دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

سایه سرطان پوست و ریه بر سر آذربایجان غربی

حالا سایه‌های دیگری را هم بر سر خودشان می‌بینند. سایه سرطان، مشکلات پوستی و ناراحتی‌های چشمی و در یک کلام، سایه بیماری. آمارهای رسمی خبری از افزایش بیماری‌های پوستی، سرطان و… نمی‌دهند، هر چه هست، گزارش‌هایی است که برخی مسئولان و مردم محلی با توجه به افزایش موارد ابتلا به بیماری‌ها در اطراف‌شان یا مشکلاتی که برای دام‌های منطقه همچون سقط جنین پیش آمده، از افزایش بیماری در منطقه و مشکلاتی حکایت می‌کنند که سلامتی ساکنان حاشیه‌ای دریاچه ارومیه را تهدید می‌کند، آن هم بدون این‌که گزارشی رسمی از این افزایش‌ها و نگرانی‌ها خبر بدهد.

نیمه خرداد‌ سال گذشته بود که نخستین خبر‌ها از افزایش سقط جنین دام در این روستاهای حاشیه‌ای دریاچه ارومیه و سوختن برگ درختان به دلیل برخاست‌های نمکی از سوی مسعود تجریشی دبیر کمیته راهبری ستاد احیای دریاچه ارومیه، داده شد. او گفته بود که «غبارهای نمکی، مطمئنا بر سلامت اثر دارد. این نگرانی که به‌عنوان سرطان از آن یاد می‌شود، نگرانی‌ است که در «دریاچه آرال» هم تجربه شد. در آرال دیدیم که نرخ زاد و ولد کاهش یافت و بیماری‌های پوستی و سرطانی افزایش پیدا کرد. می‌توانیم انتظار چنین پیامدهایی را داشته باشیم، البته تاکنون کسی به صورت میدانی، گزارش‌های خانه‌های بهداشت و… را جمع‌آوری نکرده تا به این نتیجه برسیم اما اطلاعاتی که در رابطه با دام‌ها به ما داده شده این است که در دام‌ها مشکلات سقط جنین افزایش پیدا کرده است.»

افزایش اشعه ماورای بنفش، پاسخی برای بالارفتن سرطان

از آن روز‌ها یک‌سال و سه ماه می‌گذرد. یک‌سال و سه ماهی که مسئولان محلی و اعضای ستاد احیای دریاچه ارومیه هر از چند گاهی از مخاطرات خشک شدن دریاچه و تبعات غبارهای نمکی ابراز نگرانی کرده و از مشکلاتی حکایت کرده‌اند که در صورت خشک شدن دریاچه بروز خواهد کرد. در پی این نگرانی‌ها،‌ هادی بهادری نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی، چندی پیش از افزایش ٢,٥ برابری اشعه ماورای بنفش در اطراف دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: «این میزان افزایش می‌تواند پاسخی برای بالا رفتن آمار سرطان در اطراف دریاچه ارومیه باشد.»

او، پس از اعلام این خبر، درباره دلایل افزایش این اشعه در اطراف دریاچه ارومیه و اتفاقاتی که در این منطقه به دلیل این افزایش افتاده است، گفت: «این موضوع پدیده‌ای است فیزیکی به نام آلبدو یا سپیدایی. این پدیده به بازتاب نور اشاره دارد که چه مقدار از نوری که به سطح یک جسم می‌تابد، بازتاب می‌شود. این بازتاب در اجسام مختلف متفاوت است که در خاک، آب و برف رخ می‌دهد. کمترین بازتاب نور در آب و بیشترین در برف است. درحال حاضر به دلیل این‌که دریاچه ارومیه خشک شده و بلورهای نمکی جای آب دریاچه را گرفته است، بازتاب نور از حدود ۵‌درصد به ۱۵‌درصد رسیده. یعنی ٢,٥ تا سه برابر شده است.»

بهادری ادامه می‌دهد: « این آلبدو یا سپیدایی، ارتباط مستقیم با مقدار تولید امواج فرابنفش و مادون قرمز دارد. مقدار آلبدو که ٢,٥ برابر می‌شود، میزان اشعه فرابنفش هم دو برابر خواهد شد. باید توجه داشت که اشعه فرابنفش، ارتباط نزدیکی با سرطان‌هایی همچون پوست دارد.»

گزارش‌های افزایش سقط جنین دام و سوختن برگ درختان که می‌توانست، رد و نشانی باشد از تأثیر اشعه مادون قرمز و غبارهای نمکی که در مناطق مختلف حاشیه دریاچه ارومیه برای ساکنان محلی مشکل‌ساز شده است، مدت‌هاست که از سوی اعضای ستاد احیای دریاچه ارومیه مطرح می‌شود، اما هنوز تاییدی رسمی و اثبات شده به خود ندیده است.

نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه، دراین‌باره می‌گوید: «این تحقیقات، در ستاد احیای دریاچه ارومیه انجام شده و کاملا درست است. اما مسئولان بهداشتی باید دراین‌باره تحقیقاتی انجام دهند که تا کنون انجام نشده است. صحبت‌هایی کرده‌ایم و از مسئولان حوزه بهداشت و سلامت خواسته‌ایم تا دراین‌باره تحقیق کنند، اما مسئولان این حوزه، کمبود اعتبار برای انجام این تحقیقات را مطرح کرده‌اند. از مسئولان استانی هم در این خصوص پرسیده‌ام که صراحتا اعلام کردند که به ما اعتبار بدهند تا در این زمینه تحقیق کنیم. به نظر می‌آید که آنها اولویت‌های دیگری دارند.»

او با اشاره به صحبت‌های بخشدار انزل که یکی از بخش‌های تابعه شهرستان ارومیه در استان آذربایجان‌غربی است، یادآوری می‌کند که در ۵ ماه نخست‌سال جاری در این بخش، آمار سرطان و سقط جنین، افزایش داشته است. همچنین در شهر قوشچی که نزدیک‌ترین شهر به دریاچه ارومیه از غرب دریاچه است، آمار سقط جنین افزایش یافته است.»

طوفان نمکی و غبارهای نمک که با وزش هر بادی بلند می‌شوند و هوای روستا‌ها و شهرهای اطراف دریاچه را شور می‌کنند، موضوع دیگری است که بهادری به آن اشاره کرده و یادآوری می‌کند که «در منطقه جبل، هر روز طوفان‌های نمکی اتفاق می‌افتد. بر همین اساس درحال حاضر مهم‌ترین کار ستاد احیای دریاچه ارومیه، تثبیت نمک است، تا آسیب کمتری به همراه داشته باشد. همچنین در چنین شرایطی وزارت بهداشت، باید بیشتر به این موضوع ورود کرده و در بحث سلامتی ساکنان حاشیه‌ای دریاچه ارومیه فعالیت کند. این غبارهای نمکی سلامت مردم منطقه را به خطر می‌اندازد و می‌تواند بیماری‌های ریوی، چشمی و پوستی به وجود بیاورد.»

همه از احتمال می‌گویند، از این‌که چه اتفاقاتی در حاشیه دریاچه ارومیه با روند خشکی و تبدیل شدن آن به شوره‌زار قرار است، رخ دهد و چه تبعاتی را با خود همراه کند. اما گزارشی رسمی از وضع سلامتی ساکنان اطراف دریاچه ارومیه در گذشته و اتفاقاتی که اکنون درحال رخ دادن است، منتشر نمی‌شود. تنها خبرهایی که از این منطقه به گوش می‌رسد، وضع دریاچه و مقایسه تراز آبی آن در گذشته و حال است و این‌که چه اقداماتی برای احیای دریاچه انجام شده. هیچ خبر رسمی از وضع مردم و روند بیماری‌ها شنیده نمی‌شود و شنیده‌ها، همه احتمال و مشاهدات مردم، مسئولان محلی و اعضای ستاد احیای دریاچه ارومیه است.

نظر وزارت بهداشت

علی گورانی، کار‌شناس مسئول بهداشت تشعشعات وزارت بهداشت هم در باره خبرهایی که از افزایش اشعه ماورای بنفش در اطراف دریاچه ارومیه، حکایت می‌کنند، به‌طورکلی سخن گفته و از اثرات اشعه ماورای بنفش بر سلامت افراد و این‌که می‌تواند چه پیامدهایی داشته باشد، توضیح می‌دهد. نه خبری از وضع ساکنان حاشیه دریاچه ارومیه می‌دهد که اشعه ماورای بنفشی که با آن روبه‌رو هستند، ٢,٥ برابر شده و نه خبر این میزان افزایش را تأیید می‌کند.

او می‌گوید: «صحت این اعدادی که اعلام شده را نمی‌دانم. اما می‌توانم مبانی علمی اشعه ماورای بنفش و تأثیر آن بر سلامت را توضیح بدهم.»

گورانی، با اشاره به این‌که ما در دنیای انرژی زندگی می‌کنیم، یعنی در انرژی غوطه‌وریم، ادامه می‌دهد: «یکی از اشکال انرژی‌هایی که با آن روبه‌رو هستیم، الکترومغناطیس است. عمده پرتوگیری‌ها هم از منابع طبیعی تولیدکننده اشعه است. بیش از ۸۰‌درصد پرتوگیری‌ها ناشی از منابع طبیعی است و ۲۰‌درصد ناشی از ساخت دست بشر. در منابع طبیعی، منابع زمینی و خورشیدی عمده‌ترین منابعی هستند که اشعه را به بدن انسان می‌رسانند. در منابع زمینی از گاز رادون می‌توان یاد کرد که دومین عامل سرطان ریه بعد از سیگار در کشور است. در خورشیدی هم فرابنفش خورشیدی است.»

او با تأکید بر این‌که در فرابنفش خورشیدی طیف تعریف می‌شود، همچون UV A، UV B و UV C، می‌گوید: «UV A بیشترین آسیب را به پوست می‌زند. این طیف از پوست عبور کرده به رنگدانه‌های پوستی می‌رسد و باعث تغییر رنگ و تیرگی آن می‌شود، چون انرژی زیادی دارد.»

کار‌شناس مسئول بهداشت تشعشعات وزارت بهداشت، با اشاره به ویژگی بازتاب پرتوهای خورشیدی، یادآوری می‌کند: «این حرف که گفته شده، به دلیل خشک شدن دریاچه و به وجود آمدن بلورهای نمکی، اشعه‌های ماورای بنفش بیشتر شده‌اند، درست است، چون این بلور‌ها همچون آینه عمل می‌کنند و اشعه را کامل بازتاب می‌دهند.»

او درباره تأثیر این اشعه که حالا به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، هم می‌گوید: «یکی از عوامل سرطان پوست، پرتوهای فرابنفش خورشیدی است. سایر سرطان‌ها ربطی به UV ندارند. همچنین یکی دیگر از آسیب‌هایی که این اشعه‌ها به انسان وارد می‌کنند، آسیب‌های چشمی است. این آسیب‌ها در کشور ما بسیار زیاد است به دلیل این‌که کشور ما در مدار فرضی کارتاراکت قرار دارد، یعنی در مداری قرار دارد که اشعه ماورای بنفش در آن بیش از سایر مناطق است که می‌توان آثار آن را در میزان ابتلا به آب مروارید مشاهده کرد.»

با وجود افزایش ٢,٥ برابری اشعه ماورای بنفش که اعضای ستاد احیای دریاچه ارومیه از آن خبر می‌دهند، اقدامات خاصی یا آموزش‌هایی دراین‌باره به مردم داده نشده است، گورانی، در پاسخ به این پرسش که در محدوده دریاچه ارومیه که درحال حاضر میزان این اشعه‌ها افزایش یافته است، چه اقداماتی انجام داده، می‌گوید: «ما کل کشور را در نظر می‌گیریم، این‌که چقدر و کجا‌ها پرتوگیری زیاد است. باید شبکه سنجش داشته باشیم تا مردم بدانند در چه مناطقی شدت زیاد است تا از سلامت خود حفاظت کنند. این شبکه یعنی سنجش پرتو فرابنفش خورشید در کشور درحال راه‌اندازی است. در ۱۰ استان مستقر شده اما دسترسی مردم به این سایت، نیاز به کار بیشتری دارد.»

آموزش‌های ساده مقابله با بیماری که به مردم داده نشد

سلامت ساکنان حاشیه‌ای دریاچه ارومیه در خطر است، سایه سرطان‌های پوستی و ریوی و بروز مشکلات چشمی هر روز در منطقه گسترده‌تر می‌شود و ساکنان منطقه حتی آموزش‌های اولیه را برای مواجهه با سایه بیماری ندیده‌اند. آموزش‌هایی ساده که شاید بتواند کمی جلوی افزایش بیماری‌ها در منطقه را بگیرد.

راهکارهایی که گورانی درباره آنها می‌گوید: «راهکار کاهش صدمات این است که پرتوگیری‌ها را کم کنیم. یکی از راه‌ها این است که کمتر بیرون برویم و در بیرون از خانه هم از سایه استفاده کنیم. البته باید این را در نظر داشت که سایه، ۵۰‌درصد اشعه را حذف می‌کند و ۵۰‌درصد مابقی از طریق بازتاب‌ها به بدن می‌رسد. راهکار بعدی، لباس است. با پوشش فیزیکی می‌توانیم اثر اشعه‌ها را کاهش دهیم. در بسیاری از کشورهای دنیا، برای لباس‌ها ضریب حفاظتی در نظر گرفته می‌شود اما در کشور ما این ضریب جا نیفتاده یا به عبارتی نادیده گرفته شده است.» او یکی دیگر از راهکار‌ها را پوشاندن بخش‌هایی از بدن می‌داند که پوشیده نیست، همچون دست‌ها، گردن یا صورت، «بهتر است با کلاه این مناطق پوشانده شوند. کرم‌های ضدآفتاب هم یکی دیگر از راهکارهای تأثیر اشعه‌های ماورای بنفش بر روی پوست است. این کرم‌ها عملکرد شیمیایی ندارد، بلکه فیزیکی عمل می‌کنند و اشعه را بازتاب می‌کنند.»

نور، چشم‌هایشان را می‌زند و نمک می‌سوزاند، اینجا قوشچی است

«وقتی نور چشم‌هایمان را می‌زند و چشم‌مان می‌سوزد، می‌فهمیم اوضاع اصلا خوب نیست. غبار نمکی داریم و بلورهای نمک مثل آینه عمل کرده و نور را به سمت شهر منعکس می‌کند.» اینها صحبت‌های یکی از ساکنان شهر قوشچی، نزدیک‌ترین شهر به دریاچه ارومیه از غرب است. او درباره خشک شدن دریاچه و خبرهایی که از افزایش اشعه ماورای بنفش حکایت می‌کنند، به «شهروند» می‌گوید: «در ماه‌های گذشته به‌خصوص در نیمه تابستان، اشعه زیاد بود. وقتی از خانه خارج می‌شدیم، نور زیاد بود، چشم‌‌هایمان اذیت می‌شد. همین موضوع تردد در سطح شهر را سخت کرده بود، چون چشم‌ها و پوست را اذیت می‌کرد و نمی‌گذاشت که به راحتی از خانه خارج شویم.»

او درباره این‌که نمک موجود در هوا، چه مشکلاتی برایتان به وجود آورده بود؟ توضیح می‌دهد که «نمک نفس کشیدنمان را سخت کرده بود. سرفه می‌کردیم و حس می‌کردیم ریه‌هایمان سنگین است. تأثیر مستقیمش را می‌توانستیم روی درختان ببینیم. در این منطقه درخت بادام داریم. برگ درختان بادام سوخته است. دو‌سال است که برگ درختان بادام با نمکی که در هواست و بازتاب نور که می‌گویند، اشعه ماورای بنفش است، می‌سوزد.»

این ساکن شهر قوشچی که یکی از کارمندان شهرداری این شهر کوچک است، در پاسخ به این‌که بالا بودن اشعه و میزان نمک موجود در هوا را از کجا می‌فهمیدند، می‌گوید: «هر وقت این اتفاق می‌افتد، یعنی برگ درختان می‌سوزد، می‌فهمیم که اوضاع اصلا خوب نیست. مرکزی نداریم که میزان اشعه و نمک هوا را اندازه‌گیری کرده و اعلام کند، خودمان از وضع جسمی و برگ درختان متوجه می‌شویم. نه هوا‌شناسی داریم و نه دفتر محیط زیست. به خاطر همین اطلاعاتی که داریم بر طبق بررسی و آمار نیست، براساس تجربه‌ای است که خودمان به دست آورده‌ایم. وقتی از خانه خارج می‌شدیم و می‌دیدیم نور چشم‌هایمان را اذیت می‌کند یا چشم‌‌هایمان می‌سوزد، می‌فهمیم که اشعه زیاد است و غبار نمکی داریم.»

سرشماری حیات وحش پارک ملی دریاچه ارومیه آغاز شد

امید یوسفی با بیان اینکه از سرشماری حیات وحش چهار جزیره اشک، اسپیر، آرزو و کبودان با هدف آمارگیری حیات وحش ساکن در این جزایر آغاز شده است افزود: روز گذشته سرشماری جزایر کبودان و آرزو خاتمه یافت و سرشماری جزایر اسپر و اشک نیز تا هفته آتی خاتمه می یابد.

وی با اشاره به اینکه در قالب این طرح پستانداران شاخص موجود در جزایر پارک ملی دریاچه ارومیه با کمک محیط بانان و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان سرشماری می‌شوند افزود :در این برنامه که از روش سرشماری جرگه ای با مشاهده مستقیم استفاده می‌شود حیات وحش موجود در جزایر کبودان، اشک، اسپیر و آرزو مورد سرشماری قرار می‌گیرند.

یوسفی با اعلام اینکه پارک ملی دریاچه ارومیه محل زیست گونه‌های جانوری مختلفی بوده که پستانداران شاخص موجود در جزایر عمدتا شامل گوزن زرد ایرانی و قوچ و میش ارمنی از اهمیت زیستی بالای برخوردار بوده است عنوان کرد: هر ساله برنامه‌های متعددی جهت حفظ نسل این گونه‌ها در داخل جزایر پارک ملی ردیاچه ارومیه اجرا می شود.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی مدیریت صحیح حیات وحش را از مهمترین اهداف این سرشماری برشمرد و گفت: قوچ و میش ارمنی و گوزن زرد ایرانی از حیات وحش ساکن در جزایر پارک ملی دریاچه ارومیه بوده و از اهمیت فوق العاده زیست محیطی برخوردارند.

یوسفی از آغاز سرشماری حیات وحش منطقه حفاظت شده مراکان اواخر آبان ماه و اوایل آذرماه سالجاری خبر داد و افزود: تنها گونه نژاد خالص قوچ و میش ارمنی در این منطقه قرار دارد مطالعه پستانداران در منطقه حفاظت شده مراکان منجر به شناسایی ۲۸ گونه از ۱۲ خانواده در پنج راسته شده است که شاخص ترین آنها شامل قوچ و میش ارمنی، کل و بز، پلنگ، سیاه گوش، هامستر خاکستری و… است.

50 درصد لوازم‌التحریر کتابفروشی‌های ارومیه تولیدات داخلی هستند

, حسین سلیمی امروز درگفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: 50 درصد لوازم‌التحریر کتابفروشی‌های ارومیه تولیدات داخلی هستند.

وی با بیان اینکه 50 درصد محصولات خارجی که در ارومیه موجود هستند از کشورهای آلمان، ترکیه و چین به کشور وارد می‌شوند، گفت: محصولات وارد شده به کشور به صورت کاملا قانونی و از طریق شرکت‌هایی به کشور وارد شده و در اختیار مراکز پخش در سراسر کشور قرار می‌گیرند و این مراکز پخش لوازم‌التحریر را در اختیار کتابفروشی‌ها قرا می‌دهند.

وی در خصوص تغییر قیمت لوازم التحریر نسبت به سال گذشته گفت: اکثر اقلام لوازم التحریر نسبت به سال گذشته تغییری نداشته وبرخی از اقلام از قبیل کاغذ نیز حتی نسبت به سال گذشته کاهش قیمت داشته اند.

رئیس اتحادیه کتابفروشان و ناشران ارومیه در خصوص اقدامات این اتحادیه برای افزایش استقبال مصرف کنندگان به لوازم‌التحریر ایرانی، افزود: کارگروهی با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشادآذربایجان غربی، اتاق اصناف و صدا و سیما تشکیل یافته که این کارگروه تصمیم به ایجاد رابطه با تولیدکنندگان ایرانی برای حل مشکلات این واحدها در دست بررسی دارد که امیدواریم در سالهای آینده شاهد افزایش اقبال عمومی مصرف کنندگان به وسایل تولید داخل باشیم.

این مسئول با بیان اینکه زمانی که  لوازمی به صورت انبوه در شهر موجود باشد قیمت این لوازم پایین خواهد بود، ادامه داد: قیمت لوازم‌التحریر موجود در شهر ربطی به خارجی و یا داخلی بودن آن ندارد و هر دو این لوازم دارای قیمت برابری در شهر هستند.

سلیمی در خصوص بازرسی‌های انجام گرفته برای تخلفات حوزه لوازم‌التحریر، گفت: 20 اکیپ ویژه بازرسی لوازم‌التحریر کار نظارت بر کتابفروشی‌های شهر را  از تاریخ 10 شهریور بر عهده دارند و این نظارت تا دهم مهر ماه ادامه خواهد یافت.

خروج هواپیمای مسافربری از باند در فرودگاه بین المللی تبریز

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی اعلام کرد: یک فرونده هواپیمای مسافربری شرکت ایرتور که از مشهد عازم تبریز بود، به هنگام دور زدن در باند فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز چرخ جلویش از باند خارج شد.

به گزارش باریش نیوز، این هواپیمای مسافربری به شماره پرواز ۹۰۰ مدل ام بی با ۱۵۰ نفر سرنشین از مشهد پرواز کرده بود و ساعت ۱۲:۳۰ ظهر امروز، چرخ جلوی آن به هنگام دور زدن در باند فرودگاه تبریز از آسفالت خارج و به خاکی رفت.

وی، دور نزدن خوب هواپیما را دلیل بروز این حادثه ذکر کرد و ادامه داد: پس از این اتفاق، مسافران و بار هواپیما تخلیه شده و سرنشینان هواپیما در صحت کامل به سر می برند.

وی با بیان اینکه خروج چرخ از باند آسفالت اتفاق خاصی نیست، اضافه کرد: هواپیما پس از این حادثه با استفاده از خودروی ویژه به پارکنیگ فرودگاه بین المللی شهید مدنی انتقال داده شد.

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی یادآور شد: در زمان حاضر منتظر ورود متخصصان سازمان هواپیمایی کشوری هستیم تا پس از کنترل و بازرسی هواپیما در صورت نیاز اجازه پرواز به آن داده شود.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمال غرب شهرستان تبریز و در ارتفاع ۱۴۹۴ متری از سطح دریا در زمینی به وسعت ۴۲۰ هکتار با قدمت ۶۵ سال واقع شده است.

فرودگاه تبریز در سال ۱۳۲۹ شمسی با ماموریت ارایه خدمات هوایی، پروازهای برنامه ای و غیربرنامه ای، آموزشی و نظامی برای مسافرین، متقاضیان و سایر ارگانهای کشوری و تحت نظارت ضوابط سازمان جهانی هوانوردی ICAO در محل کنونی تأسیس گردید.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، در سال ۱۳۵۶ پرواز حجاج از این فرودگاه شروع و از سال ۱۳۷۰ با تصویب هیات دولت به عنوان فرودگاه بین المللی نام گذاری و در سال ۱۳۷۸ به عنوان یکی از فرودگاه های درجه یک کشور انتخاب شده و از آن تاریخ به عنوان یکی از چهار فرودگاه Open Sky (آسمان باز) ایران خدمات هوایی خود را به پروازهای داخلی و خارجی و عبوری ارایه می نماید.

این فرودگاه هم اکنون با داشتن حدود ۲۰۰ پرواز داخلی و ۲۰ پرواز خارجی ورودی و خروجی در هفته از نظر تعداد پرواز و تجهیزات ناوبری از جایگاه مناسبی در کشور برخوردار است و در حال حاضر دارای یک فرودگاه اقماری به نام فرودگاه سهند می باشد.

برخورد پلیس با شایعه سازان درفضای سایبری

سرهنگ علیرضا آذر درخش گفت: متاسفانه شاهد هستیم که برخی از شبکه های اجتماعی از آرم، تصاویر، عنوان و سمت شاغلان در پلیس فتا سوءاستفاده می کنند تا صفحه خود را برای دیگر کاربران به عنوان صفحه ای رسمی معرفی و از این طریق به راحتی سوء استفاده کنند.

وی با تاکید بر این که کاربران شبکه های اجتماعی تلفن همراه به هیچ وجهه نباید تحت تاثیر این صفحات قرار بگیرند، افزود: پلیس فتا به کاربرانی که اقدام به راه اندازی صفحه در شبکه های اجتماعی تلفن همراه و دیگر شبکه ها می کنند هشدار می دهد که این کار جرم است و برابر قانون با مجرمان برخورد می شود.

سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا در توصیه به کاربرانی که از نام پلیس فتا سوءاستفاده می کنند، بیان کرد: برابر ماده ۵۵۵ مجازات اسلامی بخش تعزیرات، هر کس بدون سمت رسمی یا اذن از طرف دولت خود را در مشاغل دولتی اعم از کشوری، لشگری و انتظامی که از نظر قانون مربوط به وی نیست دخالت دهد یا معرفی کند به شش ماه تا دو سال حبس محکوم می شود و چنانچه برای دخالت یا معرفی خود در مشاغل مزبور، سندی جعل کرده باشد، مجازات جعل را نیز متحمل خواهد شد.

آذر درخش با بیان این که برخی کاربران به خاطر جهل به قانون از نام و نشان پلیس فتا سوءاستفاده می کنند، افزود: جهل به قانون رافع مسئولیت نیست لذا کاربران در اسرع وقت نسبت به حذف این صفحات از شبکه های اجتماعی تلفن همراه اقدام کنند در غیر این صورت فعالیت آن ها در این صفحات از سوی پلیس فتا شناسایی شده و به محاکم قضائی معرفی می شوند.

سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا همچنین در توصیه به کاربران فضای مجازی گفت: تنها مرجع ارتباطی پلیس با کاربران این فضا و کاربران با این پلیس، سایت پلیس فتا به آدرس http://www.cyberpolice.ir است بنابراین کاربران به هیچ عنوان فریب دیگر سایت ها و صفحات موجود در شبکه های اجتماعی تلفن همراه را نخورند و نسبت به پیام های این صفحات بی توجه باشند.

آذر درخش تخریب چهره واقعی پلیس فتا را یکی از اهداف مجرمان سایبری دانست و به کاربرانی که از نام این پلیس سوءاستفاده می کنند، هشدار داد که از انتشار شایعات در فضای سایبر خودداری کنند چراکه در صورت تکرار و گزارش هموطنان، پلیس فتا پس از شناسایی کاربران متخلف آن ها را به اتهام سوءاستفاده از نام و عنوان این پلیس و تشویش اذهان عمومی به محاکم قضائی معرفی می کند.

سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا از هموطنان خواست که در صورت مواجه شدن با هرگونه مورد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی در میان بگذارند.

سایت های مرتبط با پلیس فتا در سمت چپ منو بار سایت پلیس قرار دارد و کاربران با کلیک بر روی آنها به سایت های دیگر پلیس فتا دسترسی پیدا می کنند.
مهر

برگزاری رژه نیروهای مسلح همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در آذربایجان غربی

فردا همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح در 6 شهر آذربایجان غربی برگزار می شود.
به گزارش باریش نیوز ، معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری سی و پنج برنامه شاخص به مناسبت سی و پنجمین سالگرد هفته دفاع مقدس دراستان گفت : همزمان با سراسر کشور و به منظورنمایش اقتدار و صلابت وقدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی رژه یگانهای نیروهای مسلح مستقر دراستان ،ساعت نه صبح فردادر شهرهای ارومیه ، خوی ، سلماس ، مهاباد ، نقده و پیرانشهر برگزار می شود.
سرهنگ وحیدی اضافه کرد : درسایر شهرستانها نیز صبحگاه مشترک برگزار خواهد شد.
وی افزود : در ارومیه مرکز استان این مراسم ازساعت نه صبح با رژه یگانهایی از سپاه ، ارتش ، بسیج ، نیروی انتظامی ، مرزبانی و پدافند هوایی استان در بلوار امامت این شهر آغاز خواهد شد.
سرهنگ وحیدی گفت : این مراسم شامل رژه نیروهای پیاده و یگانهای محمول خواهد بود که تعدادی از تجهیزات دفاعی جدید تولید داخل را به نمایش خواهند گذاشت .

ساعت رسمی کشور یک‌ساعت به عقب کشیده می‌شود

ساعت رسمی کشور از ساعت ۲۴ امشب سی‌ام شهریور یک ساعت به عقب کشیده می‌شود.

به گزارش  باریش نیوز، بر اساس قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب ۱۳۸۶ مجلس شورای اسلامی ساعت رسمی کشور در ساعت ۲۴ امشب سی‌ام شهریور یک ساعت به عقب برگردانده می‌شود.

قانون تغییر ساعت رسمی کشور مهرماه سال ۱۳۸۶، پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی به تائید شورای نگهبان رسید و پس از آن برای اجرا به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ابلاغ شد.

بر اساس ماده واحده این قانون، ساعت رسمی کشور هر سال در ساعت ۲۴ روز اول فروردین یک ساعت به جلو کشیده می‌شود و در ساعت ۲۴ روز سی‌ام شهریور به حال سابق برگردانده می‌شود.

اعترافات 3 دزد که با خونسردی آدم می‌کشتند

سه تبهکار که خونسردانه دست به جنایت می زدند با اعتراف هولناک پرده از جزئیات پنج قتل سریالی برداشتند.قربانیان حادثه سه راننده مسافرکش، یک مهندس و یک نگهبان ساختمان هستند.

فرمانده پلیس آذربایجان غربی گفت: سه قاتل سریالی که در نقش مسافر سوار خودروها شده و پنج راننده را کشته اند 48 ساعت بعد از آخرین جنایت در مهاباد دستگیر شدند.

هموطن :سردار ناصر اصلانی در مصاحبه با خبرنگار روزنامه ایران افزود: 28 مرداد ماه سال جاری از طریق مرکز پلیس 110 ماجرای آتش گرفتن یک جسد انسان  در جاده اشنویه دریافت شد که بلافاصله مأموران پلیس آگاهی در صحنه حاضر شده و بعد از بررسی صحنه توسط افسران ویژه مشخص شد که قربانی با چاقو به قتل رسیده و خودرویش که یک  پراید بوده  نیز به آتش کشیده شده است.

وی ادامه داد:  با توجه به اینکه جسد سوخته و  ناشناس شده بود مأموران آگاهی با دستور قضایی به ادامه تحقیقات پرداختند.

فرمانده پلیس آذربایجان غربی اظهار کرد: روز 29 مرداد ماه  ـ  یک  روز پس از حادثه  ـ  خانواده مقتول به پلیس مراجعه کرده و گم شدن این راننده مسافرکش را اعلام کردند  که پس از مقایسه جسد مرد سوخته متوجه مطابقت مشخصات وی با مقتول شدیم.

سردار اصلانی ادامه داد:  در 30 مردادماه سال جاری گزارش دیگری به دست پلیس رسید که در حوزه رشکان ارومیه نیز یک جسد مشاهده شده و مأموران آگاهی بلافاصله در محل حاضر شده و متوجه شدند که مردی 58 ساله ای با چاقو به قتل رسیده است که تحقیقات میدانی توسط مأموران شروع شد.

وی گفت: با توجه به اینکه چند روز پیش نیز از بندر لنگه از توابع شهرستان بوشهر اعلام شده بود که دو قتل دیگر با همین شیوه در آنجا رخ داده است با سر نخ های به دست آمده و احتمال اینکه قاتلان  در هر دو مورد یکسان باشند، موضوع با تحقیقات شبانه روزی و با شیوه های فنی و با امکانات ویژه و بسیار دقیق توسط مأموران آگاهی بررسی شد. فرمانده پلیس آذربایجان غربی اظهار کرد: قاتلان این دو جنایت که مشترک بودند، پس از اقدامات هولناکشان در یکی از باغ های روستای حاشیه شهر مهاباد مخفی شده بودند که با هشیاری مأموران پلیس آگاهی مهاباد و همکاری یک تیم از آگاهی استان آذربایجان غربی شناسایی و با دستور قضایی ساعت سه بامداد محاصره شدند.

 سردار اصلانی  افزود: مأموران در بازرسی از این باغ ابتدا دو مرد را دستگیر کردند و دو خودرو را که داخل باغ بود، کشف کردند. دو قاتل نیز پس از فرار در تاریکی در حواشی همان منطقه با همکاری مردم مهاباد  دستگیر شدند و بررسی ها نشان داد یکی از دستگیرشد گان صاحب باغ بوده  که ارتباطی با این جنایت ندارد.

وی درباره مشخصات عاملان جنایت نیز گفت: قاتلان سریالی م.ح 26 ساله که دو سابقه کیفری دارد. دومین قاتل ز. ح بوده که 31 ساله  دو سابقه کلاهبرداری داشته و سومین عضو باند ژ. ک که 28 ساله بوده و سه سابقه کیفری دارد که  هر سه مجرم حرفه ای هستند.

فرمانده پلیس آذربایجان غربی در رابطه با شیوه  قتل های خارج از استان نیز  توضیح داد: این جنایتکاران با یک خودروی پژو آر دی که سوار بر آن برای کار به بندرلنگه که گویا یکی از اقوام آنان در آنجا زندگی می کرد عازم شده بودند پس از طی مسیر در حوالی کاشان  پول شان تمام شده و برای تهیه پول باقی مسیر  و خوراک  اقدام به سوار کردن یک مسافر افغانی  کرده و با تهدید و زور وی را به خارج از شهر انتقال داده و پس از پیاده کردن  او  همه  پول هایش را که نزدیک  به  60 هزار تومان بود، به سرقتبردند.

سردار اصلانی  ادامه داد: پس از طی مسافتی در شهر نایین پول این جنایتکاران دوباره تمام می شود که این بار با نقشه دیگری و در نقش مسافر  و به فاصله کوتاه تر از هم  در خارج از شهر سوار   تاکسی می شوند که پس از هدایت با تهدید و زور به خارج از شهر و دزدی 50هزار تومان دیگر  از این مرد، نخستین قتل خود را مرتکب می شوند.

وی افزود: پس از رسیدن این جنایتکاران به بندر لنگه آنان میهمان خانه خواهر و داماد یکی از اعضای این باند می شوند، پس از مدتی  اسکان، گویا باعث نارضایتی  داماد خانواده شده و داماد خانواده به  نگهبان افغان ساختمان  ابراز  نگرانی کرده و گفته که این مردان را به ساختمان راه ندهد  تا بیش از این در آنجا نباشند.

به  گفته فرمانده انتظامی استان  آذربایجان غربی پس از مخالفت  نگهبان افغان با ورود این مردان به ساختمان،  به دنبال جا رو جنجال اقدام به قتل این نگهبان کرده و جسدش را در خارج از شهر می سوزانند و پس از قتل دوم، از  طریق دوستانی که در بندر لنگه داشتند آنان برای کار در ساختمان یک مهندس برای نقاشی و کارهای ساختمانی معرفی می شوند که پس از یک روز  کار  و به دنبال بی احتیاطی مهندس آنان مطلع می شوند که مهندس می خواهد یک میلیون تومان از بانک پول بگیرد و همین وسوسه قاتلان شده و آنان با هماهنگی بین  خود  اقدام به دزدی می کنند که ناموفق بوده و مجبور به کشتن  مهندس و انتقال مقتول به  صندوق عقب خودرو می شوند سپس بندر لنگه را ترک کرده و پس از 70 کیلومتر به دلیل سرعت زیاد دچار سانحه شده و از صحنه فراری می شوند.

سردار اصلانی گفت: پنج مرد بی گناه به  دست این جنایتکاران و به خاطر سرقت های جزئی به قتل رسیده اند و آنان که ساکنارومیه هستند به شهرستان بازگشته و باز دست به جنایت زده بودند که دستگیر شدند.

صاعقه، پسربچه را در برابر دیدگان پدر از پای درآورد

«حبیب حسینقلی زاده» اظهار داشت: رعد و  برق زدگی در روستای «باراز» در شهر عجبشیر رخ داد.وی گفت: در حادثه دیگر  نیز تصادف دو خودروی سواری حادثه آفرید.وی افزود: این حادثه در کیلومتر 35  قره آغاج روستای «اغزیارت» هفت مصدوم و یک کشته برجای گذاشت.

در این حادثه که حوالی ساعت 6 عصر اتفاق افتاد، یک نوجوان 14  ساله به نام «رامین محمدزاده» در اثر برخورد صاعقه جان خود را از دست داد و  چهار تن دیگر بشدت مجروح شدند.

محمد جعفری دهیار روستای بارازلو در  این باره گفت: رامین محمدزاده همراه صفر محمدزاده پدر 50 ساله اش و افشین  محمدزاده 30 ساله، ذوقعلی عباسی 40 ساله و حسین کاظمی 30 ساله از روستای  سور در حال دروی گندم در زمین کشاورزی شان درجنت آباد در محدوده روستا  بودند که در اثر برخورد صاعقه بشدت مجروح شدند.طبق آخرین اطلاعات، افشین و  محمد از بیمارستان ترخیص شده اند اما دو مجروح دیگر به علت شدت جراحات به  بیمارستان تبریز انتقال داده شدند.

زن معتاد،مدتها پس از زتدگی در خانه مرد افیونی توسط او کشته شد

بر اساس این گزارش، چندی پیش کارآگاهان استان  مازندران در پی اطلاع از وقوع یک مرگ مشکوک در بلوار امام رضای شهرساری در محل حاضر و با جسد زنی ناشناس در حالی روبه رو شدند که لباس راحتی به تن داشت و در اتاقی بی حرکت افتاده بود.

از آنجایی که در بررسی های نخستین آثار کبودی در ناحیه صورت و زانوی قربانی حادثه مشاهده می شد بنا براین در باره علت واقعی مرگ او دست به تحقیق زدند.

به دلیل اینکه در بررسی های ابتدایی هیچگونه مدارک شناسایی از قربانی حادثه به دست نیامد و آثار برهم خوردگی در صحنه مشاهده نشد، بررسی ها در این خانه انجام شد.

بر اساس یافته های پلیس حیاط و پله های خانه محل پیدا شدن جسد مورد شست وشو قرار گرفته بود.

در ادامه بررسی ها مشخصات قربانی حادثه به نام «نیره»  که دارای سابقه کیفری  بود شناسایی شد. همچنین مشخص شد این خانه متعلق به مردی به نام «بهروز» است که حدود 8 سال پیش از همسرش جدا شده و به تنهایی زندگی می کرد.

از سوی دیگر تحقیقات از ساکنان منطقه حکایت از درگیری های گاه و بیگاه این زن و مرد صاحبخانه داشت.

براساس این اظهارات  بهروز که شخصی معتاد بوده پس از درگیری سراسیمه از خانه خارج شده و آنجا را ترک کرده است. مأموران با دریافت این اطلاعات مخفیگاه مظنون به قتل را در یکی از روستاهای حومه شهر شناسایی و وی را با هماهنگی قضایی دستگیر کردند. وی در مراحل نخستین بازجویی ها هر گونه دخالتی در ماجرای قتل را منکر شد و ادعا کرد نیمه شب سه مرد قوی هیکل وارد خانه شده اند و زن جوان را به قتل رسانده اند. اما با ارائه دلایل و مستندات پلیسی و انجام بازجویی های فنی و دقیق ناچار قتل زن جوان را به گردن گرفت. بهروز در تحقیقات پلیس آگاهی گفت: قربانی حادثه از یک سال پیش نزد من زندگی می کرد و کارهای خانه ام را انجام می داد تا اینکه متوجه شدم وی با افراد ناشناسی ارتباط پنهانی دارد و برخی وسایل خانه را سرقتمی کند.

وی افزود: روز حادثه بر سر همین موضوع با هم درگیر شدیم و من سرش را به پله داخل حیاط کوبیدم و با سیم تلویزیون او را خفه کردم سپس جسد را به داخل برده روی تشک قرار دادم تا وانمود کنم خودش در گذشته است. پس از شستشوی پله و حیاط خانه را ترک کردم.

در ادامه بررسی ها و تحقیقات مأموران، مشخص شد که هر دوی آنها مدت ها پیش بعد از ناکامی در ازدواج نخست از شوهر و زن خود جدا شده و بعد از آشنایی در یک شب نشینی به زندگی با هم روی آورده و در خانه مرد معتاد زندگی می کردند.

 به دستور بازپرس ویژه قتل دادسرای مرکز استان مازندران، بهروز با انتقال به محل حادثه چگونگی وقوع قتل را بازسازی و با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

سر بریدن سپهر کوچولو زیر بازارچه تهران!

ساعت 2:30 عصر روز گذشته اهالی بازارچه شاهپور تهران هنگام تردد در کوچه مقدم متوجه جسد خونین پسر کوچولوی 10 ساله ای کنار خانه شماره 14 شدند و سراسیمه موضوع را به مادر سپهر کوچولو گفتند.

مادر با حضور در کوچه وقتی با جسد خونین پسرش روبرو شد شروع به شیون کرد، با شیون های مادر سپهر اهالی به خیابان ریختند و با جسد خونین کودک در کنار خانه روبرو شدند.

با اعلام موضوع قتل به پلیس بلافاصله تیم جنایی در محل جنایت حاضر و با جسد سر بریده شده کودک 10 ساله روبرو شدند.

با دستور بازپرس جنایی تهران تحقیقات  از خانواده او و اهالی محل آغاز شد.

ماجرای سر بریدن سپهر کوچولو زیر بازارچه تهران

مادر کودک در تحقیقات به بازپرس جنایی گفت:سپهر ظهر برای خرید نان از خانه خارج شد و دقایقی بعد همسایه ها از مرگ او خبر دادند، نمی دانم چه کسی فرزندم را وحشیانه به قتل رسانده است.

در ادامه پزشک قانونی با معاینه جسد اعلام کرد: سر سپهر کوچولو با خشونت بسیار بریده شده است.

در ادامه یکی از اهالی به بازپرس جنایی گفت: پسر جوانی را چاقو به دست دیدم که در حال فرار از کوچه بود.

با اظهارات اهالی و شاهدان، تیمی از کارآگاهان به دستور سجاد منافی آذر بازپرس جنایی تهران  تحقیقاتشان را برای دستگیری قاتل سپهر کوچولو آغاز کردند.

بر اساس گزارش خبرنگار ما بازپرس جنایی تهران به سرنخ هایی از عامل این جنایت رسیده است و دیری نخواهد گذشت که اینجنایتکار بی رحم در چنگال قانون اسیر شود.

دختر نوجوان پس از خاکسپاری زنده شد!

«نیسی پرز» 16 ساله که ازدواج کرده و سه ماهه باردار بود، پس از حمله قلبی به حال اغما درآمد و پزشکان تأیید کردند که این زن نوجوان مرده و قلبش از کار افتاده است.

اعضای خانواده نیسی پرز در کمال ناباوری پیکرش را در تابوتی قرار دادند و سپس به خاک سپردند. تنها یک روز پس از خاکسپاری این زن نوجوان شوهرش که بشدت از غم از دست دادن وی سوگوار بود، به سر مزارش رفت و هنگامی که در کنار گور همسر فوت شده اش نشسته بود، به ناگاه با شنیدن صدای جیغ و فریادهایی از زیر خاک قبر او به وحشت افتاد. 

این مرد به سراغ کارکنان گورستان رفت و گورکن ها وقتی تابوت را از زیر خاک درآوردند، نیسی (زن نوجوان) را زنده یافتند و او را از درون تابوت بیرون آوردند.دکتر «کلودیا لوپز» از پزشکان معالج «نیسی» می گوید: «احتمالاً این دختر دچار حمله قلبی ناشی از ترس شده و برای چند ساعت فعالیت قلبش متوقف شده و همه او را مرده دانسته اند.»

این در حالی است که مادر «نیسی» پزشکان را مقصر شناخته که مرگ دخترش را تأیید کرده اند و با گواهی فوت صادره از طرف آنها دخترشان را به خاک سپرده اند.«عیسی ویلونووا» یکی از کارگران گورستان می گوید پس از خاکسپاری دختر همان شب صدایی همچون فریاد کمک از قبرش شنیدم اما خودم را متقاعد کردم که دچار وهم و خیال شده ام و به آن توجه نکردم.

شوهر نیسی که از زنده شدن همسرش همچنان بهت زده است، می گوید نمی توانستم غم از دست دادنش را باور کنم. همه چیز به یکباره تغییر کرد و او دوباره زنده شد.

پسر چشم آبی با عمل زیبایی چهره ای وحشتناک پیدا کرد

:پسر چشم آبی با عمل زیبایی چره ای وحشتناک پیدا کرد یک جوان برزیلی برای اینکه از یک فرد چشم آبی و مو طلایی به یک چشم بادامیِ مو مشکی تبدیل شود، هزاران دلار هزینه کرده و تحت ده ها عمل جراحی قرار گرفته است.

این جوان ۲۵ ساله که قبل از جراحی مکس نام داشته است، هم اکنون نام خود را به “سیان” که یک اسم کره ای است، تغییر داده است.به گفته سیان، او همیشه دوست داشته چشم  بادامی باشد و اکنون نیز از ظاهر تازه خود بسیار راضی است.

پسر چشم آبی با عمل زیبایی چهره ای وحشتناک پیدا کرد

مرگ نو عروس معروف ۸۲ ساله در ماه عسل


پسر۲۴ ساله ای که با زن کهنسال ازدواج کرد و به خاطر همین پیوند عجیب،مشهور شد دیروز با مرگ همسرش،لباس سیاه به تن کرد .

«دلفا ولپز»۸۲ ساله، ۲۸ سپتامبر ۲۰۰۷پس از هفت سال نامزدی با«رینالدو واوکچه» ۲۴ ساله، زندگی مشترکش را در آرژانتین آغاز کرد و به ماه عسل رفت.

آشنایی زوج استثنایی به ۹ سال پیش بر می گشت؛وقتی«رینالدو» ۱۵ ساله مادرش را که یکی از بهترین دوستان صمیمی«لفا» بود.

از دست داد و برای ادامه زندگی پیش او رفت.با گذشت زمان رابطه ای عاشقانه بین این دو نفر شکل گرفت و پس از چند سال نامزدی با وجود انتقادهای شدید به خاطر اختلاف سنی زیاد،به پیوند زناشویی رسید .

« رینالدو»در یک کلیسای آرژانتین و میان شمار زیادی خبرنگار که برای پوشش این ازدواج کم نظیر حاضر شده بودند،گفت:من همیشه از بانوان جا افتاده خوشم می آمده است.

وی در حالی که عروس عصا به دست را در راه رفتن کمک می کرد افزود:اهمیتی نمی دهم مردم به من چه می گویند؛مهم این است که عاشق«دلفا»هستم.گزارش ایسکانیوز می افزاید،تازه داماد و نوعروس پس ازجشن ازدواج برای ماه عسل به«ریودژانیرو»برزیل رفتندکه«دلفا» دیروز سکته قلبی کرد و جان سپرد.

عکس های دیدنی از حمله ی عجیب حیوانات به زن ها!!

حیوانات معمولا از انسان ها دوری می کنند اما در شرایط خاص این انسان ها هستند که از حیوانات گریزانند. این تعقیب و گریز ظاهرا در خانم ها شکل عجیب تر و جالبتری دارد، در ادامه تصاویری از حمله حیوانات به خانم ها مشاهده می کنید که در نوع خودش می تواند جالب باشد.

حمله ی حیوانات به زن ها

عکس های دیدنی از حمله ی عجیب حیوانات به زن ها!!

گاز گرفتن سگ از صاحبش!

عکس های دیدنی از حمله ی عجیب حیوانات به زن ها!!

شوخی از نوع فیلی!

عکس های دیدنی از حمله ی عجیب حیوانات به زن ها!!

دماغش عمل لازم شد!!

عکس های دیدنی از حمله ی عجیب حیوانات به زن ها!!

توی کیفت چی داری؟!

عکس های دیدنی از حمله ی عجیب حیوانات به زن ها!!

چه موهای خوشمزه ای!!

عکس های دیدنی از حمله ی عجیب حیوانات به زن ها!!

حمله پرنده ها به زن

عکس های دیدنی از حمله ی عجیب حیوانات به زن ها!!

بوس از نوع زرافه ای!

عکس های دیدنی از حمله ی عجیب حیوانات به زن ها!!

حمله حیوانات به خانم ها

عکس های دیدنی از حمله ی عجیب حیوانات به زن ها!!


4 مکان دیدنی ناشناخته و جذاب در ایران

. جنگل مه آلود پاسند

اگر برای گردش و تفریح استان مازندران را انتخاب کرده اید، این سفر را به طرف شرق استان مازندران ادامه دهید تا به شهرستان بهشهر برسید. 

روستای زیبای پاسند و منطقه زیبای پاسندرز درست 3 کیلومتر در شرق در سمت راست اتوبان در جوار رودخانه پاسند با تابلوی بزرگ خودنمایی می کند. جنگل بکر و دست نخورده که هر سال گروه های زیادی از توریست ها به آن سر می زنند.

4 مکان دیدنی ناشناخته و جذاب در ایران


2. منطقه ی بکر حنا علیشاه

هموطن:اینجا یکی از مناطق بکر و چشم نواز در محدوده شهر ونک شهرستان سمیرم و جزو مناطق پایلوت است. حنا علیشاه که در زبان عامیانه به نام حنالیچه معروف است، به دلیل داشتن طبیعت شگفت انگیز در میان عاشقان طبیعت، به ویژه کوهنوردان، طرفداران زیادی دارد. 

پس از گذراندن مسیر 11 کیلومتری از شهر سمیرم با وسیله نقلیه در ابتدای مسیر پیاده روی به دشتی پرگل در دامنه کوه که اطرافش را مزارع و باغ ها گرفته، می رسید.

4 مکان دیدنی ناشناخته و جذاب در ایران


3. ابرده پایین

این روستا در 25 کیلومتری شمال غربی شهر طرقبه، میان دره ای است و پیرامون آن را ارتفاعات دربر گرفته. تنها روخانه ای که از آن می گذرد، «جریان آبی زشک» است. مردم این روستای ییلاقی بیشتر به باغداری یا دامداری اشتغال دارند، آب و هوای این ناحیه از شاندیز معتدل کوهستانی است. 

این منطقه به دلیل وجود کوه های مستعد در فصل زمستان به پیست اسکی برای علاقه مندان به این روزش تبدیل می شود و گروه های ورزشی بسیاری از گردشگران در این فصل برای بهره بردن از طبیعت برفی این ناحیه از ابرده می آیند.

4 مکان دیدنی ناشناخته و جذاب در ایران


4. دریاچه تُرشاب

یکی از دریاچه های استان کرمان است که در 13کیلومتری جنوب شهرستان بردسیر و در نزدیکی روستای ترشاب قرار دارد. این دریاچه فصلی از ذوب برف های ارتفاعات و رودخانه فصلی آب بخشا تغذیه و البته در فصل گرم سال خشک می شود.

 وسعت این دریاچه براساس میزان آب گیری آن متفاوت است و به طور متوسط عمق آن به 50 سانتی متر نمی رسد. آب این دریاچه شور و غیرقابل استفاده است.

4 مکان دیدنی ناشناخته و جذاب در ایران

در اطراف دریاچه بیشتر گیاه نی دیده می شود که به صورت انبوه و متراکم، بیش از 80 درصد سطح آن را می پوشاند. به همراه نی، گیاهان دیگری چون سازو و لویی هم دیده می شود. 

حیات وحش ترشاب را پرندگانی چون اردک سرسبز، اگرت سفید و حواصیل خاکستری تشکیل می دهد که در زمستان ها در این منطقه ماوا می گیرند. از پستانداران اطراف تالاب هم می توان به گرگ و روباه اشاره کرد که باید مراقبشان باشید.

عجیب ترین و خنده دار ترین وصیت نامه های دنیا

انجل پانتوجا، جوان ۲۴ ساله آمریکایی، وصیت کرده بود که پس از مرگش در مراسم تشییع جنازه خود حضور داشته باشد. مادر آنجل از مسئولین غسال خانه خواسته بود تا آخرین آرزوی پسرش را بر آورده کنند. به این ترتیب آنها برای اجرای وصیت عجیب این جوان، او را به حالت مومیایی در آوردند تا بتواند ایستاده در طول مراسم تشییع جنازه در کنار تابوت خود قرار بگیرد و مهمانان با او وداع کنند. پس از مراسم تشییع جنازه وی را در تابوت قرار دادند و دفن کردند.

ارثیه ۱۲ میلیون دلاری برای سگ:

عجیب ترین و خنده دار ترین وصیت نامه های دنیا

هلمسلی، یکی از میلیادر ها ی معروف آمریکایی قبل از مرگش در سن ۸۷ سالگی برای سگ خود، ترابل، ۱۲ میلیون دلار ارث باقی گذاشت تا این سگ بتواند تا آخر عمر به زنگی اشرافی خود ادامه بدهد. اما جالب این جاست که این زن میلیادر در مورد نوه های خود این قدر دست و دل باز نبوده است. وی دو تن از آنها را از ارث محروم کرده و برای دو نو ه ی دیگرش تنها ۵ میلیون دلار ارث گذاشته است، آن هم به شرط اینکه حداقل یک بار در سال به قبر پدر خود ( تنها فرزند هلمسلی) سر بزنند. او همچنین وصیت کرده که پس از مرگ ترابل، جسد او را در کنار قبر خودش دفن شود.

۳۳۰ هزار پوند برای همسر به شرط اینک هر روز یک نخ سیگار مصرف کند:

عجیب ترین و خنده دار ترین وصیت نامه های دنیا

همسر برات هرگز اجازه نمی داد که شوهرش سیگار مصرف کند، او هم به تلافی این کار همسرش، وصیت کرد که ۳۳۰ هزار پوند به همسرش برسد به شرط اینکه او هر روز یک نخ سیگار مصرف کند.

وقف همه ی دارایی برای ساخت یک کتابخانه ضد زن!

عجیب ترین و خنده دار ترین وصیت نامه های دنیا

ایوا زینک به قدری از زنان متنفر بود که قبل از مرگش در سال ۱۹۳۰، وصیت کرد که تمام دارایی اش وقف ساخت کتابخانه ای شود که در آن کتاب های هیچ یک از نویسندگان، ناشران و مترجمان زن وجود نداشته باشد، تمام کارکنان مرد باشند و بر سر در آن عبارت ” ورود زن ها ممنوع ” نوشته شود. اما یکی از دختران زینک مانع از اجرای این وصیت پدرش شد.

همه ثروت برای همسر به شرط اینکه مجددا ازدواج کند:

عجیب ترین و خنده دار ترین وصیت نامه های دنیا

در سال ۱۸۴۱ هنریچ هین یک شاعر آلمانی با اوژنی میرات ازدواج کرد و در وصیت نامه خود تمام ثروت و دارا یی اش را از آن همسرش کرد به این شرط که پس از مرگ هین، او دوباره ازدواج کند.

وقتی از او پرسیدند که چرا چنین شرطی گذاشتی جواب داد: “در این صورت حداقل یک مرد از مرگ من افسوس خواهد خورد “. هین در سال ۱۸۵۶ فوت کرد.

سوزاندن جنازه و فرستادن خاکستر آن به فضا:

عجیب ترین و خنده دار ترین وصیت نامه های دنیا

رادنبری، خالق مجموعه تلویزیونی” استار ترک “، به قدری داستان ها علمی تخیلی و فضا نوردی را دوست داشت که وصیت کرد پس از مرگش جسد او سوزانده شود و خاکستر آن به فضا فرستاده و در آنجا پراکنده شود. در سال ۱۹۹۷ آرزوی او بر آورده شد و خاکستر او با یک ماهواره اسپانیایی به فضا فرستاده و در آنجا پخش شد.

هر روز یک شاخه گل برای همسر:

عجیب ترین و خنده دار ترین وصیت نامه های دنیا

جک بنی و ساید مارکس عاشقانه یکدیگر را دوست داشتند، اما پس از ۴۸ سال زندگی مشترک، جک در سال ۱۹۷۴ فوت کرد. جک پیش ار مرگش با یکی از گل فروشی ها محل سکونت خود به توافق رسیده بود تا او پس از مرگ جک، هر روز یک شاخه گل رز قرمز برای همسرش ببرد.

اهدا دستگاه تنظیم کننده ضربان قلب به یک سگ:

عجیب ترین و خنده دار ترین وصیت نامه های دنیا

دوروتی ادوارد قبل از مرگش وصیت کرد که دستگاه تنطیم کننده ضربان قلب او را به یک سگ اهدا کنند. پس از مرگ دوروتی، خانواده ی او به وصیتش عمل کردند. این دستگاه از داخل بدن او برداشته شد و تحت اختیار دانشکده دام پزشکی جورجیا قرار گرفت تا آن را به یک سگ اهدا کنند.. آنها نیز این دستگاه را درون بدن سگی به نام سانشاین که از ناراحتی قلبی رنج می برد، کار گذاشتند.

طلاق به خاطر بوسیدن اسب!

زن عربستانی در صفحه تویتر خود نوشت که غیرت شوهرش زمانی به جوش آمد که عکس او را هنگام بوسیدن اسب روی صفحه تویتر مشاهده کرد و بلافاصله او را طلاق داد.

این زن عربستانی در صفحه شخصی خود نوشت ازجداشدن از مرد زندگی اش به هیچ وجه پشیمان نیست زیرا به گفته وی شوهرش آنقدر سطح فکری پایینی دارد که فرقی بین اسب و انسان قائل نیست.

[post:alt:title]

زن مطلقه عربستانی افزود: من به گذاشتن عکس بوسیدن اسب در صفحه شخصی ام افتخار می کنم، زیرا این عکس نشان دهنده علاقمندی ام به اسب های اصیل عربی است.

وزارت دادگستری عربستان در آخرین آمار خود میانگین طلاق را ۲۱ درصد اعلام کرده است.

در هر ماه یک هزار مورد طلاق ، در هر روز ۶۹ مورد و در هر ساعت ۳ مورد طلاق در عربستان ثبت می شود .

گزارش دیگری حاکیست که میانگین طلاق در عربستان ۳۵ درصد بیشتر از میانگین جهانی است.

 

پایان غمبار زندگی دختری که تن به صیغه داد

پرستاران بیمارستانی در رباط کریم اول تیر سال 90 باخبر شدند زنی جوان که آثار ضرب و جرح روی بدنش مشهود است فوت شده و فردی که خود را شوهر او معرفی می کرد بیمارستان را ترک کرده است.

اطلاعات اولیه که ماموران به دست آوردند نشان می داد مقتول زنی 26 ساله به نام سمیرا است که او را در حالت بیهوش به بیمارستان رسانده اند. یکی از مسوولان بیمارستان وقتی در برابر سوالات ماموران قرار گرفت، گفت: «ساعاتی قبل مردی جوان سمیرا را به بیمارستان آورد. او این زن را روی دستانش گرفته  بود و می گفت دارو خورده است ما بلافاصله وضعیت سمیرا را بررسی کردیم علایم حیاتی  نداشت با این حال تلاش خود را برای احیای او آغاز کردیم که فایده ای نداشت و قلبش از کار افتاده  بود.»وی گفت: «مردی که سمیرا را آورده  بود گفت شوهر اوست و همسرش مقدار زیادی قرص دیازپام خورده و احتمالا قصد خودکشی داشته  است. سپس از بیمارستان فرار کرد. او هیچ تلفن یا مشخصاتی از خود باقی نگذاشت. البته ما در خون این زن موادمخدر هم پیدا کردیم و فکر می کنیم او اعتیاد نیز داشته است.»

یک روز بعد از اینکه پزشکی قانونی جسد سمیرا را تحویل گرفت مادر این دختر به پلیس مراجعه کرد و گفت از طریق همسایه ها در جریان بیمارشدن دخترش قرار گرفته  است. او گفت: نمی دانم این اتفاق چطور افتاده  است اما از کسی شکایتی ندارم و احتمال اینکه دخترم خودکشی کرده  باشد بسیار زیاد است.

فرضیه خودکشی توسط خانواده مقتول در حالی مطرح شد که پزشکی قانونی در اظهارنظر خود عنوان کرد زن جوان بر اثر فشار بر عناصر حیاتی  گردن به قتل رسیده  است. به این ترتیب مادر سمیرا خواستار شناسایی قاتل فرزندش شد. او در توضیح زندگی دخترش گفت: سمیرا وقتی نوجوان بود ازدواج کرد و در حالی که یک پسر داشت شوهرش او را طلاق داد. دخترم شغلی نداشت و نتوانست پسرش را پیش خودش نگه  دارد و شوهرش او را گرفت. سمیرا بعد از این جدایی با مرد دیگری ازدواج کرد. زندگی اش با او هم دوام نداشت و از هم جدا شدند. دخترم معتاد شده  بود و دیگر نمی شد کاری برایش کرد.

وقتی بازپرس از این زن پرسید چرا دخترش را در نوجوانی شوهر داده است، گفت: شوهرم به خاطر موادمخدر در زندان بود. وقتی به خواستگاری سمیرا آمدند من هم مجبور شدم او را شوهر بدهم. وی ادامه داد: دخترم بعد از دومین طلاق به خانه ما آمد. خیلی با هم مشکل داشتیم او مرتب از خانه بیرون می رفت. نمی دانستم باید چه کنم، پدرش همچنان در زندان بود و برادرش هم به خاطر مواد بازداشت شده  بود. سمیرا هرروز بدتر می شد، اول کراک می کشید و بعد به سمت شیشه رفت. به خاطر اختلافاتی که داشتیم کمتر دخترم را می دیدم اما حالا خواستار مجازات قاتل هستم.

خواهر سمیرا هم توانست اطلاعات مفیدی را به ماموران بدهد. او گفت: این اواخر خواهرم با جوانی به نام رضا ارتباط داشت. او بیشتر روزها در خانه رضا بود. یک شب قبل از حادثه خواهرم به خانه آمد و بعد هم گفت رضا با او تماس گرفته و گفته برای وثیقه برادرمان می تواند کاری بکند و آنها باهم رفتند بعد از آن دیگر خواهرم برنگشت.

رضا با توجه به گفته های خواهر سمیرا شناسایی و بازداشت شد. او گفت اتهام قتل را قبول ندارد. وی در دومین بازجویی قبول کرد سمیرا روز مرگش همراه او بود ه. رضا ادعا کرد: من سمیرا را نکشتم. او قرص خواب آور خورد و بعد هردو خوابیدیم وقتی بیدار شدم دیدم حالش خوب نیست بلافاصله او را به بیمارستان رساندم.

متهم درباره نحوه آشنایی اش با سمیرا گفت: دختری به نام ریحانه را دوست داشتم. دوبار به خواستگاری رفتم اما با این ازدواج مخالفت کردند خیلی غمگین بودم از سمیرا خواستم کمکم کند تا بتوانم با ریحانه ازدواج کنم. بعد فهمیدم این زن عاشقم شده، او خیلی به من وابسته شده  بود. 

صیغه اش کردم تا دوباره دچار شکست عشقی نشود. او بیشتر روزها در خانه من بود و روز حادثه باز هم سراغم آمد. می خواست با من صحبت کند اما سر موضوعی با هم دعوا کردیم. آنقدر عصبانی شدم که او را کتک زدم. درگیری طولانی شد. او فریاد می زد و کمک می خواست. من هم دستم را روی دهانش گذاشتم، تقلا می کرد، مجبور شدم با یک دستم دهان و با دست دیگرم گلویش را بگیرم و فشار بدهم که همین باعث مرگش شد.

او گفت: او چشمانش را باز و بسته کرد وقتی مطمئن شدم زنده  است او را به بیمارستان بردم و بعد هم از ترس فرار کردم. پرونده با صدور کیفرخواست علیه متهم برای رسیدگی به شعبه 74 دادگاه کیفری  استان تهران فرستاده  شد و رضا به زودی پای میز محاکمه می رود.

ماجرای مادری که به پسر 11 ساله اش تجاوز می کرد!!!

دادگاه زنی در شرق انگلستان برگزار شد که به گفته پلیس 24 کودک را مورد آزار و اذیت جنسی و برده برداری قرار داده بود. «ماری» 33 ساله معتاد به مشروبان الکلی از سال های 2008 به دلیل شرب و خمر و نا پدید شدن همسرش دست به جنایت هایی غیرقابل توصیف زد.

«گفتنی است، علی رغم تلاش مسئولان به دلیل آزاد بودن مشروبات الکلی در شهر های مختلف انگلستان همچنان جنایت هایی هولناکی در کوچه  پس از کوچه های تاریک این کشور رخ می دهد.مردم کشور انگلستان هنوز از تاریکی شب می ترسند و سعی می کنند تا در مکان های خلوت شهر به خاطر حضور افراد مست و معتاد که منجر به جنایت می شوند، حاضر نشوند.»

اولین قربانی این زن در سال 2008 فرزند 11 ساله اش بود که به گفته نوجوان قربانی نزد ماموران مجبور بود هر شب تسلیم خواسته های غیر اخلاقی مادرش باشد، چراکه مادرش او را تهدید کرده بود که چنانچه از خواسته های شنیع او روی برگرداند، باید از گرسنگی بمیرد.

 این زن هوسران پس از نابودی کامل فرزندش در باتلاق خواسته های شوم خودش سپس به سراغ پسران کم سن و سال دیگر در شرق انگلستان رفت.

«ماری» در هر مکان و در هر زمان طعمه خود را پیدا می کرد و با نشان دادن عکس های برهنه خود و همین طور لذت یک تفریح جنسی، آنان را فریفته و در موقعیتی مناسب به منزلش در «نورویچ» می کشاند و سپس با نوشیدن مشروبات الکلی پسران را وادار به خواسته نامشروع می کرد به گونه ای حتی در بعضی از مواقع کودکان از شدت تجاوز بی هوش شده و به بیمارستان منتقل می شدند.

در یکی از همین مواقع زمانی که یک کودک جهت درمان به بیمارستان منتقل شد، پزشکان از جنایت های حیوانی این زن سنگدل پی بردند و موضوع را به پلیس گزارش دادند.

اما «ماری» که از آگاهی پلیس نسبت به جرمش با خبر شده بود، سریعا به فرانسه رفت و دیری نگذشت که در آنجا عضو یکی از باند های خشونت های جنسی بر علیه کودکان شد.

در این باند 4 زن و 2 مرد دیگر نیز حضور داشتند با ربودن کودکان برده های جنسی برای خودشان تولید می کردند به گونه ای که حتی برخی از کودکان ربوده شده اصلا پیدا نشدند و پلیس «نورفولک» تصور می کند که این کودکان زیر شکنجه و آزار و اذیت این افراد بی رحم جان خود را از دست داده اند و در گوشی ای رها شده اند.

اوایل فوریه امسال «ماری» برای انجام یکسری از کارهایش به نورویچ بازگشت که توسط پلیس ردیابی و دستگیر شد؛ پرونده این مادر بی رحم پس از تکمیل شدن تحقیقات و شناسایی 24 قربانی 8 تا 13 سال در شهر «نورویچ انگلستان»، به دادگاه فرستاده شد.

دادگاه با حضور متهم و قربانیان و خانواده هایشان برگزار شد و بعد از بررسی موضوع قاضی در اوج بی انصافی «ماری 33 ساله» را که به گفته حقوق دانان باید به مجازات حبس ابد می رسید، با قید وثیقه به صورت مشروط آزاد کرد.

گفتنی است، جلسه رسیدگی به پرونده «ماری» به ماه آینده موکول شد.

جرمی به نام ازد واج سفید ...


در ازدواج سفید کشورهای غربی و برخی کشورهای دیگر، شرکای این زندگی، آدرس محل زندگی و مشخصات خود را به طور کامل به پلیس محلی اعلام کرده و مراتب در اداره پلیس ثبت می شود تا در صورت بروز اختلاف، فرزنددار شدن، جدا شدن و موارد مشابه، رفع تنازع شود. از نظر توافقات شیوه زندگی، همه چیز روشن است.

این روزها درکشور، نوع دیگری از زندگی مشترک درحال شکل گیری است که نه تنها مطابق شرع و قانون نیست بلکه عرف جامعه هم تمایلی به پذیرش آن ندارد. این نوع زندگی مشترک میان جوانان کشور به ازدواج سفید تعبیر می شود و این روزها شاهد افزایش آن در جامعه هستیم.

این درحالی است که خداوند متعال در کتاب وحی، ازدواج را یکی از آیات کمال و عظمت و قدرت الهی دانسته است و می فرماید: از نشانه های قدرت الهی این است کـــــه برای شما از جنس خودتان، جفتی بیافرید تا در برابر او آرامش یابید و با هم انس گیرید و میان شما رافت و مهربانی برقرار فرمود همانا در این امر برای مردم با خرد، علم و حکمت حق آشکاراست(سوره روم آیه 21).

نزد اسلام پیوند زن و مرد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اسلام فقط ازدواج  را مشروع قرار داده و از هر نوع پیمان  دیگر خارج از چارچوب شرع ممانعت کرده است. به طورکلی اسلام ازدواج را پیوند طبیعی و سنتی از سنت های اجتماعی می داند. قرآن می فرماید: ای پیامبر ما قبل از شما پیامبرانی فرستاده ایم که دارای همسران و زنانی بوده اند (سوره رعد آیه 38). اسلام تا جایی به سنت ازدواج اهمیت داده که آن را  مصادف باکامل شدن دین زن و مرد می داند.

 حال این سوالات مطرح می شود که در حال حاضر در کشور اسلامی ما جایگاه ازدواج سفید چیست؟ آغاز این نوع زندگی مشترک با چه مقدماتی همراه است؟و چرا با توجه به قدمت و پیشینه تمدن ایران و ممنوعیت شرعی و قانونی ازدواج سفید، این نوع زندگی مشترک در حال افزایش است؟ دکتر مهران خوش سلوک،حقوقدان و استاد دانشگاه  با سعه صدر پاسخگوی سوالات قانون بودند.

جرمی به نام ازد واج سفید ...

  آقای دکتر در حال حاضر ازدواج سفید در کشور با چه مقدماتی انجام می شود؟و اینکه وقتی عقد و صیغه ای میان زن و مرد جاری نمی شود چگونه می توان نام ازدواج را بر این گونه زندگی مشترک گذاشت؟

ازدواج سفید را باید پدید ه ای غیرشرعی و غیرقانونی دانست که افزایش آن در سال های اخیر دامنگیر جامعه ایرانی شده که به نوعی فرار از ازدواج رسمی شرعی و شانه خالی کردن از بار مسئولیت تشکیل خانواده نیز محسوب می شود.در این پدیده مجرمانه، زن و مرد بدون وجود علقه زوجیت و بدون جاری شدن صیغه عقد دائم یا موقت و همچنین بدون ثبت رسمی ازدواج، شروع به زندگی مشترک و زناشویی کرده که کاملا غیرشرعی و غیرقانونی است.

 این پدیده نوعا از کشورهای غربی الگوبرداری شده که در نهایت افراط و کورکورانه صورت گرفته و با ازدواج های سفید آن کشورها، تفاوت های بنیادین و اساسی دارد.

  آیا این نوع ازدواج عینا از کشورهای غربی الگوبرداری و در کشور انجام می شود؟

     در ازدواج سفید کشورهای غربی و برخی کشورهای دیگر، شرکای این زندگی، آدرس محل زندگی و مشخصات خود را به طور کامل به پلیس محلی اعلام کرده و مراتب در اداره پلیس ثبت می شود تا در صورت بروز اختلاف، فرزنددار شدن، جدا شدن و موارد مشابه، رفع تنازع شود. از نظر توافقات شیوه زندگی، همه چیز روشن بوده و هریک ازآنان با درصد توافق شده، در این روش زندگی ایفای نقش می کنند. 

اگر توافق بر انشقاق و جدایی از یکدیگر کنند، اموال حاصله در مدت زندگی مشترک بین آنها تقسیم شده و هریک سهم خود را دریافت کرده و جدا می شوند، محاکم قضایی در صورت اطلاع پلیس محلی از این موضوع دعاوی این افراد را پذیرفته و استماع می کند و زن به همان اندازه حق دارد که مرد دارای حق است.

  آقای دکتر خوش سلوک علل افزایش این نوع ازدواج را چگونه بررسی می کنید؟

 دلایل و علل ازدواج سفید در این گونه  کشورها را می توان در موارد ذیل جست وجو کرد:

- عدم وجود تعریف صحیح از ازدواج رسمی و کارکردهای خانواده پس از آن.

- مذموم بودن طلاق در برخی از این کشورها تا جایی که به ظاهر طلاق در چنین کشورهایی شدیدا مورد نکوهش واقع شده و ظاهرا از لحاظ مسائل مذهبی و فرقه ای ممنوع است.

- ایجاد مسئولیت های سنگین حقوقی پس از ازدواج برای زوجین.

- شرایط بسیار سخت طلاق و جدایی زوجین.

- شرایط دشوار مالی در این گونه کشورها و

 بالا بودن هزینه های تشکیل زندگی مشترک.

البته بسیاری از اساتید و کارشناسان جامعه شناسی و علوم مربوطه، وجود بی بند و باری در جوامع غربی را مهم ترین عامل ازدواج های سفید می دانند در صورتی که این عامل به نوبه خود مهم محسوب شده ولی سایر عواملی که ذکر شد نیز نقش مهمی در گرایش زنان و مردان و دختران و پسران این گونه جوامع به این شیوه زندگی دارند.

ازدواج سفید در ایران هم دقیقا مطابق الگوی غربی اجرا می شود یا در آن نوآوری ها و بدعت هایی ایجاد شده است؟

همان طور که قبلا هم گفتم این گونه از زندگی مشترک که در کشور اسلامی ما رواج یافته، الگوبرداری بسیار غلط و ناصحیح از کشورهای غربی است، متأسفانه در سال های اخیر بیش از سال های گذشته شاهد الگوبرداری های کورکورانه از غرب هستیم. این پدیده در کشور های غربی غیرقانونی نبوده و با وصف اعلام به ادارات پلیس یا مراجع ذی ربط مورد حمایت قانون نیز قرار می گیرد. 

در کشورهایی مانند آلمان، حتی بدون اعلام، با احراز شرایط این نوع زندگی، طرفین ازدواج سفید مورد حمایت قانون هستند.در حقیقت این شیوه زندگی در این جوامع، به عرف تبدیل شده و عناصر عرف را نیز شامل است اما در کشورمان، هیچگاه این پدیده عرف نخواهد شد زیرا:

اولا:یکی از عناصر عرف آن است که توسط همه یا اکثریت گروه معین انجام شود که هنوز این پدیده مجرمانه همه گیر نشده است.

ثانیا:یکی دیگر از عناصر عرف آن است که این عمل منع قانونی و شرعی نداشته باشد و از طریق شرع مبین اسلام و قوانین موضوعه کشورمان منع نشده باشد، درحالی که ازدواج سفید به چند دلیل ممنوعیت قانونی دارد.

 ممنوعیت قانونی ازدواج سفید را به طور کامل بفرمایید.

- عدم ایجاد محرمیت از طریق عقد اعم از دائم یا موقت.

- عدم ثبت واقعه ازدواج

- وجود داشتن رابطه زنا یا روابط غیرشرعی مادون زنا که بسته به نوع آن مجازات خاص خود را دارد.

  عوامل و دلایل این پدیده مجرمانه در ایران چیست؟

 برخی  عوامل و دلایل ایجاد ازدواج سفید در ایران و غرب همسان بوده ولی به جرأت می توان مهم ترین عامل افزایش این جرم در ایران را ترویج فساد و بی بندوباری دانست. درحقیقت آنچه که برخی کارشناسان و محققان در این خصوص گفته اند را باید مهم ترین عامل ازدواج سفید در ایران دانست نه در کشورهای غربی.

با این اوصاف دلایل این پدیده مجرمانه را می توان در بندهای ذیل جست وجو کرد:

1-  ترویج روز افزون بی بندوباری و فساد و فحشا در جامعه

2-  افزایش فرار زنان و دختران از خانه و ناگزیری این افراد برای زندگی مشترک غیرشرعی با افراد معتاد، مجرمان باسابقه، افراد شرور  یا افراد بی بندوبار و لاابالی

3-  بالا بودن آمار طلاق زوجین جوان و تمایل دختران و زنان جوان برای زندگی مستقل پس از جدایی و طلاق.

4-  عدم تمایل زنان و دختران مطلقه پس از طلاق برای شروع یک زندگی و رابطه رسمی دیگر و ترس از سختی جدایی قانونی در آینده و گرایش آنان به سمت ازدواج سفید و رهایی از مشکلات ازدواج و طلاق رسمی و قانونی و شروع زندگی مشترک بی قید و بند با سایر مردان.

5-  بالا رفتن سن ازدواج در جامعه و بی انگیزگی جوانان نسبت به ازدواج و افزایش سطح انتظارات جوانان برای ازدواج رسمی

6-  سنگین بودن هزینه های ازدواج در کشور و پایین بودن سطح درآمد جوانان

7-  عدم حمایت برخی  خانواده ها از فرزندان خود پس از جدایی به خصوص عدم حمایت از دختران مطلقه خانواده

8- سختگیری خانواده ها نسبت به دختران مطلقه خانواده و ایجاد فضای نامناسب و خفقان برای زندگی آنها

9- بالا بودن قیمت سکه در مهریه زنان و ایجاد وسوسه کسب سرمایه اولیه برای آغاز زندگی مستقل پس از طلاق که اغلب پس از فریب خوردن از سوی مردان دیگر و آغاز ازدواج سفید با آنان، سرمایه اولیه خود را از دست داده ناگزیر به انجام هرکاری ولو جرائم و پدیده های غیرشرعی می شوند.

10-  نیاز به حامی و پشتیبان   یا حتی هم خرج برای زنانی که مطلقه شده یا دختران و زنانی که از خانه فرار کرده و قصد زندگی مستقل دارند.

برخی علل ازدواج سفید در غرب و ایران مشترک بوده و به همین علت از ذکر آن دلایل صرف نظر شد.

 ازدواج سفید ممکن است با چه جرائمی همراه شود؟

هرچند این نوع از زندگی در برخی  کشورهای غربی جرم نبوده و مجازاتی برای آن در نظر گرفته نمی شود اما ازدواج سفید در ایران به عنوان پدیده ای مجرمانه محسوب می شود که دو جرم عمده را در خود جای داده است و می تواند بنای سایر جرائم باشد:

الف) عدم ایجاد علقه زوجیت فی مابین زن و مرد (طرفین) ازدواج سفید

ب)  ایجاد رابطه نامشروع و زنا و جرائمی در زمره آن

اگر صرفا ایجاد روابط نامشروع و زنا را در نظر بگیریم در موارد مختلفی از قانون مجازات اسلامی، مجازات های آ ن را مشاهده می کنیم.

در فصل هجدهم از قانون مجازات اسلامی (کتاب تعزیرات مصوب سال 1375) در مبحث جرائم ضد عفت و اخلاق عمومی، در ماده 637 آمده است:

«هرگاه زن و مردی که بین آنها علقه زوجیت نباشد، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا ازقبیل تقبیل یا مضاجعه شوند، به شلاق تا 99ضربه محکوم خواهند شد و اگر عمل با عنف  و اکراه باشد فقط اکراه کننده تعزیر می شود.»

در حقیقت مشاهده می کنید که وجود روابط نامشروع و حتی ارتباط جنسی مادون زنا نیز در قوانین جزایی کشورمان، دارای مجازات است حال اگر مرتکبان روابط نامشروع محصن یا غیرمحصن بوده و مرتکب جرم زنا یا مادون آن شوند با استناد به مواد 225 و 230 قانون،مجازات آنان تشریع شده است. همچنین در ماده 225 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1/2/1392 آمده است:

«حد زنا برای زانی محصن و زانیه محصنه رجم است. 

در صورت عدم امکان اجرای رجم با پیشنهاد دادگاه صادرکننده حکم قطعی و موافقت رئیس قوه قضاییه چنانچه جرم با بینه ثابت شده باشد، موجب اعدام زانی محصن و زانیه محصنه است و در غیر این صورت موجب صد ضربه شلاق برای هریک می باشند».و اما در ماده 230 از همان قانون آمده است: «حد زنا در مواردی که مرتکب غیر محصن می باشد، صد ضربه شلاق است».

  برخی افراد این نوع زندگی مشترک را  این گونه توجیه می کنند که وقتی علاقه میان زن و مرد ایجاد شد به نوعی زن و مرد محرم می شوند یا گاهی هم ادعا می کنند صیغه را شفاهی جاری کرده اند. به نظر شما این توجیهات دلیل موجهی برای این نوع ازدواج است؟

برخی زنان و مردان مرتکب این پدیده مجرمانه نیز با ادعای جاری کردن شفاهی صیغه عقد دائم یا موقت، قصد سرپوش گذاشتن بر این جرم را دارند اما باید بدانیم که از نظر قانون موضوعه کشورمان، ثبت عقد دائم در دفاتر ازدواج و طلاق و سامانه ثبت اداره ثبت احوال و اسناد الزامی است.در این راستا ماده 20 قانون حمایت خانواده مصوب سال 1392 در این خصوص آورده است: «ثبت نکاح دائم، فسخ و انفساخ آن، طلاق، رجوع و اعلام بطلان نکاح یا طلاق الزامی است.»

همچنین ماده 21 از همان قانون عنوان می کند:«نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران در جهت محوریت و استواری روابط خانوادگی، نکاح دائم را که مبنای تشکیل خانواده است مورد حمایت قرار می دهد. 

نکاح موقت نیز تابع موازین شرعی و مقررات قانون مدنی است...» و در فصل هفتم از این قانون به مقررات کیفری مربوط به عدم ثبت واقعه نکاح اشاره شده است که در ماده 49 از آن می خوانیم: «چنانچه مردی بدون ثبت در دفاتر رسمی به ازدواج دائم، طلاق یا فسخ نکاح اقدام یا پس از رجوع تا یک ماه از ثبت آن خودداری یا در مواردی که ثبت نکاح موقت الزامی است از ثبت آن امتناع کند، ضمن الزام به ثبت واقعه به پرداخت جزای نقدی درجه پنج و یا حبس تعزیری درجه هفت محکوم می شود. این مجازات در مورد مردی که از ثبت انفساخ نکاح و اعلام بطلان نکاح یا طلاق استنکاف کند نیز مقرر است».

در بخشی از تبصره ماده 29 از آیین نامه اجرایی قانون حمایت خانواده مصوب 23/11/1393 نیز در این خصوص آمده است: «در مورد ماده 49 قانون، دادگاه ضمن صدور رأی به الزام به ثبت واقعه نکاح، طلاق، فسخ یا انفساخ نکاح یا اعلان بطلان نکاح یاطلاق، حکم به مجازات مقرر نیز خواهد داد...».

 لذا علاوه بر اینکه ادعای نکاح طرفین کافی نیست، لازم است تا ثبت نکاح دائم یا در موارد مقرر در قانون، ثبت نکاح موقت در دفاتر ازدواج صورت پذیرد  در نتیجه ادعای نکاح دائم در این گونه از افراد بدون ثبت رسمی پذیرفته نیست، زیرا پس از پایان دوره زندگی مشترک این افراد، در نکاح دائم، طلاق یا فسخ و انفساخ و بطلان نکاح الزامی و ثبت آن نیز الزامی است.

 در عقد موقت نیز همانند عقد دائم پس از انقضای مدت عقد یا بذل مدت، نگه داشتن عده برای زوجه الزامی است به عبارت دیگر دربحث طلاق عقد دائم، بذل یا انقضای مدت نکاح موقت، هریک به میزان مقرر خود دارای عده بوده و زوجه موظف به رعایت عده مربوطه است.

  آیا در قوانین برای این نوع ازدواج مجازاتی تعبیه شده است؟

با این وصف در ازدواج های سفید، چه ادعای نکاح اعم از دائم یا موقت وجود داشته باشد چه بدون هرگونه علقه زوجیت، طرفین این پدیده مجرمانه  به زندگی باهم بپردازند عمل، حادثه غیرقانونی و جرم بوده و برای هر مصداق از آن مجازات خاصی تعیین شده است. چه نکاح بدون ثبت باشد، چه رابطه نامشروع اعم از زنا یا مادون آن.همان طور که در بالا هم ذکر کردم، قانون مجازات اسلامی نیز، با استناد به شرع مبین اسلام، هرگونه رابطه غیرشرعی فی مابین زن و مرد، اعم از زنا و مادون زنا را ممنوع و برای آن مجازات تعیین کرده است.

 این مجازات هادر کشورهای غربی موضوعیتی نداشته و این پدیده نیز جرم نیست؛ اما در کشورمان  ایران  نه تنها این پدیده، پدیده ای مجرمانه است، بلکه برای آن مجازات از انواع حد و تعزیر در نظر گرفته شده است لذا دختران و پسران ایرانی الگو برداری کاملا غلطی از این سبک زندگی غربی داشته و دارند.

به نظر شما برای جلوگیری از این نوع ازدواج چه اقداماتی باید صورت گیرد؟و چگونه می توان به این نوع ازدواج ها پی برد؟ 

 شاید مبحث ازدواج سفید و بیان آن هشداری باشد برای خانواده هایی که توجه خاصی به فرزندان خود به خصوص دختران، پس از واقعه طلاق ندارند  اما علاوه بر خانواده ها، لازم است تا با تدابیر حکومتی، شرایط ازدواج آسان برای جوانان نیز مهیا شود. ضمن آنکه طلاق های آسان و دلسردی جوانان نسبت به زندگی مشترک قانونی به نوبه خود آفت جامعه کنونی محسوب می شود.

از دیدگاه برخورد دستگاه قضایی با این پدیده مجرمانه، جرم انگاری جدیدی امکان پذیر نبوده و بدون علت نمی توان در حریم خصوصی افراد ورود کرد اما در زمانی که جرم این افراد جنبه علنی پیدا کند، مجازات مندرج در قانون حاکمیت دارد ولیکن نمی توان با این گروه از مجرمان برخورد قضایی کرد مگر آنکه شاکی و مدعی خصوصی شکایت کرده یا تحت شرایط خاص، مدعی العموم علیه این مجرمان اعلام جرم کند.

اعضای‌ بدن این‌ افراد مشهور اهدا می‌شود

بسیاری از هنرمندان و ورزشکاران نام آشنای کشورمان با عضویت در بانک اهدای عضو کشور، نشان دادند که حاضرند اعضای بدنشان پس از مرگ در اختیار مریضان نیازمند قرار بگیرد.

 سالانه  ٥تا ٨ هزار فرد دچار مرگ مغزی می شوند که نیمی از آنها قابلیت اهدا و بخشش عضو را دارند و از طرف دیگر حدود ٢٥ هزار نفر در لیست انتظار هستند که تنها راه نجاتشان دریافت عضو است.

طبق گفته معاون فرهنگی اجتماعی واحد اهدا عضو بیمارستان مسیح دانشوری در سال ٩٢، اعضای بدن کمتر از ٧٠٠ نفر اهدا شد و این یعنی از لیست انتظار روزانه ٧ تا ١٠ نفر جان خود را از دست می دهند، افرادی که می توانستند زندگی کنند...

به همین منظور چند روزی است که با همت پرستو صالحی، بازیگر کشورمان کمپینی در حمایت از اهدای عضو در شبکه های مجازی و به خصوص اینستاگرام به راه افتاده است.

شرکت کنندگان در این طرح با پررنگ کردن خطوط کف دست راستشان با طرح 8=1 و قرار دادن عکسشان در صفحات اجتماعی با هشتگ #یک_مساوی_هشت به این جریان می پیوندند.

هنرمندان و ورزشکاران کشورمان نیز از این طرح استقبال کرده و با انتشار تصاویری از کارت اهدای عضو و یا طرح 8=1 بر کف دستشان حمایتشان را از این حرکت خیرخواهانه نشان دادند. (برخی از هنرمندان طی سال های پیش در طرح اهدای عضو شرکت کرده بودند)

اعضای‌ بدن این‌ افراد مشهور اهدا می‌شود

بهرام رادان، بازیگر

اعضای‌ بدن این‌ افراد مشهور اهدا می‌شود

شبنم مقدمی، بازیگر

اعضای‌ بدن این‌ افراد مشهور اهدا می‌شود

مهرداد میناوند، فوتبالیست سابق

اعضای‌ بدن این‌ افراد مشهور اهدا می‌شود

میلاد میداودی و بازیکنان تیم سایپا

اعضای‌ بدن این‌ افراد مشهور اهدا می‌شود

سپیده خداوردی، بازیگر

اعضای‌ بدن این‌ افراد مشهور اهدا می‌شود

امین زندگانی، بازیگر

اعضای‌ بدن این‌ افراد مشهور اهدا می‌شود

رضا ایرانمنش، بازیگر

اعضای‌ بدن این‌ افراد مشهور اهدا می‌شود

آناهیا همتی، بازیگر

اعضای‌ بدن این‌ افراد مشهور اهدا می‌شود

لیلا برخورداری، بازیگر

اعضای‌ بدن این‌ افراد مشهور اهدا می‌شود

محمد سلوکی، مجری

اعضای‌ بدن این‌ افراد مشهور اهدا می‌شود

حنیف عمران زاده، بازیکن

اعضای‌ بدن این‌ افراد مشهور اهدا می‌شود

حدیث فولادوند، بازیگر

اعضای‌ بدن این‌ افراد مشهور اهدا می‌شود

پندار اکبری، بازیگر

اعضای‌ بدن این‌ افراد مشهور اهدا می‌شود

ایرج نوذری، بازیگر

اعضای‌ بدن این‌ افراد مشهور اهدا می‌شود

افشین یدالهی، شاعر

اعضای‌ بدن این‌ افراد مشهور اهدا می‌شود

افشین ذی نوری،گوینده و دوبلور

اعضای‌ بدن این‌ افراد مشهور اهدا می‌شود

نعیمه نظام دوست، بازیگر

اعضای‌ بدن این‌ افراد مشهور اهدا می‌شود

امیر دلاوری، بازیگر

اعضای‌ بدن این‌ افراد مشهور اهدا می‌شود

شبنم فرشادجو، بازیگر

اعضای‌ بدن این‌ افراد مشهور اهدا می‌شود

شهره سلطانی، بازیگر

اعضای‌ بدن این‌ افراد مشهور اهدا می‌شود

الهام پاوه نژاد، بازیگر

اعضای‌ بدن این‌ افراد مشهور اهدا می‌شود

شناسایی کانون‌های گردوغبار در ۳ شهر آذربایجان غربی

صمد سیدموسوی اظهار داشت: به منظور جلوگیری از گردوغبار و بهبود وضعت دریاچه اورمیه و جلوگیری از ریزگردهای نمکی اداره کل منابع طبیعی اقدام به کشت گونه‌های مقاوم می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در این زمینه، تصریح کرد: کاشت یک هزار و ۱۰ اصله نهال مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی و باد نیز در این زمینه انجام گرفته است که این روند در حال حاضر همچنان ادامه دارد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با بیان اینکه در این راستا ایجاد پوشش سبز در منطقه نیز حائز اهمیت است، ادامه داد: برای این منظور ۷۰ هزار بوته گلدانی نیز کشت شده است و در مدت زمان کمی زمینه جلوگیری از کانون‌های گردوغبار را در منطقه ایفا خواهند کرد.

این مسئول با اشاره به پروژه‌های اجرایی برای احیای دریاچه اورمیه، اعلام کرد: در این راستا نیازمند اعتبارات لازم هستیم ولی تا حد امکان پروژه‌ها را متوقف نمی‌کنیم و تلاش می‌شود پروژه‌ها به قوت خود ادامه یابد.

سیدموسوی با اشاره به پروژه‌های احیای دریاچه اورمیه، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون کانون‌های گردوغبار در سه شهرستان اورمیه، سلماس و میاندوآب مورد شناسایی قرار گرفته است و اقدامات لازم در این خصوص در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه جلوگیری از تشکیل کانون‌های گردوغبار در اولویت کاری قرار دارد، اظهار داشت: جلوگیری از حرکت گردوغبار و ایجاد پوشش گیاهی منطقه را در دستور کار داریم که امیدوارم در این زمینه به توفیق برسیم.

اراضی پادگان لشگر ۶۴ ارومیه تعیین تکلیف نشده است

هنوز آن گونه که باید زمین‌های پادگان لشکر 64 ارومیه به طور قطعی تعیین تکلیف نشده است.

وی گفت: سیاست کلی استانداری آذربایجان غربی و شهرداری ارومیه براین است که از این اراضی به عنوان فضای سبز استفاده شود و در حالی که کاربری تجاری و مسکونی از مصوبات مربوط به این زمین‌ها است، اما استاندار آذربایجان غربی تاکید بر استفاده برای فضای سبز دارند.

فرماندار ارومیه بیان کرد: این موضوع در جلسات متعدد کمیسیون ماده 5 طرح و بررسی شده و به سبب اینکه در مورد جزئیات به نتیجه قطعی دست نیافته‌ایم، اطلاع‌رسانی نمی‌شود.

حسن‌خانی افزود: افزایش فضای سبز و تبدیل این اراضی به تنفس‌گاهی برای مردم از مطالبات شهروندان ارومیه‌ای است و مسئولان نیز از آن حمایت می‌کنند.

۹۵ درصد شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی تعطیل است

سهم سرمایه‌گذاری در آذربایجان غربی در بخش خصوصی 98 درصد است و تنها دو درصد از آن را سهم دولتی تشکیل می‌دهد در صورتی که در استان‌های همجوار در این زمینه 5 درصد سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی است.

انتظار تصریح کرد: با توجه به کشاورزی بودن منطقه آذربایجان غربی باید سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی تقویت شود.

وی افزود: در آذربایجان غربی یک میلیون و 327 هزار تن سیب، 300 هزار تن انگور، گیلاس و آلبالو و زرد آلو نیز به وفور تولید می‌شود که نیاز است با حمایت از صنایع تبدیلی این محصولات به ارزش اقتصادی واقعی خود دست یابند.

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه گفت: باید سرمایه گذاری‌های موجود حفظ و حمایت شوند و برای تقویت سرمایه گذاری در استان زیر ساخت‌ها تصحیح شود.

انتظار بیان کرد: صنایع تبدیلی با حمایت دولت در استان ایجاد شد، آذربایجان غربی 968 کیلومتر با کشورهای همسایه مرز مشترک دارد با ایجاد معابر مختلف در‌ مرز‌ها کار کنترل دشوار‌تر می‌شود و نیاز است دولت به این امر توجه داشت باشد.

وی اظهار داشت: با بسته شدن مرز سرو مشکلاتی به وجود آمده و مبادلات مرزی کاهش یافته است و به سبب مراجعات بیشتر در مرز بازرگان، کالا‌ها 10 تا 15 روز با تاخیر به مکان تحویل می‌رسند.

انتظار افزود: بیش از دو منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی برای آذربایجان غربی نیاز نیست و دولت مصمم شده است که یک شهرک خارجی مشترک در استان راه اندازی کند اما 95 درصد شهرک صنعتی آذربایجان غربی تعطیل است و تنها 30 درصد کارخانه‌های استان فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های سرمایه گذاری در استان تصریح کرد: سرمایه گذار خارجی زمانی به سمت ما می‌آید که سودش بیشتر از کشور خود باشد و نخستین سوالی که دارد این است که اگر موفق نشد می‌تواند با سرمایه خود به کشورش باز گردد.

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه بیان کرد: وضعیت صادرات از مرزهای آذربایجان غربی خوب نیست و محصولاتی که صادر می‌شود با مشکل مواجه هستند.

وی اظهار داشت: سرمایه‌گذار با 80 درصد آورده شخصی برای سرمایه‌گذاری وارد کشور می‌شود و با مشاهده 24 درصد سود بانکی برای 20 درصد تسهیلات از سرمایه گذاری منصرف می‌شوند.

قیمت تمام شده آب اعلام شد

 علیرضا دائمی با اشاره به اینکه ۲۲ میلیون مشترک آب در کشور وجود دارد گفت: قیمت‌های دفتری و تکلیفی آب تفاوت زیادی با هم دارد و متوسط تعرفه آب در شهرها هم اکنون ۳۵۰ تومان به ازای هر متر مکعب به میزان یک چهارم قیمت تمام شده است.

معاون وزیر نیرو با اعلام اینک میانگین قیمت تمام شده هر مترمکعب آب در سال جاری ۱۲۰۰ تومان است که این رقم پارسال ۹۶۰ تومان بود، افزود: تعرفه قیمت آب در روستاها نیز به طور میانگین به ازای هر متر مکعب ۱۲۰ تومان یعنی ۳۰ درصد قیمت آب در شهرها دریافت می شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس استاندارد کشوری الگوی مصرف ۱۸ متر مکعب است و ۷۰ درصد مصرف کنندگان تا ۲۰ متر مکعب مصرف می کنند، بیان داشت: بنابراین این خانوارها ماهانه کمتر از ۱۰ هزار تومان آب بها پرداخت می کنند.

دائمی به ۱۶ سال خشکسالی اشاره کرد و گفت:‌ در نیم قرن اخیر براساس آمارهای ثبت شده، آبهای قابل استحصال سالانه ۱۳۰ میلیارد متر مکعب بوده که در ۵ سال اخیر به ۱۰۴ میلیارد متر مکعب رسیده است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو درباره میزان تلفات آب در تهران تاکید کرد: ۲۴ درصد آب به حساب نیامده داریم که اغلب در اختیار پادگان‌ها، مدارس، مساجد و سایر مراکز عمومی قرار می گیرد که با نصب سامانه های هوشمند می توانیم این میزان تلفات را به ۱۸ درصد کاهش دهیم.

وی افزود: در جایی که منابع آب شیرین به دریا می ریزد، منطق ایجاب می کند با سدسازی این آبها مهار شود. سالانه ۴ میلیارد متر مکعب آب شیرین در شمال کشور به دریای خزر می ریزد که باید مهار شود و در سواحل جنوبی کشور نیز این رقم سالانه حدود ۱۰۰ میلیون متر مکعب است که به دریا می ریزد و برای مهار کردن این آب ها باید سد ساخته شود.

دائمی خاطرنشان کرد: در مناطقی مانند فلات مرکزی، دریاچه ارومیه، آذربایجان و بسیاری از نقاط دیگر کشور امکان ساخت سد دیگر وجود ندارد، همچنین در نقاطی مانند یزد، کرمان، اصفهان باید به سازگاری محیط زیست فکر کنیم و شرکت های سدساز نیز باید به سمت مدیریت آب حرکت کنند.

سه خانم مفقود شده ایرانی در حادثه مسجدالحرام جان باختند/ افزایش کشته‌های ایرانی به ۱۱ نفر

از فوت شدن سه زائر ایرانی مفقود شده خبر داد و گفت: پس از به دست آمدن سرنخ‌هایی از حضور این سه زائر در مسجد الحرام در زمان وقوع حادثه فرضیه کشته شدن این سه زائر خانم قوت گرفت.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت افزود: پس از پیگیری‌های مداوم ستاد گمشدگان و تیم پزشکی هلال احمر و سازمان حج و زیارت مشخص شد که این سه زائر خانم ایرانی در حادثه تلخ سقوط جرثقیل به مسجد الحرام از دنیا رفته‌اند.

وی افزود: نام این 3 زائر خانم ایرانی عبارت‌ است از مریم آل‌طه فرزند میرجواد با شماره کاروان 11266، فاطمه دامغانی فرزند ذبیح‌الله با شماره کاروان 22124، کبری بیگم میرغفوری فرزند میرحسین با شماره کاروان 22124.

محمدی ادامه داد: خبر فوت این افراد به خانواده‌هایشان اطلاع داده شده است. بنابراین تعداد کشته‌های ایرانی حادثه مسجدالحرام به 11 تن رسید.

 روز جمعه گذشته براثر طوفان شدید جرثقیل بالابری به درون مسجد الحرام سقوط کرد که باعث کشته و مجروح شدن صدهاتن از زائران خانه خدا شد.

فروشگاه های شاخص عرضه کننده محصولات حجاب در ارومیه


با توجه به افزایش مشارکت های اجتماعی بانوان؛ وجود سلیقه های مختلف در نسل جوان؛ جهت ترویج و ارائه الگوهای برتر و تسهیل در تهیه حجاب برتر آدرس و اطلاعات برخی از فروشگاه های حجاب در ارومیه جهت استفاده علاقمندان ارائه می شود.

حجاب موجب محدودیت زن نمی شود بلکه باعث محدودیت مردان هرزه می باشد که در صدد کام جوییهای آزاد و بی حد و حصر هستند و مصونیت زنان از دست این گروه از مردان با حجاب تأمین می شود.

علاوه بر مطالب فوق استاد مطهری در بیان این که چرا حجاب به زنان اختصاص یافته می گوید: اما علت این که در اسلام دستور پوشش، اختصاص به زنان یافته، این است که میل به خود نمایی و خودآرایی مخصوص زنان است از نظر تصاحب قلب‏ها و دل‏ها مرد شکار است و زن شکارچی، همچنان که از نظر تصاحب جسم و تن، زن شکار است و مرد شکارچی.

میل زن به خود آرایی از حس شکارچیگری او ناشی می شود در هیچ جای دنیا سابقه ندارد که مردان لباس‏های بدن نما و آرایش ‏های تحریک کننده به کار برند این زن است که به حکم طبیعت خاص خود می خواهد دلبری کند و مرد را دل باخته و در دام علاقه خود اسیر سازد.

بنابراین انحراف تبرّج و برهنگی، از انحراف‏های مخصوص زنان است و دستور پوشش هم برای آنان مقرر گردیده است به عبارت دیگر: جاذبه و کشش جنسی و زیبایی خاص زنانه و تحریک پذیری جنس مردانه، یکی از علت‏های این حکم است.

توصیه و دستور الهی به پوشش و حجاب برای زنان، به منظور ایجاد محدودیت و محرومیت و چیزهایی از این قبیل که تنها فریب شیطانند نمی باشد، بلکه در واقع برای آگاهی دادن به گوهر ارزشمند در وجود زنان است که باید از آن مراقبت و شده و حفظ شود و به تاراج نرود.  

این کاملاً معقول است که هر چیزی ارزشمندتر باشد، مراقبت و محافظت بیشتری را میطلبد تا از دست راهزنان در امان باشد و به شکل یک ابزار برای مطامع سودپرستان در نیاید.
به یاد داشته باشیم که غریزه جنسی، نیرومند وعمیق است هر چه بیشتر اطاعت شود، سرکش‏تر می گردد، همچون آتش که هر چه به آن بیشتر هیزم بدهند، شعله ورتر می شود، قرآن کریم درباره رعایت حجاب که به عنوان یک امر ضروری در اسلام، شناخته می شود، راهکارهای متعددی را ارائه داده است.
به کارگیری این راهکارها در جوامع اسلامی می تواند تبعات ناشی از بی حجابی و بدحجابی را تقلیل داده یا به طور کلی از میان بردارد. بخشی از این راهکارها مربوط به نوع پوشش زنان در جامعه است.

با توجه به افزایش مشارکت های اجتماعی بانوان؛ وجود سلیقه های مختلف در نسل جوان؛ جهت ترویج و ارائه الگوهای برتر و تسهیل در تهیه حجاب برتر آدرس و اطلاعات برخی از فروشگاه های حجاب در ارومیه جهت استفاده علاقمندان ارائه می شود.

فروشگاه های قشنگه و فاطیما در ارومیه دو فروشگاه شاخص در سبک زندگی ایرانی- اسلامی و عرضه کننده جدیدترین و بهترین مدلهای حجاب برای زنان هستند.

ارومیه: فروشگاه فاطیما، بلوار نبوت(شیخ تپه)خیابان شهید براعتی، جنب آپارتمان های دادگستری،مرکز حجاب فاطیما تلفن: 33385367

ارومیه : خیابان استادان ، کوی ششم، فروشگاه قشنگه ، تلفن : 33478795