دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

رابطه جنسی دهانی خطر ابتلا به سرطان گلو را رافزایش می دهد

رابطه جنسی دهانی و خطر ابتلا سرطان گلو!
بر اساس یافته های  انجمن سرطان آمریکا، رابطه جنسی دهانی می تواند منجر به بروز سرطان گلو شود. البته این نوع ارتباط جنسی به خودی خود موجب سرطان نمی شود، بلکه ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV که عامل ایجاد زگیل تناسلی است، می تواند در حین ارتباط جنسی دهانی از فردی به فرد دیگر منتقل شود. محققان دریافته اند که برخی از سرطان ها ازجمله سرطان اوروفارینکس (بخش میانی گلو) و لوزه ها احتمالا توسط نوع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شوند.

 

ویروس پاپیلوما شایع است، اما همه گونه های آن موجب بروز سرطان گلو نمی شوند. اگر شما در حین رابطه جنسی دهانی در معرض ویروس پاپیلوما قرار نگیرید، خطر ابتلا به سرطان گلو نیز در شما وجود ندارد. ارتباط بین HPV و سرطان اوروفارینکس در اواخر دهه 1980 و اوایل دهه 90 مشخص شد. محققان متوجه افزایش این نوع سرطان در میان افرادی شدند که قبل از آن در معرض این بیماری قرار نداشتند. شروع این نوع سرطان ابتدا در میان افرادی بود که حدود 40 ساله بودند و از الکل و سیگار استفاده نمی کردند. در حالی که در دهه های قبل، شیوع این سرطان معمولا در افراد مسن که سیگار می کشیدند و یا الکل مصرف می کردند، افزایش یافته بود.

 

مطالعه ای در سال 2007 در نشریه New England منتشر شد که نشان داد خطر ابتلا به سرطان اوروفارینکس بیشتر در افرادی  مشاهده می شود که شرکای جنسی متعدد (حداقل 6 نفر) دارند و با آنها رابطه جنسی دهانی برقرار می کنند. در واقع گونه 16 ویروس پاپیلوما در بیمارانی مشاهده شد که بیش از یک شریک جنسی دهانی داشتند. (گونه 16 این ویروس سرطان زا می باشد). هنوز مشخص نیست که چه تعداد از افرادی که رابطه جنسی دهانی دارند به سرطان گلو مبتلا می شوند. هم مردان و هم زنان می توانند دچار عفونت HPV در گلو شوند و تفاوت جنسیتی در این زمینه وجود ندارد.

 

به عقیده پزشکان درمان موارد سرطان گلو در اثر ویروس پاپیلوما آسان تر از مواردی است که در اثر مصرف سیگار و الکل ایجاد شده است. بهترین روش پیشگیری از انتقال این ویروس مشخص نیست، اما استفاده از واکسن HPV می تواند به عنوان یکی از روش های محافظتی در مقابل ابتلا به سرطان گلو در نظر گرفته شود.

راهکارهایی برای بهتر کردن رابطه جنسی

رابطه جنسی بهتر می خواهید؟
چه کسی است که نخواهد زندگی جنسی اش سلامت باشد؟ اما چند سال بعد از ازدواج و با اضافه شدن بچه ها ممکن است مسیر زندگی جنسی عوض شود. اما همیشه راهی برای جذاب کردن زندگی مثل روزهای اول هست، شاید شما نمیدانید. برای همین چند راهنمایی و نکته به شما آموزش داده میشود تا سلامت زندگی جنسی تان را تضمین کنید.

 

برای بهبود رابطه جنسی ورنتان را کم کنید
برای بهتر شدن رابطه جنسی سعی کنید وزنتان را کم کنید. کاهش وزن به افزایش تستوسترون و همچنین افزایش طول آلت تناسلی کمک میکند. به گفته دکتر اوز به ازای ۱۶ کیلوگرم کاهش وزن ۲ سانتی متر و ۵۴ میلی متر به طول آلت تناسلی اضافه میشود.

 

برای بهبود رابطه جنسی کمی ورزش کنید

برای بهتر کردن رابطه جنسی بهتر است کمی ورزش کنید. انجام حرکات اسکات نه تنها باعث قدرت پاها میشود که برای هر دو شما مفید است بلکه میتوانید فعل و انفعالات بدن تان را به هم منتقل کنید. میتوانید از وضعیت درخت در ورزش یوگا هم کمک بگیرید این حرکت به آوردن جریان خون به ناحیه تناسلی و در نتیجه رابطه جنسی بهتر کمک میکند.

 

برای بهبود رابطه جنسی حمام کردنتان را رمانتیک کنید
برای بهتر کردن زندگی جنسی میتوانید حمام کردنتان را آرامبخش و منحصر به فرد کنید. کافی است چند شمع در حمام روشن کنید یا اگر وان دارید آن را از  آب پر کنید و با همسرتان ساعتی را در آن بگذرانید. این کار را در جهت تغییر فضای جنسی انجام دهید نه اینکه انگیزه حمام کردن داشته باشید.

 

برای بهبود رابطه جنسی از سبزیجات استفاده کنید
کاروتنوئیدها میتواند به تقویت قوای جنسی و افزایش تستوسترون کمک کنند. به همین دلیل بهتر است از سبزیهای برگ سبز برای بهتر شدن رابطه جنسی تان استفاده کنید.

 

رابطه جنسی,بهتر شدن رابطه جنسی,راهکارهای بهبود رابطه جنسی

در صورت داشتن مشکلات جنسی از مشاوران جنسی کمک بگیرید

 

برای بهبود رابطه جنسی همسرتان را نوازش کنید
لمس و آغوش یا به اصطلاح معاشقه یکی از مهمترین مراحل داشتن رابطه جنسی است. بغل کردن میتواند تولید هورمون احساس خوب کند و همین میتواند مقدمه ای برای یک ارتباط زناشویی باشد.

 

برای بهبود رابطه جنسی داروهایتان را عوض کنید
اگر در حال حاضر دارویی مصرف میکنید که میل جنسیتان را کاهش میدهد، بهتر است با پزشک درباره تغییر این داروها صحبت کنید و جایگزینهای کم عارضه تری را استفاده کنید.

 

درباره رابطه جنسی تان حرف بزنید
روشهایی که پیش تر برای تحریک جنسی یکدیگر انجام میدادید شاید در حال حاضر کارساز نباشد و بهترین راه برای رسیدن به یک راه حل خوب صحبت کردن درباره رابطه جنسی است. ارتباط عاطفی میتواند اثر بزرگی بر روابط عاشقانه شما داشته باشد. وجود مشکلات مختلف میتواند راه را برای داشتن زندگی جنسی سالم ببندد.

 

برای بهبود رابطه جنسی کارهای هیجان انگیز انجام دهید
برای بهبود زندگی جنسی تان بهتر است با هم یک کار هیجان انگیز انجام دهید بروید سراغ نمایشگاه ها یا کنسرتهایی که در حال حاضر در حال اجراست یا کاری با هم انجام دهید که ضربان قلبتان حسابی بالا برود.

 

از مشاوران جنسی کمک بگیرید
در برخی مسائل جنسی موانع عمیقی بر سر راه زوجین وجود دارد که آنها را از عمل جنسی باز میدارد. به همین دلیل دخالت یک متخصص میتواند در بهبود اوضاع موثر باشد.

کشف دومین محموله قاچاق انسان در گمرک

مأموران گمرک بازرگان به کمک دستگاه ایکس‌ری کانتینری و پس از اسکن محموله یک تریلر به هنگام عبور از مرز متوجه شدند که تعداد ۴ نفر به شکل ماهرانه‌ای در داخل بار مخفی شده‌اند.

پس از شک مأموران گمرک و فک پلمپ کانتینر تعداد ۴ نفر از داخل بار پنبه کشف گردید. این محموله ترانزیتی از مرز یکی از کشورهای همجوار وارد کشور شده بود تا از طریق مرز بازرگان وارد کشور ترکیه شود.

۲ نفر از این افراد زن و ۲ نفر دیگر مرد بودند و تابعیت یکی از کشورهای همسایه را دارند.

این دومین بار است که در دو ماهه گذشته مأموران گمرک موفق به کشف قاچاق انسان به کمک دستگاه‌های کنترلی پیشرفته (ایکس‌ری) می‌شوند.

 

مناطقی که تا پایان هفته بارندگی دارند

همچنین احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان این که دامنه بارندگی امروز علاوه بر مناطق فوق به استان های مرکزی، جنوبی، دامنه های البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق کشور نیز گسترش خواهد یافت، افزود: بارش باران موجب فرونشینی گرد و خاک و بهبود کیفیت هوا در استان های نیمه غربی و دامنه های جنوبی البرز به ترتیب طی امروز خواهد شد.

وی افزود: اواخر وقت امروز در نوارغربی کشور از ناپایداری کاسته می شود و گستره بارش‌ها به شمال شرق و شرق کشور نیز کشیده می شود. این سامانه فردا در بخش‌هایی از سواحل مرکزی و شرقی خزر، دامنه های البرز شرقی و شمال شرق وبرخی نقاط جنوب شرق کشور سبب بارش شده و به تدریج از کشور خارج می شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از شدت بیشتر بارش در برخی از نقاط کشور خبر داد و افزود: امروز بارشها در استانهای واقع در دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی نیز شدت بیشتری خواهد داشت و دربرخی مناطق دامنه های جنوبی البرز، نواحی مرکزی، شرق وجنوب شرق کشور گاهی وزش باد شدید و گرد وخاک دور از انتظار نیست.

وی در مورد وضعیت هوای استان تهران نیز اظهار کرد: امروز آسمان تهران، ابری و رگبار ، رعد و برق،وزش باد در ارتفاعات،بارش برف در اواخر وقت و کاهش ابر و فردا، صاف تا کمی ابری در پاره ای نقاط وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین احمدی، کارشناس هواشناسی گفت: سامانه بارشی فعال به تدریج نیمه غربی کشور، بخش هایی از دامنه های البرز و بخش هایی از شرق کشور را تا پایان هفته در بر می‌گیرد.

وی افزود: برای امروز شدت بارندگی ها بیشتر در چهار محال و بختیاری،‌ کهگیلویه و بویر احمد، فارس و بوشهر پیش بینی می‌شود و خلیج فارس هم مواج است. همچنین امروز برای تهران، بارندگی پیش بینی می شود.

چطور طبق درآمد تان زندگی کنید

بعضی‌ها یعنی درواقع خیلی‌ها اینطورند. بیشتر از درآمد و مقدار پولی که پس‌انداز می‌کنند، خرج می‌کنند و هر روز بیشتر و بیشتر خودشان را بدهکار می‌کنند. افتادن در دام چنین عادتی خیلی آسان است و بیرون آمدن از آن نیاز به کمی برنامه‌ریزی و نظم دارد.

اولین قدم ایجاد یک میزان بودجه است. بااینکه ممکن است ناخوشایند به نظر برسد، برای تعریف کردن بودجه مشخص باید درآمد و هزینه‌هایتان را بررسی کنید تا بفهمید چه میزان پول در می‌آورید و چقدر خرج می‌کنید.

وقتی درک مشخصی از بودجه کنونی‌تان به دست آوردید، چالش بعدی این است که نقطه‌هایی را پیدا کنید که بتوانید کمتر خرج کرده یا بیشتر پول درآورید تا بتوانید به اهداف مالی‌تان دست پیدا کنید. در زیر به چند نکته برای رسیدن به این هدف اشاره می‌کنیم:

۱. نیازها و خواسته‌هایتان را دریابید
چه می‌خواهید؟ واقعاً به چه چیزهایی نیاز دارید؟ وضعیت مالی کنونی‌تان را ارزیابی کنید. به تصویر بزرگتر نگاه کنید، دو لیست تهیه کنید: یکی لیست نیازهایتان و یکی لیست خواسته‌هایتان. برای درست کردن این لیست، از خودتان سوال کنید:

– چرا این را می‌خواهم؟
– اگر این را داشته باشم چه تغییری در زندگی‌ام ایجاد می‌شود؟
– چه چیزهایی واقعاً برایم مهم هستند؟
– آیا این با ارزش‌هایم تطابق دارد؟

۲. راهبرد ایجاد کنید
همه ما بر طبق نیازها و خواسته‌هایمان بودجه‌ای داریم. ولی جدول بودجه‌ای که در آخر آورده‌ایم به شما نشان می‌دهد که چه درصد از درآمد باید به هزینه‌های مختلف اختصاص یابد. البته می‌توانید برحسب نیازهایتان نغییراتی در آن ایجاد کنید اما یادتان باشد هزینه‌هایی که اضافه می‌کنید باید از درصد اختصاص ‌یافته به سایر موارد کسر شود.

۳. بررسی کنید، کم کنید و به هدف بزنید
وقتی شروع به بررسی کردن می‌کنید، ممکن است متعجب شوید وقتی بفهمید صدها هزار تومان را در ماه فقط برای خورد و خوراک و هزینه‌های قابل‌تغییر دیگر خرج می‌کنید. خیلی از این هزینه‌ها را می‌توانید به سادگی کم کنید. کم کردن معمولاً استراتژی بهتری نسبت به قطع کردن است. باید واقعبین باشید. اینکار باعث می‌شود برای هزینه‌های غیرقابل‌پیشبینی آمادگی بیشتری داشته باشید.

راه هوشمندانه برای کم کردن هزینه‌ها
برای پیدا کردن راهی برای کم کردن هزینه‌های قابل‌تغییر، خیلی خوب است که هدفی در ذهن داشته باشید و هر ماه طبق آن پس‌انداز کنید. برای داشتن چنین هدفی باید هوشمندانه رفتار کنید:

خاص و مشخص اهداف هوشمندانه به اندازه خاص و مشخص هستند که بتوانند عملی را پیشنهاد دهند. مثلاً، «به اندازه‌ای پس‌انداز کن که بتوانی برای ماه‌عسل به ایتالیا بروی»، نه اینکه فقط «پس‌انداز کن».

قابل اندازه‌گیری باید بدانید که کی به هدفتان رسیده‌اید یا چقدر به آن نزدیک شده‌اید. مثال: سفر به ایتالیا ۲۰۰۰ دلار هزینه دارد و تا امروز ۸۰۰$ پس‌انداز کرده‌اید.

قابل حصول قدم‌هایی که به سمت رسیدن به هدفتان برمی‌دارید باید منطقی و امکانپذیر باشند. مثال: می‌دانم که می‌توانم برای رفتن به آن سفر به ایتالیا هر هفته به اندازه کافی پول پس‌انداز کنم.

مرتبط بودن هدفتان باید عقلانی باشد. مطمئناً نمی‌خواهید به سمت هدفی حرکت کنید که با نیازهایتان همخوانی ندارد. مثال: می‌خواهیم در سفر ایتالیا در هتل چهارستاره اقامت کنیم.

زمانبندی باید یک زمان هدف مشخص تنظیم کنید. مثال: تابستان آینده میخوام به سفر ایتالیا بروم.

جدول زیر راهبردهایی از چگونگی تقسیم درآمد شما بین هزینه‌های مختلف را نشان می‌دهد. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که هزینه ایاب و ذهاب بالاتر از حد طبیعی است یا اجاره بالاتر است، می‌توانید اصلاحاتی در آن انجام دهید. همچنین می‌توانید بخشی برای هدایا به آن اضافه کنید که با توجه به آن باید از درصد سایر موارد کم کنید.

راههای درآمد

جدول تقسیم درآمد بین هزینه‌های مختلف

کاشت سبزه عید متفاوت

این روزها با نزدیک شدن به نوروز جریان‌هایی در شبکه‌های اجتماعی در حال اتفاق افتادن است. بیایید تا به جای استفاده از گندم، عدس، ماش و... برای سبزه انداختن از راه‌حل‌های تازه‌ای استقبال کنیم. برای داشتن یک سبزه متفاوت برای عید باید زودتر دست بجنبانیم.

 

تزیین سبزه عید,کاشت سبزه

امسال کاشت نهال را جایگزین سبزه عید کنید


برای نوروز ۹۵ سبزه عید را با نهال جایگزین ‌کنیم!
سالانه حجم بسیار زیادی گندم، عدس و... به قیمت تقریبی شش میلیارد تومان که با زحمت زیاد و صرف منابع ارزشمندی همچون آب شیرین و فشار زیادی بر طبیعت تولید شده‌اند روانه سطل زباله، کوچه و خیابان و... می‌شوند. آب مصرفی برای تولید هر کیلو گندم هزار و ۵۰۰ لیتر است.

اما امسال ما این مواد را هدر نمی‌دهیم و به جای کاشت سبزه، با کاشت بذرهای مناسبی مثل هسته مرکبات، بر سر سفره هفت‌سین نهال‌های کوچک و زیبایی می‌گذاریم که به جای عمر چند روزه، عمر چند صد ساله دارند و تامین‌کننده هوای پاک برای چندین نسل هستند. چه ریشه‌ای عمیق‌تر و چه سبزه‌ای سبز‌تر و زنده‌تر از درخت. در نیمه دوم فروردین‌ماه در کنار یکدیگر نهال‌های کوچک‌مان را در دامان طبیعت خواهیم کاشت و جنگلی جوان به زمین هدیه می‌کنیم.

چگونه یک نهال کوچک مرکبات بکاریم؟
هسته‌های نارنج، پرتقال و لیمو و... را به مدت ۴۸ساعت در آب خیس کنید و سپس در گلدان یا ظرفی که خاک سبک باغچه در آن ریخته‌اید بکارید. اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید باید از همین روزها شروع کنید تا برای سفره عیدتان نهال‌هایی کوچک داشته باشید.

 

در ضمن نکات زیر را فراموش نکنید:
خاک گلدان را همیشه مرطوب نگه دارید.
مدت زمانی که طول می‌کشد تا هسته‌ها جوانه بزنند بین دو هفته تا دو ماه خواهد بود. پس صبور باشید.

اگر پوست هسته لیموها را بکنید، زودتر به نتیجه می‌رسید.
در آخر سبزهایی با ظاهری زیبا خواهید داشت.

اطلاعیه شرکت آب و فاضلاب استان

شرکت آب و فاضلاب استان اعلام کرد : به علت شستشوی  مخازن ذخیره آب ارومیه، آب بلوار شهید بهشتی ، خیابان امام ، کاشانی ، منتظری ، بلوار 17 شهریور ، خیابان طالقانی ، شاهرخ آباد ، امینی ، مطهری ، رسالت ، مافی ، استاد برزگر ، شهبد باکری  ، طرزیلو ، بلوار فرهنگیان ، خیابان معلم ، خیابان کشاورز ، 8 شهریور ، فرهنگیان ، زمین های کوثر و سمت چپ خیابان وکیلی فردا از ساعت 12 تا 18 با افت فشار یا قطعی مواجه خواهد شد

نامگذاری محلات قدیمی برای حفظ نام های اصیل اورمیه ادامه دار خواهد بود

محمدرضا علیزاده امامزاده، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اورمیه در خصوص نحوه نامگذاری معابر و خیابان های شهر اورمیه اظهارداشت: روند نامگذاری معابر شهریک روند کاملا مشخص است و این روند از سوی شورای نامگذاری که ریاست آن را رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر بر عهده دارد طی می شود.

وی با بیان این که معمولا مردم یا بنیاد شهید و یا ادارات مختلف پیشنهادهای خود را درباره نامگذاری به شورا یا شهرداری ارجاع می دهند، افزود: دبیر شورای نامگذاری که رئیس سازمان زیباسازی شهرداری است، با درخواست جلسه ای که با حضور رئیس اداره پست، بنیاد شهید، تبلیغات اسلامی، بنیاد ایرانشناسی و فرماندار برگزار می شود این پروسه را آغاز می کند.

علیزاده امامزاده گفت: در این جلسه پیشنهادهای مختلف در خصوص نامگذاری معابر، خیابان ها، پارک ها، پل ها و حتی فرهنگسرا ها و ورزشگاه ها مطرح شده و تصمیماتی که اتخاذ می گردد به صحن علنی شورا فرستاده می شود.

رئیس کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اورمیه ادامه داد: طرح نامگذاری بعد از طرح در صحن علنی و در صورت موافقت اعضای شورا با امضای ۱۵ نفر از اعضای شورای شهر به فرمانداری ارجاع و پس از تایید در شهر اجرا می شود.

وی درباره ایده نامگذاری محله های شهر با نام های قدیمی خاطرنشان کرد: این فکر براساس پیشنهادهای مردمی به شورای نامگذاری ارسال شد که با موافقت اعضای کمیسیون فرهنگی شورا که در آن زمان متشکل از آقایان روح الله حضرت پور، مهران حاجیلو، حسین پناهی و خانم لطیفه مبین و البته بنده بودند به صحن علنی راه یافت.

علیزاده امامزاده تصریح کرد: این طرح به دلیل حفظ آثار باستانی و نام های قدیمی محله های اورمیه و برقرار کردن ارتباط با مردم مورد استقبال شورا قرار گرفت و با تصویب شورا بعد از تایید فرمانداری در معابر شهر نصب شدند؛ این مسیر برای حفظ نام های اصیل اورمیه ادامه دار نیز خواهد بود.

رئیس کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اورمیه افزود: به تازگی بعضی از افراد نامگذاری این محله ها و معابر را به خودشان نسبت می دهند اما آنچه جای سوال دارد این است که وظیفه نامگذاری بر عهده کدام مرجع است و آیا خارج از این روند امکان این امر وجود دارد؟

وی ادامه داد: این موضوع باید اطلاع رسانی شود تا یکسری افراد نتوانند از این موضوع و احساسات مردم در برهه های حساس سوءاستفاده کنند و برای خود محبوبیت کاذب ایجاد نمایند.

علیزاده در انتها خاطر نشان کرد: شورای شهر یک نهاد مردمی است و نمایندگانی که خود مردم آنها را برگزیده اند در آن حضور دارند بنابراین مطالبه و خواست مردم در ارجحیت امور این شورا قرار دارد

برداشت میلیون‌ها تومان از حساب مشتریان توسط کارمند یکی بانکها

پس از مراجعه به بانک برای گرفتن مقداری پول متوجه شدم سپرده هشتاد میلیونی ام که تنها دارایی ام از دیه شوهرم بود از حسابم خالی شده است.

 

وی ادامه داد: در آنجا با مشتریانی مواجه شدم که آنها نیز حساب های بانکی شان خالی شده بود. با مراجعه به مسئولان بانک پاسخ دادند که کارمند این بانک صدها میلیون از پول مشتریان را خالی کرده است.

 

وی در ادامه عنوان کرد: تنها سرمایه ام یک خانه بود که توسط یکی از بانک‌ها به علت ضمانت شوهرم مصادره شد و این تنها داریی ام نیز چنین توسط بانک به یغما رفت بعد از این باید آواره خیابان شوم.

 

طبق آنچه خبرنگار جام نیوز از مسئولان قضایی نورآباد جویا شده است، این کارمند که "ع.م" نام دارد در بازداشت به سر می برد.

 

یکی دیگر از مشتریان در گفتگو با جام نیوز اظهار داشت: مسئولین بانک می گویند تا مشخص شدن ابعاد این اتفاق، پولی به مشتریان پرداخت نخواهیم کرد.

 

وی در ادامه عنوان کرد: از مقامات بانک ملی می خواهم که به این مسئله رسیدگی کنند؛ چرا که ما به این بانک اعتماد کردیم و سرمایه خود را سپرده ایم.

 

یکی دیگر از مالباختگان اظهار کرد: مردم در اینجا به این جمله که"هر جا سخن از اعتماد است  نام بانک ملی ایران می درخشد"  فقط به عنوان یک شوخی نگاه می‌کنند.