دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

مادر سنگدل، جسد دخترش را در فریزر پنهان کرد

مادر کودک سال گذشته ادعا کرده بود که دختر 11 ساله‌اش به شکل مرموزی ناپدید شده و هیچ ردی از وی پیدا نکرده‌اند. تحقیقات پلیس برای یافتن این دختربچه ادامه داشت تا اینکه به رفتارهای مادر دختر (جانیتا) ظنین شدند و وی را تحت بازجویی قرار دادند.
 
یکی از مأموران پلیس می‌گوید: در خانه این زن در فلوریدا یک فریزر بزرگ بود که هیچ یک از اعضای خانواده تاکنون در آن  را نگشوده بودند و به آن قفل زده بودند هنگامی که فریزر را باز کردیم جسد دخترکوچک را در آن یافتیم. این زن سنگدل پس از کشف جسد دخترش گفت از کرده خود پشیمان است و او به واقع یک مادر نیست.
 
ستوان پلیس جیمز راکی می‌گوید: مادر قاتل (کیشانا) دارای 5 فرزند بوده و گفته دختر 11 ساله خود را به خاطر داشتن مشکلات گوارشی کشته است. فرزندان وی بین 2 تا 15 سال سن دارند. مأموران پلیس می‌گویند این مادر هیچ همکاری با ما نداشت و جای پنهان کردن جسد دختربچه را فاش نکرده بود.

در خواست عجیب پدر بی رحم در دادگاه +تصویر

در یک میهمانی خانوادگی که به منظور خواستگاری از خانواده دختر در دوحه قطر برگزار شد ،دختر 19 ساله حاضر به ازدواج با مرد45 ساله نشد که منجر به درگیری دو طرف شد.

در خواست عجیب پدر بی رحم در دادگاه +تصویر

بنا بر این گزارش پدر عروس که با داماد و پدرش رابطه شراکت قدیمی در خصوص تجارت داشتند بنا بر دلایل کاری موافق با ازواج دختر 19 ساله اش با شریک 45 ساله اش بود.
پس از انکه اختلاف میان خانواده عروس و داماد به دلیل قبول نکردن پیشنهاد ازدواج بالا گرفت و با دخالت پلیس به مرکز پلیس دوحه منتقل شدند.
پدر این دختر جوان از مقامات پلیس و دادگاه به صورت جدی خواستار زندانی شدن دخترش به مدت طولانی شد تا بدین گونه دخترش را تسلیم ازدواج کند.

مسمومیت 185 نفر در چالوس

سخنگوی اورژانس کشور از مسمومیت 185 تن در شهرستان چالوس خبر داد.

"مجتبی خالدی"، در گفت‌وگویی در این‌باره گفت: از ساعات آغازین روز گذشته مراجعات تعدادی از ساکنان چالوس به دو بیمارستان رازی و طالقانی آغاز و در آنان علایم مسمومیت مشاهده شد.

وی با بیان اینکه ابتدا حدود 40 نفر به بیمارستان مراجعه کردند، اظهار کرد: تا پایان روز 185 تن به دلیل مسمومیت به این دو بیمارستان مراجعه کرده، تحت درمان قرار گرفتند که همه این افراد بجز 14 نفر در حال حاضر از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

خالدی ادامه داد: در حال حاضر 14 نفر در بیمارستان تحت نظارت هستند البته در مورد وضعیت این افراد جای نگرانی وجود نداشته و طی یکی دو روز آینده از بیمارستان مرخص خواهند شد.

سخنگوی اورژانس کشور درباره علت مسمومیت این افراد، اظهار کرد: برخی از این افراد ادعا کردند که عصر روز بیست‌وهفتم مهرماه و بعد از نماز مغرب و عشاء در یکی از مراکز عزاداری غذایی را مصرف کرده و پس از آن دچار مسمومیت شده‌اند اما تا زمانی که جواب نمونه‌ها به دست ما نرسد نمی‌توان اظهارنظر قطعی کرد که آیا غذای نذری باعث مسمومیت این افراد شده یا عامل دیگری وجود داشته است.

خالدی با اشاره به اینکه هفته آینده جواب نمونه‌برداری و دلیل قطعی مسمومیت این افراد اعلام خواهد شد، اظهار کرد: البته مشکل حادی در این زمینه وجود نداشت.

سخنگوی اورژانس کشور با بیان اینکه در محرم امسال نسبت به سال گذشته تعداد مسمومیت‌های غذایی کاهش چشمگیری داشته است، گفت: در سال جاری بجز این یک مورد و موردی دیگر که حدود 30 نفر دچار مسمومیت شده‌اند مورد دیگری نداشتیم.

شناسایی قاتلان امیر عباس 7 ماهه در شیرخوارگاه

به گزارش جام جم آنلاین ، 24مرداد امسال همزمان با انتقال کودک هفت ماهه ای به بیمارستان کودکان، تلاش پزشکان برای نجات جان او که از ناحیه سر دچار صدمات جدی شده بود آغاز شد.
 
در ادامه مشخص شد زن و مرد جوانی که او را به بیمارستان منتقل کرده بودند پس از بستری شدن کودک، بیمارستان را ترک کرده اند. در حالی که تلاش تیم پزشکی برای نجات جان کودک هفت ماهه ادامه داشت او سه روز بعد به علت شدت جراحات جانش را از دست داد. با اعلام مرگ او به تیم جنایی، تحقیقات برای شناسایی والدین وی و علت مرگ آغاز شد.
 
در حالی که هیچ ردی از والدین او در دست نبود تیم جنایی متوجه شد کودک هفت ماهه در یکی از شیرخوارگاه های تهران نگهداری می شده و مسئولان این شیرخوارگاه او را به بیمارستان منتقل کرده اند.
 
با احضار مسئولان شیرخوارگاه به دادسرای امور جنایی تحقیقات از آنها آغاز شد. یکی از مسئولان در مورد علت مرگ امیرعباس به بازپرس جنایی گفت: این کودک به علت اعتیاد والدینش با حکم قانونی در اختیار شیرخوارگاه قرار گرفته بود. روز حادثه کودک چهار ساله بازیگوشی به دور از چشم پرستاران در حین انجام بازی خشنی بوده که باعث آسیب رسیدن به امیرعباس شده و ما سریع او را به بیمارستان منتقل کردیم. با شناسایی والدین امیر عباس، جسد او تحویل آنها شد. در ادامه به دستور بازپرس پرونده پرستاران و مسئولان بخشی که کودک هفت ماهه در آنجا نگهداری می شد، احضار و از آنها تحقیق شد.
 
پس از اظهارات مسئولان و پرستاران شیرخوارگاه با دستور قاضی ایلخانی بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جنایی، کارشناس ویژه ای برای مشخص شدن سهم قصور مسئولان و پرستاران شیرخوارگاه در مرگ کودک هفت ماهه تعیین شد

قاتل دختر8ساله صحنه جنایت را تشریح کرد

جوان شیطان صفتی که دختربچه ۸ ساله‌ای را در سرویس بهداشتی مدرسه روستا به قتل رسانده و طلاهای او را نیز سرقت کرده بود در حالی به بازسازی صحنه جنایت هولناک خود در حضور قاضی ویژه قتل عمد پرداخت که اهالی روستا با تجمع در اطراف مدرسه خواستار اجرای مجازات وی در ملاء عام شدند.

متهم ۲۱ ساله این پرونده جنایی که توسط کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی به روستایی در ۷۰ کیلومتری مشهد (محل وقوع قتل) هدایت شده بود با دستور قاضی سیدجواد حسینی مقابل دوربین قوه قضاییه قرار گرفت تا جزئیات قتل دختر ۸ ساله را شرح دهد.

او گفت: آن روز عصر حدود ساعت ۵ بعدازظهر بود که دیدم دختر ۸ ساله در حالی که شال زرد رنگی به سر دارد با پای پیاده به طرف منزلشان حرکت می‌کند. یک لحظه وسوسه‌های شیطانی به سراغم آمد که در همین حال دخترک را صدا زدم و از او خواستم دنبالم بیاید که کاری با او دارم! آن دختر هم که مرا می‌شناخت بدون هیچ حرفی دنبالم به راه افتاد. من به طرف مدرسه روستاحرکت کردم و او را از دیوار کوتاه مدرسه به سوی سرویس بهداشتی کشاندم. آن جا یک تخته موکت کهنه پهن بود. وقتی دخترک متوجه منظورم شد فقط اشک می ر‌یخت اما من توجهی به ناله‌های او نکردم و...

متهم ۲۱ ساله در ادامه اعترافاتش افزود: سپس از «م» خواستم تا گوشواره‌های طلایش را بیرون بیاورد و به من بدهد اما او دستانش را روی گوش‌هایش قرار داد و گفت: اگر گوشواره‌هایم را بگیری ماجرا را به مادرم می‌گویم. ولی گوش من بدهکار این حرف‌ها نبود. وقتی با مقاومت او روبه‌رو شدم در یک حالت جنون آمیز گلویش را فشار دادم و سپس شال زرد رنگ او را دور گردنش پیچیدم تا خفه شد و روی زمین افتاد. در این هنگام گوشواره‌هایش را سرقت کردم و در فلزی سرویس بهداشتی را نیز با نخ بستم و از محل فرار کردم. وقتی به منزلم رسیدم برای آن که همسرم متوجه موضوع نشود گوشواره‌های طلا را زیر فرش پنهان کردم و به داخل روستا رفتم. دیدم اهالی محل به دنبال دختر گم شده می‌گردند که من هم همراه آن‌ها شدم و با صحنه سازی اهالی را به طرف مدرسه کشاندم.

هوا تاریک شده بود که من به همراه پسرعمه‌ام وارد مدرسه شدیم. در این لحظه من با باز کردن نخی که به در سرویس بهداشتی بسته بودم فریاد زدم که او اینجاست و بدین ترتیب پیکر بی‌جان «م» را بیرون آوردم که با تجمع اهالی در محل مذکور، پلیس نیز در جریان قرار گرفت و دقایقی بعد وقتی شما (قاضی ویژه قتل عمد) به من مشکوک شدید چاره‌ای جز اعتراف ندیدم.


سابقه خبر
اواخر مرداد جسد دختر بچه ۸ ساله‌ای که مورد آزار وحشیانه قرار گرفته بود در یکی از روستاهای اطراف مشهد کشف شد و بدین ترتیب بررسی‌های قضایی توسط قاضی ویژه قتل عمد با حضور در محل وقوع جنایت آغاز و مشخص شد دخترک با استفاده از یک رشته شال خفه شده است. در این هنگام خونسردی جوانی که جسد را پیدا کرده بود، ظن قاضی حسینی را برانگیخت و دستور بازجویی از جوان ۲۱ ساله را صادر کرد. دقایقی بعد این جوان در پاسگاه انتظامی آبروان و در حضور قاضی ویژه قتل عمد پرده از راز این قتل هولناک برداشت.

عامل قتل دو راننده تریلی به همراه همسر صیغه ای اش دستگیر شد

ایران نوشت:اعضای باند عقرب زرد که با تله‌گذاری بر مسیر رانندگان تریلی‌ها نقشه جنایتکارانه سرقت را طراحی می‌کردند، ردیابی شد.

این دزدان به بهانه انتقال کالاهایشان با رانندگان تریلی‌ها وارد مذاکره شده و در فرصت مناسب آنان را به قتل می رساندند.راز اقدامات اعضای این شبکه مخوف با پیدا شدن پیکر بی‌جان راننده یک تریلی خودروبر در منطقه کارسالار حد فاصل شهرهای زیرآب و شیرگاه فاش شد .بنا بر این گزارش، عصر 12 مهر 94 بود که یکی از ساکنان منطقه کارسالار در حال عبور از جاده فرعی حوالی یک کارگاه چوب بری با شنیدن صدای زنگ تلفن همراهی از لابه‌لای علف‌ها با تعجب به آن طرف رفت.

این مرد وقتی به محل قرار داشتن تلفن همراه رسید با دیدن پیکر بی حرکت مرد جوانی در فاصله چند قدمی جاده شوک زده شد و ترس و دلهره بر جانش افتاد.او بعد از بررسی جسد متوجه شد که مرد جوان با اصابت ضربات کارد از پای در آمده و ساعت‌های طولانی از مرگش می گذرد. وی بلافاصله موضوع را به مأموران پلیس اطلاع و آنان را در جریان ماجرا قرار داد.
دقایقی بعد اکیپی از مأموران پلیس خود را به محل حادثه رسانده و تحقیق درباره ماجرا را آغاز کردند. در حالی که هیچ مدرکی برای شناسایی مشخصات قربانی حادثه در محل وجود نداشت تلفن همراه قربانی حادثه بار دیگر به صدا در آمده و زن جوانی با نگرانی واضطراب نام شوهر خود را صدا کرد.بدین ترتیب در صحبت با این زن مشخص شد که قربانی حادثه مرد 39 ساله ای به نام علی یعقوبی است که با تریلی‌اش کار می‌کند.
وقتی ماجرای این قتل به پلیس آگاهی استان مازندران مخابره شد، با توجه به حساسیت ماجرا به دستور سردار مسعود جعفری نسب فرمانده پلیس استان  مازندران تیمی از کارآگاهان مازندران به سرپرستی سرهنگ رستمی  وارد عمل شده و تحقیق در این باره را آغاز کردند.در جریان بررسی‌های ابتدایی، کارآگاهان پلیس دریافتند که قربانی جنایت روز حادثه 6 خودروی پارس را از شهر بابل برای تهران بارگیری کرده اما این محموله هرگز به مقصد نرسیده است.با توجه به این یافته‌ها و اطلاعاتی که درباره خودروی تریلی قربانی حادثه در اختیار کارآگاهان قرار گرفته بود عملیات ردیابی خودرو‌ها را آغاز کردند تا اینکه تریلی مورد نظر در منطقه هفت تن قائمشهر پیدا شد.این خودروی تریلی در حالی پیدا شد که هیچ خودروی صفر کیلومتری در یدک کش آن وجود نداشت و مشخص بود که عاملان قتل  بعد از ارتکاب به جنایت محموله‌ها را با خود برده‌اند.در این مرحله از تحقیقات تیم‌هایی از کارآگاهان آگاهی قائمشهر به سرپرستی سرهنگ طبری  نیز وارد عمل شده و همزمان با پلیس آگاهی استان و مأموران بابل تجسس برای ردیابی  خودرو‌ها و عاملان قتل را در دستور کار خود قرار دادند.در جریان بررسی‌های انجام گرفته روی تریلی، پلیس متوجه شد که باک این خودرو نیست و احتمالاً در مسیر حرکت افتاده است.
تحقیق برای یافتن باک تریلی سرنخ اصلی برای ردیابی دزدان جنایتکار برای پلیس شده و راز تله‌های مرگبار دزدان را فاش ساخت.
مأموران در مسیر تحقیقات خود دو مرد جوان در حالی که قصد فروش باک تریلی را داشتند بازداشت کردند. وقتی این دو متهم از سوی پلیس تحت بازجویی‌های دقیق و فنی قرار گرفتند، با وجود انکار‌های نخستین، بالاخره لب به اعتراف گشوده و از سرقت خودرو‌ها پرده برداشتند.
دزدان ادعا کردند که مردی به نام رضا معروف به رضا سیبیل نقشه سرقت را کشیده و آنها را در ماجرای دزدی با خود همراه کرده است.
در حالی که اقدامات یک اکیپ از پلیس برای ردیابی مخفیگاه این تبهکار آغاز شده بود گروه دیگری از مأموران با اطلاعات به دست آمده از دزدان بازداشت شده تعدادی از خودرو‌ها را ردیابی و کشف کردند.
رئیس باند که متوجه بازداشت همدستان خود شده بود  با همسر صیغه‌ای‌اش به سمت غرب استان فرار کرد تا با عبور از مرزهای آستارا از کشور فرار کند.
پلیس مازندران که تعقیب لحظه به لحظه این تبهکار و همسرش را در دستور کار قرار داده بود ساعت 2 نیمه شب روز بعد آنها را در حالی که خانه‌ای اجاره کرده بودند تا شب را به صبح برسانند ردیابی و به دام انداخت.
این مرد که باور نداشت با این سرعت ردیابی و بازداشت شود در جریان بازجویی‌های پلیس قتل را به گردن گرفت و درباره چگونگی ماجرا گفت: چند روزی بود که برای دزدیدن محموله یک خودروی تریلی نقشه می کشیدیم. چون خودم در گذشته راننده تریلی بودم با قواعد این کار آشنایی داشتم. روزحادثه به چند راننده زنگ زدم  اما هیچ یک از آنها محموله‌ای برای آن روز نداشتند. برای تأمین هزینه زندگی زن دومم نیاز به پول داشتم و باید به هر ترتیبی شده پول را تأمین می کردم. وقتی در تماس‌هایم متوجه شدم این راننده بار برای تهران دارد به او گفتم قرار است یک خودروی خارجی گرانقیمت به قائمشهر بیاورم  اگر او در مسیر بازگشت این کار را برایم انجام دهد 5/1 میلیون تومان به او پرداخت خواهم کرد. با این نقشه بود که همراهش شدم .در مسیر راه به راننده گفتم خودرو‌ها بیمه است. بیا تا نقشه خفت گیری طراحی کنیم و دست و پای تو را ببندیم و خودرو‌ها را بدزدیم. بیمه پول شرکت را می دهد و ما هم پول حاصل از فروش خودرو‌ها را با هم تقسیم می کنیم. راننده با شنیدن این حرف عصبانی شده و خواست تا از خودرویش پیاده شوم. با هم درگیر شدیم. هر دو از خودرو پیاده شدیم. در همین هنگام با چاقویی که همراهم بود چند ضربه به او وارد کردم. سپس جسدش را به کنار یک جاده فرعی اندخته و خودروی تریلی را به سمت قائمشهر حرکت دادم.در بین راه با کمک دوستانم خودرو‌ها را خالی کرده و تریلی را همانجا رها کردیم. روز بعد 4 تا از خودرو‌ها را به قیمت 50 میلیون تومان فروختیم و من با خودروی دیگر فرار کردم.
به دنبال این اعترافات این فرضیه نزد پلیس مازندران مطرح شد که دامنه جنایت‌های اعضای این باند بیشتر از قتل راننده تریلی باشد.
بدین ترتیب تحقیقات تکمیلی از مجرمان آغاز شد تا اینکه راز یک جنایت دیگر که دو-سه سال قبل در مسیر مازندران به تهران رخ داده بود، فاش شد.رئیس باند اعتراف کرد: «اواخر سال 92 با طرح نقشه ای راننده یک تریلی حمل محصولات شرکت کاله را فریب داده و با او به سمت تهران همراه شدم. در بین راه حوالی دماوند او را با ضربات کارد از پای در آورده و جسدش را به منطقه‌ای حوالی لفور سوادکوه برده و در آنجا به آتش کشیدم. تریلی را با پلاک جعلی کشور عراق به تهران برده و بارش را فروخته و خودرو را در حاشیه یکی از بزرگراه‌های پایتخت رها کردم.»بنابر این گزارش، با توجه به این اعترافات متهمان تا انجام تحقیقات تکمیلی با دستور بازپرس رسیدگی‌کننده به پرونده  در اختیار پلیس قرار گرفتند.

تجاوز به عروس،مقابل چشم داماد در شب عروسی

 
آنها به این بسنده نکردند و عروس را به آپارتمان یکی از دوستانشان منتقل کردند و تا صبح به او تجاوز کردند و سپس او را در حالیکه خونریزی شدیدی داشت؛در کنار یک مقبره رها کردند و عابران او را به بیمارستان رساندند.
 
ساعاتی بعد دختر شماره تلفن یکی از این اشخاص را به پلیس داد و به آنها گفت برای اینکه بتواند آنها را به سزای اعمالشان برساند به یکی از آنها ابراز علاقه کرده است و شماره او را گرفته؛پلیس نیز از این طریق او را دستگیر کرد و او نیز پلیس را به محل باقی متهمان هدایت کرد.

هیچ کس حق توهین به ارومیه ای ها را ندارد!

بعد از پایان بازی تیم های والیبال شهرداری ارومیه و بانک سرمایه باز هم شاهد اتفاقات ناگوار در سالن بازی بودیم.

بنا بر گفته شاهدان این بار نماینده بازی که توسط فدراسیون والیبال به ارومیه اعزام شده بود، به رییس هییت والیبال استان آذربایجان غربی توهین کرد.

ماجرا از این قرار بوده که بعد از پایان بازی و برد شیرین تیم والیبال شهرداری ارومیه رییس هییت والیبال استان جهت خسته نباشیدگویی به بازیکنان هر دو تیم، وارد زمین می شود که در این حین محمود حداد نماینده فدراسیون به صورت بسیار غیرمتعارف و خارج از عرف  و قواعد رسمی رییس هییت والیبال استان را مورد انتقادی شدید قرار داد که می توان آن را نوعی توهین محسوب کرد.

محمد حداد با بیان اینکه شما عرضه برگزاری مسابقه را ندارید و نمیتوانید مسابقه را کنترل کنید، تماشاگران شما توهین و فحاشی می کنند و برای شما و تماشاگرانتان بسیار متاسفم و من همه موارد را گزارش خواهم کرد، فروزان را مورد خطاب قرار می دهد.    

  در این بین و با بیان این سخنان زمانی که به تماشاگران پرشور و فهیم والیبال ارومیه توهین می شود، رئیس هیئت والیبال استان در قامت مدافع از آنان بر می آید و بیان می دارد که تماشاگران ارومیه ای در ایران نظیر ندارند و شما حق توهین به آنها را ندارید و وظیفه شما فقط نظارت و گزارش است.

اما حال باید از فدراسیون والیبال پرسید، نماینده آنان چرا می تواند نسبت به تماشاگران شهری مثل ارومیه که شهر عشاق والیبال نام دارد توهین کند؟ آیا فدراسیون والیبال از حساسیت بازی ها و تماشاگران ارومیه ای خبر ندارد که شاهد تکرار بی تدبیری هایشان هستیم؟

تماشاگران ارومیه ای هنوز کارها و حوادث فینال پارسال و اقدامات فدراسیون والیبال را به یاد دارند و تلخی آن را هنوز فراموش نکرده اند.

امیدواریم فدراسیون والیبال در آینده نسبت به انتخاب نمایندگان اعزامی به این شهر حساسیت بیشتری خرج دهد.

یقیناً تذکرات و همچنین خویشتنداری رئیس هیئت والیبال آذربایجان غربی در کنترل جو سنگین این بعد از اتمام مسابقه نقش به سزایی داشت که همه چیز به آرامی و به دور از هرگونه حاشیه بعدی پایان یافت.

پلیس: زنجیرزنی زنان ممنوع

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت که زنجیرزنی بانوان در مراسم عزاداری به هر نحوی ممنوع است.

سرهنگ محمدرضا آمویی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه کرمانشاه، از تشدید برخورد با رفتارها و پوشش‌های نامناسب و نابهنجار در مراسم عزاداری شب‌های محرم و بویژه در روز تاسوعا و عاشورا خبر داد و اظهار کرد: تذکرات لازم به آرایشگرهای زنانه و مردانه داده شده و با مشاهده این موارد، تذکر و برخورد لازم صورت خواهد گرفت. خوشبختانه تاکنون از اینگونه موارد مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه ماه محرم حرمت ویژه‌ای برای مردم ایران دارد، افزود: قطعا پلیس با هرگونه بدعت و رفتارها و پوشش‌های نامناسب و نابهنجار در مراسم عزاداری این ماه برخورد خواهد کرد. با استفاده از آهنگ‌های غیرمجاز در عزاداری‌ها نیز برخورد می‌شود.

معاون فرمانده انتظامی کرمانشاه با بیان اینکه تذکرات لازم به هیات‌ها از قبل داده شده است، افزود: نصب هرگونه تمثال در هیات‌ها ممنوع است و هیات‌ها باید در مسیر از پیش تعیین شده مراسم خود را برگزار کنند.

وی بیان کرد: مردم نباید برخورد با اینگونه موارد را تنها وظیفه پلیس بدانند و باید خود نیز با مشاهده این موارد امر به معروف و نهی از منکر کنند و خود را در قبال اینگونه موارد در مراسم عزای امام حسین (ع) مسئول بدانند.

علامت استاندارد 4 تولیدکننده سوسیس و کالباس باطل شد

کارشناسان پس از بازرسی علامت استاندارد چهار محصول غذایی از جمله محصولات واحد جبال دماوند را ابطال کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مسلم بیات مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: در پی بازرسی و توقیف محصولات واحد جبال دماوند - پروانه کاربرد علامت استاندارد این تولید کننده سوسیس و کالباس به همراه سه محصول دیگر باطل شد.

مسلم بیات افزود: در نخستین نشست مهرماه کمیته علائم این اداره کل کارشناسان پس از بازرسی - نمونه برداری و آزمون‌های استاندارد پروانه کاربرد علامت استاندارد چهار محصول غذایی را ابطال کردند.

وی با اشاره به اسامی این نوع محصولات به همراه نام تجارتی آنان گفت: برهمین اساس کاربرد علامت استاندارد سوسیس و کالباس 90 و40 درصد گوشت قرمز و مرغ (تهران کارو)- کلوچه (شوپا)- دی کلسیم فسفات (فراورده ارگانیک توچال) و شیر طعم‌دار (کاکائو) استریل در بسته‌بندی چند لایه مقوایی با لایه آلومینیوم (سیمون) باطل شد.

بیات گفت: در این جلسات - پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای سه محصول نوشیدنی مالت طعم‌دار در بسته بندی شیشه (ماجو)- قندکله شکسته و شکر در بسته بندی سلوفان (آتنا) نیز صادر شد.

مدیرکل استاندارد استان تهران تصریح کرد: نوشابه گازدار میوه‌ای با نام تجارتی Cheers Breezer که پیش از این غیراستاندارد اعلام شده بود موفق به کسب مجوز از اداره کل استاندارد استان مازندران شده است.

پدر 21 کودک و همسر11 زن با سن 29 سال

مقامات پلیس ایالت «تنسی» در ایالات متحده آمریکا، یک مرد 29 ساله را که پدر 21 کودک از 11 زن خود است، به اتهام پرداخت نکردن هزینه‌های کودکانش روانه زندان کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی تلگراف، «دزموند هچت» مرد جوان 29 ساله و اهل منطقه «ناکس‌ویل» در ایالت «تنسی» آمریکاست. این مرد که تنها 29 سال دارد، از 11 زن خود در مناطق مختلف این ایالت 21 فرزند دارد.

در گزارش پلیس ایالتی آمده است که کودکان این مرد 29 ساله از شیرخواره تا 11 سال سن دارند.

زنان این مرد در دادخواست خود به دادگاه ایالتی اعلام کرده بودند که شوهرشان باید هفته‌ای 440 دلار در اختیارشان بگذارد، اما این مرد بر اساس اعلام بازرسان ویژه دادگاه ایالت «تنسی» یک کارگر ساده بوده و قادر است تنها هفته‌ای یک دلار به خانواده‌هایش بپردازد!.

دوستان و آشنایان «دزمونت هچت» در مصاحبه‌ای با رسانه‌های دولتی این کشور خاطر نشان کرده بودند: این مرد با این که هنوز وارد دهه سوم زندگی خود نشده، 11 بار ازدواج کرده و 21 فرزند دارد؛ به همین دلیل برای حفاظت از آبروی خانواده‌ها باید این مرد را تنبیه کرد.

این در حالیست که این مرد جوان در جلسه دادگاهی خود یادآور شده بود که کار خطایی مرتکب نشده و تنها ازدواج کرده و 11 زن و 21 فرزند دارد.

جلسه نهایی این مرد ماه آینده سال جاری میلادی و با حضور زنان این مرد جوان در دادگاه ایالتی برگزار می‌شود

جایزه ی باورنکردنی برای خوردن یک ساندویچ (عکس)

 یک سرآشپز نیویورکی غذای رایگان و 10 درصد از سود رستورانش را به‌صورت مادام‌العمر به فردی می‌دهد که بتواند در چالش غذایی او پیروز شود. به گزارش ایران کار تمام کاری که شرکت‌کنندگان باید انجام بدهند، خوردن یک ساندویچ بوریتوی 30 پوندی با قطر 3.5 فوت و به قیمت 150 دلار ظرف مدت یک ساعت است.

 این پیشنهاد هنوز هم در رستوران دون چینگون، واقع در پارک اسلاپ بروکلین، پابرجاست. سرآشپز جِرمن والترو از این ابر ساندویچ تنها روزی یک عدد درست می‌کند. این ساندویچ که از استیک جوجه، گوشت قرمز کباب شده، سوسیس، برنج، لوبیا و سس سالسا پر می‌شود، یک روز قبل تهیه می‌ گردد زیرا درست کردنش 2 ساعت زمان می‌برد.

 

 

جایزه ی باورنکردنی برای خوردن یک ساندویچ (عکس)

از شروط این مسابقه، خوردن ساندویچ با فلفل تند مارگاریتا است و هرگونه وقفه در کار از قبیل دستشویی رفتن یا پس زدن غذا به معنی باختن است. در ضمن این رستوران هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال وضعیت سلامت جسمی افراد شرکت‌کننده پس از خوردن ساندویچ نخواهد داشت.

 

جایزه ی باورنکردنی برای خوردن یک ساندویچ (عکس)

 

اقدام احمقانه این مرد برای طوطی شدن (عکس)

مردی 56 ساله به نام تد ریچاردز، در یک اقدام عجیب تصمیم گرفته است خود را شبیه به طوطی کند. او که چند سالی است تمام عشقش یک طوطی است و احساس تنگاتنگی به این طوطی دارد تصمیم گرفته به هر روشی است شکل و سر خود را شبیه به طوطی کند!!!

او با بیش از 50 سوراخ و 110 نوع خالکوبی و بریدن گوش هایش تا حدودی توانسته خود را شبیه به طوطی خودش کند.

او در ادامه گفت من این روند را تا پایان ادامه می دهم تا کاملا به شکل یک طوطی در بیایم !  او در پایان ادامه داد من از این کار خیلی خوشحالم که توانسته ام تا حدی ادای احترام به طوطی عزیزم داشته باشم !

 

اقدام احمقانه این مرد برای طوطی شدن (عکس)

اقدام احمقانه این مرد برای طوطی شدن (عکس)

اقدام احمقانه این مرد برای طوطی شدن (عکس)

اقدام احمقانه این مرد برای طوطی شدن (عکس)

اقدام احمقانه این مرد برای طوطی شدن (عکس)

اقدام احمقانه این مرد برای طوطی شدن (عکس)

اقدام احمقانه این مرد برای طوطی شدن (عکس)

اقدام احمقانه این مرد برای طوطی شدن (عکس)

بالا برنده های میل جنسی

ما به شما توصیه میکنیم که همواره در خصوص مشکلات خود با پزشک مشورت نموده و هرگز اقدام به مصرف داروهایی که مورد تائید سازمان FDA و یا استانداردهای وزات بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیست اعتماد نکنید و اگر حتی دارویی برای شما از خارج از ایران ارسال گردید حتما با پزشک خود قبل از مصرف مشورت نمایید .

امروزه بازار عرضه و فروش داروها و مواد خوراکی و همچنین کالاهایی که به بالا رفتن میل جنسی کمک میکند بسیار داغ میباشد که علی رغم تبلیغات گسترده ای که هر یک از تولید کنندگان این فرآورده ها جهت اعتبار بخشی محصول خود دارند لیکن تا به امروز تاثیر قطعی هیچیک از آنها به تایید مراکز درمانی ذیصلاح نرسیده است در ذیل ما به معرفی چند نمونه افزاینده هایمیل جنسی می پردازیم که البته به معنی تایید قطعی آنها نیست فقط جهت افزودن اطلاع شما بوده و در صورت تمایل به تهیه و مصرف با پزشک خود مشورت نمایید.

آفرودیزیاک

به مجموعه مواردی که باعث افزایش میل جنسی میشود اطلاق میگردد که بر گرفته از نام خدای یونانی آفرودیت خدای عشق و شهوت و زیبایی است.

Ginseng

این گیاه که در انواع مختلف آسیایی و امریکایی ..در بازار موجود میباشد گفته شده در تسریع جریان خون و تسهیل در امر گردش خون در ارگان های بدن از جمله ارگان های جنسی کمک میکند و ازاین جهت در افزایش میل جنسی میتواند تاثیر گذار باشد.

Cubeb(از خانواده فلفل سیاه)

و یا اصطلاحا فلفل دمدار گیاهی است که بسیار به فلفل سیاه شبیه بوده لیکن زائده ای دم مانند داشته و نزد اعراب استفاده بسیار از آن میشده (به عربی به آن کباب می گویند)به گونه ای که در داستانهای هزار و یک شب از کباب به عنوان داروی افزایش دهنده میل جنسی یاد شده است . بنابر این نام Kababa   از کباب عربی گرفته شده است و استفاده خارجی از آن تا اندازه ای مورد توجه اعراب بوده که نام حب العروس به آن داده بودند

Chocolate(شکلات)

شکلات از میوه درخت کاکائو که در امریکای مرکزی و امریکای جنوبی و مناطق استوایی رشد میکند درست میشود. از اولین باری که کاکائو بوسیله مایا ها مورد استفاده قرار گرفت تا به امروز همواره این اعتقاد وجود داشته که این ماده خاصیت بالابرندگی میل جنسی دارد. شکلات افزایش دهنده سروتونین در بدن است که خود بالارفتن سروتونین باعث احساس آرامش و کاهش استرس و اضطراب میشود. شکلات تیره یا دارک چاکلت سبب ترشح دوپامین شده که این ماده شیمیایی در تحریک منطقه لذت مغز میتواند تاثیر گذار باشد. عده ای از محققین معتقدند نه فقط افزایش اندروفین است که به دنبال مصرف شکلات ایجاد میکردد بلکه ویژگی خاص شکلات که در دهن با حرارت بدن ذوب شده و حالت کرمی و لطیف داشتن آن است که تجربه لذت بخشی را در بدن تداعی میکند.

Oyster(صدف)

صدف از دیر باز تصور میشده که خاصیت آفرودیزیاک دارد و در سوابق تاریخی آمده است که امپراطور یونان ماموران خود را به سواحل انگلیس می فرستاده تا صدف جمع کنند تا صبح خود را با صرف چند صدف شروع کند.

امروزه دسته ای از محققین معتقدند که به دلیل داشتن ماده شیمیایی دوپامین ( نروترنزمیتری که به افزایش میل جنسی کمک میکند) و نیز داشتن مقدار قابل توجه زینک از ارزش غذایی خاصی بر خوردار است. کمبود زینک در بدن سلامت جنسی فرد را در خطر انداخته در مردان مشکلات پروستات و در زنان ناباروری و کاهش میل جنسی را میتواند ایجاد کند.

Damiana

گیاهی است که در منطقه امریکای مرکزی و امریکای جنوبی روییده ساکنین این مناطق برگه های آنرا به شکل چای دم کرده به منظور رفع سرفه و همچنین یبوست و افسردگی استفاده میکنند. از جمله موارد دیگر استفاده این گیاه تاثیر آفرودیزیاک آن است که گفته شده در رفع ناتوانی جنسی در مردان و سرد مزاجی در زنان گر گرفتگی در زنان یائسه و درد های قاعدگی و...کارآمد میباشد.

Yohimbe

درختی همیشه سبز که در افریقا و نیجریه و کنگو روییده و در این مناطق برای رفع تب و سرفه و نیز تاثیرات آفرودیزیاک آن استفاده میشود. از جمله موارد شایع استفاده این گیاه رفع ناتوانی جنسی در مردان است . گفته شده این گیاه با باز کردن رگهای خونی دستگاه تناسلی مرد به افزایش جریان خون در این ناحیه کمک کرده فرایند نعوظ بهتر انجام میپذیرد .

Muira Puama

درخت کوچک برزیلی است که سابقه طولانی در افزایش میل جنسی در این منطقه داشته در رفع مشکل ناتوانی جنسی در مرد و نیز افزایش میل جنسی در زن از آن استفاده میشود .

در آخر باز هم یاداروری می نماییم که اگر کاهش میل جنسی دارید به کلینیک های مشاوره مراجعه نموده و فراموش نکنید که گاهی علت آن نیاز به روان درمانی دارد نه دارو ! چرا که شایعترین علت کاهش vدر هردو جنس علل روحی و روانی است.

همسران باید همزمان به اوج لذت جنسی برسند؟

زمان رسیدن به اوج هیجان جنسی معمولا در زنان و مردان یکسان نیست.

ویژگی های یک رابطه زناشویی موفق

در نظر بسیاری از افراد یک رابطه زناشویی موفق ویژگی های خاصی دارد اما این ویژگی ها گاهی فقط باورهای نادرستی هستند که تکیه به آنها می تواند باعث نارضایتی و حتی ناتوانی جنسی شود. شناخت این باورها به شما کمک می کند یک رابطه زناشویی موفق داشته باشید.

در یک رابطه زناشویی حتما باید دخول انجام شود

اصطلاح «رابطه جنسی کامل» این تصور را ایجاد می کند که رابطه زناشویی بدون دخول، ناکامل است. این تصور اشتباه است. برخی تصور می کنند دخول باعث رسیدن به اوج لذت جنسی در زن می شود اما برای بسیاری از زنان دخول به تنهایی باعث رسیدن به ارگاسم نمی شود.

بدون نعوظ، رابطه زناشویی امکانپذیر نیست

بسیاری از افراد فکر می کنند در صورتی می توان یک رابطه زناشویی را آغاز کرد که نعوظ صورت گرفته باشد در حالی که نعوظ فقط بخشی از رابطه زناشویی است. نوازش، بوسه، ماساژ و... می توانند لحظات لذت آفرینی ایجاد کنند.

رابطه زناشویی کوتاه، ناامیدکننده است

برای یک رابطه زناشویی موفق حداکثر یا حداقل زمان تعریف نشده است. برخی افراد فقط زمان بین دخول تا انزال را درنظر می گیرند و در صورت کوتاه بودن این فاصله می گویند مرد دچار انزال زودرس است در حالی که نوازش و بوسه نیز جزیی از رابطه زناشویی محسوب می شود. از سوی دیگر این مدت زمان صرف شده نیست که اهمیت دارد بلکه میزان رضایت زوجین از رابطه مهم است.

انزال به معنی اتمام رابطه زناشویی است

اگر فکر  کنید که نعوظ و دخول اصلی ترین عمل ها در یک رابطه زناشویی هستند پس در نظر شما انزال نشانه پایان این رابطه است اما در حقیقت مرد بعد از انزال باید تلاش کند تا با روش های دیگر به همسرش کمک کند به اوج لذت جنسی برسد.

برای احساس رضایت از رابطه زناشویی، رسیدن به اوج لذت جنسی ضروری است

درست است که ارگاسم عامل رضایت و آرامش  جنسی در افراد می شود اما نرسیدن به آن نشانه لذت نبردن یا ناموفق بودن رابطه نیست.

همسران باید همزمان به اوج لذت جنسی برسند

این باور بسیار غیرمنطقی است. زمان رسیدن به اوج هیجان جنسی معمولا در زنان و مردان یکسان نیست و هر دو نمی توانند در یک زمان به ارگاسم برسند گرچه تطابق دادن خود با دیگری در زمان رسیدن به اوج لذت جنسی اهمیت دارد.

در یک رابطه زناشویی مرد فاعل و زن مفعول است

معمولا برای زنان رسیدن به اوج لذت جنسی مرد مهم است و مرد نیز برای آنکه لذت ببرد از خود مایه می گذارد. درست آن است که هر یک برای لذت بردن خود تلاش کنند و از دیگری انتظار نداشته باشند که برای لذت بردن او تلاش کند، فراموش نکنید که هر کسی بهتر از دیگری بدنش را می شناسد و می تواند در رسیدن به اوج لذت جنسی به خود کمک کند.

نداشتن نعوظ در مردان به معنی آن است که همسر خود را نمی پسندند

این عقیده اشتباه است. همیشه بین نعوظ و لذت رابطه ای وجود ندارد. گاهی مردی همسرش را بسیار دوست دارد اما ممکن است به دلیل ناتوانی جنسی یا مشکلات دیگر توانایی نعوظ نداشته باشد.

یک زوج طبیعی باید هفته ای یک بار رابطه زناشویی داشته باشند

میزان تمایل به برقراری رابطه زناشویی بین افراد مختلف متفاوت است و نمی توان گفت برقراری چه مقدار رابطه زناشویی در یک زمان معین نشانه طبیعی بودن همسران است.

طی یک رابطه زناشویی نباید با هم صحبت کرد

فکر کنید طرف مقابل بدون حرف زدن می داند شما از چه نوع حرکتی خوشتان می آید و چه کاری را نمی پسندید. گاهی بیان احساسات و خواسته ها هنگام رابطه زناشویی برای همسران لذت آور و تحریک کننده است و میزان رضایتمندی آنها را از رابطه زناشویی افزایش می دهد

چگونه میل جنسی مان را زیاد کنیم؟

آیا بتازگی متوجه کاهش میل جنسی خود شده اید؟ اگر اینچنین است، شما تنها نیستید چرا که بسیاری از افراد با این مشکل مواجه هستند.  برخی از مردم آن را یک مشکل جسمی میدانند، اما اینگونه نیست. این مشکل  را می توانید به سادگی با چند تغییر در شیوه زندگی به آسانی حل کنید. در این مقاله ۴ روش برای تقویت میل جنسی ، بدون توسل به دارو  را بیان میکنیم.

ورزش : 

مطالعات نشان می دهد که ۳۰ دقیقه ورزش می تواند سلامت جنسی  را بهبود و  اعتماد به نفس را افزایش دهد. پس همسر خود را تشویق  کنید هر روز نیم ساعت ورزش کند حتی ورزش های ساده مانند دویدن و یوگا برای افزایش میل جنسی بسیار مفید است انجام این فعالیت ها با هم نیز به شما این امکان را میدهد که با همسر خود بیشتر ارتباط داشته باشید. روش دیگر برای افزایش میل جنسی  انجام ورزش kegel است، که باعث تقویت ماهیچه های لگن و کمک به پیشگیری از مشکلات پروستات  مردان و بی اختیاری در زنان است.

مصرف میوه : 

مطالعات نشان می دهد که خوردن میوه می تواند به افزایش سوخت و ساز بدن کمک کند. بنابراین  میوه ای که سرشار از ویتامین E هستند  جریان خون را افزایش می دهند .  میوه هایی مانند کیوی، انبه، موز و انار که سرشار از آنتی اکسیدان هستند ،  نه تنها شما را سالم نگه  می دارد بلکه باعث افزایش میل جنسی هم می شود. بنابراین به جای دسر مورد علاقه  یک کاسه میوه های تازه در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

پوشیدن لباس قرمز :  

افزایش میل جنسی شما و جلب توجه شوهر با پوشیدن لباس قرمز و یا یک لباس قرمز ، به دلیل برخی از مطالعات نشان داده اند که رنگ قرمز نه تنها اعتماد به نفس را در زنان افزایش می دهد، بلکه باعث تقویت میل جنسی در مردان می شود.

ارسال پیامکهای عاشقانه به همسر : 

به همسرتان در طول روز  پیام های متنی عاشقانه بدهید.  این باعث افزایش هورمون میل جنسی مانند دوپامین، سروتونین، و تستوسترون راتقویت کند، و به محض دیدن شما  میل جنسی همسر افزایش یافته است.

اگر میلی به داشتن روابط جنسی ندارید, سری به کیسه داروهایتان بزنید!!

:اگر مدتی ست که میلی به داشتن رابطه جنسی با همسرتان ندارید و خودتان را به خاطر این مسئله سرزنش می کنید حتما به پزشک مراجعه کنید ولی قبل از آن حتما این مقاله را مطالعه کنید.

داروهایی که میل جنسی را کم می کنند

متاسفانه بسیاری از افراد عادت دارند به طور خودسرانه دارو مصرف کنند. این افراد اغلب بدون تجویز پزشک و صرفا بر اساس تجارب شخصی خود،  به دنبال مداوای بیماری خود هستند و با توصیه های دوستان و نزدیکان که اغلب آنها افراد غیرمتخصص می باشند، اقدام به خوددرمانی می کنند. اما واقعیت این است که تشخیص بیماری و تجویز دارو مقوله ای پیچیده بوده و عوارض جانبی گسترده ی داروها بخشی از همین پیچیدگی می باشد.چه بسا درمان دارویی یک بیماری که با هدف بهبود در یک ناحیه از بدن انجام می شود ، منجر به بروز عارضه در ناحیه دیگری گردد. پس لازم است که هر دارویی تحت نظر پزشک متخصص آن بیماری و در مدت تعیین شده مصرف شود.

خانم دکتر مریم بهاری ساروی، پزشک داروساز در خصوص داروهایی که باعث کاهش میل جنسیمی شوند بیشتر توضیح می دهند.

داروهای ضدافسردگی میل جنسی را کاهش می دهند

داروهای مهارکننده ی انتخابی بازجذب سروتونین (سروتونین یک ماده شیمیایی است که کمک می کند پیام های عصبی از یک منطقه مغز به منطقه دیگر بروند) شامل داروهای ضدافسردگی معروف مانند سرترالین (زولوفت) و فلوکستین (پروزاک) هستند که بسیاری از مردم خودسرانه به مصرف آنها می پردازند. این داروها برای درمان اضطراب، افسردگی و دیگر مشکلات اعصاب و روان مصرف می شوند.

این داروها با افزایش سروتونین به بهبود خلق و خوی کمک می کنند، اما باعث کاهش تجمع دوپامین و اپی نفرین در مغز می شوند که در اثر آن، میل جنسی فرد کاهش پیدا می کند.

قرص های ضدبارداری میل جنسی را کاهش می دهند

مصرف قرص های ضدبارداری از سال های 1970 رایج شد و تغییرات عمده ای را در کیفیت زندگی افراد ایجاد نمود. اما این قرص ها باعث تغییر تعادل هورمون های جنسی در خانم ها شده و گاهی اثرات منفی روی میل جنسی آنها می گذارند.

اگر بخشی از این عوارض جانبی در شما ایجاد شد، با پزشک خود مشورت کرده و روش های پیشگیری از بارداری غیرهورمونی مانند استفاده از آی یو دی ( I.U.D) را انتخاب کنید. البته روش های دیگری مانند استفاده از کاندوم و غیره نیز وجود دارند که می توانید با مشورت پزشک به کار ببرید.

داروهای بزرگی پروستات میل جنسی را کاهش می دهند

بزرگی خوش خیم پروستات یکی از مشکلات رایج بین آقایان است. معمولا برای مقابله با این مشکل داروی پروسکار (فیناستراید) تجویز می شود.این دارو میزان تستوسترون را تحت تاثیر قرار می دهد تا علائم بزرگی پروستات تخفیف پیدا کند. اما همین تاثیر باعث کاهش میل جنسی در آقایان می شود که در برخی موارد تا اختلالات نعوظی نیز پیش می رود.بهتر است فقط تحت نظر پزشک اقدام به مصرف این دارو کنید و در صورت مشاهده ی عوارض آن، مشکل را با پزشک تان در میان بگذارید.

آنتی هیستامین ها میل جنسی را کاهش می دهند

فصل بهار و پاییز برای برخی افراد فصول سختی است، چون سبب بروز علائم آلرژی در آنها می شود. برای کاهش علائم آلرژی، اکثر افراد به سراغ داروهای آنتی هسیتامین می روند. در واقع بسیاری از افراد نیازی به مراجعه به پزشک نمی بینند و خودسرانه به سراغ این داروها می روند.آنتی هیستامین ها باعث باز شدن مجاری تنفسی شده و مشکل احتقان در فصل آلرژی را کاهش می دهند. اما همین داروها می توانند روی زندگی جنسی افراد، اثرات نامطلوب بگذارند.

طول مدت اثر آنتی هیستامین های نسل جدید، حدود 12 ساعت است. با این حال بهتر است مراقب مصرف بی رویه و خودسرانه ی این قبیل داروها باشید.

استفاده از  ماری جوانا به عنوان دارو

ماری جوانا به صورت دارو برای بیمارانی که تحت درد شدید و مزمن قرار دارند، تجویز می شود. اما مصرف ماری جوانا باعث کاهش میل جنسی می شود.نتایج بررسی های پزشکی نشان می دهد که مصرف این ماده در افراد باعث بروز مشکلات جنسی و کاهش میل جنسی شده است.

داروهای ضدصرع میل جنسی را کاهش می دهند

داروهایی مانند کاربامازپین (تگرتول) که برای مقابله و جلوگیری از حملات صرع و تشنج مصرف می شوند، باعث نجات جان بسیاری از افراد می گردند. اما با این حال این داروها روی بخش هایی از مغز که مسئول تحریک جنسی هستند، تاثیر منفی می  گذارند.

این داروها از طریق مهار کردن احساس لذت مربوط به روابط جنسی می توانند روی کیفیت ارگاسم تاثیر منفی بگذارند. خوشبختانه امروزه نمونه های متعددی از این نوع داروها وجود دارند که با کمترین میزان تاثیر روی میل جنسی می توانند همان اثر ضد صرع را داشته و توسط پزشکان معالج تجویز گردند.

داروهای بتابلوکر میل جنسی را کاهش می دهند

بسیاری از افراد برای پیشگیری  و درمان مشکلات قلبی، کنترل فشار خون و غیره به سمت مصرف بتابلوکرهایی مانند پروپرانولول (پرانول) و متوپرولول (متورال) می روند. متاسفانه داروهای بتابلوکر نیز اثرات نامطلوبی روی میل جنسی می گذارند.

علاوه بر این قطره های چشمی حاوی بتابلوکرها مانند تیمولول که برای درمان آب سیاه چشم (گلوکوم) استفاده می شوند نیز باعث کاهش میل جنسی افراد می شوند.

خوشبختانه  انواع مختلفی از داروهای بتابلوکر در بازار وجود دارد. اگر بعد از مصرف این داروها ، عوارض مربوط به این دسته ی دارویی در شما ایجاد شد، می توانید با پزشک خود مشورت کرده و داروهای دیگری از همین دسته را مصرف کنید.

داروهای آرامبخش از گروه بنزودیازپین ها میل جنسی را کاهش می دهند

داروهای آرامبخشی مانند آلپرازولام (زاناکس) که برای درمان استرس و اضطراب شدید تجویز می شوند به طور مستقیم روی میل جنسی افراد تاثیر می گذارند.

بنزودیازپین ها گروهی از داروها هستند که با تاثیر روی دستگاه عصبی مرکزی بدن، سبب ایجاد شلی عضلانی می شوند. اما همین داروها علاوه بر ایجاد عوارضی مانند خواب آلودگی، گیجی، دل درد و اختلالات بینایی باعث کاهش میل جنسی نیز می شوند.

افرادی که این داروها را مصرف می کنند، دیگر مانند گذشته میلی به داشتن روابط جنسی ندارند. اگر شما هم بعد از مصرف این داروها دچار چنین عوارضی شدید، حتما با مشورت پزشک ، داروی دیگری را جایگزین نمایید.

رابطه جنسی بعد از زایمان چه زمانی ممکن است؟

رابطه جنسی یکی از پایه های اصلی هر زندگی زناشویی است. هر خانمی که به تازگی زایمان داشته است ممکن است این سوال در ذهنش ایجاد شود که چند روز بعد از زایمان میتواند رابطه جنسی داشته باشد؟

چند روز بعد از زایمان می توانیم رابطه جنسی داشته باشیم؟

اکثر خانم ها علاقه مند به از سر گرفتن رابطه جنسی پس از زایمان هستند و خجالت می کشند که این سوال را از پزشک شان بپرسند.

متعجب خواهید شد اگر بفهمید که محدودیت در تجدید و دوباره از سرگیری رابطه ی جنسی پس از زایمان تا حد زیادی از روی مصلحت مردمی بوده است. هیچ گونه تحقیق علمی در این زمینه صورت نگرفته است تا زمان وقفه معینی را توصیه کند. این مسئله به عهده ی خود زن است تا هر زمان پس از زایمان خود را قادر به این عمل دید، آن را از سر گیرد.

اما تجربه نشان داده است که تقریباً شش هفته طول می کشد تا بعد از زایمان مهبلی، رحم دوباره به اندازه ی نرمال خود برگردد. به همین دلیل از قدیم صلاح بر این دیده شده است که حداقل شش هفته فرد صبر کند.

اما چیزی که در واقع به تجربه مشاهده می شود این است که بعضی زن ها چه از نظر احساسی و چه فیزیکی بسیار زودتر برای دوباره از سرگیری رابطه ی جنسی آماده می شوند. در هر زنی این مسئله کاملاً متفاوت است. به خود شما بستگی دارد که چه زمانی برای تجدید رابطه ی جنسی آمادگی لازم را پیدا می کنید. پس اگر زایمانی کاملاً طبیعی داشته اید و خونریزیتان هم دیگر قرمز نیست و به رنگ صورتی درآمده است، فکر میکنم پس از دو هفته توانایی برقراری رابطه ی جنسی را به دست آورده باشید.

اما به خاطر داشته باشید که برای جلوگیری از حاملگی دوباره حتماً از یکی از راه های جلوگیری استفاده کنید. اگر تب و ترشحات بدبو و خونریزی داشتید، هنوز باید صبر کنید و آمادگی لازم برای دوباره از سر گیری رابطه ی جنسی را ندارید.

گفتنی است که در بعضی از خانم ها این زمان از شش هفته هم بیشتر طول میکشد تا آنها دوباره قابلیت و آمادگی برقراری رابطه ی جنسی را پس از زایمانشان به دست آورند.

در مقاله ای که در مجله ی "تمرین خانواده" با عنوان "رابطه ی جنسی در طی و یک سال پس از حاملگی" در سال ۱۹۹۸ چاپ شده بود چنین گزارش شده بود که برای میزان وقفه در رابطه ی جنسی پس از زایمان توافقی وجود ندارد. در این مقاله نوشته شده بود که پس از ۵ تا ۷ هفته پس از زایمان، فقط %۵۰ از زنان توانایی از سرگیری رابطه ی جنسی را داشته اند. دلایل زیادی برای تاخیر برقراری رابطه ی جنسی مهبلی آورده شده است. مهمترین این عوامل درد ناشی از اِپیزوتومی، خونریزی و ترشحات مهبلی، خستگی و ناراحتی ناشی از روغنکاری مهبل به خاطر کمبود استروژن می باشد.

زنانی که زایمانی پر مشکل و غیر نرمال داشته اند، معمولاً علاقه ای به از سر گیری رابطه ی جنسی قبل از گذشت ۸ تا ۱۲ هفته نشان نداده و نباید نشان دهند. و آن دسته از زنانی هم که اِپیزوتومی شده اند نیز حتی ماه ها پس از گذشت زایمان آمادگی لازم برای از سر گیری رابطه ی جنسی را به دست نمی آورند .

با رابطه جنسی کالری بسوزانید و لاغر شوید!!

رابطه جنسی، لاغرتان می کند!

مطالعات دانشگاه مونترال بر روی ۲۱ زوج، اطلاعاتی ارائه می دهد که نتایج تازه ای درباره میزان سوزاندنکالری ها در طول رابطه جنسی مطرح می کند. در واقع بر اساس این مطالعه که در مجله PLOS ONE چاپ شده است، مشخص شد که مردان در حین رابطه جنسی به طور متوسط، حدود ۱۰۰ کالری می سوزانند؛ در حالی که این مقدار در بین خانم ها به ۶۹کالری می رسد.

 این مقدار برای رابطه جنسی نرمالی است که از معاشقه تا ارگاسم حدود ۲۵ دقیقه طول می کشد، اما بعضی رابطه ها کم تر یا بیشتر هستند و ممکن است در فاصله زمانی ۱۰ تا ۵۷ دقیقه قرار بگیرند.

در واقع هرچه مدت زمان رابطه جنسی بیشتر شود، کالری بیشتری سوزانده می شود. در این مطالعه، ضمن این که رابطه جنسیافراد تحت نظارت قرار داشت، از افراد خواسته شد تا حدود ۳۰ دقیقه بر روی تردمیل بدوند، تا مقایسه ای بین فعالیت ورزشی و فعالیت جنسی آنان انجام شود.خانم هایی که می خواهند محاسبه کنند چه مقدار کالری در رابطه جنسی می سوزانند، باید هر دقیقه را در ۳.۱ ضرب کنند، و اگر مردان می خواهند محاسبه کنند، باید هر دقیقه را در ۴.۲ ضرب کنند.

دختر عجیب 4 ساله با شکم یک متری (عکس)

دختر عجیب 4 ساله با شکم یک متری (عکس)

این ناراحتی نوعی تورم شکمی است که تاکنون شکم وی را یک متر بزرگ کرده است.

دختر عجیب 4 ساله با شکم یک متری (عکس)

مادرش با مراجعه به چندین دکتر و بیمارستان سعی کرده این بیماری را درمان کند اما تا کنون موفقیتی حاصل نکرده است.

عکس های وحشتناک ترین حراجی های زیبایی صورت (18+)

عکس های وحشتناک ترین حراجی های زیبایی صورت (18+)

ریچارد نوریس انگلیسی از جمله افرادی است که یکی از عمل های جراحی مهم صورت را انجام داده است. او در سال 1997 در یک حادثه تیری به صورتش برخورد کرد ولی جانش را از دست نداد. او بعد از 36 ساعت عمل جراحی در دانشگاه مریلند یک صورت جدید دریافت کرد. این چهره جدید او باعث شد تا 15 سال پشت یک ماسک زندگی کند و یا فقط شب ها در خیابان رفت وامد می کرد. پس از 15 سال بار دیگر تحت عمل قرار گرفت و این بار از بالای سر تا زیر گردن او با یک صورت جدید جایگزین شد. او حتی در این عمل حس بویایی خودش را بار دیگر به دست آورد.

 

 

دالاس وینس

دالاس به عنوان اولین آمریکایی شناخته می شود که به طور کامل یک صورت جدید را دریافت کرده است. او در سال 2008 در حال کار با برق فشار قوی بود که به طور اتفاقی پیشانی اش به این برق بسیار ولتاژ بالا برخورد کرد. پزشکان بعد از دو روز تلاش توانستند او را زنده نگاه دارند ولی این باعث شد تا او کاملا صورت خود را از دست بدهد. در صورت او هیچ ابرو، چشم و یا لبی وجود نداشت.

عکس های وحشتناک ترین حراجی های زیبایی صورت (18+)

او از گردن به پایین فلج شد ولی باز هم با تلاش پزشکان توانست بعد از یک سال دوباره راه برود ولی نمی توانست غذاهای جامد بخورد و یا اینکه بویی حس نمی کرد. در سال 2011 اما تیمی از 30 پزشک توانستند بعد از 15 ساعت عمل جراحی یک صورت جدید را به او پیوند بزنند. او بعد از آن توانست دوباره صحبت کند و یا بویی را احساس کند.

 

کانی کلاپ

 

عکس های وحشتناک ترین حراجی های زیبایی صورت (18+)

این خانم 46 ساله اهل اوهایو آمریکا در سال 2004 دچار مشکلی با همسرش شد و او نیز با اسلحه “شاتگان” یک تیر به صورت او شلیک کرد. این حادثه باعث مرگ کانی نشد اما او بینی، یک چشم و بخشی از لبش را از دست داد. این اتفاق باعث شد تا او دچار یک زندگی بسیار سخت شود و بعد از 30 عمل جراحی تنها بخشی از بینایی خود را بدست آورد. پس از ان بار دیگر تحت یک عمل جراحی قرار گرفت که در ان به طور کامل یک صورت جدید دریافت کرد. این صورت جدید باعث شد تا چهره او تا حدی بهتر شود و او از حالت ترسناک گذشته اش خارج شد. همچنین توانایی خودن غذاهای جامد و حس بویایی اش را نیز بار دیگر به دست آورد. این عمل چهارمین عمل جایگزینی صورت در دنیا بود.

 

پاسکال کولر

 

عکس های وحشتناک ترین حراجی های زیبایی صورت (18+)

پاسکال یکی از افرادی است که دچار بیماری “صورت فیلی” شده بود. او از بچگی با این بیماری دست و پنجه نرم کرد اما در سال 2008 یک گروه از پزشکان فرانسوی برای جراحی او اماده شدند و بعد از 16 ساعت عمل طاقت فرسا توانستند صورت او را با صورت فردی که به تازگی مرده بود جابه جا کنند. “کولر” در مورد روز جراحی خود می گوید آن روز بهترین روز زندگی من بود.

 

 

اوگور آکار

 

عکس های وحشتناک ترین حراجی های زیبایی صورت (18+)

این پسر بچه 19 ساله اولین نرکی است که تحت عمل جراحی صورت قرار گرفت. او در بچگی و وقتی تنها 40 روز سن داشت در یک حادثه حریق خانه دچار سوختی در ناحیه صورت شد. این باعث شد تا در طول زندگی خود نتواند به راحتی هر کاری که می خواهد انجام دهد. در سال 2012 او تحت عمل قرار گرفت و بعد از یک جراحی 14 ساعته صورت جدید خود را از یک خیر 45 ساله که تازه درگذشته بود دریافت کرد. او بعد از این عمل زندگی جدیدی را آغاز کرد.

آش دهن سوز "تدبیر و امید"/ آشپز و نخود اپرای عاشورا کیست؟!

رییس جمهور محترم بعنوان یک روحانی قائدتاً از مسائل و احکام شرعی اطلاع کافی دارند و انتظار میرود در چنین اموری توصیه های لازم را برسانند و اجازه ندهند با چنین اقداماتی راه برای آنهایی که تیشه بر دست در انتظار ضربه زدن به ریشه فرهنگ اسلامی هستند بازتر شود.

در سوره نور آیه ۳۴ آمده است: «وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبائِهِنَّ أَوْ آباءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنائِهِن….»؛ و زینت و جمال خود را آشکار نسازند جز براى شوهران خود یا پدران یا پدران شوهر یا پسران خود …. بدون شک صدای زن مخصوصا با آواز و ناز، زینت او محسوب شده و در این آیه نهی شده از آشکار کردن آن برای نامحرمان.

با تمام این تفاسیر برگزاری اپرای عاشورا در تهران با خوانندگی زن در ماه محرم و هتک حرمت به امام حسین (ع) موضوعیست که باعث واکنش ملت ولایتمدار ایران شده است در جامعه اسلامی ایران که دین مبین اسلام بر آن حاکم است و احکام خاصی بر اعمال و رفتار تک تک افراد جامعه وجود دارد تخطی و بی توجهی به قوانین جامعه اسلامی و عمل بر خلاف آنها چه توجیهی می تواند داشته باشد؟

پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بارها شاهد خطاهایی در حوزه فرهنگ بوده و هستیم و متأسفانه پای حوزه فرهنگ در کشور با وجود هشدارها و بیانات مهمی که رهبر معظم انقلاب در رابطه با توجه مسئولین فرهنگی به حوزه فرهنگ بیان شده بارها لرزیده است.

این اولین بار نیست که شاهد حرمت شکنی ها و حمله به باورها و اعتقادات مسلمانان در جامعه اسلامی هستیم سالهای قبل نیز در حوزه فرهنگ با برگزاری کنسرتهای مسئله دار و  صدور مجوز برای خوانندگی زنان ناملایماتی در جامعه رخ داده است.

وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی این بار با حرمت شکنی ماه محرم و صدور مجوز برای اجرای اپرای عاشورا که با خوانندگی زن همراه بوده مهر تأیید بر تحرکات ضد اسلامی خود را زده است.

شنیدن خبر برگزاری این کنسرت آنهم در ماه محرم الحرام و بی حرمتی به تاسوعا و عاشورای حسینی آنچنان همگان را متحیر کرده است که گویا عده ای در داخل کشور خود را عروسک بیگانگان کرده اند تا آنان را بخندانند.

آیا این اقدام مغایر با قوانین جامعه اسلامی، آنهم در ماه محرم جز بی حرمتی به بزرگ شهید امر به معروف و نهی از منکر حضرت اباعبداله الحسین هدفی ندارد و سنت شکنی نیست؟

آیا در ماهی که باید سعی شود با برگزاری برنامه ها و همایشها و مجالس روضه در جهت ترویج فرهنگ عاشورا و امر به معروف و نهی از منکر اقدام شود صدور مجوز جهت انجام عمل منکر چه توجیهی می تواند داشته باشد؟

امر به معروف و نهى از منکر یک واجب مهم اسلامى است که متاسفانه هم شناخت کافى در مورد آن وجود ندارد و هم به طور شایسته مورد توجه قرار نگرفته استحتى در جامعه اسلامى ما با این که قرآن و احکام در درجه اول اهمیت قرار دارند، باز هم این اصل مهم مورد کم مهرى و غفلت واقع شده است و توجه کافى بدان نشده است .

 رهبر معظم انقلاب اسلامى حضرت آیت الله خامنه اى (مدظله العالى) در این مورد بیانات مهمی را ایراد فرموده و در جلسات متعددى تک تک افراد جامعه را به این امر مهم و توجه به این واجب توصیه کرده اند.

انسان موجودى است اجتماعى که سرنوشتش با سرنوشت جامعه اى که در آن زندگى مى کند ارتباط دارد. سود و زیان کارهایى که از انسان سر مى زند هم به خود او باز مى گردد و هم جامعه را متاثر مى کند.

علاوه بر این اعمال دیگران هم در زندگى انسان خالى از تاثیر نیست از این رو انسان همان گونه که در اعمال و رفتار خود مسولیت دارد در برابر عملکرد افراد جامعه نیز مسئول است.

در بینش اسلامى یک فرد مسلمان باید پا به پاى نفس خود در جهت اصلاح دیگران بکوشد بى توجهى نسبت به اعمال و رفتار دیگران و سرنوشت دیگران در واقع بى اعتنایى به سرنوشت خویش است و اگر فساد و گناه و فحشا و منکر در جامعه شیوع یابد، آثار نامطلوب آن دامنگیر همه افراد خواهد شد و حتى مومنان و پارسیان نیز از شعله آن در امان نخواهند ماند.

امر به معروف و نى از منکر یک فریضه بزرگ الهى است که دیگر واجبات به وسیله آن تحقق پیدا مى کنند و در پرتو آن راه ها امن شده و کسب ها در مسیر حلال و مشروع قرار مى گیرد و حق از دشمنان باز پس گرفته مى شود و امور دین و دنیا قوام مى یابد.

اسلام از متعهدان خود مى خواهد که خود را در برابر جامعه متعهد بدانند و با مشاهده گناه و فساد ساکت نمانند و همواره دیگران را به خوبى امر کنند و از بدى ها باز دارند تاکیدات مکرر قرآن کریم در خصوص امر به معروف و نهى از منکر بیانگر اهمیتى است که اسلام براى سالم سازى محیط اجتماعى و مبارزه با مفاسد و عوامل گناه قائل است.

چند استفتاء:

سوال از مقام معظم رهبری:

آیا جایز است مردى غناى زن اجنبیه را به قصد لذت بردن از حلال خود گوش کند؟

پاسخ: گوش‌ دادن به غنا که عبارت است از ترجیع صدا به نحوى که طرب‏انگیز و مناسب با مجالس لهو و گناه باشد، مطلقاً حرام است.

سوال از آیت الله مکارم:

س: شنیدن صدای آواز زن برای مرد نامحرم چه حکمی دارد؟

ج: حرام است.

-س: آیا گوش دادن به موسیقی‌هایی که زنان می‌خوانند، ولی آرام هستند و مناسب مجالس فساد نیستند، هم اشکال دارد؟

ج: حرام است.

-س: خواندن سرود توسط زنان به صورت دست جمعی همراه با مردان اگر موجب مفسده نباشد، چه حکمى دارد؟

ج: اشکال دارد.

-س: به نام خدا و با عرض سلام آیا گوش کردن به ترانه خوانده شده توسط خواننده زن چنانچه آن خواننده پیر باشد، جایز است و همچنین آیا مصافحه کردن با آنان ایرادی دارد؟

ج: هر دو مورد حرام است.

-س: اجرای سرود توسط بانوان در مراسم اعیاد مذهبی چه حکمی دارد؟

ج: جایز نیست

حضور نیلوفر زینال پور در کمپ آموزشی تنیس زیر ۱۴سال آسیا

اولین کمپ آموزشی پیشرفته تنیس رده های سنی زیر 14 سال آسیایی به میزبانی هیئت تنیس استان اصفهان از 8 لغایت 17 آبان سالجاری با حضور بازیکنان نوجوانان منتخب کشور برگزار می گردد.

 وی افزود: بر اساس درخواست کمیته تیم های ملی ۸تنیسور دختر برای حضور در کمپ زیر ۱۴سال آسیا دعوت شدند.

نایب رئیس هیئت تنیس آذربایجان غربی اظهار کرد: این کمپ همزمان با چهارمین هفته مسابقات تور تنیس زیر ۱۴سال اصفهان برگزار می شود که نیلوفر زینال پور از آذربایجان غربی جزء نفرات دعوت شده به این کمپ هست.

وی تصریح کرد: تنیسورهای دعوت شده از 8 لغایت 17 آبان ماه در ۲بخش دختران و پسران در این کمپ حضور پیدا می کنند

حضور زنان برای خبرگان منع قانونی ندارد

نشست بررسی زمینه های حقوقی مشارکت سیاسی زنان در اسناد و رویه های بین المللی و قوانین داخلی توسط کارگروه رسانه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد.

در این نشست که با حضور فعالان حوزه زنان برگزار شد، سه سخنرانی توسط نسرین مصفا، عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و فعال حقوق بشر، علی اسلامی پناه عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی تهران و نماینده مجلس هشتم و همچنین شهناز سجادی، عضو کانون وکلا ارائه شد.

نسرین مصفا عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه تهران با اشاره به زمینه های مشارکت سیاسی زنان گفت: وقتی که صحبت از مشارکت سیاسی زنان می‌شود همیشه در ارتباط با آن علامت سوال وجود دارد. چیستی و چگونگی مشارکت و چگونگی افزایش این مشارکت همواره مورد سوال بوده است ولی ما مشارکت سیاسی زنان را در دو سطح نخبگان و توده مورد بررسی قرار می دهیم .

وی افزود : چنانچه در جریان اخباری که معمولا منتشر می شود قرار بگیرید و همواره شاهد آن هستیم حضور چند نفر از زنان در مجالس چه داخلی و چه خارجی و یا انتخاب یک زن به مقام ریاست جمهوری یا نخست وزیری بسیار مورد سوال و توجه قرار می گیرد این درحالی است که هیچ گاه درباره ورود مردی به چنین جایگاههایی سوالی مطرح نمی شود .

مصفا با تاکید بر اینکه امروزه مشارکت سیاسی زنان یک شاخص توسعه پذیرفته شده در عرصه توسعه جهانی است تاکید کرد : این مسئله برمی‌گردد به دوری تاریخی زنان از سیاست. واقعیت این است که خارج بودن زنان از محیط سیاسی قدمتی به بلندای تاریخ دارد و ممکن است که ما زنان نفوذی در تاریخ داشته باشیم ولی اصل بر این بوده که زنان خارج از حلقه قدرت سیاسی هستند .

وی با اشاره به سیر تاریخی حضور زنان در عرصه مشارکت سیاسی در غرب گفت: حقوق زن در غرب هم با مشارکت انها و مشارکت سیاسی شان آغاز شد یعنی جنبش های بورژوایی و دموکراتیک که در قرون ۱۸ و ۱۹ شکل گرفتند و بعد از انقلاب کبیر فرانسه و انقلابهای دیگر اولین حق زنان یعنی حق رای مطرح شد که بعد کشورهای دیگه حق رای را به زنان دادند و برای نهادینه شدن این حق، اسناد بین المللی هم تدوین شدند. از نظر تاریخی اولین اقدام را کشورهای امریکایی داشتند و کشورهای امریکای لاتین که پیشرو هستند و حضور زنان مورد بحث قرار گرفتند اما این کشورها به این نتیجه رسیدند که صحبت کردن درباره این سند کار مشکلی است. چرا که به چالش کشیدن عرصه عمومی و خصوصی را همراه دارد. بعدتر، دوباره در ۱۹۳۸ این بحث در درون کنفرانسهای متعددی که کشورهای امریکای لاتین برگزار کردند مطرح شد اما با شروع جنگ جهانی دوم عملی نشد.

مصفا به منشور سازمان ملل متحد مبنی بر تساوی مرد و زن اشاره کرد و گفت: همه ما کم و بیش آگاه هستیم که منشور ملل متحد اولین سند رسمی درباره تساوی مرد و زن هستیم. امسال در هفتادمین سال تاسیس این سازمان هستیم. یک سوال وجود دارد که آرمان منشور تا چه حد در زندگی زنان نقش عملی دارد که مبتنی بر کرامت حقوق بشر مطرح شده و مشارکت سیاسی زنان در آن مورد توجه است . پیامد تشکیل سازمان ملل متحد و همین بیان منشور، کمیسیون‌هایی شکل گرفت و به این نتیجه رسید که یکی از زمینه های مهم حق رای زنان و مشارکتشان در سیاست است و من درباره سالهای بعد از جنگ جهانی صحبت می‌کنم که موضوعات بسیاری مطرح شدند.

عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه تهران افزود: : البته بسیاری از این کشورها مستعمره بودند و حقوقی هم شناخته شده نبود و مسئله استقلال زنان و حقوقشان همواره مطرح میشد. در سال ۱۹۵۲ در پی همین مسائل کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان تصویب میشود که همراه آن حق رای و مشارکت انها در حیات سیاسی و اجتماعی جامعه و بعد هم مشارکت در پستهای سیاسی و بین المللی هم مطرح می‌شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به وضعیت ایران گفت : دولت ایران هم در سال ۱۳۳۷ این کنوانسیون را پذیرفت. جدا از حق رای که کشورها به زنان اعطا می‌کردن اما تحرک کمی را در مشارکت در مناصب سیاسی می‌دیدیم. تا اینکه میثاق حقوق مدنی و سیاسی توسط مجمع عمومی ملل متحد تصویب شد البته در اعلامیه جهانی ۱۹۴۸ هم حق مشارکت سیاسی زنان پذیرفته شده است اما می بینیم که در ۱۹۶۶ در میثاقی که ده سال بعد لازم الاجرا شد مشارکت سیاسی زنان بیشتر دیده شده است. بعد در سال ۱۹۶۷ ما اعلامیه رفع تبعیض علیه زنان را شاهد هستیم و همین اعلامیه هست که بعدا اساس تفکر برای تدوین کنوانسیون رفع تبعیض همه جانبه می‌شود که در ۱۹۷۹ تصویب شد. قبل از آن کنفرانس نیومکزیکو را داریم که مشارکت سیاسی زنان در آن مورد بحث واقع شد.

وی در ادامه توضیح داد : کنوانسیون رفع تبعیض همه جانبه در مواد ۷ و ۸ به مشارکت سیاسی زنان توجه کرده است. شرکت در انتخابات و مشارکت در زندگی سیاسی و اجتماعی تشریح می شود و تاکید می شود که مشارکت سیاسی و اجتماعی زنان از طریق شرکت آنها در سازمان های غیر دولتی مورد توجه قرار بگیرد.

مصفا با بیان سیر تاریخی توسعه مشارکت سیاسی زنان گفت : اگر به سیر تاریخی خودمان ادامه بدیم در سال ۱۹۸۵ استراتژی آینده نگر نایروبی مطرح می شود و در آن به اهمیت مشارکت زنان در نیل به توسعه عنایت می شود و بعد شاهد آن هستیم که در سال ۱۹۹۱ کمسیون مقام زن در اجلاسهای سالانه مشارکت زنان مورد توجه می گیرد . در ادامه این سیر تاریخی به کنفرانس پکن ۱۹۹۵ خواهیم رسید که در آن کنفرانس مشارکت سیاسی زنان به صورت خاص مطرح می شود و باز در آنجا از کشورهای مشارکت کننده که اعلامیه را پذیرفتند درخواست می شود تا بستر زنان را در جامعه فراهم سازند .

وی خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۰۴ مجمع عمومی سازمان ملل این موضوع را مورد تاکید قرار میدهد ولی اعلامیه ها و قطعنامه های مجمع عمومی منعکس کننده افکار عمومی و قیدی برای کشورها فراهم نمیکنند. در ارتباط با این موضوع می بینیم که در سال ۲۰۱۱ هم مجمع عمومی دوباره قطعنامه ای را تصویب میکند و در همین راستا کمیته رفع تبعیض همه جانبه تفسیری عمومی را مطرح می سازد که در آن مرتبا از کشورها درخواست می‌شود تا زمینه هایی را برای مشارکت سیاسی زنان را فراهم کنند.

مصفا با طرح چنین سیر تاریخی به وضعیت کنونی زنان پرداخت و افزود : با وجود سپری شدن چنین فرآیندی اما امروز شاهد بیشترین شکاف درباره حضور زنان هستیم. البته اتفاقا مشارکت در انتخابات زیاد مورد گفتگو نیست. در همه جای دنیا بسته به ماهیت نظام سیاسی زنان معمولا در انتخابات شرکت می‌کنند. اما جایی که حرف حضور در مناصب سیاسی مطرح میشود شاهدیم که حقوق برابر رعایت نمی شود. همین امر موجب شده تا علاوه بر اسناد حقوق بشری که کشورها امضا کردند و متعهد به ان هستند اعلامیه های متعددی دائما درحال صدور باشند.

این استاد دانشگاه بر این باور است که هنوز باور عمومی نسبت به ضرورت مشارکت برابر زنان و مردان در عرصه رقابت وجود ندارد .

وی گفت : اکنون حتی در کشورهای دنیا شکاف جدی میان مردان و زنان نسبت به حضورشان در پارلمان وجود دارد . ولی با وجود چنین تفکری امروز شاهدیم که در رواندا بعد از کشتار ۱۹۹۴ الان ۶۷ درصد افراد پارلمان زن هستند.

وی تاکید می کند: اکنون ۱۴ کشور در دنیا هستند که حضور زنان را در مناصب ریاست جمهوری تجربه می کنند و تعداد نخست وزیران از این هم کمتر است که البته تفاوتهای آشکاری هم بین کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته وجود دارد. در کشورهای در حال توسعه مشارکت زنان به مردان مشروع و وابسته می شود . اما در برخی از کشورها تجربه در نظر گرفتن سهمیه بندی جنسیتی مورد توجه قرار گرفته است که البته انتقاداتی نیز بدان وجود دارد و برخی معتقدند که این سهمیه بندی موجب می شود که همه انتخاب ها بر اساس شایستگی نباشد .

مصفا در ادامه با قاطعیت تاکید کرد : بنابر آنچه در اسناد بین المللی دیده می شود، فاصله بسیار زیادی تا رسیدن به برابری نسبی داریم . هر چند که در عرصه بین المللی اساس تفکر همین کنوانسیون رفع تبعیض همه جانبه است ولی جالب ان است کشورهایی که این کنوانسیون را پذیرفته اند هنوز با مشکلاتی روبرو هستند. برای مثال سوئد و اسپانیا برای رسیدن سلطنت به اناث حق رزرو داشتند و کشورهای پیشرفته هم هنوز به مشارکت عادلانه دست پیدا نکرده اند.

اسلامی پناه :حضور زنان برای خبرگان منع قانونی ندارد

علی اسلامی پناه دومین سخنران این نشست بود که با موضوع موانع و چالش های مشارکت سیاسی زنان در ایران صحبت کرد .

عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با اشاره به قوانین داخلی کشور درباره مشارکت زنان گفت : در قانون برای مجلس خبرگان بحثی از زن و مرد نیست در قانون شیوه انتخاب نمایندگان خبرگان رهبری در ماده ۵ شرایط افرادی که می توانند کاندید شوند را نام برده است باید مجتهد باشند یعنی درک و فهم عالی داشتن حداقل در احکام الهی بنابراین بحث مفهومی نیست بلکه مصادیقی است. بنابراین تا به حال زنی به دلیل زن بودن عدم صلاحیتش محرز نشده است ولی حضور زنان در مجلس خبرگان صفر است.

وی با اشاره به قوانینی که برای ریاست جمهوری وجود دارد گفت : در قانون برای ریاست جمهوری در ماده ۱۵ قانون می گوید که از میان رجال مذهبی و سیاسی کشور انتخاب می شود .کلمه رجال این ایهام را ایجاد کرده است که رجال به معنی مردان است در صورتی که به این شکل نیست و منظور از رجال شخصیت هاست . در قرآن هم این نوع نمونه ها وجود دارد و منظور از رجال اشخاص است و تا به حال شورای نگهبان ماده ۱۱۵ قانون اساسی کلمه رجال را معنا نکرده است و این کار مشخص می کند قانون اساسی ما جهت گیری جنسیتی نکرده و حتی مفسر هم این کار را انجام نداده است و اگر تا به حال زنی در این انتخابات ها شرکت نکرده است مقصر قانون اساسی نیست .

وی با اشاره به این‌که ۱۰۰ سال پیش قانون نداشتیم و فقها کار قضاوت را انجام می‌دادند و تفسیر می‌کردند، بیان داشت: برخی از فقهای شیعه در آن زمان می‌گفتند قاضی باید مجتهد جامع‌الشرایط باشد؛ یعنی مرجع تقلید و فقیه که بالاترین شخصیت مذهبی است، باید قاضی شود. البته این نظر اختلافی است و صاحب جواهر مخالف آن است و می‌گوید غیرمجتهد هم به شرطی که علم به احکام داشته باشد، می‌تواند قاضی شود. بعداً نظر این دسته از فقها پذیرفته شد. مقدمه دوم این است که زنان نمی‌توانند مجتهد جامع‌الشرایط باشند، اما مقدس‌اردبیلی مخالف است و می‌گوید می‌توانند. زمان انقلاب ابتدا همین حکم مسلط شد، اما با توجه به شرایط موجود امام خمینی (ره) گفتند قاضی یا خودش مجتهد جامع‌الشرایط یا مأذون از او باشد. به این ترتیب، امروز ۹۹.۹ درصد قضات ما مجتهد نیستند و لیسانس و فوق‌لیسانس دارند.‌



اسلامی‌پناه با بیان این‌که اگر قرار است یک غیرمجتهد بر مسند قضا بنشیند چه تفاوتی بین زن و مرد است؟ افزود: الان قوه قضاییه این ۶۰۰ نفر را به‌عنوان پست‌های فرعی قضاوت انتخاب کرده است، اما ایرادی ندارد قضاوت را در اختیارشان بگذارد. در اکثر کشورهای اسلامی زن و مرد می‌توانند قضاوت کنند و به‌طورکلی در جهان، قضاوت روی دوش زنان می‌چرخد.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۳۰ درصد رهبران جهان زنان هستند چنین گفت : از نظر من چند مساله اشتباهی باعث شده است که کشور ما به این مشکل دچار شود که یکی از آنان ناتوانایی زنان در عرصه رقابت در مسایل سیاسی یعنی قدرت رقابت در ایران را ندارند که شاید ابزار آن مانند پول در دسترس آنان نباشد. از طرف دیگر سیستم سهمیه بندی در ایران نمی تواند اعمال شود چرا که در قانون اساسی نداریم. نگرانی دیگر که برای حضور زنان در عرصه سیاست وجود دارد شرایط خانواده مانند نگه داری از فرزندان است. بنابراین زنان باید از اطرافیان خود آغاز کنند تا این دیدگاه در مورد آنان تغییر کند و از طرف دیگران مردان باید مدارای بیشتری داشته باشند تا نگرانی ها کم شود و ابزارها و قدرت ها در اختیار زنان قرار بگیرد. شرع چنین محدودیت هایی ندارد اگر چه ممکن است فقیهی هم نظر دیگری داشته باشد اما باید این موضوع را بدانیم که نظر فقها مساوی با نظر دین نیست.

سجادی : زنان در مفاسد اقتصادی متهم ردیف چندم هستند

در ادامه این نشست شهناز سجادی عضو کانون وکلای دادگستری مرکز و دبیر کارگروه حقوقی بنیاد امید ایرانیان‌ طی سخنانی در رابطه با «مشارکت سیاسی زنان در قوانین داخلی ایران» اظهار داشت: مشارکت سیاسی به معنای تلاش‌ها و رفتارهای شهروندانی است که قصد تأثیرگذاری بر امور عمومی و سیاسی را دارند. در حکومت‌های دموکراتیک این مشارکت سیاسی از طریق انتخابات صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: مشارکت سیاسی از دیدگاه قوانین داخلی تعاریف مختلفی دارد که من دو نمونه آن را بیان می کنم. مشارکت سیاسی به مجموعه تلاش ها شهروندان گفته می شود که با انگیزه تاثیرگذاری در سیاست حقوق عمومی و حکومتی را دارد ماهیت مشارکت بسته به نوع حکومت محقق می شود در حکومت های لیبرالی و دموکراسی از طریق انتخاباتی و در حکومت های دیگر با استفاده از نیروهای خودجوش و همسو انجام می پذیرد.

این استاد دانشگاه اظهار داشت : مشارکت سیاسی در ایران از نظر من این مشارکت در سطح کلان جامعه و سیاست ایران نسبت به سایر ممالک در دوران قدیم بسیار بهتر بوده زنان در ۱۰۰ سال گذشته با آنکه سواد خوبی نداشتند اما از طریق نایب السلطنه و یا مشاورت شاه از اندرونی دستی بر آتش داشتند و در سیاست اعمال نظر داشتند. عمده مشارکت سیاسی زنان در تاریخ یکی به جنبش تحریم نان که در قبال گرانی نان ها در زنان ناصرالدین شاه بود می توان اشاره کرد که در سال ۱۳۰۴ مصادف با ۱۹۲۵ میلادی زنان این تظاهرات را در کنار مردان انجام دادند و مشارکت کردند به همین ترتیب زمانی که علما از تهران به قم هجرت می کنند و جنبش تنباکو زنان ایرانی با پوشش در میدان ارگ گرد آمدند و به سمت بازار حرکت کردند و با شوری که به پا کردند بازار را تعطیل کردند. شرکت زنان در مقابل سفارت روسیه در زمان عهدنامه ترکمنچای؛ در سال ۱۹۴۱ زنان به حق رای رسیدند. زنان در اروپا حدود ۲۰ سال جلوتر توانستند به حق رای برسند.

وی با اشاره به دوران پس از پیروزی انقلاب گفت : در ابتدای انقلاب تنها یک زن توانست به مجلس خبرگان وارد شود به این دلیل بود که زنان در آن تاریخ خیلی مایل به حضور در مشارکت های سیاسی نبودند به دلیل اینکه مجلس خبرگان سیاسی تشکیل شد فضای سیاسی کاملا باز بود و در آن زمان تمام جناح ها وارد عرصه انتخابات شدند و خانم گرجی هم در خاطرات خود می نویسد که تمایلی که به شرکت در انتخابات نداشت ولی آقایان تشویق کردند که وارد این عرصه شوند و جالب آن است که بعد از حضور در مجلس خبرگان عده ای دیگر از آقایان به حضور این زن شکایت می کنند و می گویند تا زمانی که این خانم در مجلس خبرگان حضور دارد ما خارج می شویم و خانم گرجی در آنجا اعلام می کند که من با عهدی که خدا بستم پایبندم هر کس که با وجود یک زن مشکلی دارد مجلس را ترک کند که تمامی این حوادث شرایط حضور زنان در اجتماع را برای ما بازگو می کند.

وی خاطرنشان ساخت : البته بعد از این مشارکت ها، مشارکت زنان در انتخابات مجلس هم جزء مشارکت های سیاسی زنان است. در قسمت بعد به این مشارکت در سطح توده و نخبگان می پردازم. این مشارکت هایی که از آن نام بردیم مشارکت سیاسی زنان در توده ها بود اما آنچه که بعدها و امروزه مورد بحث است مشارکت نخبگان در سطح نخبگان است. افرادی که در سطح نخبگان فعالیت سیاسی را پیگیری می‌کنند، تحصیل‌کرده، توانمند و علاقه‌مند به مشارکت سیاسی هستند. زنان به لحاظ داشتن خصلت‌هایی مانند دقت و مسئولیت‌پذیری بیشتر نسبت به مردان، توانایی به‌کارگیری تدبیر به جای تنش، صلح‌طلب‌بودن، دوست‌دار محیط‌زیست‌بودن، معتقد به حقوق برابر، نگران آسیب‌های اجتماعی و... می‌توانند در عرصه سیاسی و مدیریتی موفق باشند.

وی توضیح داد : در توده ها زنان در سازمان های مردم نهاد شرکت می کنند که لزوما سیاسی نیست اما وجود این زنان و ارتباط آنان با جامعه یک نوع مشارکت سیاسی است افرادی که در سطح نخبگان به دنبال مشارکت هستند بیشتر زنان دارای مدارج عالیه و متعهد هستند.

سجادی تصریح کرد : ما اعتقاد داریم که زنان به دلیل ویژگی هایی که دارند می توانند در پست های مدیریتی موفق باشند به لحاظ اینکه زنان در عرصه سیاسی مدیریتی و اجرایی دارای عزت نفس هستند زنان در مقایسه با مردان دارای دقت و مسئولیت پذیری بیشتر و قدرت به کار گیری تدبیر به جای تنش می باشند . در بحث مفاسد اقتصادی یا ردپای زنان را نمی‌بینیم یا متهم درجه چندم هستند. در دهه اخیر که شاهد مفاسد اقتصادی متعددی در سطوح بالا بودیم، در میان همین تعداد اندک زنان هم مرتکبین مفاسد اقتصادی وجود نداشتند.

وی با اشاره به قوانین بالادستی در این زمینه چنین توضیح داد : باید ببینیم در قوانین بالادستی کشور شامل قانون اساسی، سند چشم‌انداز افق ۱۴۰۴، قانون برنامه پنجم توسعه، قوانین بودجه و... و همچنین، اسناد بالادستی تخصصی که موردی و مخصوص برنامه جامع حوزه خاصی است، مثل قانون کار، قانون تأمین اجتماعی و... زنان را از ورود به عرصه‌های سیاسی در قوه مجریه، مقننه و قضاییه ممنوع کرده‌اند یا خیر. در قانون اساسی در فصل حقوق ملت در اصل‌های ۱۹، ۲۰ و ۲۱ به زنان اشاره شده است و می‌گوید مردم ایران از هر قوم و قبیله از حقوق مساوی برخوردار هستند. رنگ، نژاد، زبان و مانند این‌ها (که می‌تواند شامل جنسیت هم باشد)، نمی‌تواند باعث امتیاز افراد شود. در اصل ۲۰ می‌گوید همه افراد اعم از زن و مرد یکسان در حمایت از قانون قرار دارند. در اصل ۲۱ دولت موظف است حقوق زن را در تمام جهات با رعایت موازین اسلامی تأمین کند. ایجاد زمینه‌های مساعد برای رشد شخصیت زن و احیای حقوق مادی و معنوی او نیز مورد توجه قرار گرفته است. در اصل ۳ قانون اساسی دولت موظف به رفع تبعیض ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در تمام زمینه‌های مادی و معنوی است. این‌جاست که ما می‌گوییم اگر زنان ورود پیدا نمی‌کنند به دلیل این است که تبعیض ناروا وجود دارد

وی در ادامه افزود : بحث زنان و مشارکت پارلمانی یکی از حوزه هایی است که شامل مشارکت سیاسی است که اصل ۶۴ قانون اساسی به شرایط نماینده ها و قانون عادی پارلمان پرداخته است که در آن به نمایندگان ملت اشاره میکند و اشاره به ملت شامل زن و مرد است بنابراین ورود زنان منع نشده و در تعداد نمایندگان زن و مرد را از هم جدا نکرده است و تمام شرایط عمومی است که برای زن و مرد برابر است.

سجادی به بررسی میزان حضور زنان در مجالس ایران پرداخت و افزود : با نگاهی به گذشته مجلس به تعداد زنان که حضور داشته اند می رسیم در مجلس اول دوم و سوم ، چهار زن در مجلس حضور داشتند در دوره چهارم با ۹ نماینده به ۳/۳ درصد می رسد و در مجلس پنجم ششم و هفتم از منظر کمی و کیفی دوره شکوفایی است چرا که تمام قوانین اصلاحی در حوزه زنان در این سال ها رخ داده است مانند قوانین حضانت مهریه و غیره. میانگین حضور زنان در این سال ها حدود ۴ درصد بوده است در حالی است که در آخرین مجلس قبل از انقلاب اسلامی تعداد ۲۰ زن در مجلس حضور داشتند بنابراین چرا سطح مشارکت زنان حتی با تاکید قانون کم تر باشد؟ مردانه بودن جامعه سیاسی کشور، عدم رویه واحد در عرصه سیاسی و اجتماعی و با عوض شدن دولت ها حقوق زنان هم متزلزل می شود؛ وجود نگاه های افراطی عدم فرصت رقابت برابر میام زنان و مردان محدودیت ارتباط میان زنان و رعایت اخلاق انتخاباتی میان زنان روحیه رقیب پنداری میان مردان نسبت به زنان فقدان مسایل مالی میان زنان نگاه بی اعتمادی و تنگ نظرانه زنان به زنان است. بی انگیزگی نخبگان زن عدم توانمندسازی زنان در احزاب موقعیت خاص زنان در خانه داری است .

وی افزود : برای راهکار اول باید بگویم که این تنها مشکل جامعه ایران نیست و در تمامی جوامع این مشکلات وجود داشته کشورهای دیگر این مشکل را از طریق ایجاد نظام سهمیه بندی در جهت جلوگیری از عدم تبعیض و ایجاد توازن و مشارکت استفاده شده و موفق بوده است. باید بدانیم که فاصله زیادی بین ایران و کشورهای جهانی در حضور زنان در مشارکت های سیاسی وجود دارد چرا که زنان ایرانی متوسط ۴ درصد و زنان کشورهای دیگر از ۲۰ تا ۴۰ درصد در مشارکت های سیاسی حضور دارند. ایران از لحاظ مشارکت کمی زنان در بین ۱۷۰ کشور دارای رتبه ۱۴۱ است و در بین ۱۶ کشور خاورمیانه دارای رتبه ۱۴ است پاکستان و هندوستان در سیاست جبرانی پیش قدم بودند. این سیاست جبرانی سه سال گذشته در اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی مطرح شد و تصویب گردید و ایران را ملزم کرد تا سال ۱۳۹۴ این سیاست به عنوان یک سیاست مترقی اجرا شود و تا ۲۵ درصد سهمیه در پارلمان برای زنان در نظر بگیرد که متاسفانه فعلا به نتیجه نرسیده است که متاسفانه با استدلال شایسته سالاری رای
نیاورد

واژگونی تراکتور جان راننده‌اش را گرفت

واژگونی یک دستگاه تراکتور در اثر بی‏‌احتیاطی در محور ارومیه به سلماس جان راننده آن را گرفت.

وی اضافه کرد: ماموران پلیس راه استان پس از اعلام مرکز فوریت‏‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک سانحه رانندگی در محور ارومیه به سلماس بلافاصله در محل حاضر شدند.

13930306000478_PhotoA

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی افزود: با بررسی‏‌های اولیه مشخص شد که یک دستگاه تراکتور از جاده خارج و واژگون شده و راننده آن در دم جان خود را از دست داده است.

این مسئول به علت اصلی واژگونی تراکتور اشاره کرد و افزود: طبق بررسی کارشناسان پلیس، علت تصادف بی‏‌احتیاطی و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام شد.

فرمانی بر دارا بودن مهارت کافی از سوی رانندگان تاکید کرد و از آنها خواست تا مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

وی با اشاره به فصل کاشت و برداشت محصول و فعالیت وسیله‌های مختلف از جمله تراکتور، سراشیبی، سرازیری، حاشیه جاده‌ها، کم عرض بودن جاده‌ها و اختلاف سطوح از رانندگان این وسایط نقلیه خواست تا با احتیاط کامل رانندگی کرده و از ریسک کردن و سوار کردن سرنشین به طور جد خودداری کنند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی همچنین مجهز بودن تراکتور به اطاقک مستحکم را برای حفظ جان رانندگان ضروری دانست.

تصاویر آتش سوزی امروز خیابان سرداران


شما را به دیدن تصاویر فداکاری ماموران اتش نشانی ارومیه دعوت می نماید.
رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه گفت:در این حادثه که ساعت ۱۴و۳۰دقیقه امروز در پارکینگ یک آپارتمان در خیابان سرداران ارومیه روی داد بر اثر اتصال سیم برق یک دستگاه پژو اتش گرفت که این آتش سوزی به قسمتهای دیگر پارکینگ سرایت کرد.
آقای شاد قوشچی افزود:ماموران آتش نشانی با حضور در محل حادثه به علت بسته بودن درب پارکینگ پس از برش اقدام به گشودن در و خاموش کردن اتش در مدت ۱۵ دقیقه کردند.
وی تصریح کرد:در این حادثه ۱۴ نفر بر اثر استنشاق گاز دی اکسید کربن مسموم و ۳ نفردیگر هم دچار سوختگی شده که با کمک اورژانس به بیمارستان انتقال یافتند.

812736142_79956_13001733231856697609 812220007_117639_1555451519439277140 814435392_54977_5717473510673316261 814727984_21204_12886817654813694235 812214977_122629_13776439178665712615 812835424_78489_7373703578072756461 814432510_53839_729354994732585697 812829090_78116_7958662366545390882

کشف مار افعی از داخل خودرو در چایپاره

یک حلقه مار افعی ۷۰ سانتی متری از داخل خودرو در شهرستان چایپاره بیرون کشیده شد.
به گزارش باریش راننده این خودرو گفت : ساعت ۱۱ صبح در حالی که ماشین را کنار جاده در شهر قره ضیاءالدین پارک کرده بودم متوجه ورود این میهمان ناخوانده به ماشین شده و با وجود تلاش فراوان نتوانستم مار را پیدا کنم و خودرو را به آتش نشانی بردم.
حسین رضاپور رئیس اتش نشانی قرضیاء الدین هم گفت: ماموران آتش نشانی پس از دو ساعت جستجو توانستند مار را که در حدود ۷۰ سانتی متر طول داشت و داخل یکی از سوراخهای شاسی ماشین در قسمت زیر چرخ عقب مخفی شده بود با فشار آب سرد خارج کنند .
این مار که از نوع افعی کوهستانی است پس از خارج کردن از خودرو در دامان طبیعت رها شد.

دستگیری ۴ مدیر و کارمند بانک به اتهام اخذ رشوه ۸ میلیاردی

دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز کرمان با اشاره به دستگیری ۴ مدیر و کارمند یک بانک در کرمان اظهار کرد: این افراد با شناسایی متقاضیان تسهیلات میلیاردی بعد از پرونده‌ سازی ایراداتی را عنوان که آن‌ها هم به ناچار به رابطین بانکی  و واسطه مدیران مراجعه می‌کردند.

وی افزود: در تحقیقات از این پرونده ۸۰۰ میلیون وجه نقد و یک دستگاه خودروی لوکس به عنوان رشوه از متقاضیان تسهیلات میلیاردی اخذ شده است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان در ادامه بیان کرد: دو مورد از اخاذی مدیر و کارکنان این بانک ثابت شده است  دراین رابطه  ۴ نفر دستگیر و ۵ نفر نیز تحت تعقیب قضایی قرار دارند.

۸۰ درصد از ورودی های شهر اورمیه ساماندهی شده است

غلام رضا عدل دوست با اشاره به اجرای ساخت تقاطع های غیر هم سطح در اورمیه، بیان کرد: تاکنون ۹ تقاطع غیر هم سطح دراستای تکمیل رینگ کمربندی اورمیه به اتمام رسیده و تقاطع های سرو و آذربایجان نیز در دست احداث است .

وی افزود: تکمیل رینگ اول کمربندی شهر اورمیه به طول ۲۲/۵ کیلومتر در مرحله اتمام بوده و بیش از ۹۰ درصد عملیاتی شده است و عملیات رینگ دوم شهر اورمیه نیز به طول ۳۲ کیلومتر در دست اجرا است .

عدل دوست با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۲۱۳ میلیارد ریال برای تقاطع ها هزینه شده است، گفت: با احتساب هزینه تقاطع های سرو و آذربایجان کل هزینه های صرف شده ۴۵۰۰ میلیارد ریال بر آورد می شود.

عدل دوست با بیان اینکه در راستای محرومیت زدایی مناطق محروم شهری، ۱۶ پارک محله ای به مساحت ۸۲۵۰۰ متر مربع احداث شده است، اظهار کرد: در جهت دفع آب های سطحی و ساماندهی انهار زراعی ۴۲ کیلومتر کانال احداث ، بیش از ۲ میلیون متر مربع از معابر شهری آسفالت و ۷۶ کیلومتر عملیات پیاده رو سازی صورت گرفته است .

وی با اشاره به بخش سرمایه گذاری شهرداری اورمیه ، بیان کرد: در بخش سرمایه گذاری در سالهای ۹۲ ،۹۳ و ۵ ماهه ۹۴ ، ۱۳ قرارداد اجرای پروژه سرمایه گذاری شهرداری منعقد شده که مجموعه ۱۴۰۵۲۳ متر مربع زمین اختصاص یافته که زیر بنای آن ۶۴۹۵۰۸ متر مربع است.

سارقان حرفه ای منازل در ارومیه دستگیر شدند

سرهنگ سامان غنی زاده روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: در پی چندین فقره سرقت از منازل در شهرستان ارومیه، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی اضافه کرد: ماموران با انجام تحقیقات لازم موفق شدند مظنونان سرقت را شناسایی و به صورت نامحسوس آنها را تحت نظر قرار داده و سارقان را در حین سرقت از منزل دستگیر کنند.
سرهنگ غنی زاده گفت: دو نفر سارق در این رابطه دستگیر شدند که در بررسی سوابق مشخص شد دارای سابقه سرقت هستند.
وی افزود: سارقان در بازجویی های خود به ۱۸ فقره سرقت از منزل اعتراف کردند.
سرپرست آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: ماموران در بازرسی از مخفیگاه سارقان مقداری از اموال مسروقه از قبیل طلا، لب تاپ و لوازم خانگی کشف و دو دستگاه خودرو پژو و پراید که در امر سرقت استفاده می شد، کشف و ضبط کردند.
وی افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.