دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

علی مطهری: چرا هر حرکتی در خیابان‌ها براندازی نظام تلقی می‌شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: حق اعتراض در یک کشور نقطه قوت است و این موضوع در کشور باید بررسی شود که چرا هر حرکتی در خیابان ها با دستگیری همراه بوده و براندازی نظام تلقی می شود.

علی مطهری عصر رور شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز افزود: تفکر و بیان مخالف تا زمانی که منجر به نفاق و دورویی نشود، آزاد است و بزرگترین مشکل حاضر در کشور نوع برداشت اشتباه عده ای از اصل ولایت فقیه است.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت که در اصل ولایت فقیه، ولایت ایدئولوژیک است و رهبری اسلام شناس واقعی است. ایشان در راس امور قرار دارند و می توانند حکم حکومتی نیز صادر کنند.

وی گفت: یکی از ریشه های اساسی در قضیه 88 همین برداشت غلط از اصل ولایت فقیه در بین مردم و مسوولان بود که این نقطه آغاز فتنه و درگیری در کشور بود.

مطهری افزود: آزار دادن و شکنجه ممنوع است و به این موضوع باید رسیدگی شود و کسی که ادعای اصلاح جامعه را دارد، خود باید صالح باشد و اهل محافظه کاری و بنده شهوت و طمع نباشد.

تاکسی‌های غایب شناسایی می‌شوند

نخستین مرکز کنترل و نظارت هوشمند تاکسیرانی شهر تهران به منظور شناسایی تاکسی‌های غایب و فراهم سازی امکان آمارگیری از فعالیت تاکسی‌های خطی افتتاح شد.

به گزارش همشهری آنلاین، میثم مظفر مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به اهمیت هوشمند سازی فرآیندها و فعالیت‌های سازمان تاکسیرانی به ویژه در حوزه‌های نظارتی گفت: با راه اندازی دوربین‌های نظارتی در 39 پایانه تاکسیرانی علاوه بر گزارش وضعیت تجمع مسافرین و تردد تاکسی ها بر روی خروجی نمایشگرهای این مرکز، امکان پلاک خوانی و ثبت ورود و خروج تاکسی ها در پایانه ها و همچنین مشاهده و شناسایی و تهیه گزارش از شماره پلاک خودروهای مسافربر شخصی، پلاک های عمومی و تاکسی هایی که مجاز به فعالیت در پایانه ها نمی باشند جهت اقدامات قانونی بعدی از طریق پلیس راهور وجود دارد.

وی با اشاره به نصب تگ‌های RFID بر روی تاکسی‌های شهر تهران افزود: در مرحله نخست این تگ‌ها بر روی چندین هزار نصب شده است و با نصب آنت‌های RFID در پایانه‌ها ضمن رصد تعداد سفر تاکسی‌ها در خطوط مختلف، امکان گزارش گیری از حضور و غیاب تاکسی‌ها،زمان سفر و مدت زمان توقف تاکسی‌ها در پایانه‌ها بر روی سیستم‌های آماری و نمایشگرهای مرکز فراهم آمده است.

مظفر با بیان اینکه در این طرح تجهیز عوامل کنترل و نظارت سازمان تاکسیرانی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: تمامی واحدهای بازرسی سازمان و واحدهای گشتی شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی به دستگاه‌ها بیسیم و کامپیوترهای دستی دارای GPS مجهز شده‌اند که این کامپیوترها ضمن اعلام وضعیت فعالیت واحدهای نظارتی سازمان به صورت آنلاین، امکان نمایش تمامی اطلاعات تاکسیرانان از طریق کارنامه‌های هوشمند ایشان و همچنین ثبت تخلف به همراه اعلام محل وقوع تخلف و ارتباط و تبادل اطلاعات آنلاین را با مرکز دارند.

صدور کارنامه هوشمد برای تاکسیرانان

وی همچنین با اشاره به رویکرد این سازمان در راستای تسهیل تمام فرآیندها و فعالیت‌های این سازمان در بستر IT از آغاز به کار نرم سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات تاکسی "سیما تاکسی" و صدور کارنامه‌های هوشمند تاکسیرانان خبر داد و گفت: سامانه سیما تاکسی؛ به منظور تسهیل، سامان‌بخشی و مدیریت یکپارچه تمام فرآیندهای فی مابین تاکسیرانان، شرکت‌های خصوصی و سازمان تاکسیرانی فعالیت خود را از روز شنبه به طور رسمی آغاز خواهند کرد و همزمان به آغاز به کار این سامانه صدور کارنامه‌های هوشمند تاکسیرانان نیز آغاز شده است.

مظفر با اشاره به فرآیند سنتی صدور هزاران دفترچه‌های قدیمی پروانه تاکسیرانی گفت: با صدور کارنامه‌های هوشمند تاکسیرانان از طریق سامانه سیما تاکسی ضمن اصلاح فرایندها، تسریع امور، و سیستمی کردن پروسه‌ها و اقدامات کاری سازمان، امکان بررسی آنلاین وضعیت فعالیت تاکسیرانان و ثبت فعالیت‌ها و تخلفات فراهم آمده است و تمامی درخواست‌های تاکسیرانان و نظارت بر عملکرد شرکت‌های خصوصی از طریق سامانه اینترنتی سیما تاکسی قابل انجام است.

پرسپولیس از نیروی انتظامی کمک خواست

به گزارش بی باک  به نقل از فارس، کمک برخی بازیکنان پرسپولیس در تمرینات این تیم به بعضی افراد نیازمند باعث شده تا پای افراد سودجو و تکدی‌گر در تمرین این تیم باز شود تا حدی که برخی با خانواده‌ خود روزانه مقابل درب ورزشگاه درفشی‌فر حاضر می‌شوند تا از بازیکنان و کادر فنی این تیم کمک بگیرند از این رو مسئولان باشگاه پرسپولیس از طریق نمایندگان خود مذاکراتی را با مسئولان و پلیس آگاهی نیروی انتظامی داشته‌اند تا از این به بعد با حضور پررنگ‌تر در مقابل ورزشگاه درفشی‌فر از سودجویی برخی افراد جلوگیری شود.

گفتنی است نیروی انتظامی نیز با این موضوع موافقت کرده است. متاسفانه در چند وقت اخیر پس از تمرینات پرسپولیس بارها این افراد سودجو برای علی دایی و بازیکنان پرسپولیس ایجاد دردسر کرده‌اند.

تصاویر جنجالی آب بازی دختران و پسران در عظیمیه و دستگیری 50 نفر

طی هفته گذشته با فراخوان های متعدد شبکه های اجتماعی در فضای مجازی خصوصا “فیس بوک” مراسم آب بازی در پارک ایران زمین عظیمیه برگزار شد.

این مراسم هنجارشکنانه که از ساعت 16 در شمال این پارک (ایران زمین) با حضور مختلط دختران و پسران جوان آغاز شد تا ساعت 19/30 ادامه یافت.

به گفته شاهدان محلی، این کارناوال 3 ساعته که در حضور مامورین انتظامی برگزار شد در نهایت با دستگیری حدود 50 نفر از شرکت کنندگان توسط ناجا به پایان رسید، که بعد از انتقال این افراد به کلانتری 14 رسالت واقع در سه راهی شهرک اوج، خانواده های دستگیر شدگان که در حدود 500 نفر بوده اند با تجمع در محل این کلانتری با سر دادن شعار های هنجارشکنانه خواستار آزادی بازداشت شدگان شدند که در نهایت این تجمع با مداخله ی نیروهای اداره آگاهی و یگان امداد نیروی انتظامی شهرستان کرج در ساعت 24 پایان یافت.

کناره‌گیری الجی از بازار تلفن همراه

کناره‌گیری الجی از بازار تلفن همراه

کمپانی الجی از جمله برندهای مطرح جهانی در حوزه وسایل الکترونیکی است که هم در بازار ابزارهای موبایل و هم لوازم خانگی حضور پر رنگی دارد. این کمپانی همواره تلاش دارد تا با ارائه محصولات جدید حضور خود در گردونه رقابت جهانی را مسجل نماید و همچنان در این عرصه حضور داشته باشد. برای نمونه اگر به یاد داشته باشید چندی پیش خبرهایی در مورد تلفن همراه خمیده این کمپانی منتشر شد که مورد توجه جهانی قرار گرفت. پس از آن نیز خبر ساخت باتری‌های خمیده آن کمپانی در مجامع جهانی منتشر شد.

حال این کمپانی اعلام کرده که در نظر دارد حوزه فعالیت خود را تغییر داده و در زمینه‌هایی فعالیت کند که امکان موفقیت بیشتری دارد. خبرگزاری کره‌ای ET روز چهارشنبه اعلام کرد که در نظر دارد از فعالیت‌های خود در بخش تلفن همراه کاسته و تمرکز خود را روی حوزه تلویزیون معطوف دارد. البته مدیران الجی اظهار داشته‌اند که فعالیت‌های خود در بخش توسعه و تحقیق پیرامون تلفن همراه را همچون سابق ادامه خواهند داد. روشن است که اهمیت بازار تلفن همراه بر مدیران این کمپانی پوشیده نیست با این همه در کوتاه مدت، امکان موفقیت آن در بازار تلویزیون بیشتر خواهد بود.
این خبر تا حدودی باعث شگفتی دست اندرکاران این صنعت شد چراکه الجی در بازار تلویزیون حضور موفقی دارد و در بخش تلفن همراه هم چندان ضعیف عمل نکرده است و به جرأت می‌توان عرضه گوشی G2 را از جمله نقاط درخشان فعالیت‌های الجی در حوزه تلفن همراه دانست.

زلزله کرمانشاه را لرزاند

زلزله نسبتا ضعیفی ساعت 10 و 24 دقیقه صبح امروز ( جمعه ) شهر کرمانشاه را لرزاند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مرکز این زمین لرزه با شدت پنج و یک دهم ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین شهر خانقین عراق بوده است.

ˈمحمد نجفیˈ افزود: این زمین لرزه در اکثر شهرهای استان کرمانشاه حس شد ولی شدت آن در شهرستان های مرزی قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب بیشتر بود.

وی اظهار کرد: تاکنون گزارشی از خسارات جانی و مالی این زمین لرزه گزارش نشده است.