دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

مراقب هک گوشی خود باشید

حسین کوره‌بلاغی از پیدایش پدیده‌های نوظهور در فضای مجازی آذربایجان غربی خبر داد و اظهار داشت: سه مورد از جدیدترین شگردهای متخلفان فضای مجازی در استان کشف شده است که در قالب دسترسی به تلفن همراه کاربران اینترنتی و استفاده از تلفن همراه افراد است.

وی با اشاره به نحوه این عمل، تصریح کرد: کاربران اینترنت که نکات امنیتی را رعایت نمی‌کنند توسط افراد متخلف در فضای مجازی هک شده و هکر دسترسی کامل به تلفن همراه کاربر پیدا می‌کند.

رئیس پلیس فتا نیروی انتظامی آذربایجان غربی با بیان اینکه در این حالت کاربر اصلا متوجه هک شدن گوشی خود نمی‌شود، اعلام کرد: این در حالی است که هکر پیامک و تماس‌های فرد را در اختیار دارد و می‌تواند به طور همزمان از گوشی کاربر استفاده کند.

این مسئول با بیان اینکه این اتفاق عموما برای کاربرانی اتفاق می‌افتد که به سایت‌های غیراخلاقی مراجعه می‌کنند و یا دانلودهای خود را از طریق سایت‌های نامعتبر انجام می‌دهند، افزود: کاربران زمانی از این اتفاق با خبر می‌شوند که با فیش میلیونی تلفن همراه خود مواجه می‌شوند.

کوره بلاغی با اشاره به روش‌های جلوگیری از این جرم توسط کاربران، اعلام کرد: به منظور پیشگیری از این اتفاق لازم است کاربران نسبت به مسدود کردن تماس‌های بین‌المللی در تلفن همراه خود اقدام کنند.

رئیس پلیس فتا نیروی انتظامی آذربایجان غربی عدم مراجعه به سایت‌های غیراخلاقی، دانلود اطلاعات از سایت‌های مجاز، نصب آنتی ویروس به روز بر روی گوشی تلفن‌های همراه را از دیگر اقدامات پیشگیرانه در این زمینه عنوان کرد.

فارس

برای تبلیغات کاغذی کاندیداها چقدر آب مصرف میشود؟

,از جدول کنار خیابان بگیر تا درخت ها و علایم راهنمایی و رانندگی و ترانسهای مخابرات و برق و ایستگاه های اتوبوس و تیرهای چراغ برق و همه جا کف خیابان هم! 

عجب اینکه تراکتهای تبلیغاتی چند لایه روی هم چسبانده میشود یعنی فقط آخرین نفر قابل رویت است. این کار آیا تخلف نیست. اصلا چرا تبلیغات در حوزه ای که آب ندارد باید اینگونه باشد. شما که نتوانسته اید یاران خود را توجیه کنید و  آموزش بدهید کجاها تبلیعات نصب کنند و کجا نصب نکنند فردا می خواهید دلسوز مردم باشید؟!
چهره ی شهر کاغذباران شده است برای اینهمه کاغذ هزینه اش بکنار چقدر آب مصرف شده است؟!
ایکاش نمایندگان شهرهای حوزه دریاچه ارومیه در یک اقدام خداپسندانه و به نفع دریاچه ارومیه تبلیغات کاغذی روی در و دیوار و درخت و ستون و ترانس و سایه بانها را متوقف میکردند. این نشان از فهم و شعور آنها بود. مگر ده سال داد نمیزنیم آب نیست؟! مگر داد نمیزنیم دریاچه خشک شد؟! پس چه کی باید جامه عمل به شعارهایمان بپوشانیم.
آقای کاندیدا آب نیست لطفا کاغذ ها را هدر ندهید. میدانید برای تولید یک برگ تراکت شما چند هزار لیتر اب مصرف شده است؟!
بله همه میدانید آب نیست .
نویسنده : شینطیا سیفی