دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

مواظب باشید فرشهایتان را باد نبرد/داستان پرماجرای قالیشویی

همزمان با روزهای پایانی سال ایرانیان بر اساس رسمی قدیمی به خانه تکانی می پردازند چند سال قبل که آپارتمان نشینی هنوز مد نشده بود، ایرانیان فرش ها را در پشت بام یا حیاط خانه می شستند و قالی های قرمز و خوش رنگ بر در و دیوار ساختمانها خودنمایی می کردند اما طی سال های اخیر این کار به مراکز قالیشویی سپرده شده است.

 این مراکز با تبلیغات روزنامه ای و یا پخش تراکت در شهر به دنبال جذب مشتری در این ایام هستند اما از سوی دیگر برخی تبهکاران که همیشه به دنبال فرصتی برای اقدامات مجرمانه خود هستند از این فرصت استفاده کرده و در پوشش مراکز قالیشویی به سرقت قالی های شهروندان می پردازند اما دغدغه سپردن قالی به قالیشویی ها به مراتب بسیار بیشتر از شستن قالی در منزل است.

علاوه بر دغدغه پیدا کردن قالیشویی مطمئن، این سوال که شستن قالی و قیمت تمام شده آن چقدر است تا سر افراد کلاه نرود خود حرف و حدیثها فراوانی دارد.

قیمتهای متفاوت ارائه شده از سوی قالی شویان و قیمت ایاب و ذهاب متفاوتی که قالیشویی ها به مردم ارائه می دهند مردم را سردرگم کرده است.

تلفن به دست می شویم و به طرفه العینی می آیند و قالی را جمع می کنند و می برند و این تازه اول داستان گرفتاری است و اولین مشکل که خیلی ها به آن بر می خورند بدقولی است و با مشکل افزایش نرخ به بهانه انجام دادن خدمات متفاوت و نمناک تحول دادن فرش به علت داغ شدن بازار قال شویی از مشکلات عدیده دیگر این داستان پرماجراست.

خانم اصغری که سال گذشته فرش خود را قالیشویی داده گلایه می کند که یک جفت فرش به قالیشویی دادم و پس از تحویل گرفتن آنها یکی از آنها را در سالن پهن کردم و دیگری را در کیسه در لاوی ساختمان گذاشتم وقتی الان آنرا آوردم که پهن کنم انگار یک گونی آرد روی قالی ریخته بودند چون آنرا خیس جمع کرده بودند قالی پودر شده و از بین رفته بود.

حسینی دیگر مشتری قالیشویی که تازه فرشهای خود را از قالیشویی تحویل گرفته می گوید وقتی فرش را باز کردم آنقدر مواد شوینده ریخته بودند که قالی وا رفته بود پس از پیگیریهای متعدد نتیجه نگرفتم.

قالیشویی های بدون مجوز مشکل دیگر بازار

محمودی دیگر فردی است که از دادن قالی خود به قالیشویی صدمه دیده است او می گوید فرش را که از قالیشویی تحویل گرفتم دیدم پاره شده است و هر چقدر هم که زنگ می زنم کسی جواب نمی دهد.

از این مشکلات که بگذریم برخی فرش زیر پای خود را به باد می دهند چرا که برخی ها با چاپ تراکت های قلابی و درج شماره ثبت و کد اتحادیه دروغین مدعی خدمات قالیشویی می شوند از این گونه قالیشویی ها، قالیشویی های کاغذی یاد می کنند و مردم باید به افراد شناخته شده در جامعه قالی های خود را بسپارند و به سوء استفاده گران فرصت سوء استفاده ندهند.

از سرقت هم بگذریم این روزها برخی ها با یک موبایل و یک وانت و البته تبلیغات پر زرق و برق حتی شستن ارزانتر فرش و موکت مشتری جمع می کنند اما سپردن قالی به واحدهای غیرمجاز ممکن است به بهای خسارت، پارگی و گرفتاری های دیگر ختم شود و آن وقت از یک خط تلفن آبی برای احقای حقوق مشتری گرم نمی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.