دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

نگذارید فتنه گران دولت تدبیر و امید را مورد هجمه خود قرار دهند

به نقل از نسل برهان، مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان ارومیه با ارسال نامه ای به استاندار آذربایجان غربی سوالاتی را از وی پیرامون حواشی مراسم برگزار شده تحت عنوان روحانی تنها نیست پرسیدند که متن این نامه به شرح زیر می باشد:


بسم الله الرحمن الرحیم

خدمت برادر بسیجی جناب آقای مهندس سعادت استاندار محترم استان آذربایجان غربی

سلام علیکم

با صلوات بر محمد و آل محمد(ص) و با احترام ، با توجه به حضور حجت الاسلام محسن رهامی در سالن اجتماعات اداره برق ارومیه در تاریخ 25/03/94 که با حضور جنابعالی و معاونین محترمتان و ایراد سخنرانی توسط ایشان که قرار بود با محوریت 24 خرداد باشد، بدین وسیله ما دانشجویان بسیجی دانشگاه های شهرستان ارومیه چند سوال از خدمت شما و همکارانتان در مجموعه استانداری آ. غربی داریم . لذا با توجه به سبقه و نظر به اینکه جناب عالی جزئی از پیکره ی با عظمت خانواده معظم شهدا هستید و برای تعالی این مرز و بوم خون ها داده اید،خواهشمند است با سعه صدر،روشن و بی پرده به سوالات ذیل پاسخ دهید :

1.انگیزه مجموعه تصمیم گیرنده استانداری در دعوت از افرادی همچون محسن رهامی که هیچگونه مسئولیتی در نهادهای دولتی ندارد چیست ؟

2.درحالیکه استانداری ها از طرف وزارت کشور مجری برگزاری صحیح و سالم انتخابات در استانها می باشند، سخنان کاملا سیاسی و جانب دارانه سخنران مدعو چه معنی می تواند داشته باشد ؟

3.آیا حضور و موضع گیری های فردی که منتسب به گروهی مشخص می باشد در مراسمی که جنابعالی به عنوان استاندار در آن حضور دارید شاعبه حمایت مجموعه استانداری ازاین گروه را در انتخابات دامن نمیزند ؟

4.آیا مجموعه استانداری به عنوان مجری انتخابات و یک مجموعه بی طرف امکان حضور و سخنرانی سایر تفکرها و طیف هارا نیز فراهم خواهد کرد ؟

5. و در آخر باید پرسید که استانداری که برای امنیت و اعتلای میهن اسلامی عزیزترین نزدیکانش را غرقه در خون دیده چرا باید در مراسم شخصی حضور داشته باشد که فریاد حمایت از سران فتنه را سر می دهد؟ آیا بیم این نمیرود که بدخواهان ، دولت تدبیر و امید رامورد هجمه خود قرار بدهند ؟

لذا ما دانشجویان بسیجی دانشگاه های شهرستان ارومیه با تاسی از آرمان های امام راحل و همچنین با فرود آوردن سر تعظیم در برابر حکم مقام معظم رهبری مبنی بر سال دولت و ملت ، همدلی و همزبانی از شما استاندار این استان شهیدپرور درخواست داریم از تمام تحرکاتی که خواسته یا ناخواسته باعث تنش در فضای سیاسی استان می گردد خودداری نماییدو ما دانشجویان بسیجی نیز جبهه حق را در دست یابی به اهداف والای خود یاری داده و دشمنان و بددلان را انذار میدهیم که نخواهیم گذاشت با ترفندها و شعبده های شیطانی خود شکافی هرچند کوچک در میان امت حزب الله ایجاد نمایند .

ـ بسیج دانشجویی دانشگاه سراسری ارومیه

ـ بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه

ـ بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور ارومیه

ـ بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی ارومیه

ـ بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

ـ بسیج دانشجویی آموزشکده شهید رجایی ارومیه

ـ بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی علم وفن ارومیه

ـ بسیج دانشجویی آموزشکده قاضی طباطبایی ارومیه

ـ بسیج دانشجویی آموزشکده دخترانه شهید باهنر ارومیه

ـ بسیج دانشجویی آموزشکده پسرانه شهید باکری ارومیه

ـ بسیج دانشجویی آموزشکده شهید بهشتی ارومیه

ـ بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی کمال ارومیه

ـ بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر ارومیه

ـ بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی صبا ارومیه

ـ بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی آفاق ارومیه

ـ بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی آذرآبادگان ارومیه

ـ بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی نژند ارومیه

ـ بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی ایران پاش ارومیه

ـ بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی بهزیستی

ـ بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی بازرگانی

انتهای پیام/

سوء استفاده انتخاباتی از دریاچه ممنوع!

با نزدیک شدن به انتخابات اسفندماه امسال و استعفای عده ای و همچنین اعلام آمادگی عده ای دیگر، کارزار و رقابت انتخاباتی 8 ماه مانده به آن هرچند به صورت غیررسمی و پشت پرده آغاز شده است.

بسیاری از هم اکنون در خفا و آشکارا دنبال یارگیری هستند و عده ای نیز سعی در گنجانیده شدنشان در لیستها و ائتلافهای مخصوص.

لیستهایی که بسیار امید دارند به واسطه نام و نشان آن در جامعه پیروز انتخابات در حوزه خودشان شوند.

اما مسئله ای که بسیار حائز اهمیت است، شعارهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی خواهد بود. نامزدهایی که از هم اکنون در شهرستان ارومیه می توان حدس زد که اولویت شعارهایشان و مهمترینشان دریاچه ارومیه خواهد بود!

دریاچه ای مظلوم که همه از آن برای نشان دادن خود استفاده می کنند و خواهند کرد. امروزه هرکسی که به نوعی حوزه مسئولیت و مدیریتش با این دریاچه مرتبط است، همیشه سعی دارد تا با علم کردن اقدامات نکرده خویش به نوعی از موفقیتهایش بگوید، اما نمی داند که موفقیت در سطح میدانی باید دیده شود و نه در روی کاغذ که دریاچه هرساله پس روی می کند.

یکی از این سازمانها و نهادها ستاد احیاء دریاچه ارومیه است. این ستاد با بودجه های میلیاردی اش، می توانست بسیار بیشتر از این تأثیرگذار باشد و در جهت احیاء دریاچه گامهایی عملی بردارد.

گرچه شاید در حالت روشنفکرمآبانه برخی بگویند اقدامات فرهنگی، هنری، راه اندازی انواع اقسام نمایشگاه بدون خروجی مثبت، برگزاری همایشها و ... می تواند در بهبود وضعیت وخیم دریاچه تأثیرگذار باشد و منکر آن نیز نیستیم. اما آیا کسی که سکته قلبی کرده و رو به مرگ ، شایسته است که وی را برای بهبود وضعیتش به جای رساندن به اورژانس به کنسرت موسیقی و یا نمایشگاه پوستر برد و یا برایش در خانه فیلم سینمایی گذاشت.

بله امروزه دریاچه رو به مرگ و وضعیتش اورژانسی است و بسیار ضروری به نظر می رسد که اقدامات عملی و تأثیرگذار انجام داد، امری که ستاد احیاء دریاچه ارومیه از آن غافل است.

اما با استعفای مسئول این ستاد در آذربایجان غربی و آماده شدن وی برای ورود به رقابتهای انتخاباتی پایان سال، از هم اکنون می توان پیش بینی کرد که مهمترین شعار دکتر بهادری، دریاچه ارومیه و اقداماتی خواهد بود که در مدت مسئولیتش انجام داد. وی همانطور که در آخرین نشست خبری اش هم گفت، از نمایندگان به واسطه عدم پیگیری وضعیت دریاچه انتقاد دارد، که مهمترین شعارش در انتخابات خواهد بود.

بهادری همچنین در این جلسه از اقدامات مجموعه خویش در خصوص دریاچه حمایت و خود را مطلع از شرایط وخیم دریاچه دانست.

همانطور که در سطور بالاتر نیز ذکر شد، می توان پیش بینی کرد که در انتخابات پیش رو مهمترین شعار انتخاباتی در ارومیه، دریاچه ارومیه خواهد بود.

دریاچه ای که حالا برای عده ای محل کسب آراء خواهد شد. از این رو بسیار ضروری است که همه اعم از مردم و نامزدهای انتخاباتی بدانند که سوء استفاده از نام و عنوان دریاچه شوربخت برای رسیدن به اهداف انتخاباتی اقدامی بسیار مذموم است. چونکه نه یک نفر نماینده و نه مجموعه مدیران و مسئولان استانی توانایی احیاء دریاچه را به تنهایی ندارند و این امر مسئله ای ملی و حتی فراملی است.

از این رو هنگامی که کاندیدایی قصد تبلیغات خود با سوء استفاده از نام دریاچه و کوبیدن مسئولان و نمایندگان پیشین را دارد باید مدنظر قرار داد که وی دچار شعارزدگی است و قطعاً یک نفر به تنهایی در روند احیاء دریاچه ارومیه نمی تواند تأثیرگذار باشد.

بنابراین بسیار ضروری است که از هم اکنون تابلوی ورود ممنوع به دریاچه ارومیه در کمپینهای تبلیغاتی را زد و همه را آگاه کرد که دنباله شعارهای توخالی و پوچ برخی کاندیداها را نباید گرفت و به آنها اطمینان نکرد. اگر برنامه ای دیگر دارند و می توانند اجرا کنند، بسم الله.

«sticker» مستهجن کار دست تلگرام داد

امکانی که نرم‌افزار موبایلی تلگرام برای افزودن استیکر یا برچسب‌های مختلف در اختیار کاربران قرار داده طی هفته‌های اخیر این نرم افزار را با حاشیه‌هایی مواجه کرده است.

۴۹

امکانی که نرم‌افزار موبایلی تلگرام برای افزودن استیکر یا برچسب‌های مختلف در اختیار کاربران قرار داده طی هفته‌های اخیر این نرم افزار را با حاشیه‌هایی مواجه کرده است.

طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر کاربران شبکه اجتماعی تلگرام با خیل استیکرهای فارسی زبان مواجه شده‌اند. در این میان اگرچه به لحاظ فرهنگی بسیاری از این استیکرها به لحاظ استفاده از زبان فارسی و شخصیتهای آشنا برای مردم مقبولیت قابل توجهی داشت اما در قالب برخی از آنها در مواردی با شخصیتهای سیاسی نیز شوخی‌هایی شده یا سمت و سوی این استیکرها فراتر از اخلاقیات رفته و در مواردی حتی حریم‌های اخلاقی را زیرپا گذاشته است.

همین موضوع طی این مدت مشکلات متعددی برای کاربران این شبکه به دنبال داشته و موجب شده از طریق این نرم افزار به طور دائم هشدارهایی منتشر شده و به کاربران آن گوشزد شود که حتی عکس‌های پروفایل آنها نیز می تواند مورد سوء استفاده قرار گرفته و از آنها برای ساخت استیکر استفاده شود.

از سوی دیگر بسیاری از کاربران این شبکه با دیدن یک استیکر جالب، یک گروه از استیکرها را دانلود کرده و در نهایت با تصاویر نامناسبی مواجه شده اند که در بسیاری از موارد ذخیره شدن این تصاویر در گوشی موجب ناراحتی و نگرانی آنها شده است.

بر همین اساس طی هفته‌های گذشته چندین بار بحث فیلترینگ این شبکه در رسانه‌ها مطرح شده و در این باره گمانه زنی‌های متعددی صورت گرفت تا اینکه روز گذشته وزیر ارتباطات نیز در این باره مورد سوال قرار گرفت و در این خصوص به موضع گیری پرداخت.

محمود واعظی که پیش از این همواره به طرفداری از فعالیت شبکه‌های اجتماعی موبایل پرداخته و به کرات تاکید کرده بود که هیچ شبکه‌ای به دلیل مسائل اقتصادی فیلتر نمی شود، اظهار کرد که برای شبکه‌هایی که از محتوا یا استیکرهایی در قالب توهین به مقامات کشور استفاده کرده یا نسبت به ترویج مسائل غیراخلاقی مبادرت می‌کنند بر اساس قانون محدودیت اعمال می‌کنیم.

وی همچنین متذکر شد که سیاست ما برخورد با عواملی است که مسائل امنیتی کشور را نشانه گرفته باشند. سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، نظارت کاملی بر تمام شبکه‌های اجتماعی دارد و علاوه بر این سازمان، دستگاه‌های مرتبط دیگر نیز محتویات این شبکه‌ها را از نظر امنیتی رصد می‌کنند.

واعظی در عین حال تاکید کرد که با منتشرکنندگان محتواهای خلاف اخلاقی در شبکه‌های اجتماعی یا مباحثی که مسائل امنیتی کشور را نشانه گرفته باشند، برخورد می‌شود.

به گفته او شبکه‌های اجتماعی که سالم هستند و طبق مقررات کشور عمل می‌کنند، محدودیت فعالیت نخواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد که تا زمانی که شبکه‌ای درست فعالیت می‌کند و به دنبال ترویج محتواهای نامناسب نیست محدودیتی اعمال نخواهد شد، اما در غیر این صورت طبق قانون برخورد شده و موضوع در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه رسیدگی خواهد شد.

این صحبت ها در شرایطی صورت می گیرد که طبق آمارها گفته می شود ایران از نظر تعداد کاربران تلگرام رتبه سوم دنیا را به خود اختصاص داده است. از سوی دیگر طی ماه های گذشته به دلیل اختلالات و کندی های وایبر بسیاری از کاربران آن به سوی تلگرام روی آوردند.

نرم‌افزار «تلگرام» که دو تا سه سال از عمر آن می‌گذرد، برنامه ای پیام‌رسان است که توسط دو برنامه‌نویس روس در آلمان تهیه شده است. رایگان بودن و سرعت بالای ارسال پیام سبب شده ایرانی‌ها نیز مانند بقیه مردم جهان به استقبال این نرم‌افزار بروند.

در حال حاضر با توسعه اینترنت پهن باند موبایل و گسترش استفاده از تلفن های هوشمند، پیام‌رسان‌های متعددی در دنیا فعالیت دارند که هرکدام سعی می کنند به کاربران بیشتری دست یابند. تا همین اواخر در ایران یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارها «وایبر» بود. این برنامه با ارسال سریع پیام و عکس، امکان ایجاد گفت‌وگوی گروهی و استیکرهایی جذاب، طرفداران زیادی داشت و حتی به بستری برای تجارت و تبلیغات نیز تبدیل شده بود.

اما طی ماه های اخیر موج مهاجرت کاربران ایرانی به پیام‌رسان‌های رایگان دیگر افزایش یافته است. این جمعیت که تعداد آنها حداقل پنج‌ میلیون نفر تخمین زده شده، مدتی است از کند شدن و اختلال در فرآیند خدمت‌رسانی وایبر به استفاده از نرم‌افزارهای متعددی مانند «واتس‌آپ»، «لاین»، «کیک»، «گوگل چت»، «هایک» و غیره روی آورده‌اند که در این میان نرم‌افزاری تازه‌وارد به نام تلگرام در این رقابت پیروز شده و توانسته تعداد زیادی از کاربران ایرانی وایبر را به سمت خود بکشاند.

حال باید دید برای اصلاح شرایط این نرم افزار آیا امکانی برای بهره گیری از فیلترینگ هوشمند وجود دارد یا برای برطرف سازی این مشکلات مسوولان تصمیم به مسدودسازی این شبکه خواهند گرفت.

عامل هتک حیثیت افراد در فضای مجاز در ارومیه دستگیر شد

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی از دستگیری عامل هتک حیثیت افراد در فضای مجازی در این استان خبر داد.
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ "کوره بلاغی" رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی گفت، در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افراد ناشناسی در یکی از شبکه های اجتماعی اقدام به درج تصاویر شخصی او و خدشه دار نمودن وجهه اجتماعی اش کرده اند موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.
افزود: با بررسی های تخصصی در فضای مجازی توسط تیم کارشناسی متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و به مقر پلیس منتقل گردید.
وی با بیان اینکه متهم در بازجویی های پلیسی به بزه انتسابی معترف شد ، تصریح کرد: نامبرده جهت سیر مراحل قانونی پرونده تحویل مراجع قضائی شد.
رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی در پایان به کسانی که اقدام به انتشار خلاف واقع و توهین نسبت به اشخاص درسایتها و شبکه های مجازی می کنند هشدار داد و خاطرنشان ساخت: طبق ماده 18 قانون جرائم رایانه ای هر کس بوسیله سامانه های رایانه ای یا مخابرات اکاذیبی را منتشر نماید افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می گردد.

سرقت از حساب دختر مورد علاقه با انگیزه انتقام جویی

فردی که اقدام به سرقت اینترنتی از حساب یکی از شهروندان نموده بود توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ " سید مصطفی مرتضوی " رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت ،در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر اینکه فردی بصورت اینترنتی از حساب وی سرقت نموده ، بررسی موضوع در دستور کار کاراگاهان این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ "مرتضوی" بیان داشت : پس از بررسی های فنی و تخصصی نهایتاً متهم شناسایی و دستگیر شد.
وی افزود:متهم صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و در بازجویی های خود چنین اظهار داشت که مدتی با فرد شاکی نامزد بوده که پس از مدتی بین آنها نزاع و درگیری ایجاد شده و از یکدیگر جدا شده اند،به همین خاطر وی نیز با توجه به اینکه اطلاعات بانکی شاکی را در اختیار داشته به منظور انتقام جویی از وی اقدام به سرقت از حساب او می نماید.

رئیس پلیس فتا به شهروندان توصیه کرد :
رمز بانکی را در بازه های زمانی مناسب تغییر دهید.
از انتخاب رمزهای ساده برای کارت بانکی خود پرهیز نمایید.
رمز بانکی را به هیچ عنوان در اختیار دیگران حتی نزدیکان قرار ندهید و همچنین از یادداشت کردن آن روی کاغذ و یا روی جلد آن اجتناب نمایید.

خرید پنج میلیون ریال شارژ غیرمجاز تلفن همراه در گلستان

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان از شناسایی فردی که اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب یکی از شهروندان کرده بود خبر داد.
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ حبیب‌الله رجبلی گفت، در پی وصول یک فقره مرجوعه قضایی از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آزادشهر مبنی بر شکایت فردی دال بر انجام برداشت غیرمجاز به مبلغ پنج میلیون ریال وجه بصورت غیرمجاز از حساب بانکی وی، مراتب طی تشکیل پرونده‌ای در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی‌های صورت گرفته از پرینت حساب شاکیه، مشخص شد برداشت صورت گرفته از حساب وی در قالب خرید شارژ تلفن همراه بوده است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: پس از انجام تحقیقات پلیسی و تخصصی در نهایت فرد برداشت کننده که دختر شاکیه بود، شناسایی و برای انجام تحقیقات تکمیلی به این پلیس فرا خوانده شد.
سرهنگ رجبلی بیان کرد: پس از انجام تحقیقات تکمیلی و مواجه شدن با مستندات غیرقابل انکار، متهم به جرم انتسابی خود اعتراف کرد.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان در پایان به شهروندان توصیه کرد: اطلاعات خصوصی و مهم خود مثل اطلاعات مربوط به حساب‌های بانکی خود را در اختیار دیگران قرار نداده و سرویس پیامک حساب بانکی شان را فعال کنید تا در صورت برداشت غیرمجاز و یا سوء استفاده ، سریعا از آن مطلع شوند.

شناسایی کلاهبردار 190 میلیونی از طریق اینترنت در ارومیه

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی از دستگیری فردی که از طریق اینترنت اقدام به کلاهبرداری 190 میلیون ریالی کرده بود ، خبر داد.
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ " کوره بلاغی" رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات آذربایجان غربی گفت ، در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی از طریق اینترنت اقدام به کلاهبرداری از وی کرده است ، بررسی موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد؛ فردی از طریق فروشگاه اینترنتی اقدام به فروش گوشی های تلفن همراه کرده و پس از واریز 190 میلیون ریال توسط شاکی از طریق اینترنت ،به عناوین مختلف از تحویل کالا خودداری میکرد.
سرهنگ "کوره بلاغی " در ادامه تصریح کرد: با بکارگیری روش های فنی و شگردهای خاص پلیسی ، متهمه شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر این پلیس منتقل شد.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات آذربایجان غربی در پایان خاطرنشان شد: متهمه در بازجویی های بعمل آمده به بزه انتسابی معترف که پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل بعدی تحویل مقامات قضائی شد.

دستگیری منتشرکننده تصاویر شخصی شهروند گرگانی در شبکه اجتماعی موبایلی

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان از دستگیری فردی که اقدام به انتشار تصاویر شخصی شهروند گرگانی در یکی از شبکه های اجتماعی موبایلی کرده بود خبر داد.
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ "حبیب الله رجبلی" با اعلام این خبر گفت ، در پی وصول مرجوعه قضایی مبنی بر شکایت فردی، دال بر ایجاد مزاحمت و انتشار تصاویر شخصی وی، با تحقیقات بعمل آمده از شاکی و بررسی‌های مقدماتی مشخص شد فردی با ایجاد یک پروفایل در یکی از شبکه‌های اجتماعی موبایلی اقدام به انتشار تصاویر شخصی وی نموده است.

وی افزود: شاکی در بدو تحقیقات اعلام کرد که گوشی تلفن همراه خود را در یک تاکسی داخل شهری جا گذاشته و بعد از چند دقیقه تماس با شماره مورد نظر، گوشی تلفن همراه خاموش بوده است.رئیس پلیس فتا گلستان تاکید کرد: در تحقیقات تکمیلی و بررسی‌های تخصصی مشخص شد همان راننده تاکسی اقدام به ایجاد پروفایل و انتشار تصاویر شاکیه کرده است.

سرهنگ رجبلی اضافه کرد: با هماهنگی مرجع قضایی، متهم برای انجام تحقیقات بیشتر به پلیس فتا فراخوانده شد.وی گفت: در تحقیقات تکمیلی، متهم که در ابتدا منکر بزه انتسابی شده بود، در مواجه با مستندات پلیس، به جرم خود اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا گلستان تصریح کرد: پس از تکمیل شدن پرونده، متهم برای سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضایی شد.سرهنگ رجبلی افزود: شهروندان از نگهداری و ذخیره تصاویر و فیلم‌های شخصی در گوشی تلفن همراه خودداری کنند.
 

واکنش پلیس فتا به پیامی در وایبر و تلگرام

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا اعلام کرد: پلیس فتا هیچ گونه احضاریه یا اخطاری از طریق ایمیل، پیامک، یا پیام های خصوصی در شبکه اجتماعی به کاربران ارسال نمی کند.

۳۶

پایگاه خبری پلیس: چند روزی است تصویری در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که ظاهرا اخطاریه‌ای است که از طرف پلیس فتا برای یک کاربر ارسال شده است، هرچند با اندک دقتی می توان متوجه شد چنین چیزی ساختی و غیرواقعی است (نمونه ای از این شایعات را در تصویر بالا می بیند). با این حال پلیس فتا این تصویر را رد کرده و دروغ خوانده است.

سرهنگ علیرضا آذردرخش با بیان اینکه تعدادی از کاربران تلاش دارند تا با جعل نام پلیس فتا با دیگر کاربران شوخی و برای آنها ایجاد هراس کنند، گفت: متاسفانه شاهد انتشار پیام هایی در بخش گفتگوهای خصوصی برخی از شبکه های اجتماعی یا ایمیلی هستیم که به کاربران اعلام نموده “فعالیت شما در شبکه های اجتماعی مجرمانه است و شما تحت نظارت پلیس فتا هستید، برای پاره ای از توضیحات به پلیس فتا و یا دادسرای ناحیه ۳۱ ( جرایم رایانه ای ) به آدرس تهران – خیابان شریعتی – بالاتر از چهارراه طالقانی – نرسیده به بهار شیراز – نبش کوچه فرهاد ۲ مراجعه کنید.”

وی تاکید کرد: پلیس فتا ناجا در هیچ یک از شبکه های اجتماعی موبایلی صفحه رسمی نداشته و بنابراین برای کاربران پیام یا هشدار خصوصی ارسال نمی کند، در صورتی که از کاربری شکایت شده باشد با هماهنگی مراجع قضایی برای آن کاربر احضاریه کتبی از طریق پلیس فتا ارسال می شود.

این مقام انتظامی یادآور شد: کاربران به هیچ عنوان به این دست پیام ها که از طریق ایمیل یا پیام های بخش گفتگوهای شبکه های اجتماعی ارسال می شود توجه نکرده و به پلیس فتا یا دادسرای جرایم رایانه ای مراجعه نکنند.

سرهنگ آذردرخش گفت: کاربرانی که برای آنها از این دست پیام های جعلی با عنوان پلیس فتا آمده، می توانند شماره تلفن و مشخصات نشر دهندگان مطالب فوق در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا گزارش دهند.

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا در توصیه به کاربرانی که از نام پلیس فتا سوء استفاده می کنند، گفت: برابر ماده ۵۵۵ مجازات اسلامی بخش تعزیرات، هر کس بدون سمت رسمی یا اذن از طرف دولت خود را در مشاغل دولتی اعم از کشور یا لشگری و انتظامی که از نظر قانون مربوط به او نبوده است دخالت دهد یا معرفی نماید به حبس از شش ماه تا دو سال محکوم خواهد شد و چنانچه برای دخالت یا معرفی خود در مشاغل مزبور، سندی جعل کرده باشد، مجازات جعل را نیز خواهد داشت.

وی به کاربرانی که از نام و عنوان پلیس فتا سوء استفاده می کند، هشدار داد: از انتشار شایعات در فضای سایبر خودداری کنند چرا که در صورت تکرار و گزارش هموطنان، پلیس فتا پس از شناسایی این کاربران، آنها را به اتهام سوء استفاده کنندگان از نام و عنوان این پلیس و تشویش اذهان عمومی به محاکم قضایی معرفی می کند.

سرهنگ آذردرخش، مهمترین رویکرد پلیس فتا ناجا را پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازی عنوان کرد و گفت: پلیس فتا از زمان تاسیس تاکنون سعی کرده موضوع پیشگیری را همیشه در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا، اساس پیشگیری اجتماعی را اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای عموم جامعه دانست و افزود: از این رو تمامی هشدارها، مطالب آموزشی از قبیل مقاله، کلیپ های آموزشی، کروماکی و… تولید شده توسط پلیس فتا در سایت پلیس فتا به آدرس http://www.cyberpolice.ir برای بازدید کاربران بار گذاری شده است.

تأثیر مداد سیاه در آینده دو کودک

اول: دزدی حرفه ای و اما دومی: مدیر بزرگترین خیریه شهرش

1- روزی در دفتر یک وکیل نشسته بودم که با بزرگترین سارق حرفه ای آشنا شدم. از او  پرسیدم چگونه به اینجا رسیدی؟


 با تبسمی گفت :سببش مادرم بود، گفتم چگونه؟

گفت: چهارم ابتدایی بودم و روزی از مدرسه باز گشتم در حالی که مداد سیاهم گم شده بود. هنگامی که مادرم فهمید سخت مرا تنبیه کرد و مرا غیر مسول و بی حواس و... خطاب کرد آنقدر تنبیه مادرم برایم سخت بود که تصمیم گرفتم دیگر هیچ وقت دست خالی به خانه بر نگردم و مداد های دوستانم را بردارم...
روز بعد نقشه ام را عملی کردم ،و هر روز یک دو مداد کش می رفتتم تااین که تا پایان ترم از تمامی دوستانم مداد برداشته بودم.
ابتدای کار خیلی با ترس اینکار را انجام می دادم ولی کم کم بر ترس غلبه پیدا کردم، و از نقشه های زیادی استفاده کردم تا جایی که مدادها را از دوستام می دزدیدم و به خودشان می فروختم، بعد از مدتی اینکار برایم عادی شد تصمیم گرفتم کارهای بزرگتر انجام دهم و کارم را تا کل مدرسه و دفتر مدیر توسعه دادم، خلاصه آن سال برایم تمرین عملی دزدی حرفه ای بود .. تا اینکه سارق حرفه ای شدم.
2- روزی پسرم دوم دبستان بود روزی از مدرسه برگشت در حالی که مداد سیاهش را گم کرده بود. گفت مدادم را گم کردم. گفتم خوب بدون مداد چه کار کردی ؟
گفت از دوستم مداد گرفتم به او گفتم: 
خوبه ، دوستت از تو چیزی نخواست؟ خوراکی چیزی ..؟
گفت : نه چیزی از من نخواست.
گفتم: پس او نیکیهای زیادی را سود کرد.
تو چرا اینقدر نیکی جمع نکنی؟ گفت: 
چگونه من هم نیکی جمع کنم ؛ به او گفتم دو مداد می خریم یکی برای خودت و دیگری برای کسی که ممکنه مدادش گم شود و آن را (مداد نیکیها) می نامیم، اون مداد را برای کسی که مدادش گم شود سر زنگ درس می دهی و بعد از پایان درس پس می گیری، پسرم خیلی شادمان شد .
و شادیش بعد از عملی کردن این پیشنهاد چند برابر شد،طوریکه در کیفش تا شش مداد بر می داشت که به نفرات بیشتر کمک کند و عجیبتر آنکه سطح علمی درسش بسیار رشد کرد و علاقه اش  به مدرسه چند برابر شد و ستاره کلاسش شد بطوریکه همه او را صاحب مدادهای ذخیره می شناختند و همیشه از او کمک می گرفتند.
حالا بزرگ شده و از نظر علمی در سطح عالی قرار گرفته و تشکیل خانواده داده و اکنون صاحب  بزرگترین جمعیت خیریه شهرمان است.
پس در تربیت مان خیلی مراقب رفتارمان باشیم و موقعیت های ناخوش را به خوبی به موقعیت خوب تربیتی تبدیل کنیم.

پس:ببینیم با فرزندانم باید چگونه رفتار کنیم ؟ انشااله فرزندانمان زینت دنیا و آخرتمان قرار گیرند.

 

جزئیات برگزاری ترم تابستانی دانشگاه آزاد

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برگزاری ترم تابستانی گفت: دانشجویان متقاضی ترم تابستان چنانچه بیشتر از ۶ واحد نداشته باشند، فقط نصف شهریه ثابت را پرداخت می‌کنند و مبلغ حق‌التدریس برای اعضای هیئت علمی دو برابر محاسبه می‌شود.

۵۳

به گزارش ایران ویج به نقل از ایسنا، دکترحسین غریبی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی درباره شرایط ترم تابستان برای دانشجویان این دانشگاه، گفت: ترم تابستان دانشگاه آزاد اسلامی برای تمام دانشجویان در همه مقاطع ارائه می شود.

وی افزود: در ترم تابستانی دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی مجاز به انتخاب حداکثر تا ۱۰ واحد، دانشجویان دوره کارشناسی ارشد ۶ واحد و دانشجویان دوره دکتری مجازند تا ۴ واحد را انتخاب کنند.

دکتر غریبی تصریح کرد:‌ البته دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی که معدل آنها بالاتر از نمره ۱۷ باشد، می توانند حداکثر ۱۲ واحد درسی را در ترم تابستان داشته باشند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد درباره شرایط مشروطی ترم تابستان بیان کرد: چنانچه دانشجویان در دوره ترم تابستان مشروط شوند این مشروطیت در شمارش تعداد مشروطی دوره تحصیلشان در نظر گرفته نمی شود.

دکتر غریبی هم چنین درباره شرایط دانشجویان کاردانی و کارشناسی که نیاز به گذراندن واحدهای بیشتر در ترم تابستانی برای فارغ‌التحصیل‌شدن دارند، توضیح داد: دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی که با گذراندن حداکثر ۱۲ واحد در ترم تابستان دانش آموخته و فارغ‌التحصیل می‌شوند، مجاز به اخذ تمام ۱۲ واحد درسی هستند.

وی با تاکید بر اینکه شرایط مذکور شامل دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری نمی‌شود ادامه داد: بخشنامه ترم تابستان سال ۹۴ دانشگاه آزاد اسلامی طبق همان شرایط سال قبل اجرا میشود و این بخشنامه نیز تغییری نکرده است. همچنین ساعت واحدهای درسی نظری و عملی نیز مانند گذشته است و به همان روش پیشین اجرا خواهد شد.

نحوه محاسبه شهریه ثابت و متغیر در ترم تابستانی

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد درباره میزان شهریه ترم تابستان افزود: دانشجویانی که حداکثر تا ۶ واحد درسی را انتخاب می کنند تنها نصف شهریه ثابت و افرادی که بیش از ۶ واحد تا حداکثر ۱۲ واحد را اخذ مینمایند باید دو سوم شهریه ثابت را پرداخت کنند اما درخصوص شهریه متغیر که مربوط به واحدها است، برای تمام دانشجویانی که متقاضی حضور در ترم تابستانی هستند، شهریه هر واحد به صورت کامل محاسبه می شود.

به گفته وی، میزان حق التدریس در ترم تابستانی برای اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد دو برابر محاسبه می‌شود.

دکتر حسین غریبی همچنین به میزان حق التدریس اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در ترم تابستان اشاره کرد و گفت: اعضای هیئت علمی تمام وقت، نیمه وقت و مدعو، به تعداد ساعات تدریس، معادل دو برابر آموزانه حق التدریس خود را نسبت به نیمسال اول و دوم دریافت می کنند.

وی در این باره تصریح کرد: اعضای هیئت علمی که در نیمسال اول و دوم کمبود ساعت تدریس داشتند می توانند به همان میزان در ترم تابستان تدریس و سقف موظفی خود را پر کنند و اگر ساعات تدریسشان در ترم تابستان از سقف میزان کمبود آنها بیشتر شد، ساعات اضافی طبق بخشنامه دو برابر محاسبه می شود.

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر غریبی در پایان خاطرنشان کرد: مدت ترم تابستان برای دانشجویان متقاضی ۸ هفته است که از اول تیرماه آغاز و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد. از اول شهریور تا دهم این ماه نیز برای زمان برگزاری امتحانات در نظر گرفته شده است.

از روزه خواری تا آب بازی مختلط در کرج +تصاویر

صدها نفر دختر و پسر عمدتا زیر 20 سال در پاسخ به فراخوان شبکه های اجتماعی به تجمع در دو پارک عمومی در فردیس و کرج با آب بازی مختلط و روزه خواری در ملا عام حرمت نخستین روز ماه مبارک رمضان را شکستند و این درحالی است که نهادهای مسئول علیرغم اطلاع قبلی از این تجمع، به هیچ وجه اقدام پیشگیرانه و قاطعی انجام ندادند و تنها نظاره گر این فضا بودند.

 از روزه خواری تا آب بازی مختلط در کرج  +تصاویر
  
این همایش هنجارشکنانه در پارک ایران زمین کرج و پارک تندرستی فردیس با حضور صدها دختر و پسر شکل گرفت و خانواده های بسیاری در پارک شاهد این رفتار نامناسب بودند و بعضأ مورد مزاحمت و نا امنی قرار گرفتند.

از روزه خواری تا آب بازی مختلط در کرج  +تصاویر
 
این گزارش حاکی است تعداد زیادی از اراذل و اوباش با شرکت در این تجمع و با سوء استفاده از اختلاط موجود و عدم برخورد قاطع، تقریبا فضا را در دست گرفته و اقدام به اعمال منافی عفت و هنجار شکنانه کردند. سیگار کشیدن و آب خوردن در میان مردم روزه دار که در اطراف برنامه نظاره گر بودند بسیار نمود داشت.
 از روزه خواری تا آب بازی مختلط در کرج  +تصاویر
  
نکته قابل تامل و سوال برانگیز اینجاست که چرا یک همایش هنجارشکنانه اینچنینی به راحتی و با یک فراخوان شبکه اجتماعی با این گستردگی و جمعیت 700 تا 1000 نفری در استان شکل میگیرد و هیچ مانعی برای برگزاری آن به وجود نمی آید.
از روزه خواری تا آب بازی مختلط در کرج  +تصاویر
 
 با توجه به اینکه استاندار و فرماندار کرج از روزها قبل در جریان این اجتماع در پارک ایران زمین بودند و با سابقه ای که طی سالهای گذشته  در این پارک وجود داشت و احتمال گستردگی آن به شدت وجود داشت حتی در یک اقدام ابتدایی اقدام به قطع آب پارک و جلوگیری از این تجمع هنجارشکنانه آنهم در ابتدای ماه رمضان نیز ننمودند؛ حال آنکه هفته گذشته برای مجوز همایش مردمی "به غرب باج نمیدهیم"  سنگ اندازیهای بسیاری را شاهد بودیم؛ طوری که مسئولین اجرایی این همایش هفت خان رستم را گذراندند تا بتوانند آن را برگزار کنند.
 از روزه خواری تا آب بازی مختلط در کرج  +تصاویر
  
مصاحبه های برخی مدیران استانداری و موضع گیری های رسمی و غیر رسمی استانداری البرز و فرمانداری کرج موید این موضوع است.
 
البته ذکر این مطلب هم ضروری است که در همایش مشابه در پارک "تندرستی" فردیس که همزمان برگزار میشد با دخالت مستقیم و قاطع ناجا از گستردگی و ادامه آن جلوگیری به عمل آمد، ولی در پارک "ایران زمین" عظیمیه وضعیت کاملا متفاوت بود و در عین شگفتی هیچ اقدام عاجل و بازدارنده ای انجام نشد.
 
با توجه به اتفاقات پیش آمده منتظر پاسخ مسئولین ارشد استانی به این قبح شکنی آشکار هستیم.


از روزه خواری تا آب بازی مختلط در کرج  +تصاویر
  
 کجایند مسئولین فرهنگی و داعیه داران حفظ ارزشها و شعائر دینی !؟

چگونه وام ۸۰ میلیون تومانی بگیریم

به گفته بسیاری از متصدیان بانک مسکن در حال حاضر تنها بانک مسکن قادر به ارایه این وام است و هیچ بانک دیگری هنوز اعلام آمادگی نکرده است‌.

وضعیت در روز اول

یکی از متصدیان بانک مسکن در اطراف تجریش تهران عنوان کرد: با توجه به شروع ثبت‌نام وام توسط بانک‌ها، استقبال خوبی از این وام به عمل آمده و مردم در تکاپوی جمع‌آوری اطلاعات و آماده‌سازی خود برای دریافت این وام هستند‌.
با این حال متصدی یکی دیگر از شعب بانک مسکن (اطراف فردوسی) گفت: در حال حاضر هیچ‌گونه مراجعه‌ای جهت دریافت وام صورت نگرفته است‌.

همچنین متصدی دیگر از شعب بانک مسکن (اطراف میدان آزادی) گفت: مراجعات زیادی جهت دریافت اطلاعات به بانک صورت گرفته، اما هیچ کسی هنوز اقدام به سپرده‌گذاری جهت دریافت وام نکرده است‌.

شرایط سپرده‌گذاری

در مورد شرایط سپرده‌گذاری برای وام مسکن بانک مسکن یکی از متصدیان بانک مسکن گفت: برای دریافت وام ۸۰ میلیون تومانی بعد از گذشت یک سال، باید در همان ابتدا مبلغ ۴۰ میلیون تومان را سپرده‌گذاری کرد، اما اگر مایل به دریافت این وام بعد از گذشت بیش از یک سال هستید، می‌توانید در ابتدا مبلغ ۷/۶ میلیون تومان را پرداخت کرده و تا پایان یک هفته حداقل مبلغ ۵/۱۳ میلیون تومان را تکمیل کنید تا قانون هر شش ماه یک برابر سپرده، به شما تعلق گیرد و مسلما در این صورت زمان زیادی برای رسیدن به وام ۸۰ میلیون تومانی طول می‌کشد‌.

همچنین وی در ادامه بیان کرد: زمان قطعی برای انتخاب خانه مورد نظر و اعلام آدرس دقیق آن، ماه یازدهم، یعنی یک ماه مانده به دریافت وام است‌.

شروط خاص برای دریافت وام

اما به نظر می‌رسد این وام ۸۰ میلیون تومانی مسکن شرایط خاصی هم دارد‌. یکی از متصدیان بانک مسکن گفت: این وام تنها به افراد خانه‌ اولی تعلق می‌گیرد و در شهر تهران حداکثر این وام ۸۰ میلیون تومان و در شهر‌ستان‌ها مبلغ این وام کمتر است و این وام برای خرید خانه بالای ۷۰ متر در تهران و بالای ۱۰۰ متر در شهرستان‌ها با طول عمر کمتر از هفت سال داده می‌شود‌.

وی افزود‌: یکی از شرط‌های مهم، این است که این وام تنها به افراد متاهل، افرادی که همسرشان فوت کرده یا افرادی که از همسرشان جدا شده و سرپرست خانواده هستند تعلق می‌گیرد و افراد مجرد قادر به دریافت این وام نیستند‌.

شرایط بازپرداخت وام
سود این وام ۱۴ درصد و بازپرداخت آن حداکثر ۱۲ ساله است و بسیاری از متصدیان بانک گفته‌اند اقساط این وام ماهانه چیزی میان یک میلیون و ۱۵۰ تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است‌. با این حال یکی از متصدیان بانک مسکن تصریح کرد: اقساط این وام ماهانه بیش از ۲/۱ میلیون تومان است و کمتر از این رقم نمی‌شود‌.

کاریکاتور: سایت همسر یابی!

به گفته مسئولان وزارت ورزش و جوانان، سایت همسان‌گزینی دختران و پسران را به یکدیگر معرفی نمی‌کند بلکه واسطه‌های ازدواج که افراد مورد اعتماد مردم و خانواده‌ها هستند در این سایت فعالیت می‌کنند و جوانان مجرد به خانواده‌ها معرفی می‌شوند. /فیروزه مظفری. خبرآنلاین

212280_638

شناسایی سارقان 70زنِ سالخورده (12 تصویر)


یک باند سرقت طلا و جواهرات از زنان سالخورده در مشهد طی هفته گذشته با تلاش ماموران عملیات ویژه پلیس آگاهی این استان شناسایی و متلاشی شد.

ب اعضای این باند سرقت طلاجات زنان سالخورده مشهد که از سال گذشته اقدام به بیش از 70 فقره سرقت کرده بودند دیروز پس از دستگیری و شناسایی توسط مالباخته گان تحویل مقامات قضایی شدند.

سارقین با عناوین مختلف از جمله تحقیقات محلی، خواستگاری و دعانویسی پس از مراجعه به در منازل زنان سالخورده با سوء استفاده از سادگی و ضعف جسمانی آنان طلا و جواهراتشان را به وسیله یک قیچی بریده و سرقت می کردند.

ماموران پلیس آگاهی یکی از این سارقین را هفته گذشته هنگام فرار با استفاده از قانون بکارگیری سلاح، مجروح و دستگیر کردند و سارق دیگر هم که به شهر کرج متواری شده بود دستگیر شد. دو طلا فروش هم که اقدام به خرید طلاهای مسروقه از این سارقین کرده بودند روز گذشته دستگیر شدند. عکس های نیما نجف زاده عکاس تسنیم و محسن بخشنده عکاس ایرنا از دستگیری و شناسایی این دو باند سرقت را در زیر می بینید

.
(تصاویر) شناسایی سارقان زنان سالخورده
(تصاویر) شناسایی سارقان زنان سالخورده
(تصاویر) شناسایی سارقان زنان سالخورده
(تصاویر) شناسایی سارقان زنان سالخورده
(تصاویر) شناسایی سارقان زنان سالخورده
(تصاویر) شناسایی سارقان زنان سالخورده
(تصاویر) شناسایی سارقان زنان سالخورده
(تصاویر) شناسایی سارقان زنان سالخورده
(تصاویر) شناسایی سارقان زنان سالخورده
(تصاویر) شناسایی سارقان زنان سالخورده
(تصاویر) شناسایی سارقان زنان سالخورده
(تصاویر) شناسایی سارقان زنان سالخورده

تصویر: تهرانگردی تیم ملی والیبال آمریکا به صرف قلیان

اعضای تیم ملی امریکا که امشب دومین دیدار خود برابر تیم ملی ایران را برگزار می‌کنند شب گذشته را به گردش در پایتخت سپری کردند.

212422_252

ترفندی جدید برای زورگیری از زنان

سارق حرفه‌ای برای زورگیری از زنان، ترفندی جدید را ابداع کرده بود و آنان را با نشان‌دادن دست‌نوشته‌ای تهدیدآمیز، وادار می‌کرد اموال‌شان را به او دهند.

مأموران کلانتری ستارخان ساعت ١٥:٣٠ روز ٢٧ خرداد، حین گشت‌زنی در خیابان شهید گلاب به سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ١٢٥ مشکی‌رنگ مشکوک شدند و دستور ایست دادند، اما سرنشین موتور اقدام به فرار کرد. درنهایت طی یک تعقیب‌وگریز، موتورسیکلت متوقف و راننده دستگیر شد.

 در بازرسی از راننده ٣٠ساله موتورسیکلت به نام «سعید»، یک قبضه سلاح سرد، سیم‌چین، کیف‌دستی حاوی کارت عابربانک متعلق به یک خانم و همچنین کاغذی که در آن نشانی آدرس منزل شخصی به نام آقای احمدی و در طرف دیگر آن جمله تهدید‌آمیز نوشته شده بود، کشف شد.

متهم وقتی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت، مدعی شد کارت عابربانک را در خیابان پیدا کرده اما با شناسایی مالک کارت مشخص شد کارت به شیوه زورگیری و با تهدید سلاح سرد سرقت شده است. این زن بلافاصله بعد از دیدن متهم، او را شناسایی کرد و در اظهارات خود به‌کارآگاهان گفت: «ساعت ١٤ روز ٢٧ خرداد (روز دستگیری متهم)، در خیابان کاشانی به‌صورت پیاده در حال تردد بودم که موتورسیکلت مشکی‌رنگ با یک سرنشین به من نزدیک شد و کاغذ کوچکی را نشانم داد. روی برگه، نشانی خیابان باستان نوشته شده بود.

 راننده موتورسیکلت از من خواست پشت کاغذ را نیز بخوانم که ناگهان با متن تهدیدآمیزی روبه‌رو شدم که نوشته بود: «اگر جیغ بزنی، با چاقو تو را می‌زنم».شاکی در ادامه اظهارات خود به‌کارآگاهان گفت: «راننده موتورسیکلت بلافاصله برگه کاغذ را از من پس گرفت و سپس با تهدید چاقو کارت عابربانکم و رمز آن را گرفت و به‌سرعت از محل متواری شد».

کارآگاهان با توجه به شیوه و شگرد زورگیری، به بررسی سرقت‌های مشابه پرداختند و موفق به شناسایی تعداد دیگری از زنانی شدند که همگی با همین ترفند مورد زورگیری قرار گرفته بودند. شکات پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی، متهم را شناختند.

«سعید» که پس از شناسایی از سوی شکات و همچنین سلاح سرد و متن تهدید‌آمیز به‌دست‌آمده از او، چاره‌ای جز اعتراف نداشت، به ده‌ها فقره زورگیری از زنان در مناطق مختلف مرکزی، غرب و شمال غرب تهران به‌ویژه در مناطق ستارخان، شهرزیبا، صادقیه، میدان فاطمی و همچنین چند فقره سرقت مشابه در شهرک ولیعصر تهران، اعتراف کرد.

در ادامه تحقیقات و با بررسی ارکان هویتی موتورسیکلت توقیف‌شده نیز مشخص شد متهم تمامی سرقت‌های خود را با استفاده از موتورهای مسروقه انجام داده است. سعید دراین‌باره به کارآگاهان گفت: «هر بار پس از سرقت موتورسیکلت طرح هوندا ١٢٥ اقدام به چند فقره سرقت می‌کردم. سپس موتورها را در شهرستان اسلامشهر رها و مجددا به تهران می‌آمدم و موتورسیکلت جدیدی را سرقت و زورگیری از زنان را انجام می‌دادم. آخرین موتورسیکلت را نیز در خیابان جمهوری سرقت کرده بودم اما همان روز مأموران به من مشکوک شدند. قصد فرار از دست آنها را داشتم که دستگیر شدم».

سرهنگ داوود مرادی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «با توجه به اعتراف صریح متهم به ده‌ها فقره زورگیری از زنان با استفاده از دست‌نوشته تهدید‌آمیز و تهدید سلاح سرد که در چندین فقره نیز همراه با ضرب‌وشتم مال‌باختگان بوده است، از شکات و مال‌باختگانی که با این شیوه مورد تهدید، ضرب‌وشتم و سرقت اموال قرار گرفته‌اند، دعوت می‌شود برای شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به این پایگاه، واقع در خیابان آزادی، خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند».

آتش سوزی در خیابان شریعتی/ 10نفر نجات یافتند

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران  با اعلام این خبر به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: ساعت 9:09 صبح امروز شنبه گزارش وقوع آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی 4طبقه در خیابان شریعتی بالاتر از ظفر به سامانه 125 اعلام شد و ماموران سه ایستگاه آتش نشانی به همراه خودروی تنفسی و تشک نجات به این محل اعزام شدند.

سید جلال ملکی گفت: در طبقه دوم این ساختمان 4طبقه آتش کاملا شعله ور شده و دود زیادی سایر طبقات را گرفته بود. تعدادی از ساکنان نیز در ساختمان محبوس شده بودند.

به گفته ملکی، آتش نشانان شش زن و سه مرد را که در شرایط ناایمن محبوس شده بودند، به پشت بام و بالکن های این ساختمان هدایت کردند. همچنین یک آقای 45 ساله که به هنگام آتش سوزی در داخل واحد مسکونی قصد خاموش کردن آتش را داشت از ناحیه دست، پا و صورت دچار سوختگی شد که آتش نشانان این فرد را به عوامل اورژانس تحویل دادند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در پایان گفت: آتش نشانان  حریق را مهار کرده و پس از تخلیه دود و ایمن سازی، محل در اختیار کارشناسان آتش نشانی قرار دادند تا علت وقوع آتش سوزی بررسی شود.

انتقام اینترنتی دانشجو از استاد

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان ایلام از دستگیری فردی خبر داد که از طریق فضای مجازی برای استاد خود ایجاد مزاحمت می کرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرگرد علی عباسی کسانی گفت: بدنبال ارجاع یک فقره پرونده قضایی مبنی بر انتشار اکاذیب و ایجاد مزاحمت در فضای مجازی برای یکی از اساتید دانشگاه، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: متهم پرونده که از دانشجویان این استاد بود، با اشراف اطلاعاتی و پیگیری های فنی شناسایی و دستگیر شد.

رییس پلیس فتای ایلام تاکید کرد: متهم در تحقیقات بعمل آمده انگیزه خود را از این کار انتقام از استاد خود عنوان کرد و گفت چون در درس ریاضی نمره او کم شده، برای انتقام دست به این کار زده است.

عباسی کسانی افزود: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل محاکم قضایی شد.

دزد هنگام فرار از طبقه پنجم به داخل خیابان سقوط کرد

 حدود ساعت یک بامداد روز گذشته دزدی که به قصد سرقت وارد منزلی شده بود با شنیدن صدای صاحبخانه به پشت بام فرار کرد و پس از عبور از بام های چند منزل دیگر به ساختمان ۵ طبقه ای رسید و با دیدن تراس کوچکی در طبقات پایین تر خود را از پشت بام آویزان کرد تا پس از ورود به داخل تراس منزل بتواند از چنگ اهالی که در تعقیب وی بودند بگریزد اما نتوانست خود را روی تراس کنترل کند و از آن جا به داخل خیابان سقوط کرد و به شدت مجروح شد.

اهالی محل با دیدن این صحنه، بلافاصله با پلیس و اورژانس تماس گرفتند، اما وقتی مأموران اورژانس به محل رسیدند اعلام کردند که او علایم حیاتی ندارد. دقایقی بعد و با اعلام مأموران انتظامی، قاضی سیدجواد حسینی (قاضی ویژه قتل عمد) برای بررسی موضوع در محل حادثه حضور یافت و بدین ترتیب تحقیقات قضایی در این باره آغاز شد. مالک منزل مسکونی گفت: با شنیدن صدای سقوط ابتدا فکر کردم دخترم از روی تخت پایین افتاده است، اما وقتی بیرون آمدم با پیکر این مرد روبه رو شدم.

  به دستور مقام قضایی، جسد سارق به پزشکی قانونی منتقل شد و بررسی ها در این باره ادامه یافت.

 

یک زوج سالمند زیر 24 تن آسفالت جان باختند

رییس پلیس راه استان همدان گفت: بر اثر واژگونی یک دستگاه تریلر حامل 24 تن آسفالت بر روی سواری پژو، یک زوج سالمند جان باختند.

سرهنگ مهدی شاکری افزود: این حادثه عصر امروز شنبه در مسیر گل تپه - کبودرآهنگ رخ داد.

وی اضافه کرد: طبق بررسیهای صورت گرفته راننده خودرو پژو اقدام به سبقت از تریلی کرده سپس به علت اینکه با خودرو مقابل رخ به رخ برخورد نکند با شتاب وارد مسیر حرکت خود می شود.

رییس پلیس راه همدان بیان کرد: این اقدام راننده سواری منجر به خروج خودروی پژو و تریلر از مسیر اصلی شده و هر دو در حاشیه جاده واژگون می شوند.

سرهنگ شاکری اضافه کرد: در این سانحه دلخراش تریلر حامل آسفالت بر روی خودرو سواری پژو واژگون شد و راننده 68 ساله به همراه زن 55 ساله جان باختند.

وی افزود: طبق نظر کارشناسان سوانح علت بروز این سانحه رعایت نکردن فاصله عرضی بعد از سبقت از خودرو تریلر بوده است.

طبق آخرین آمار فوت ناشی از سوانح برون شهری در سالجاری سه درصد کاهش یافته است و 81 نفر امسال تاکنون در سوانح جاده ای جان باختند.

راز مرگ مرد شیشه ای در زندان پس از دو سال کشف شد

از ساعت 9 شب سوم تیرماه سال 92 وقتی بین اعضای خانواده‌ای در خیابان ابومسلم در جنوب شرق تهران دعوای هولناکی رخ داد هیچ‌کس تصور نمی‌کرد توطئه یک جنایت طراحی شده باشد.
بررسی‌های میدانی پلیس نشان داد پسر 26 ساله خانواده به نام رضا اعتیاد به افیون دارد که در برابر اعتراض اعضای خانواده‌اش با خشم زیادی به شکستن اثاثیه خانه دست زده سپس با برادرش گلاویز شده است.
رضا وقتی با اصرار خانواده‌اش و با دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای محلاتی تهران بازداشت شد به زندان رجایی شهر انتقال یافت. مدتی نگذشته بود که او به خاطر تشنج بیهوش شد و با وجود انتقال به مرکز درمانی به طرز مرموزی تسلیم مرگ شد.خانواده رضا که نمی‌خواستند باور کنند پسرشان در زندان از پای درآمده است خواستار رسیدگی ویژه شدند تا اینکه پرونده روی میز بازپرس شعبه 5 دادسرای امور جنایی تهران قرار گرفت و وی دستور داد مأموران اداره 10 پلیس آگاهی رازگشایی کنند.خانواده رضا اصرار داشتند پسرشان در مسیر انتقال به کلانتری و زندان شرایط نامناسبی را پشت‌سر گذاشته است اما در بازجویی از مأموران کلانتری 157 مشیریه، مأموران بدرقه زندان و بازداشتی‌هایی که در این مسیر همراه رضا بودند مشخص شد هیچگونه رفتار نامناسب و کتک‌کاری‌ای از سوی مأموران صورت نگرفته است.همزمان با این اقدامات، متخصصان پزشکی قانونی علت مرگ رضا را خفگی ناشی از فشار بر گردن دانستند و تأکید کردند گاهی فشار بر گردن به صورت آنی و با ضربه‌ای به مناطق حساس اتفاق می‌افتد که در مورد رضا این امر بعید است و گاهی فشار بر گردن با تأخیر و با ایجاد عوارض صورت می‌گیرد که در این مورد این زمان متفاوت بوده و تحقیقات قضایی و پلیسی راه‌گشا خواهد بود.با توجه به این پیچیدگی علمی، تحقیقات از خانواده رضا در دستور کار قرار گرفت و مشخص شد رضا شیشه‌ای بوده و با خانواده‌اش درگیری داشته است اما با وجود این اعضای خانواده رضا در تحقیقات ابتدایی هرگونه درگیری با وی را نپذیرفته بودند. کارآگاهان با تناقض‌گویی‌هایی نزد خانواده رضا مواجه شدند تا اینکه برادر 25 ساله قربانی به نام مسعود گفت: روز حادثه زمانی که به خانه رفتم، دیدم برادرم در حال کتک زدن خواهرم است. برادرم شیشه‌ای و از همسرش نیز متارکه کرده بود و همیشه خانواده‌ام را اذیت می‌کرد و از آنها به زور پول می‌گرفت تا شیشه بخرد، برای اینکه خواهرم را نجات بدهم سمتشان رفتم که رضا با لوله جاروبرقی چند ضربه به سرم زد که سرم دچار شکستگی و خونریزی شد. در حالی که عصبانی شده بودم با دست راست گلوی برادرم را گرفته و چند دقیقه فشار دادم که رضا سست شد و به زمین افتاد. بعد با 110 تماس گرفته و با حضور مأموران، رضا به کلانتری انتقال داده شد.بنابر این گزارش، بررسی‌ها نشان داد که خانواده جوان شیشه‌ای می‌خواستند با سوءاستفاده از مرگ ناگهانی پسرشان و با دروغ‌پردازی دیه‌ای دریافت کنند که سرانجام برادر رضا عامل جنایت شناخته شد.

دستگیری عاملان تیراندازی در شیراز

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در پی تیر اندازی با سلاح سوزنی به سمت یک دستگاه خودرو پژو پارس توسط چهار نفر سرنشین یک دستگاه خودرو پاژن، موضوع شناسایی و دستگیری آنها به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.

سردار "احمد علی گودرزی" ادامه داد: با تحقیقات همه جانبه و تلاش گسترده مأموران پلیس امنیت عمومی در نهایت مخفیگاه این افراد در یکی از محله های شهر شیراز شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دریک عملیات منسجم دو نفر در این خصوص دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: در بازرسی به عمل آمده از خودرو و منزل این افراد پنج قبضه اسلحه کلت کمری، کلاش و سوزنی، 182 عدد فشنگ های مربوطه، 110 گرم تریاک و 640 گرم سوخته تریاک کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به توقیف خودرو متهمان که در تیر اندازی مورد استفاده قرار گرفته بود، افزود: متهمان به همراه اقلام مکشوفه برای تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی به مقر انتظامی انتقال داده شدند.

سردار گودرزی با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری دو نفر متهم دیگر این پرونده ادامه دارد، هشدار داد: افرادی که بخواهند نسبت به ایجاد ایجاد رعب و وحشت و بی نظمی در میان شهروندان اقدام نمایند، با برخورد قانونی مأموران انتظامی استان مواجه شده و به مرجع قضائی معرفی خواهند شد.

سقوط مرگبار پل عابر پیاده در اهواز +عکس

پل عابر پیاده واقع در جاده ساحلی اهواز در منطقه کیانپارس بر اثر برخورد کامیون فرو ریخت.

این حادثه باعث فوت راننده کامیون و مصدوم شدن یک نفر دیگر شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، ضمن اینکه بر اثر فرو ریختن این پل، ترافیک سنگینی در این جاده پر رفت و آمد ایجاد شد که خودروها در نهایت مجبور به تغییر مسیر خود شدند.

خودکشی دختر دانشجو پس از مجروح کردن مشاور خوابگاه

روزنامه اعتماد نوشت: شامگاه پنجشنبه یکی از دانشجویان دختر خوابگاه [. . .]، فردی را که به عنوان مشاور در این خوابگاه کار می‌کند به سرویس بهداشتی خوابگاه کشانده و با ضربات چاقو مجروح می‌کند و پس از آن با چاقو شاهرگ هر دو دست خود را می‌زند.

سایت تدبیر ٢٤ به نقل از شاهدان عینی حادثه از حضور ماموران نیروی انتظامی نیم ساعت بعد از تماس کارکنان خوابگاه به محل حادثه خبر داده و آورده است: به گفته یکی از شاهدان عینی، بسیاری از دانشجویان و مسوولان خوابگاه و حراست در صحنه حضور داشتند و تمامی ماجرا را دیدند اما به دلیل ترس دخالتی نکردند و اجازه ورود به سرویس‌های بهداشتی را هم به دانشجویان ندادند. نکته دیگر اینکه نیروی انتظامی پس از نیم ساعت به صحنه رسید. مساله دیگر هم به حضور دیرهنگام نیروهای اورژانس به محل حادثه برمی‌گردد، چرا که با وجود اینکه دو بیمارستان مجهز در محدوده صد متری خوابگاه وجود دارد آمبولانس بیش از نیم ساعت بعد از حادثه به محل رسید. ضمن اینکه نیروهای اورژانس از برداشتن بدن نیمه جان دانشجو خودداری کرده و از دانشجویان حاضر در محل خواستند او را به بیرون منتقل کنند. به گزارش تدبیر ٢٤، هنوز علت و انگیزه این دانشجو مشخص نیست اما همکلاسی‌هایش او را فردی به دور از حاشیه توصیف و از این ماجرا اظهار شگفتی کردند.

روزه داری با نوشیدنی های سنتی

روزه داری در فصل گرما

کارشناسان تغذیه با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به روزه داران توصیه می کنند، نوشیدنی های سنتی مانند شربت آبلیمو، خاکشیر، تخم شربتی، کاسنی، سکنجبین و بیدمشک می تواند به کاهش تشنگی و عطش در ماه مبارک رمضان کمک کند.

کارشناس تحقیقات میکروبیولوژی مواد غذایی انستیتو تغذیه گفت: روزه داری در فصل گرما بدن را دچار کم آبی می کند، آب بدن مهمترین عاملی است که می تواند برای روزه داران باعث مشکلات زیادی شود و حتی جان فرد را به خطر اندازد.

دکتر نسرین حاج سید جوادی فاصله بین افطار تا سحر را بهترین زمان برای جبران آب بدن خواند که می توان از نوشیدنی های سنتی، چای کمرنگ ، انواع میوه های تابستانی و آب میوه های طبیعی و کم شیرین استفاده کرد. وی اظهار کرد: راهکارهایی را متخصصان تغذیه به روزه داران برای جبران کم آبی بدن توصیه می کنند به شرح زیر است:

فاصله بین افطار تا سحر بهترین زمان برای جبران آب بدن

حاج سید جوادی با بیان اینکه بین افطار تا سحر روزه داران می توانند از نوشیدنی های سنتی، چای کمرنگ، آب میوه های طبیعی و انواع میوه های تابستانی استفاده کنند، گفت:چای به دلیل داشتن مواد آنتی اکسیدان و ضد سرطان برای بدن مفید است، اما چای به دلیل مدر بودن باعث می شود مقدار بیشتری از آب بدن دفع شود. وی یاد آور شد: هنگام افطار بهتر است که از شیر ولرم همراه با مواد دارای قند طبیعی مانند خرما، عسل یا انگور شیرین استفاده شود چرا که این مواد شیرین علاوه بر تنظیم قند خون، خاصیت سم زدایی نیز دارند. حاج سید جوادی توصیه کرد :یکی از راههای مقابله با تشنگی در ماه مبارک رمضان مصرف میوه و سبزی فراوان است که علاوه بر مقاومت بیشتر در مقابل تشنگی، به دلیل داشتن فیبر، سرعت حرکت مواد غذایی را کاهش داده وسبب می شود احساس گرسنگی نیز دیرتر فعال شود. وی ادامه داد: مصرف میوه و سبزی سبب رفع مشکل یبوست نیز می شود. سبزی ها مانند کاهو، خیار، کرفس و سبزی خوردن چون آب را در خود نگه می دارند باعث استمرار و تداوم آبرسانی به بدن می شوند و مصرف سالاد کاهو به خصوص در وعده سحر توصیه می شود.

پرهیز از نوشیدن آب یخ

حاج سید جوادی افزود: زمانی که آب خنک همراه با یخ مصرف می شود چون دمای بدن را برای مدت کوتاهی پایین می آورد، اما باعث رفع عطش در دراز مدت نمی شود. وی توصیه کرد: هنگام افطار باید از نوشیدن آب یخ به طور ناگهانی پرهیز کرد همچنین در وعده افطار نیز از نوشیدنی های ولرم استفاده کرد.

رفع تشنگی با نوشیدنی های سنتی

کارشناس تحقیقات میکروبیولوژی مواد غذایی انستیتو تغذیه به برخی از نوشیدنی های مناسب برای فصل گرما و ماه رمضان اشاره کرد و گفت:خانواده ها بهتر است این شربت ها و نوشیدنی ها را تهیه و پس از افطار به تدریج و مورد استفاده قرار دهند.

شربت آبلیمو

وی به شربت آبلیمو یکی از نوشیدنی های سنتی رایج اشاره کرد و افزود:شربت آبلیمو کم شیرین سبب ترشح بزاق شده و احساس تشنگی را در روزه داران برطرف می کند.

شربت خاکشیر و تخم شربتی

وی اظهار کرد شربت خاکشیر و تخم شربتی خنک کننده و ضد عطش هستند و می توانند آب را درون دانه های خود نگه دارند و به تدریج آن را به بدن برسانند. در نتیجه نیاز بدن را به مدت طولانی تر نسبت به آب تامین می کند. بهتر است آنها را بدون شکر یا با شکر کم مصرف کرد.

کاسنی

کارشناس تحقیقات میکروبیولوژی مواد غذایی انستیتو تغذیه گفت:دربین عرقیات سنتی، فقط کاسنی خاصیت خنک کنندگی بدن را دارد، از این رو پیشنهاد می شود نوشیدنی هایی مانند خاکشیر را با کمی کاسنی و گلاب مخلوط و سپس استفاده کرد.

شربت سکنجبین

وی توصیه کرد، شربت سکنجبین به تنهایی یا با اضافه کردن سکنجبین به خاکشیر نیز می تواند به رفع عطش کمک کند و بهتر است این ترکیب را تهیه و برای کاهش تشنگی آن را نوشید.

دم کرده نعناع

حاج سید جوادی ادامه داد:دم کرده برگ خشک نعناع و یا مخلوط آن با عسل بین افطار تا سحر موجب رفع تشنگی خواهد شد. وی توضیح داد: تهیه و مصرف شربت نعناع نیز رفع تشنگی بسیار مفید است. برای تهیه آن باید از شربت پایه استفاده کرد. جوشاندن شکر و آب به نسبت دو به یک و افزودن مقداری عرق نعناع و آب لیمو ترش که باید به صورت خنک مصرف شود. این شربت نیز به میزان زیادی از عطش جلوگیری می کند.

دم کرده لیمو عمانی با گل گاو زبان و نبات

وی یاد آور شد، دم کرده لیمو عمانی با گل گاو زبان و نبات نیز می تواند علاوه بر رفع تشنگی، باعث آرامش و خواب مناسب در شب شود.

شربت تمبر هندی با عسل

حاج سید جوادی اظهار کرد:خیس کردن تمبر هندی و صاف کردن آن و سپس مخلوط آن با عسل و تهیه شربت، نوشیدنی مفیدی برای رفع یبوست در ماه رمضان محسوب می شود.

مخلوط زردآلوی تازه همراه با عسل

کارشناس تحقیقات میکروبیولوژی مواد غذایی انستیتو تغذیه افزود :مخلوط زرد آلوی تازه همراه عسل نیز مناسب جهت رفع عطش و برای سنگینی معده می توان استفاده کرد. وی توصیه کرد که می توان به جای یک عدد میوه، نصف تا یک لیوان آب میوه مصرف کرد،البته بهتر است آبمیوه طبیعی باشد. مخلوط میوه ها با شیر مانند شیر موز یا توت فرنگی نیز از نظر تغذیه بسیار با ارزش است.

چه کسانی دیابت می گیرند؟

دیابت

می‌گویند سن ابتلا به دیابت در ایران پایین آمده و حتی به کمتر از 10 سال رسیده است و می‌گویند حدود ‌10 تا 11 میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت یا در معرض ابتلا به این بیماری هستند. شاید همین آمارها برای لرزاندن دل‌تان کافی باشد و برای فرار از چنین هراسی از همین امروز مراقب خورد و خوراک‌تان باشید. اما محققان می‌گویند تنها غذا  باعث ابتلا به دیابت نمی‌شود. از نظر آنها از میزان خواب‌تان گرفته تا سن اولین زایمان و حتی وزن‌تان در زمان تولد می‌توانند در بیشتر شدن خطر ابتلای‌تان به دیابت تاثیرگذار باشند و تنها رژیم غذایی سالم و نداشتن سابقه ابتلا به این بیماری در خانواده نیست که می‌تواند خیال‌تان را نسبت به گرفتار این بیماری شدن راحت کند پس اگر برای در پیش گرفتن سبک زندگی سالم و فرار از این بیماری مصمم شده‌اید، یافته‌های محققان را در ادامه بخوانید و زندگی‌تان را بر اساس تحقیقات پژوهشگران تنظیم کنید.

اگر از شش ساعت کمتر می‌خوابید...

کم‌خواب‌ها از اصلی‌ترین قربانیان دیابت هستند. محققان می‌گویند کسانی که کمتر از شش ساعت در روز می‌خوابند یا اینکه به‌خاطر شغل‌شان مجبور به شب‌زنده‌داری هستند بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به دیابت قرار دارند. دیلی‌میل نوشته است نوسان‌های قند خون و اختلال در سوخت و ساز آن در این افراد 4.5 برابر بیشتر از کسانی است که به اندازه و به‌موقع می‌خوابند. از نظر محققان چاقی، افزایش فشارخون، بیماری‌های قلبی- عروقی و افسردگی تنها مشکلاتی نیست که گریبان این افراد را می‌گیرد. این پژوهشگران ادعا می‌کنند هشت ساعت خواب شبانه یکی از بهترین راه‌ها برای دور زدن دیابت است.

اگرکم‌وزن به دنیا آمده‌اید؟

به دنیا آوردن یک نوزاد سنگین‌وزن هم می‌تواند سلامت مادر را به خطر بیندازد و هم برای کودک مشکلاتی در آینده ایجاد کند اما محققان می‌گویند کم‌وزنی هم گاهی می‌تواند به اندازه چاقی بدو تولد خطرساز باشد. به گزارش دیلی‌میل، بررسی‌های این پژوهشگران نشان می‌دهد این نوزادان به احتمال بیشتری در بزرگسالی به دیابت مبتلا می‌شوند و از نظر آنها ژن‌هایی که باعث کم‌وزن به دنیا آمدن نوزاد می‌شوند، می‌توانند او را در آینده به جمع دیابتی‌ها وارد کنند.

اگر با رئیس‌تان دعوا می‌کنید...

حاصل استرس‌های کاری تنها فرسودگی روانی و اضطراب نیست. به عقیده پژوهشگران کسانی که شغل پراسترس یا مسئولیت سنگینی در محیط کار دارند که این مسئولیت باعث اضطراب‌شان می‌شود، بیشتر در معرض ابتلا به دیابت قرار دارند. به نوشته ساینس‌دیلی، محققان معتقدند چنین استرس‌هایی باعث می‌شود افراد 45 درصد بیشتر از آنهایی که شغل آرام و بدون دغدغه‌ای دارند دچار دیابت نوع 2 شوند. پژوهشگران این نتایج را در حالی اعلام کرده‌اند که خودشان ادعا می‌کنند نزدیک یک‌پنجم شاغل‌ها چنین استرس‌هایی را تجربه می‌کنند اما از نظر آنها اضطراب‌های محیط کار، انتظارات بالای دیگران و بر سر دو راهی قرار گرفتن برای اتخاذ تصمیم‌های سخت این استرس‌ها تشدید می‌کند، قطعا خطر ابتلا شدن به دیابت را در آنها افزایش می‌دهد.

اگر گروه خونی‌تانB، A یا AB است...

بررسی گسترده‌ای که توسط مرکز تحقیقات همه‌گیرشناسی سلامت جمعیت در فرانسه انجام شد، نشان می‌دهد گروه خونی هم در بالا رفتن یا پایین آمدن سطح قند خون شما می‌تواند تاثیرگذار باشد. این پژوهشگران ادعا می‌کنند زنانی که گروه خونی‌شان B است تا 30 درصد بیشتر از آنهایی که گروه خونی‌شان O است در خطر مبتلا شدن به دیابت نوع 2 قرار دارند. این درحالی است که گروه خونی A نسبت به گروه خونی O خطر دیابتی شدن را تا 21 درصد بیشتر می‌کند و آنهایی که گروه خونی‌شان AB است به احتمال 17 درصد بیشتر از دیگران، با اختلال در سوخت و ساز قند خون‌شان مواجه شده و به دیابت بزرگسالی مبتلا می‌شوند. از نظر پژوهشگران زنان دارای گروه خونیB مثبت 35 درصد، صاحبان گروه خونی AB مثبت 26 درصد و زنانی که گروه خونی A منفی و مثبت دارند به ترتیب 22 و 17 درصد بیشتر از صاحبان گروه خونی O به دیابت مبتلا می‌شوند. با این وجود محققان هنوز به‌درستی نمی‌دانند چه علتی می‌تواند به بیشتر شدن خطر ابتلا به دیابت در این افراد منجر شود.

اگر زودتر از 20 سالگی مادر شده‌اید...

مادر شدن در جوانی می‌تواند به سلامت نوزاد و مادرش کمک زیادی کند. اما از نظر محققان اگر سن بارداری و زایمان از 20 سالگی پایین‌تر باشد، می‌تواند سلامت و حتی جان مادر را به خطر بیندازد. بررسی‌های پژوهشگران کره‌ای بیمارستان دانشگاه چوسان در گوانگجو نشان می‌دهد زنانی که اولین زایمان‌شان در 19 سالگی یا قبل از آن اتفاق افتاده با توجه به سبک زندگی، عوامل اجتماعی جمعیتی، عوامل خطر شناخته شده 5/1 درصد بیشتر از آنهایی که بعد از این سن مادر می‌شوند در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 قرار دارند. به عقیده محققان همان‌قدر که بارداری در جوانی و پیش از 30سالگی می‌تواند به نفع مادر و نوزاد تمام شود در نوجوانی و قبل از 20 سالگی هم می‌تواند به سلامت مادر و کودکش صدمه بزند.

اگرآب‌هویج بستنی می‌خورید...

روزهای گرم در راه هستند و شاید هیچ چیز به اندازه یک آب‌هویج بستنی خنک یا دلستر پر از یخ نتواند حال آدم را در روزهای گرم خوب کند اما محققان می‌گویند مهم نیست تابستان بهانه رو آوردن‌تان به نوشیدنی‌های خنک باشد یا اینکه کلا وابسته به چنین نوشیدنی‌هایی باشید چراکه در هر صورت مصرف نوشیدنی‌های بسیار سرد می‌تواند شما را به دیابت و چاقی دچار کند. از نظر محققان نوشیدنی‌های بسیار سرد به زبان شما آسیب می‌زنند و بخشی از زبان که مسئول چشیدن شیرینی است را دچار مشکل می‌کنند. به همین دلیل کسانی که زیاد سراغ این نوشیدنی‌ها می‌روند، احتمالا حساسیت‌شان را نسبت به طعم شیرین و غذاهای شیرین از دست می‌دهند و زودتر از دیگران به خوراکی‌های شیرین معتاد می‌شوند.

اگر زیاد آرایش می‌کنید...

لوازم آرایشی فقط خطر مبتلا شد‌ن‌تان به سرطان پوست را بالا نمی‌برند. پشت این محصولات پرطرفدار که در ایران و خاورمیانه حسابی به فروش می‌روند، خطرهای دیگری هم پنهان شده که ممکن است از آنها بی‌خبر باشید. وقتی غلظت فتالات‌ها (مواد شیمیایی موجود در محصولات بهداشتی و آرایشی) در بدن‌تان بیشتر می‌شود، خطر ابتلا به دیابت هم در شما بالاتر می‌رود. ناگفته نماند که تنها خط و چشم و ریمل شما نیست که می‌تواند غلظت این مواد را در بدن‌تان بالا ببرد بلکه با رنگ کردن موی‌تان و حتی استفاده از مرطوب‌کننده‌های شیمیایی هم هر روز به این بیماری نزدیک‌تر می‌شوید.

اگر کالباس‌خور هستید...

اگر وقت کافی برای غذا درست کردن ندارید یا اینکه به‌خاطر میل بیش از حدی که به خوردن غذاهای آماده پیدا کرده‌اید، زیاد سراغ سوسیس و کالباس می‌روید، خبر خوبی برای‌تان نداریم. از نظر متخصصان مصرف این مواد غذایی فرآوری شده می‌تواند شما را دیابتی کند و وقتی میزان زیادی از غذاهای کم‌فیبر و فرآوری‌شده میل می‌کنید به سرعت قند خون‌تان بالا می‌رود. به همین دلیل اگر همچنان به خوردن این غذاها ادامه دهید، قند خون‌تان بالا می‌رود و با فشاری که بر لوزالمعده‌تان برای تولید بیشتر انسولین می‌آید، خطر دیابتی شدن‌تان هر روز بیشترمی‌شود.

کمبود این ویتامین‌ها دیابت می‌آورد

هرقدر هم که در خوردن غذاهای شیرین مراعات کنید، اگر کمبود ویتامین داشته باشید دیر یا زود به این بیماری دچار می‌شوید. محققان می‌گویند این ویتامین‌های ضروری به شما در دفع کردن خطر ابتلا به دیابت کمک می‌کنند.

ویتامین C

محققانی که تاثیر ویتامین‌ها بر ابتلا به دیابت و عوارض بعد از آن را مورد بررسی قرار ‌دادند، دریافتند افراد دیابتی به ویتامین C بیشتری نیاز دارند. آنها می‌گویند برای اینکه عوارض دیابت برای این افراد کمتر شود و درمان‌شان هم آسان‌تر صورت گیرد، باید به اندازه 15 پرتقال در روز ویتامین C بخورند و از آنجا که مصرف این میزان پرتقال در روز ممکن نیست، احتمالا پس از مشورت با متخصصان باید سراغ مکمل‌ها بروند.

ویتامین D

از نظر پژوهشگران کسانی که به اندازه کافی ویتامین D دریافت نمی‌کنند، ممکن است به دیابت نوع 2 مبتلا شوند. به عقیده آنها سطح این ویتامین در بدن می‌تواند بر ابتلای افراد به این بیماری تاثیرگذار باشد. البته محققان می‌گویند هیچ ارتباطی بین سطوح مختلف ویتامین D و سطح گلوکز خون وجود ندارد اما شواهد حاکی از این است که اگر افراد به اندازه کافی این ویتامین را در بدن داشته باشند، خطر دیابتی شدن‌شان کمتر می‌شود.

ویتامین A

ویتامین A از دیگر ویتامین‌های تاثیرگذار در ابتلا به دیابت است. به عقیده محققان اگر افراد به اندازه کافی از مواد غذایی که ویتامین A دارند مصرف کنند، خطر دیابتی شدن‌شان بسیار کمتر می‌شود. از نظر آنها سبزیجاتی مثل هویج، غذاهای گوشتی مثل جگر گوسفند و گوشت ماهی‌ها و محصولات لبنی می‌توانند به تامین ویتامین A بدن و کم شدن خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کمک کند.

خطر در کمین مردان افسرده است

افسردگی و خودکشی

اگرچه زنان 3 برابرمردان اقدام به خودکشی می کنند اما بر اساس آمارهای موسسه پیشگیری از خودکشی امریکا، خودکشی در مردان اغلب به مرگ منتهی می شود. در سال 2009، 79 درصد کل موارد خودکشی به مردان اختصاص داشت. میزان خودکشی در مردان بالای 65 سال افزایش می یابد (7 برابر زنان در همین سنین). بیش از60 درصد مرگ های ناشی از خودکشی به دلیل افسردگی شدید می باشد. دوری از جامعه و از دست دادن همسر از دیگر عوامل موثر در اقدام به خودکشی در مردان است.

مردان اغلب افسردگی را با ناراحتی یکسان می دانند در حالی که شایع ترین علایم افسردگی عبارتند از خستگی، خواب زیاد، آشفتگی، بی قراری، عدم تمرکز، تحریک پذیری و تغییر در اشتها یا خواب.
متخصصان انستیتو ملی سلامت روان معتقدند که افسردگی در هر سنی قابل درمان است و اغلب بیماران به درمان پاسخ می دهند.

وقتی دیابت موجب مشکلات جنسی می شود

تاثیر دیابت بر روابط جنسی

بسیاری از مردان در طول دوره زندگی خود اختلالات ارگاسم (ارضای جنسی) را تجربه می کنند. در اغلب موارد، مشکلات روانی از جمله اضطراب، استرس شغلی و تاریخچه سوء استفاده جنسی در دوران کودکی، عامل اصلی این اختلالات به شمار می روند.

یکی از مشکلات مربوط به ارضای جنسی در مردان، عدم انزال یا انزال دیررس است. نرسیدن به ارگاسم معمولا به دلیل مشکلات مربوط به گیرنده های دستگاه تناسلی که اغلب به دلیل آسیب عصبی ناشی از دیابت ایجاد می شوند، ایجاد می شود.

دیابت علایمی همچون بی حسی پاها، تشنگی، خارش پوست، ادرار زیاد، خستگی و همچنین نرسیدن به ارگاسم را به همراه دارد. همچنین چاقی و اضافه وزن نیز منجر به مشکلات جنسی از جمله اختلالات نعوظ و کاهش میل جنسی می شود.

اگر با چنین مشکلی روبه رو هستید، برای بررسی میزان قندخون و ابتلا به دیابت حتما به پزشک مراجعه کنید. اصلاح شیوه زندگی از جمله پیروی از رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم در کنترل دیابت نقش بسزایی ایفا می کند.

 

طلا برای دومین هفته صعود کرد

در بازار نیویورک بهای معاملات طلا برای تحویل در اوت پس از افزایش 1.5 درصدی در روز پنج شنبه، روز جمعه موفق شد صعود روز قبل را حفظ کند و با 0.1 درصد کاهش به 1201 دلار رسید و هفته را با 1.9 درصد افزایش به پایان رساند که بزرگترین افزایش از اواسط ماه مه بود.

صعود طلا به بالاتر رفتن قیمت نقره هم کمک کرد و این فلز نقره ای موفق شد به روند نزولی در چهار هفته گذشته پایان دهد. بهای هر اونس نقره برای تحویل در ژوییه روز جمعه به 16.109 دلار رسید و رشد 1.3 درصدی در یک هفته گذشته را نشان داد.

پس از اینکه جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا و سایر مقامات این بانک در نشست سیاستگذاری اخیرشان دورنمای بلندمدت برای نرخهای بهره را کاهش دادند، ذخایر صندوقهای سرمایه گذاری طلا با افزایش روبرو شد و تا روز پنج شنبه به 1586.1 تن رسیدند.

پیش بینی مقامات بانک برای ادامه سیاست پولی تسهیلی موجب شد طلا که در سال 2015 تحت تاثیر دورنمای افزایش نرخهای بهره تغییر چندانی نداشت با صعود روبرو شود زیرا نرخهای بهره بالاتر به جذابیت این فلز ارزشمند که برخلاف داراییهای دیگر مانند اوراق قرضه و سهام بهره ندارد، لطمه می‌زند.

با وجود عملکرد قوی طلا در هفته گذشته سرمایه گذاران خرد همچنان نسبت به این فلز بدبین مانده اند و تحلیلگران کالا خود را به کنار کشیده اند. در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکو از کارشناسان بازار، از میان 33 کارشناس، 18 نفر پاسخ دادند که در میان آنها 9 نفر ثابت ماندن قیمت، هفت نفر افزایش و دو نفر کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند.

یکی از دلایل تردید تحلیلگران، ابهامات زیادی است که در بازار بویژه در ارتباط با بحران بدهی یونان وجود دارد. گزارشهای رسانه ای نشان می‌دهد نشست اضطراری قرار است دوشنبه هفته جاری برگزار شود و طی آن گروه یورو پیشنهادی به یونان خواهد داد که معلوم نیست این کشور بدهکار آن را خواهد پذیرفت یا خیر.

طلا در شرایط بی‌ثباتی مالی و اقتصادی به عنوان جایگاه مطمئن سرمایه جذابیت پیدا می‌کند و در نتیجه تقاضای سرمایه گذاری برای این فلز افزایش می‌یابد.

به گفته کارشناس ارشد سی آی بی سی ورلد مارکتس، تشدید بحران بدهی یونان برای طلا مثبت است اما تاثیر آن محدود خواهد بود زیرا همچنان این احتمال وجود دارد که دو طرف به یک توافق کوتاه مدت دیگر دست پیدا کنند.

از سوی دیگر دلار قویتر صعود طلا را محدود می‌کند. طلا به دلار معامله می‌شود و زمانیکه ارزش این ارز صعود می‌کند، برای خریداران خارجی گرانتر می‌شود. شاخص دلار وال استریت ژورنال روز جمعه پس از صعود اولیه، ثابت بود و در 85.61 واحد قرار داشت.