظرفیت فیزیکی همچون دانشگاه و بیمارستان ظرفیت بالایی داریم، خاطرنشان کرد: آقای لاریجانی با تجربه و آشنایی که دارد کار را به سرعت پیش می‌برد و این بیمارستان فعلی می‌توانست دو سال پیش راه بیفتد و اگر آنطور که الآن تجهیز می‌شود به اتمام برسد به یکی از بهترین بیمارستان‌های کشور و منطقه تبدیل خواهد شد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به مشکلات و کمبودهای بیمارستانی، پرستار و پزشک در روستاها گفت: مسئولان دستگاه بهداشت و درمان به این مسئله اعتراض دارند لذا ما در هر منطقه می‌توانیم نیازهای کشور را بدون هزینه‌های دولتی تأمین کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه ما خیلی نمی‌خواهیم برای دولت‌ها مزاحمت ایجاد کنیم اما طبق قانونی که از مجلس گذشته هر رشته‌ای را که بخواهیم می‌توانیم به تصویب برسانیم، افزود: ما نیازهای کشور را باید حل کنیم و کارها را خود مردم انجام بدهند.

وی با اشاره به لزوم افزایش کیفی دانشگاه آزاد و توانایی چنین کاری گفت:‌ در دوره بعد خواهید دید که چه کشورهایی به دنبال این هستند که واحد دانشگاه آزاد داشته باشند البته قبلاً هم بوده ولی آسان نیست و به هزینه نیاز دارد.

هاشمی رفسنجانی در ادامه به توجه قرآن و پیامبر اسلام (ص) به لزوم علم‌آموزی پرداخت و اظهار داشت:‌ ما باید یک جامعه عقلانی داشته باشیم و این خودنمایی‌ها در جای خود،‌هرچند که برخی از آنها مستحق و برخی حرام است اما آنچه بعد از خداوند برای ما اصالت دارد بحث دانش و علم است و این امر باید در همین زمینه‌ها جبران شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه ما کشوری هستیم که از لحاظ سواد جایگاه خوبی داریم، گفت: کسانی که به خارج از کشور رفته‌اند و اهل علم و کار هستند افتخار ما محسوب می‌شوند و به هر حال ما راه زیادی در پیش داریم.

وی خطاب به مسئولان دانشگاه آزاد گفت: من به عنوان یک همکار از شما خواهش می‌کنم که کیفیت کار را جدی بگیرید چرا که اگر ما از لحاظ کمی همینجا بمانیم و اگر کمتر هم بشود مشکلی نیست اما از لحاظ کیفی باید رشد کنیم و کوتاهی نداشته باشیم تا رسالت اصلی خود را انجام دهیم.

هاشمی‌رفسنجانی در پایان عید مبعث را تبریک و تهنیت گفت.

سهمیه‌ بنزین امشب واریز می‌شود

۶۰ لیتر سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای خودروهای شخصی با قیمت ۷۰۰ تومان تا ساعت ۲۴ امشب چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در کارت های هوشمند سوخت خودروها واریز خواهد شد.

خرداد ماه سال جاری ٥٠٠ لیتر سهمیه بنزین آزاد با نرخ ۱۰۰۰ تومان در کارتهای سوخت خودروها واریز می‌شود که با پایان یافتن سهمیه ۷۰۰ تومانی قابل استفاده خواهد بود.

همچنین سهمیه ۷۰۰ تومانی واریز شده به کارت های هوشمند سوخت هم در حالی از امشب قابل برداشت است که ذخیره بنزین ۴۰۰ تومانی کارت های هوشمند سوخت خودروهای شخصی به پایان رسیده باشد.

با این وجود مردم می توانند با استفاده از کارت جایگاه داران بنزین را با قیمت ۱۰۰۰ تومانی از پمپ بنزین‌های سراسر کشور خریداری کنند.

با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها هیئت دولت، در اجرای مصوبه مجلس شواری اسلامی در قانون بودجه سال ۱۳۹۳ نرخ های جدید بنزین، گازوئیل و CNG را تعیین کرده بود.

بر این اساس گازوئیل یارانه ای هر لیتر ۲۵۰ تومان، بنزین سهمیه ای هر لیتر ۷۰۰ تومان، بنزین آزاد هر لیتر ۱۰۰۰ تومان، بنزین سوپر سهمیه‌ای هر لیتر۸۰۰ تومان، بنزین سوپر آزاد هر لیتر ۱۱۰۰ تومان و قیمت بنزین تحویلی به خودروهای دولتی هر لیتر ۱۰۰۰ تومان تعیین شد.

شرکت ملی پالایش و پخش نفتی هم اخیرا اعلام کرده است: سهمیه های ۴۰۰ تومانی باقیمانده در کارت های سوخت خودروهای سواری شخصی و موتورسیکلت ها کماکان معتبر بوده است و دارندگان کارت های سوخت می توانند این سهمیه ها را با همان نرخ ۴۰۰ تومانی قبلی از جایگاه ها دریافت کنند.

تعرفه‌های خدمات درمانی اعلام شد

بر اساس این مصوبه که به امضای اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری رسیده است، ویزیت پزشکان، دندانپزشکان عمومی و PHD پروانه دار ۱۶۵ هزار ریال، ویزیت پزشکان، دندانپزشکان متخصص و ۲۶۰ هزار یال، ویزیت پزشکان فوق تخصص، فلوشیپ و روانپزشکان ۳۳۰ هزار ریال، ویزیت پزشکان فوق تخصص روانپزشک ۳۷۰ هزار ریال، کارشناس ارشد پروانه دار ۱۴۰ هزار ریال و کارشناس پروانه دار ۱۲۵ هزار ریال است.

هشدار نسبت به احتمال توزیع داروهای تقلبی

دکتر مهدی پیرصالحی در همایش معاونین غذا و دارو که صبح چهارشنبه در مشهد آغاز بکار کرد، افزود: با توجه به اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستانهای دولتی آغاز شده است، می بایست نسبت به جلوگیری از خروج دارو از بیمارستانها، نظارت و کنترل دقیق داشت.

وی افزود: اگر دارو از چرخه توزیع و مصرف خارج شود، قطعا اجرای طرح تحول نظام سلامت با مشکلاتی مواجه خواهد شد که می توان طرح را با شکست مواجه کند.

پیرصالحی ادامه داد: بنابراین، لازم است معاونین و مدیران غذا و دارو و روسای بیمارستانها منتظر نمانند و از همین حالا به گونه ای عمل کنند که اجازه ندهند داروهای مصرفی بیماران بستری، از چرخه مصرف خارج شود.

مدیرکل نظارت بر دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو همچنین بر نحوه نظارت بر داروهای شیمی درمانی بیماران سرطانی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه قیمت دارو در طرح تحول نظام سلامت کاهش محسوسی یافته است، احتمال ورود داروهای تقلبی به بازار دارویی کشور وجود دارد که لازم است با آن برخورد شود.

وی با اعلام اینکه گزارشهایی از وجود داروهای تقلبی داشته ایم که سریعا اقدام و آنها از سطح بازار دارویی کشور جمع آوری شده است، افزود: اگر کنترل و نظارت در بحث دارو را با جدیت دنبال نکنیم، به بیماران آسیب وارد می شود و طرح تحول دچار خدشه می شود.

پیرصالحی همچنین به موضوع نسخه های جعلی اشاره کرد و گفت: موضوع نسخه های جعلی نیز، از چالشهای پیش روی طرح تحول نظام سلامت است که می بایست با آن برخورد شود. زیرا، حالا که قیمت دارو کاهش یافته است، سوءاستفاده کنندگان به دنبال تهیه داروی ارزان قیمت برای قاچاق آن به بیرون از مرزها هستند.

سکته شهاب حسینی شایعه است؟

در پی انتشار برخی خبرها مبنی بر بستری شدن شهاب حسینی در بیمارستان، محمد هادی کریمی تهیه کننده سینما گفت : خبر سکته این بازیگر شایعه بوده و به دلیل خستگی و احساس تنگی نفس به بیمارستان مراجعه کرده است.

کریمی همچنین گفته است: شهاب حسینی دچار سکته قلبی نشده است و در حال حاضر در بیمارستان فوق‌تخصصی بستری است.

پس از این خبر بود که شهاب حسینی از بیمارستان مرخص شد.

شهاب حسینی این روزها مشغول آخرین مراحل کارگردانی پروژه سینمایی «طبقه وسط» است. این فیلم با فیلمنامه محمد هادی کریمی ساخته شده است و او نقشی هم در این اثر دارد.

سید شهاب حسینی فعالیت هنری خود را با اجرای در تلویزیون و برنامه نیم رخ شروع کرد و پس از موفقیت در چند سریال تلویزیونی چون «پس از باران» و «پلیس جوان» و «تب سرد» به سینما راه یافت. در کارنامه هنری او بازی در فیلمهای «جدایی نادر از سیمین»، «شمعی در باد»، «حوض نقاشی» ، «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند»، «خانه پدری» دیده می‌شود. این روزها فیلم «پنج ستاره» به کارگردانی مهشید افشار زاده با بازی این بازیگر در حال اکران است.

درگذشت اولین فرمانده دانشگاه امام حسین(ع)

سیدمهدی موسوی زارع پایه‌گذار و اولین فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) دار فانی را وداع گفت.

سردار محمدرضا حسنی‌آهنگر فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) در پیامی درگذشت سیدمهدی موسوی زارع را به محضر فرمانده معظم کل قوا، فرماندهان، مسئولان سپاه، رزمندگان و همه همسنگران دانشگاهی تسلیت گفت.

متن این پیام در ذیل آمده است:

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا الله عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا" سوره احزاب؛ آیه ۲۳"

از مومنان مردانی هستند که به پیمانی که با خدا بسته بودند وفا کردند بعضی بر سر پیمان خویش جان باختند و بعضی چشم به راهند و هیچ پیمان خود دگرگون نکرده‌‏اند.

عروج عارفانه دانشمند مجاهد، شهید زنده، مرحوم مهندس سیدمهدی موسوی‌زارع، پایه‌گذار و اولین فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) را به فرمانده معظم کل قوا، فرماندهان، مسئولان سپاه، رزمندگان و همه همسنگران دانشگاهی تسلیت عرض می‌‌نمایم.

بی‌شک زحمات و مساعی خالصانه آن عزیز مهاجر در پایه‌گذاری بنای رفیع این دانشگاه در کوران دفاع مقدس در سال ۱۳۶۳، باقیات و صالحات و صدقه جاریه محسوب می‌شود.

از درگاه حضرت احدیت برای آن مرحوم غفران و حشر با شهدا و امام شهدا و برای خانواده و بازماندگان محترم صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

زمان مراسم تشییع پیکر مرحوم نمازی

مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد حمید نمازی فردا پنج‌شنبه ۱ خرداد ساعت ۸:۳۰ از مقابل منزل آن مرحوم به آدرس میدان شهدا،‌ چهارراه آب‌سردار، خیابان زرین‌خامه، کوچه قائن پلاک ۳۰ به‌سمت بهشت زهرا(س) آغاز می‌شود.

زنده‌یاد حمید نمازی یکی از چهر‌ه‌های برجسته، فعال، متعهد، باسابقه و انقلابی در عرصه‌ فرهنگی و از رزمندگان دفاع مقدس روز گذشته بر اثر ایست قلبی در بیمارستان بقیةالله(عج) تهران دار فانی را وداع گفت.

وی در سه دهه اخیر با انتشار مجموعه‌ مقالات و همچنین سخنرانی‌های متعدد نقش بسیار فعالی در نقد جریان‌های معاند، ضدانقلاب و وارداتی فرهنگی به‌ویژه در فتنه ۸۸ ایفا کرد.

حمید نمازی همچنین در سال‌های اخیر به نقد جریان‌های وارداتی عرفان‌های کاذب و نوظهور، فرقه‌های انحرافی و مدعیان دروغین پرداخت.

ویژه برنامه"کلاه قرمزی" برای جام‌جهانی

علی بخشی‌زاده مدیر شبکه دو در پاسخ به اینکه آیا این خبر که شبکه دو قرار است ویژه‌برنامه افطارش را با اجرای فرزاد حسنی روی آنتن بفرستد تأیید می‌کند یا خیر؟ تصریح کرد: فعلا شبکه چنین قصدی ندارد. به احتمال خیلی قوی ما برای برنامه ویژه افطار ۲ سناریو داریم؛‌ یکی پخش سریال پیش از افطار و دیگری پخش فیلم سینمایی است. موضوع دیگری هم که در دست اقدام داریم این است که با عنوان برنامه «کوی محبت» چند دقیقه‌ای به حرم حضرت امیرالمونین (ع) سر بزنیم اما این را هنوز اجرا نکردیم.

قرار نبود حسنی «مولای عشق» را اجرا کند

وی در پاسخ به سوال دیگر مهر مبنی بر اینکه چرا با وجود گفتگویی که سهیل سلیمانی تهیه‌کننده «مولای عشق» با مهر در آن به اجرای ویژه برنامه میلاد امام علی (ع) توسط فرزاد حسنی اشاره کرده بود، این اتفاق رخ نداد و امید زندگانی برنامه را اجرا کرد، گفت: قرار نبود او این برنامه را اجرا کند. تهیه‌کننده در تعامل با مدیر گروه موظف می‌شود مواردی را بگوید که معمولا از طریق روابط عمومی شبکه رسمیت پیدا می‌کند. من هم این را از شما می‌شنوم!

قسمتی از «کلاه قرمزی» برای پخش در جام‌جهانی آماده است

مدیر شبکه دو در پاسخ به آخرین سوال مهر مبنی بر اینکه آیا شاهد پخش «کلاه قرمزی» ویژه جام‌جهانی خواهیم بود یا خیر، توضیح داد: بله. «کلاه قرمزی» ویژه این مناسبت تولید شده و ما آن را آماده پخش داریم.

بخشی‌زاده همچنین در حاشیه بازدید از پشت صحنه تله‌فیلم «بین خودمون بمونه» در جمع خبرنگاران اعلام کرد: مدتی بود که دارابی معاون سیما تذکر می‌داد که برنامه‌های صبحگاهی شبکه‌ها یکنواخت و یک نوع شده‌اند و در شبکه‌ها این‌همانی وجود دارد بنابراین ما «روز از نو» برنامه صبحگاهی‌مان را تعطیل کردیم و انشالله در آینده بسیار نزدیک برنامه‌ای را تقدیم مخاطبان خواهیم کرد که از برنامه صبحگاهی سایر شبکه‌ها متفاوت است. به این مفهوم که بخشی از پیام کلی این برنامه برای کودکان و بخش دیگر درباره کودکان و برای والدین است.

برنامه صبحگاهی با همکاری دو گروه

وی ادامه داد: به زودی شما شاهد ویژه برنامه خاصی از شبکه دو خواهید بود که اسم آن هنوز مشخص نشده است. دوستان در حال پیش‌تولید هستند و ما دوست داریم کار را در اوایل خرداد روی آنتن ببریم اما دوستان اصرار دارند بعد از ماه مبارک رمضان آن را داشته باشیم. به زودی این اتفاق خواهد داد و دو گروه برای ساخت این برنامه به صورت مشترک با هم همکاری می‌کنند؛ گروه خانواده و گروه کودک.

مدیر شبکه دو در ادامه در خصوص «بین خودمون بمونه» اظهار کرد: محور اصلی این سریال در مذمت دروغ است اینکه چطور دروغ باعث می‌شود درهای دیگر گناه روی ما باز شود. در حقیقت این یک مینی سریال است که ما قصد داریم آن را در ایام نیمه شعبان در سه قسمت ۴۵ دقیقه‌ای روی آنتن بفرستیم.

وی تأکید کرد: در این سریال بازیگران خوبی مثل بهنام تشکر هستند که او نقش شخصیت اصلی را ایفا می‌کند؛ او به واسطه خانه‌ای که می‌خواهد بخرد و برای خرید آن به مرخصی نیاز دارد به دروغ متوسل می‌شود و این عمل مشکلاتی را برایش به وجود می‌‌آورد. فرزند او هم به مشکل دروغگویی مبتلا می‌شود.

۲۵۰ قسمت سریال در شبکه دو در سال ۹۳

بخشی‌زاده درباره سریال‌های سال ۹۳ این شبکه گفت: در خصوص سریال‌‌های مناسبتی نیز سعی کردیم با هنرمندان مطرح کشور آثار خوبی را جلو ببریم. به جرات می‌توانم بگویم بالغ بر ۲۵۰ قسمت سریال در شبکه دو در حال ساخت است. از آن جمله «کیمیا» در ۱۰۰ قسمت روایتگر زندگی خانواده‌ای ایرانی است که در آن یک مادر، به عنوان زن ایرانی، خانواده را مدیریت می‌کند وزندگی آنها را در ایام پیش از انقلاب، انقلاب و جنگ می‌بینیم. ۴۰درصد کار در خرمشهر تمام شده و گروه به تهران آمده‌اند.

مدیر شبکه دو سیما، یادآور شد: سریال دومی که در دستور کار ما قرار است، «شکوه یک زندگی» است که درباره مادری است که با وجود نبود همسرش مدیریت خانه را برعهده گرفته و فرزندان او مدارج عالی تحصیلی را طی می‌کنند. این سریال براساس زندگی واقعی یک همسر شهید نوشته شده است که در اردبیل زندگی می‌کند. قصد داریم این سریال را دهه فجر روی آنتن ببریم.

وی تأکید کرد: سریال دیگر ما «سالار» است که به تهیه‌کنندگی محمدعلی اسلامی به کارگردانی مازیار میری ساخته می‌شود و آرش خوشخو و خسرو نقیبی متن آن را نوشته‌اند. این سریال در ۲۷ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تولید می‌شود.

بخشی زاده ادامه داد: سریال‌های دیگر ما «زیر نور شمع» و «فاخته» است که دومی برای ماه مبارک رمضان به تهیه‌کنندگی داود قچاق ساخته می‌شود. این اثر بازیگران مطرحی چون ثریا قاسمی و عبدالرضا اکبری داردو ویژه نوجوانان تولید می‌شود. قچاق در دو سال گذشته نیز سریال «مثل من مثل تو» را تهیه کرد.

کمبود بودجه ما را به انتخاب‌های بهتر سوق داد

وی در خصوص معضلات بودجه گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ فیلمنامه در شبکه موجود است که ابتدا ۳۲ فیلمنامه و در ادامه به ۸ فیلمنامه رسیدیم و با توجه به وضعیت موجود سعی می‌کنیم در انتخاب‌ها نهایت دقت را داشته باشیم و سوژه‌ها را با دقت انتخاب کنیم. در مضیقه قرار گرفتن ما از لحاظ بودجه، ما را به سمت انتخاب‌های بهتر سوق می‌دهد و من نمی‌گویم انتخاب‌هایمان درجه یک است اما سعی کردیم بهترین انتخاب‌ها را داشته باشیم.

بخشی‌زاده با بیان اینکه پیش تولید سریال‌های محرم و نوروز از همین روزها آغاز می‌شود، تصریح کرد: کمبود بودجه کار ما را دشوار کرده بود اما اکنون در شبکه دو چه در بخش آثار نمایشی، چه غیر نمایشی چرخ تولید درحال چرخش است. درست است سازمان سال گذشته اوضاع خوبی نداشته اما اکنون با بزرگواری مسئولان با رعایت شرایط اقتصادی کار را جلو می‌بریم و وضعیت خوب است.

مدیر شبکه دو اذعان کرد: به ما انتقاد کردند که تبلیغات در برنامه کودک به شکل مستقیم بوده. اما من معتقدم ما تبلیغ بدی نداشته‌ایم و خانواده‌ها هفته‌ای یک بار از ماکارونی استفاده می‌کنند. با این حال انتقادات را می‌پذیرم و شاید تبلیغات ما گل درشت بوده است.

چرا آپاندیس پاره می شود؟!

دکترشیرویی آپاندیس را یک عضو لنفاوی مهم بدن عنوان کرد که در حفاظت از بدن در برابر بیماری‌ها نقش دارد. در برخی از موارد مجاری آپاندیس توسط یک جسم خارجی مسدود می‌شود و همین امر سبب بروز آپاندیسیت خواهد شد.

به گفته این پزشک متخصص، آپاندیسیت در کودکان زیر دو سال و افراد بالای ۶۰ سال که غدد لنفاوی کم کم تحلیل می‌رود کمتر دیده می شود، اما در همه افراد و همه محدوده‌های سنی قابل مشاهده است. شیرویی درد شکم خصوصا در محدوده دور ناف به سمت راست و پایین را مهمترین علامت آپاندیسیت عنوان و خاطرنشان کرد: در برخی از موارد فرد دچار تهوع و استفراغ هم می‌شود.

وی زمانی که طول می کشد تا آپاندیسیت به پارگی آپاندیس منجر شود را ۲۴ تا ۴۸ ساعت اعلام کرد. پارگی آپاندیس بیشتر در کودکان و افراد مسن رخ می دهد که نمی‌توانند درد و مشکل خود را به درستی بیان کنند.

شیرویی با اشاره به اینکه تنها راه درمان آپاندیسیت جراحی است، یادآوری کرد: با آغاز درد فرد باید هرچه سریع تر به بیمارستان مراجعه کند و اگر در مراحل اول عمل شود آپاندیس پاره نخواهد شد. حتی اگر آپاندیس فرد هم پاره شود باز عمل جراحی لازم است. وی معتقد است: از زمانی که فرد دچار درد آپاندیس می‌شود تا زمانی که به بیمارستان مراجعه می‌کند باید از خوردن غذا و مسکن خودداری کند.

اگرچه آپاندیس در حفاظت از بدن نقش دارد، اما برداشته شدن آن مشکل حادی برای فرد ایجاد نمی‌کند

رضایی درگذشت سلیمانی را تسلیت گفت

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی درگذشت پهلوان علیرضا سلیمانی را به جامعه ورزش ایران و کشتی گیران تسلیت گفت.

متن پیام محسن رضایی بدین شرح است:

بسمه تعالی

خبر درگذشت پهلوان علیرضا سلیمانی، قهرمان سابق کشتی جهان، موجب تاثر اینجانب گشت. مردم ایران خاطره قهرمانی های ایشان را که بارها پرچم پر افتخارایران اسلامی را در عرصه های بین المللی به اهتزاز در می آورد به نیکی یاد دارند.

اینجانب این ضایعه را به خانواده آن مرحوم و جامعه ورزشی علی الخصوص کشتی گیران وعلاقمندان به ورزش قهرمانی ایران تسلیت عرض می نمایم، از خداوند مهربان ، رحمت واسعه را برای این پهلوان فقید ایرانی مسالت دارم. محسن رضایی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

اسامی برگزیدگان هشتمین جشنواره بین المللی شعر فجر

برگزیدگان شعر آزاد:

لیلا کرد بچه، مجید سعدآبادی، رسول پیره

تقدیر شدگان شعر آزاد:


قربان بهاری، شراره کامرانی

برگزیدگان بخش شعر سنتی:


مهدی فرجی، کبری موسوی قهفرخی، صالح دروند، حامد ابراهیم پور، محمد حسین ملکیان

تقدیرشدگان بخش شعر سنتی:


جلیل صفر بیگی، پانته آ صفایی

برگزیدگان شعر محاوره:


مریم بهروزی، عبدالمحمد مقتدایی راد

برگزیدگان شعر بومی:


ظاهر سارایی، حسین بهرامی، شبنم فرضی‌زاده

برگزیدگان بخش شعر کودک:


اسدالله اسحاقی، زهرا موسوی، سعیده موسوی زاده

تقدیرشدگان بخش شعر کودک:


حاجیه خاتون حسنی

مراسم اختتامییه هشتمین جشنواره بین المللی شعر فجر با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالجبار کاکایی، دبیر جشنواره شعر فجر و جمع زیادی از شاعران و اهالی فرهنگ در تالار وحدت در حال برگزاری است.

تصادف عجیب مینی بوس «آسمان» با هواپیمای «هما»+عکس

وقوع اینگونه اتفاقات در کشورمان نشان می دهد موضوع آموزش و نظارت بر عملکرد پرسنل زمینی و کادر خدماتی مستقر در فرودگاهها باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

 کیست که نداند متخصصان و مدیران صنعت هوانوردی کشورمان با چه سختی و تبحری توانسته اند امنیت و آرامش در صدها پرواز روزانه را به مردم کشورمان هدیه کنند تا تحریم های ناجوانمردانه و غیرقانونی نتواند فشاری را بر سلامت و آسایش مردم وارد کند.

اما در کنار همه این تلاش ها برای عملیاتی نگه داشتن تک تک هواپیماهای موجود در کشور، اتفاقاتی رخ می دهد که به سادگی تلاش متخصصان و زنجیره خدمت رسانی به هواپیماها را با اخلال مواجه می کند.

طی ماههای گذشته اخباری همچون برخورد پله متحرک با ایرباس هواپیمایی آتا و برخورد اتوبوس با هواپیمای زاگرس در مهرآباد ، حالا خبر می رسد سومین اتفاق عجیب در این زمینه این بار در شیراز رخ داده است و یک مینی بوس حامل گروه پروازی شرکت هواپیمایی آسمان، مستقیما قلب یک فوکر 100 شرکت ایران ایر با شماره رجیستری EP-CFR را هدف قرار داده و به آن برخورد کرده است.

در این اتفاق قابل تامل که چند روز قبل رخ داده اما تاکنون رسانه ای نشده است و ممکن بود منجر به آسیب دیدگی شدید خلبان و سایر گروه پروازی آسمان شود، هواپیمای فوکر به شدت آسیب دیده است و بر اساس بررسی های کارشناسان، مدت زمان قابل توجهی را باید در بخش تعمیرات باقی بماند.

وقوع اینگونه اتفاقات در کشورمان نشان می دهد موضوع آموزش و نظارت بر عملکرد پرسنل زمینی و کادر خدماتی مستقر در فرودگاهها باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد و زحمات فراوانی که بابت سر پا نگه داشتن هواپیماها صورت می گیرد نباید با یک اتفاق ساده اینگونه هدر برود.

اخبار حوادث ,حوادث روز,اخبار داغ,اخبار روز

شبکه ازدواج راه اندازی می شود

،اکبر میرشکار چهارشنبه شب در نشست تخصصی تبیین نقش تعاملی مددکاران اجتماعی و مشاورین رفتاری کمیته امداد که با حضور سرپرست کمیته امداد کشور در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: امسال که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام‌گذاری شده تلاش برای تحقق این شعار در اولویت همه مسئولان و مردم باید قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: یک رویکرد خوبی که طی چند سال اخیر در امداد شکل گرفته نگاه بلند سرپرست این نهاد و تبیین نقشه راه از سوی ایشان برای تحقق اهداف در راستای شعار سال است.

وی خاطرنشان کرد: تعامل فکری و فرهنگی، استحکام خانواده، توسعه شبکه‌های نیکوکاری و مدیریت جهادی را نقشه راه تعریف شده از سوی سرپرست کمیته امداد کشور به منظور تحقق بیش از پیش اهداف است.

وی افزود: بدون شک آنچه در راستای تحقق شعار سال می‌تواند مثمرثمر باشد مدیریت جهادی است که باید در اولویت کاری همه مسئولان و مدیران قرار گیرد.

وی اخلاص را مهم‌ترین ویژگی مدیریت جهادی عنوان کرد و بیان داشت: انجام کار برای رضای خدا مهم‌ترین نشانه اخلاص در عمل است.

به گفته وی، استان کردستان با وجود نیروهای توانمند، کارآمد و ارزشی در بدنه کمیته امداد کردستان بستر را برای تحقق مدیریت جهادی فراهم کرده که امید است با این ظرفیت زمینه خدمت‌رسانی بیش از پیش به جامعه هدف این نهاد فراهم شود.

وی افزود: توجه به شناسایی استعدادها و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی قبل از ایجاد هر شغلی برای مددجویان نشان از وجود یک تعامل و همبستگی بسیار خوب در بین حوزه‌های مختلف این نهاد است.

وی با بیان اینکه توانمندسازی یک فرایند است، گفت: این فرآیند بستگی به سه بخش اشتغال، فرهنگی و حمایت است که اگر تعامل در بین آنها وجود نداشته باشد فرآیند ناقص می‌شود.

وی افزود: حوزه فرهنگی کمیته امداد با توجه به نام‌گذاری امسال با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی برنامه‌های خاصی را در دستور کار قرار داده است.

وی آشناسازی جمعیت زیرپوشش نسبت به فرهنگ صحیح معیشتی متناسب با دستورات دینی را از مهم‌ترین اولویت‌های حوزه فرهنگی در سال‌جاری عنوان کرد و بیان داشت: ترویج فرهنگ کار و تلاش، تدبیر و آینده نگری، شکرگزاری نسبت به خالق و غیره از مهم‌ترین نیازهای روز خانواده‌هاست که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از معضلاتی که خانواده‌های زیرپوشش را از مسیر توانمندسازی منحرف و فلج می‌کند آسیب‌های اجتماعی است که باید با ارائه آموزش‌های پیشگیرانه مددجویان را در برابر این آسیب‌ها بیمه کرد.

به گفته وی، اگر مهارت‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به خانواده‌ها آموزش داده شود مانع بهم ریختگی و از هم پاشیدگی خانواده‌ها خواهیم شد.

وی افزایش سطح سواد اجتماعی، قانونی و حقوقی مددجویان زیرپوشش این نهاد را از مهم‌ترین اولویت‌های برنامه‌های فرهنگی امداد در سال‌جاری خواند و گفت: متاسفانه عدم آشنایی خانواده‌های مددجو با حق و حقوق خود موجب بروز مشکلات برای آنان می‌شود.

وی بر توجه ویژه در بحث ارائه آموزش‌های فرهنگی به مددجویان ساکن در مناطق محروم و حاشیه‌ای را ضروری دانست و بیان کرد: ۳۰ درصد از مددجویان زیرپوشش این نهاد در این مناطق زندگی می‌کند که باید در راستای ارائه آموزش‌های پیشگیرانه به آنان اهتمام جدی داشته باشیم.

به گفته وی، شناسایی نیازهای فرهنگی در روستاها و اولویت قرار دادن مددجویان روستایی در برنامه‌های فرهنگی و اردویی از دیگر نیازهایی است که باید در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

وی توجه به تحصیل مددجویان را ضروری دانست و گفت: نباید اجازه داد به دلیل برخی از کمبودهای جزی مددجویان ما مجبور به ترک تحصیل شوند.

وی افزود: تمام برنامه‌های حوزه فرهنگی امداد در سال جاری به سمت هدفمندکردن خدمات فرهنگی است و در این راستا نقش مددکاران بسیار حیاتی است.

وی با بیان اینکه کارهای فرهنگی نباید نمایشی باشد، اضافه کرد: ارزش افزوده تاثیرگذاری برنامه های فرهنگی باید در دستور کار مسئولان و متولیان امر قرار گیرد.

به گفته وی، حمایت این نهاد از بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو که ۴ هزار نفر از آنها طلبه علوم دینی که ۲ هزار و ۷۰۰ نفر آنها سطح دو هستند بستری برای تحقق اهداف در حوزه باشد.

وی تصریح کرد: تعداد زیادی از مخاطبان این نهاد را دانشجویان در رشته‌های مختلف در سطوح کارشناسی ارشد و دکتری تشکیل می‌دهند که باید از این ظرفیت‌ها در راستای توانمندسازی مددجویان در حوزه‌های مختلف استفاده شود.

وی از راه‌اندازی گروه‌های جهادی از بین دانشجویان زیرپوشش این نهاد خبر داد و گفت: این گروه‌ها به عنوان سفیران فرهنگی به روستاها اعزام خواهیم کرد.

وی افزود: پرداخت برخی از مساعدت‌ها از جمله کمک هزینه تحصیلی در راستای تشویق این افراد باید در اولویت قرار گیرد.

راه‌اندازی شبکه تاثیرگذاران ازدواج

وی از راه‌اندازی شبکه تاثیرگذاران ازدواج در این نهاد خبر داد و بیان کرد: با توجه به فعا‌لیت بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ مشاور و مددکار در بدنه امداد می توانند در این حوزه نقش بسزایی داشته باشند.

وی افزود: امیدواریم راه اندازی این شبکه بستر را برای ازدواج‌های آسان و پایدار در بین خانواده های مددجو این نهاد فراهم کند.

وی در پایان با بیان اینکه در برنامه‌های اردویی و فعالیت کانون‌ها در سال جاری اولویت ما با برنامه‌های خانواده‌محور است، خاطرنشان کرد: باید در اجرای برنامه های فرهنگی اولویت به خانواده‌هایی داده شود که بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند.

پزشکان همچنان از بیماران زیرمیزی می‌خواهند!

با اینکه بارها و بارها در اخبار و سایتها در رابطه با رواج پدیده زیرمیزی یا همان دریافت پول اضافی از بیماران اطلاع رسانی شده اما این پدیده مانند افتی در جامعه پزشکی همچنان پابرجاست و گویا با افزایش قیمتها ،بر مبالغی که تحت عنوان زیرمیزی توسط پزشکان از بیماران اخذ می شود نیز تاثیر گذاشته است.

انگار که زیر میزی به جزئی لاینفک از خدمات پزشکی و بیمارستانی در کشور تبدیل شده است و راه گریزی از آن نیست زیرمیزی پدیده‌ایست که از نبود ساماندهی مناسب در نظام سلامت ناشی می‌شود.

بنا به گفته وزیر بهداشت سابق رواج این پدیده بیشتر در میان گروه‌های جراحی و حوزه مداخلات درمانی دیده می‌شود،اعضای جامعه پزشکی خدمات‌رسان مردم هستند و باید اولویت کاری‌شان حفظ سلامت مردم باشد نه اینکه به بیماران یا خانواده های آنها بگویند که علاوه بر هزینه عمل فلان مبلغ را هم در مطب دریافت خواهم کرد!

پزشکانی که فراتر از تعرفه تعیین شده، از بیماران پول می گیرند،باید این موضوع مهم را هم مدنظر داشته باشند که در وهله اول هدف و رسالت کاری آنان باید نجات جان بیماران باشد نه بحث بر سر مبلغ اضافی که از بیماران می گیرند.

با وجود اینکه همه بر این امر واقف هستند که اخذ پول اضافی و زیرمیزی از سوی پزشکان با عنوان حق العمل جراحی خلاف قوانین و مقرارات وزارت بهداشت و درمان است اما از یک طرف همراهان و خانواده فرد بیمار به خاطر نجات جان عزیزشان هر مبلغی را که پزشک درخواست کند حتی از زیر سنگ هم که شده تهیه می کنند و از سویی دیگر پزشکان هم نسبت به دریافت پدیده زیرمیزی اقدام می کنند.

و اینها آفت‌های جامعه پزشکی ما است که کمتر کسی از آنها خبردار می‌شود و سازمان نظام پزشکی هم در قبال اغلب خطاهای پزشکان،‌معمولاً چشمانش را می‌بندد!

درددل‌های مردم

خانم ع.آ که مبتلا به سنگ کیسه صفرا بود اذعان می کند که پزشک علاوه بر هزینه عمل از من مبلغی را هم در مطب به صورت دستی گرفت و سپس مبادرت به انجام عمل در بیمارستان کرد.

خانم ز.ق هم که چند ماه از عمل جراحی همسرش می گذرد می گوید:پزشک برای انجام جراحی تومور مغزی همسرم مبلغی را از ما در مطبش گرفت.

متأسفانه  با وجود اینکه دریافت هرگونه هزینه اضافی درمانی از بیمار زیرمیزی غیرقانونی و قابل تعقیب است اما سالیان سال است که بعضی پزشکان از بیماران خود زیرمیزی می‌گیرند و غیرقانونی بودن آن هرگز به‌طور جدی پیگیری نشده است؛ تا جایی که در حال حاضر این موضوع خیلی عادی در بسیاری از مراکز درمانی جا افتاده و شاید دیگر کسی از پول زوری که می‌دهد، شکایتی نداشته باشد ! بطوریکه کم کم این پدیده در میان مردم عادی شده ودریافت زیرمیزی توسط پزشکان به یکی از بزرگ‌ترین مسایل نظام سلامت تبدیل شده است که هیچ مرجعی برخورد قانونی با این پدیده تا بحال نکرده و به نظر میرشد که نخواهد کرد.

 

مصدومیت دو روستایی بر اثر برخورد صاعقه در گرده قیط محمدیار

دو مرد ساکن روستای گرده قیط محمدیار ، بر اثر برخورد صاعقه مصدوم شدند .

ساعت 9 صبح دیروز (سه شنبه) زمانیکه دو مرد 57 ساله و 47 ساله مشغول چرای دام های خود در مراتع این روستا بودند بر اثر برخورد غیر مستقیم رعد و برق بشدت مصدوم شدند که بلافاصله توسط اهالی روستا به بیمارستان حضرت امام (ره) نقده منتقل میشوند .

یکی از مصدومین درباره این حادثه گفته است : "زیر بارش باران مشغول چرای گوسفندان بودیم که نمیدانم چه شد ، یکدفعه از زمین کنده شدم و دوباره محکم به آن کوبیده شدم . فقط این را میدانم که دیگر اهالی به سمت ما دویدند و من وقتی چشم باز کردم دیدم در بیمارستان بستری هستم ."

بنا به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان نقده مصدوم 47 ساله پس از مداوا امروز مرخص شد اما دیگر مصدوم این حادثه با اینکه حال عمومی وی مساعد گزارش شده است ، تحت مراقبتهای پزشکی قرار

مردمی که از دیجیتال به ماهواره روی آوردند

فرستنده دیجیتال در شاهین دژ از سه ماهه ی سوم سال1392 به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد و این امر مردم شاهین دژ را خوشحال کرد چون گمان می کردند از این پس به جای دیدن ۷ شبکه تلویزیون آنالوگ با برفک و کیفیت پایین می توانند ۲۰ شبکه دیجیتال را با کیفیت بالا و بدون برفک نگاه کنند.

اما بعد از اینکه گیرنده دیجیتال را تهیه کرده و راه اندازی نمودند متوجه شدند آن چیزی که در ذهنشان بود با واقعیت فاصله زیادی دارد. از همان ابتدا با مشکل اختلالات تصویر و عدم پوشش سراسری در سطح شهرستان و روستاهای اطراف روبرو بود که این امر موجب نارضایتی شهروندان شده بود. در روزهای اول راه اندازی شبکه های دیجیتال ، پارازیتهای  دیده میشد .
 
تمامی مردم شهرستان بر این باور بودند که دلیل این پارازیتها و قطعی ها در بعضی از مواقع این است که شبکه های دیجیتالی تازه در شهرستان راه اندازی شده است و بزودی این مشکلات برطرف خواهد شد. اما حتی الآن بعد از گذشت 6 ماه هنوزهم شبکه های دیجیتالی اختلال  تصویر و پارازیت  دارد گاهی اوقات این قطع شدنها به حدود یک روز میرسد یا اینکه ده شبکه دوم دیجیتال یک شبانه روز قطع می گردد که این امر سبب نارضایتی همه مردم شهرستان شاهین دژ شده است بطوریکه بعضی ها گیرنده دیجیتال خودشان را قطع کرده و به همان تلویزیون آنالوگ روی آوردند.
 
 
یکی از فروشندگان گیرنده های دیجیتال در گفت وگو با شاهین پیام اظهار داشت: بسیاری از مشتریان در چندروز اخیرپس از خرید دستگاه دیجیتال با مراجعه به این مغازه خواستار تعویض دستگاه با دستگاهی دیگر هستند در صورتی که عیب از گیرنده ها نیست و از فرستنده است.
وی افزود: بدلیل همین اختلالات موجود در سیستم های دیجیتال شاهین دژ و قطع شدن ۱۰ شبکه از شبکه های دیجیتال به مدت یک روز می تواند باعث روآوردن مردم به ماهواره شود.
به گفته وی مردم از طریق گیرنده های سیما نمی توانند تصاویر مناسبی دریافت کنند در حالی که از ماهواره ها تمام شبکه های ایرانی و خارجی را مشاهده می کنند و این می تواند باعث دیده نشدن ۲۰ شبکه فعال ایرانی در مقابل بیش از سه هزار شبکه ماهواره ای شود.
این فروشنده افزود: با توجه به هجمه فرهنگی معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران، عدم دسترسی به برنامه های تلویزیون داخلی با کیفیت خوب تصویر، خانواده ها را تشویق به بهره مندی از سیستم های ماهواره ای می کند.
یکی از شهروندان در تماس با شاهین پیام، گفت: اکثر شبکه های در طول روز با قطع بسیار برنامه های تلویزیونی همراه است.
به گفته وی، بعداز اختلال در شبکه های دیجیتالی در چندروز اخیر با مراجعه به تعمیر کار متوجه شده ام که نه سیستم گیرنده دیجیتال مشکل دارد و نه آنتن خریداری شد.
 
 
یکی دیگر از شهروندان  شاهین دژی در این خصوص گفت: از داشتن دستگاه دیجیتال راضی نبوده و ایکاش برنامه ها به صورت معمولی و آنالوگ پخش می شد.
وی که نخواست نامش در خبر فاش شود، افزود: عدم استفاده از برنامه های تلویزیون داخلی بسیاری از خانواده ها را تشویق به بهره مندی از سیستم های ماهواره ای می کند.
همچنین افتتاح شبکه های پویا، ورزش، سلامت و تماشا به 19 شبکه افزایش یافت ولی قطع تصاویر در زمانهای مکرر از رضایتمندی شهروندان کاسته و تمایل آنان را به استفاده از سیستم ماهواره ترغیب می کند.

تعریف و تمجید خودجوش از یک شهردار

 او خودش هم میداند که 7 هزار و 200 ثانیه خنده، پاسخگوی چاله چوله های فکری و سگرمه های در هم رفته مردم نیست، او بارها و بارها گفته است که مردم شهرش به لبخند ها و فرمت های فکری نیاز دارند. مرد آبادگر به خوبی در جریان جیب های خالی و چندر غاز های آخر برج کارمندان و کارگران هست، رزمنده دوران سخت، امروز فرهنگ را در الویت برنامه ها و مدیریت جهادی خود قرار داده است.

نگارنده نه میخواهد فعالیت ها و کارنامه کاری محمد حضرت پور را به توپ ببندد و نه این نوشتار را دلچسب مخاطبان قلمداد میکند، چرا که اورموی های نکته سنج و مخاطبان ریزبین را شاهد و ناظر بر فعالیت های مجموعه عمرانی شهر ارومیه میداند.

داریوش فرضیایی- همان عمو پورنگ بچه ها، در میان هزاران نفر یکهو میگوید: قربان این شهردار شما بروم! چهره شهر ارومیه خیلی متحول شده است، عملکردهای شهرداری بیست است و کلا وظیفه خود را خوب انجام میدهد و بچه های دوست داشتنی و مشتاق را دقایقی میهمان اظهارات تبلیغاتی خود میکند.

در همین حال یکی از حاضران که از این روند ناراضی به نظر می رسد،  باصدای بلند میگوید: حضرت پور به پورنگ شاباش داده است. لبخند تلخی بر لبان کسانی که این جمله را می شنوند، جاری می شوند.

چیزی حدود دو هفته پیش از این برنامه تقاطع غیر هم سطح  ذاکر-باهنر افتتاح می شود، خواننده پیش از اجراء به خوبی تفهیم و او نیز به وظایف محوله درست عمل میکند.

و،  و،  و،... میتوان امثال این رویه مریض را به تعدد برای شما مخاطبان عزیز برشمرد.

همان قدر که بوسه باران مرد آبادگر بر دستان یک کارگر شهرداری در جشنواره گل ها و لاله ها حاضران به وجد آورد و در تاریخ  مدیریت این شهر ماندگار شد، تعریف و تمجید های خشک، بی روح و مسموم اخیر برای اورموی ها تحفه ای نچسب بود.

شاید محمد حضرت پور در پس این ماجراها نباشد و برخی مشاوران و نزدیکان وی این روند نامناسب را در دستور کار قرار داده اند. و مخلص کلام اینکه مردم میبینند، مردم احساس میکنند و مردم این شهر نیازی به این مجیزه گویی ها ندارند.

در ادامه یادداشت یکی از مخاطبان ما که در این باره به تحریریه ندای ارومیـه ارسال شده است را مطالعه می کنید:

مشک آنست که خود ببوید نه آنکه عطار (شهرداری) بگوید

اگر این روزها در جشن ها و برنامه های فرهنگی شهر شرکت کرده باشید متوجه می شوید که بخش اعظم سخنان مجریان در مدح و تقدیر از شهردار ارومیه و زیر مجموعه های آن می گذرد .

مدح های تکراری و دیکته شده که فضای فرهنگی برنامه را تحت الشعاع خود قرار داده است. هنوز خاطره نصب بنر های تکراری تشکر از شهردار از ذهن ها پاک نشده که بساط این مجریان دست پرورده پهن شده است .
نمی‌دانم چه شده که شهرداری به فکر تقدیر از خدمات شایان خود افتاده است و می خواهد به هر‌روش ممکنی به دیگران بقبولاند که شهردار خوبی  است. این در حالی است که اگر قرار باشد کسی درباره عملکرد یک مقام، آن هم مقامی در حوزه خدمات عمومی، نظر بدهد، مردم و شهروندان شهر است.
آقای شهردار مشک آنست که خود ببوید نه آنکه عطاری های شما بگویند!
آقای شهردار بنده هم به عنوان یک شهروند ارومیه از انجام وظیفه تان در جایگاه یک شهردار در جهت احداث پل ها و تسهیل در تردد و سبکی بار ترافیک شهری تشکر میکنم ولی مگر حیطه اختیارات و وظایف شهرداری فقط احداث پل هست.
راستش ساختن پل و نصب گل با پول دولت و پول مردم کار خوبیست، اما هنر آن است که: 1)بهبود حمل‌ و نقل شهری 2)توجه ویژه به نیازها و مطالبات رفاهی ، تفریحی شهروندان خصوصا مناطق حاشیه ای 3)زیبا سازی این شهر نا زیبا 4)ارتقای وضعیت فرهنگی شهر با رویکرد احداث کتابخانه و قرائت خانه 5)بهبود وضعیت آسفات شهر 6)نجات شهر از استخرهای طبیعی به وجود آمده بعد از باران 7)ساماندهی و احداث پارکینگ در این شهر پر ترافیک 8)اصلاح مبادی ورودی شهر و ...  که متاسفانه هیچ کدام موید این شهردار نیست.
شاید نقد صریحم موجب رنجش خاطر حضرتعالی گردیده باشد ولی چه کنم که حقیقت را باید گفت. حقیقتی که باعث شده سیاسی کاری های شما  وشاید اطرافیانتان برنامه های عمرانی تان را تحت الشعاع خود قرار دهد و اگر نیت خیری هم باشد با خودستایی و خود بزرگ بینی تباه گردد.
آقای شهردار شاید وقتش رسیده که فراز هایی از دعای شریف کمیل را از ته دل بخوانید: "... وَ قَدْ أَتَیْتُکَ یَا إِلَهِی بَعْدَ تَقْصِیرِی وَ إِسْرَافِی عَلَى نَفْسِی مُعْتَذِراً نَادِماً مُنْکَسِراً مُسْتَقِیلاً مُسْتَغْفِراً مُنِیباً مُقِرّاً مُذْعِناً ..." و با نیتی پاک در آباد کردن این شهر تاریخی و شهید پرور بکوشید.

جشنواره ماهیگیری خانوادگی فردا(جمعه) در سد حسنلو برگزار می شود

نقده فردا (جمعه) میزبان جشنواره ماهیگیری در سد حسنلو خواهد بود .

روابط عمومی اداره ورزش نقده با اعلام این خبر به سولدوز خبر گفت: این جشنواره از ساعت 8 صبح روز جمعه 26 اردیبهشت ، تا ساعت 12 همان روز در محل سد حسنلو با شرکت عموم مردم برگزار خواهد شد .

در همین حال غلامی رئیس کمیته ماهیگیری استان در گفتگو با سولدوز خبر با بیان اینکه این مسابقه بصورت خانوادگی برگزار خواهد شد تصریح کرد که هیچ محدودیتی برای شرکت در جشنواره فردا وجود ندارد اما تهیه چوب و چرخ ماهیگیری (لنسر) بر عهده شرکت کنندگان خواهد بود .

غلامی درباره جوایز این مسابقه گفت: جوایز اصلی مسابقه به نفرات اول تا سوم جشنواره ماهیگیری اهدا میشود اما علاوه بر آن برای 15 نفر از شرکت کنندگان نیز جوایزی در نظر گرفته شده که به قید قرعه اهدا خواهد شد .

وی تصریح کرد: دو جایزه نیز برای کم سن ترین و مسن ترین شرکت کننده تعلق خواهد گرفت .

فردا در کنار مسابقه ماهیگیری ، مسابقه پرواز بادبادکها نیز برگزار میشود که 15 جایزه نیز برای شرکت کنندگان آن در نظر گرفته شده است .

علاقمندان برای شرکت در این جشنواره میتوانند علاوه بر تماس با شماره 04412248100 ، فردا در محل مسابقه نیز اقدام به ثبت نام کنند .