دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

پیرترین زندانی همدان آزاد شد

این فرد خیر که به عنوان خادم امام حسین (ع) در تهیه و پخش نذورات ، کمک به مستمندان و خرید جهیزیه نوعروسان پیشگام بود به عللی ورشکسته شد.

وی اضافه کرد: این فرد که متولد سال 1308 شمسی است یک سفته 150 میلیون ریال بابت اجاره یک زمین کشاورزی نزد مالک گرو گذاشته بود که به علت ناتوانی در پرداخت این مبلغ محکوم و راهی زندان شد.

وی اضافه کرد: پس از تشکیل پرونده این فرد در ستاد دیه همدان نشست هایی با شاکی این پرونده برگزار شد که در نهایت شاکی به گذشت 50 میلیون ریال از طلب خود رضایت داد.

وی اضافه کرد: 100 میلیون ریال نیز از سوی ستاد دیه به صورت بلاعوض برای آزادی این زندانی اختصاص یافت که با تامین بدهی، وی آزاد و به کانون گرم خانواده بازگشت.

97 زندانی محکومان مالی از جمله نفقه، مهریه و صدور چک بلامحل از ابتدای سالجاری تا پایان آبانماه در استان همدان آزاد شدند.

تولد نوزادی بعد از مرگ مادرش

«جودی گاتیر»، زن 30ساله اهل نیویورک که هنگام پارک خودروی یک مرد 88 ساله کاملاً غافلگیر شده بود در برخورد با اتومبیل بشدت مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان به دلیل خونریزی زیاد درگذشت اما تلاش نفسگیر پزشکان برای نجات جان جنین نتیجه داد و پس از چهار ساعت عمل جراحی سرانجام نوزاد از مادر مرده‌اش سالم به‌دنیا آمد در حالی که مادرش هفت ماهه باردار بود.

 

فریب دختران نوجوان توسط پسران 20 تا 22 ساله

13 متهم دستگیر شده همگی اهل سومالی هستند که با ترفندهای مختلف، دختران کم سن و سال انگلیسی را فریب و آنها را با وعده پول و مواد و الکل مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند.


به گزارش رسانه‌ها، این کودک‌آزاری‌ها و قاچاق دختران چند ماه پس از وقایع سیاه «روچریل» و «روترهام» بار دیگر هشدار جدی به مقامات انگلیسی داده است.
فعالیت این باند سومالیایی از دو سال پیش در «بریستول» آغاز شد و با بیش از 40 مورد آزار و اذیت دختربچه‌ها هر روز بر اقدامات وحشیانه خود می‌افزودند.


براساس گفته‌های تعدادی از قربانیان، اعضای این باند خلافکار دختران 13 تا 17 ساله را با خود همراه می‌کردند و با خوراندن الکل و موادمخدر در ازای تنها 30 دلار، قربانیان کم‌سن و سال را به دوستان خود اجاره می‌دادند. به گزارش پلیس، برخی از دختران فریب‌خورده کمتر از 12 سال سن داشتند.


به گزارش پلیس بریستول تا به حال شش تن از اعضای این باند در دادگاه محاکمه شده‌اند و جمعاً 70 سال زندان برای آنها تعیین شده است و هفت تن دیگر نیز که همچون دیگر اعضای گروه 20 تا 22 سال سن دارند، در هفته جاری محاکمه خواهند شد.


پلیس بریستول پس از دستگیری 13 تن از اعضای این باند خلافکار، شجاعت دختران نوجوان را برای شهادت دادن در دادگاه ستود.

دختر فراری طعمه سارق حرفه‌ای خودرو شد

ظهر روز یکم آبان ماه دختر جوانی از خانه فرار کرد و پس از چند ساعت در خیابان با پسر جوانی آشنا شد.

فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: دختر ۲۰ ساله تا اوایل شب با این پسر جوان در خیابان‌ها پرسه می‌زدند که با فرار رسیدن تاریکی شب، پسر ۲۴ ساله پیشنهاد داد تا خودرویی سرقت کنند و با خودرو به این طرف و آن طرف بروند ، دختر فراری نیز که فریب چرب زبانی‌های این سارق حرفه‌ای را خورده بود ناخواسته قبول کرد و آن‌ها در محدوده خیابان آبکوه یک خودروی پراید را سرقت کردند.

وی افزود: دقایقی بعد دختر و پسر جوان در بزرگراه امام علی (ع) مشهد حرکت می‌کردند که تیم گشتی کلانتری الهیه با بررسی مشخصات پلاک خودرو دریافتند خودروی پراید سرقتی می‌باشد.

سرهنگ نیکمرام اظهار داشت: ماموران انتظامی بلافاصله برای توقیف خودرو وارد عمل شدند اما پسر جوان بدون توجه به فرمان ایست پلیس قصد فرار داشت که پس از تعقیب و گریز پلیسی، خودرو متوقف و راننده و سرنشین آن دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی مشهد افزود: دختر فراری در اعترافات خود بیان داشت اطلاعی نداشته که پسر جوان از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار است.

سرهنگ نیکمرام خاطر نشان کرد: تحقیقات از متهم اصلی پرونده که به مواد مخدر اعتیاد دارد برای کشف دیگر اقدامات مجرمانه او ادامه دارد. 

انتهای پیام/

مرگ دردناک بیتا در حمام منزل

سرهنگ حسین نجفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی110 مبنی بر وقوع گازگرفتگی واقع در میدان تیر انتهای گلبهار ده‌شهر خرم‌آباد، بلافاصله ماموران کلانتری 11 این فرماندهی به محل اعزام شدند.



وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، دختری 10 ساله به نام بیتا در منزلشان درحال استحمام بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست داده است.

این مسئول یادآور شد: والدین مراقب فرزندان کوچک خود باشند و از سالم و ایمن بودن سیستم‌های استحمام و گرمایشی اطمینان حاصل کرده و با رعایت نکات ایمنی از بروز چنین حوادثی جلوگیری کنند.

آزار و اذیت مادربزرگ تنها در خانه توسط مرد 39 ساله

«آدریان اودریا» برای انجام این اتهام هولناک شبانه به خانه این زن در «سافولک» انگلیس یورش برد و در حالی که از تنها بودن او در خانه مطمئن بود او را مورد آزار و اذیت قرار داد.


این مادربزرگ که با این حمله بشدت شوکه شده بود  پس از فرار مهاجم دیوانه با پلیس تماس گرفت و با چهره‌نگاری از این مرد متجاوز، مأموران را در دستگیری این مرد یاری کرد. قاضی ویژه این پرونده ضمن اینکه اقدام وحشیانه این مرد علیه زنی 81 ساله را بشدت تقبیح می‌کرد، او را به 16 سال حبس محکوم کرد.

 

مزاحم تلفنی باعث نجات جان مادر و کودک شد

پنجمین اکیپ اعزامی از امدادگران آتش‌نشان به یکی از خیابان‌های مشهد تنها از روی وظیفه‌شناسی انجام شد و با اینکه آتش‌نشانان احتمال می‌دادند این تماس نیز مانند تماس‌های قبلی تنها از روی مزاحمت صورت گرفته باشد، ولی این‌بار زندگی‌بخش یک مادر و فرزندش شد.

 

مهندس خاکپور مدیر روابط عمومی آتش‌نشانی مشهد با بیان این خبر گفت: از 4 ماه قبل مرد ناشناسی در تماس‌های مختلف با ستاد فرماندهی آتش‌نشانی ادعا می‌کرد خانه‌ای در بلوار وحدت طعمه حریق شده و ساکنان آن نیز در میان شعله‌های آتش گرفتار شده‌اند.

 

وی ادامه داد: با این تماس‌ها بلافاصله چند اکیپ از آتش‌نشانان و امدادگران به محل حادثه اعزام  می شدند، اما زمانی که به محل می‌رسیدند مشخص می‌شد خبری از حریق نیست و این فرد ناشناس قصد مزاحمت داشته است.

 

خاکپور در ادامه افزود: این فرد ناشناس طی این مدت پنج بار برای آتش‌نشانی ایجاد مزاحمت کرد و هر بار نیز آتش‌نشانان به محل حادثه اعزام می‌شدند. سه‌شنبه هفته گذشته نیز فرد ناشناس در تماس با ستاد فرماندهی آتش‌نشانی ادعا کرده بود که این خانه آتش گرفته است و این بار نیز ستاد فرماندهی آتش‌نشانی بر حسب رسالت انسانی خود گروه اطفای حریق را به محل حادثه اعزام کرد.

 

با حضور آتش‌نشانان مشخص شد خانه کوچکی که تنها 12 متر مربع بود طعمه حریق شده و یک زن و کودک 2 ساله‌اش در میان دود و آتش گرفتار شده‌اند. آتش‌نشانان بلافاصله برای نجات‌آنها وارد عمل شده و موفق شدند این مادر و کودک را از میان شعله‌های آتش خارج کنند.

 

مدیر روابط عمومی آتش‌نشانی با بیان اینکه فرد ناشناس مزاحم، همزمان پس از تماس با آتش‌نشانی با آژانس خودرو محل تماس گرفته بود گفت: این فرد با دادن آدرس این خانه ادعا کرده بود به 5 خودرو نیاز دارد و در زمان عملیات آتش‌نشانان 5 خودرو تاکسی مقابل این خانه حضور داشتند. همچنین این ناشناس که بخوبی با این محل و همچنین ساکنان آن آشنایی دارد در تماس با محل کار یکی از ساکنان ادعا کرده بود همسرش سکته کرده و از او خواسته بود تا هرچه سریعتر خودش را به خانه برساند.

 

مهندس خاکپور با بیان اینکه ردیابی این مزاحم ناشناس از سوی نیروی انتظامی درحال بررسی است گفت: خوشبختانه آتش‌نشانان علی‌رغم مزاحمت‌های زیاد این فرد و ادعاهای دروغ او بازهم به محل حادثه اعزام شدند، درصورتی که ستاد فرماندهی آتش‌نشانی کوچکترین تعللی در اعزام نیروها به محل حادثه می‌کرد امروز شاهد حادثه‌ای دلخراش و جبران‌ناپذیر بودیم.

اسید پاشی به رئیس بیمارستانی در تهران

رئیس بیمارستان ضیاییان تهران هنگام مراجعت به منزل توسط راکبین یک دستگاه موتور سیکلت مورد اسیدپاشی قرار گرفت که بر این اساس دستگیری اسیدپاشان در دستور کار پلیس تهران قرار گرفته و یک تیم ویژه برای این کار اختصاص یافته است.

به گزارش فارس، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، مقارن ساعت 21 امشب دکتر انوری رئیس بیمارستان ضیاییان تهران هنگام مراجعت به منزل و در زمان پیاده شدن از خودرو توسط دو نفر راکبین یک دستگاه موتور سیکلت مورد اسیدپاشی قرار گرفت و از ناحیه دو چشم آسیب دید که بعد از حادثه به یکی از بیمارستان‌های شهر تهران منتقل شد و هم‌اکنون اقدامات لازم برای درمان وی آغاز شده است.

بر این اساس سریعاً دستگیری اسیدپاشان در دستور کار پلیس تهران قرار گرفته و یک تیم ویژه برای این کار اختصاص یافته است.

لازم به ذکر است اخبار تکمیلی متعاقباً منتشر خواهد شد.

برای درمان این بیماری خطرناک قهوه تلخ بخورید

محققان آمریکایی با تحقیق بر روی بیش از 193 هزار فرد مستعد ابتلا به دیابت نوع 2 دریافتند خطر ابتلا به دیابت در افرادی که روزی 7-6 فنجان قهوه تلخ می‌نوشند، حدود 35 درصد کمتر است.  تحقیقات در استرالیا نیز نشان داد که حتی نوشیدن یک فنجان قهوه در طول روز می‌تواند احتمال ابتلا به دیابت را تا 7 درصد کم کند.

 

تحقیقات نشان می دهند آنتی‌اکسیدان‌های فراوان، منیزیم و کروم موجود در قهوه، به بدن کمک می‌کنند تا بهتر بتواند از هورمون انسولین استفاده و سطح قند خون را تنظیم کند. معمولا بیماران مبتلا به دیابت نوع 2، به علت مقاومت به انسولین توانایی خوبی در استفاده از انسولین ترشح‌شده ندارند و ازاین رو، مصرف روزانه قهوه تلخ به این گروه از بیماران، توصیه می‌شود.

 

2013

6 رازی که ناخن ها برملا می کنند

ظاهر شدن لکه های سفید و صورتی رنگ شدن یا پله پله شدن ناخن ها می توانند نشانه بروز بیماری های مختلف باشند. نارسایی کبد، بیماری های تنفسی و قلبی می توانند در ناخن ها نمایان شوند. در ادامه با رازهایی که ناخن ها برملا می کنند، آشنا می شوید.

ناخن های رنگ پریده

ناخن هایی که خیلی رنگ پریده هستند برخی اوقات می توانند نشانه بیماری های زیر باشند:

- کم خونی

- نارسایی احتقانی قلب

- بیماری کبد

- سوء تغذیه

ناخن های سفید رنگ

اگر ناخن ها سفید رنگ هستند و حاشیه های تیره دارند، به احتمال بسیار زیاد نشانه ابتلا به بیماری کبد مانند هپاتیت است.

ناخن های زرد رنگ

یکی از مهم ترین علایم و نشانه های ابتلا به عفونت های قارچی زرد شدن ناخن ها است. در موارد حاد عفونت قارچی، ناخن ها ضخیم می شوند و می افتند. در موارد نادر، زرد شدن ناخن ها می تواند نشانه ابتلا به نارسایی تیروئید و ریوی، دیابت و پساریوس باشد.

ناخن های مایل به آبی

یکی از نشانه های تامین نشدن اکسیژن کافی برای بدن، مایل به آبی رنگ شدن ناخن ها است. وقتی ناخن ها چنین می شوند، به احتمال بسیار زیاد مشکلات ریوی و قلبی نمایان شده است.

ناخن های مواج

اگر سطح ناخن ها مواج شوند یا در آنها حفره ای ایجاد شود، نشانه ابتلا به پساریوس یا آرتروز التهابی است. رنگ پریدگی ناخن ها متداول است و پوست زیرش قرمز مایل به قهوه ای دیده می شود.

پوسته پوسته شدن ناخن ها

ناخن های خشک و شکننده و زرد شده نشان دهنده بروز بیماری تیروئید و عفونت است.