دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

اولین دانشجوی دکتری پژوهش محور پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه از رساله خود دفاع کرد

اولین دانشجوی دکتری پژوهش محور پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه در رشته تکثیر و پرورش آبزیان فارغ التحصیل شد.

وحید مرشدی موفق شد از رساله دکتری خود با عنوان" اثر مکمل سازی جیره با لاکتوفرین، لاکتوباسیلوس پلانتاروم ((lactobacillus plantarum  و زایلواولیگوساکارید در پرورش بچه ماهی صبیتی ( (sparidentex hasta" دفاع کرده و موفق به اخذ مدرک دکتری از پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه در رشته تکثیر و پرورش آبزیان شود.

از این رساله که تحت راهنمایی اساتید دکتر ناصرآق و دکتر جاسم مرمضی انجام شد تاکنون 4 مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخل کشور پذیرش شده است و یک  مقاله در دست داوری میباشد.

وحید مرشدی در خصوص کاربرد این رساله گفت: با توجه به این که ماهی صبیتی جزء یکی از کاندیداهای مهم جهت پرورش ماهیان دریایی در کشور می باشد و استفاده از لاکتوفرین، پروبیوتیک و پربیوتیک و تاثیر هم زمان این مکمل ها تاکنون بر روی ماهیان دریایی مورد تحقیق قرار نگرفته است، لازم و ضروری بود که این تحقیق به بررسی تاثیر این مکمل ها بر پارامترهای رشد، تغذیه، ترکیب بیوشیمیایی بدن، سیستم ایمنی، فعالیت آنزیم های گوارشی و بار باکتریایی روده بچه ماهیان صبیتی بپردازد.

بر پایه این گزارش وحید مرشدی  در سال 1391 پس از طی موفقیت‌آمیز آزمون کتبی نیمه متمرکز مقطع دکتری و مصاحبه، به عنوان دانشجوی دکتری دانشگاه پذیرفته شده بود

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.