دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

پیام رهبر برای مقابله با فساد

http://s5.picofile.com/file/8160525700/%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85_%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1_%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C_%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%D9%87_%D8%A8%D8%A7_%D9%81%D8%B3%D8%A7%D8%AF.flv.html

فیلم مراسم چهلم مرتضی پاشایی

روز گذشته مراسم چهلمین روز از درگذشت زنده یاد مرتضی پاشایی عزیز در بهشت زهرای تهران و با حضور جمع زیادی از علاقمندان و هنرمندان برگزار شد.



لینک دانلود:http://film.tebyan.net/film/145510

فرمولی در هنگام دیدن خانم بی حجاب!!

کاملاً مسلم است هرگاه با خانمی زیبا چهره، آراسته و با لباس تنگ زیبایی اندامش را عموما به نمایش می گذارد مواجه می شوید به طور طبیعی غریزه شهوانی شما تحت تأثیر قرار خواهد گرفت در غیر این صورت نقص جسمی محسوب خواهد شد کما اینکه پیامبر معصوم، حضرت یوسف از این امر مستثناء نیست "وَ لَقَدْ هَمَّتْ بِهِ وَ هَمَّ بِها لَوْ لا أَنْ رَأى‏ بُرْهانَ رَبِّه" آن زن قصد یوسف را کرد، و او نیز اگر برهان پروردگارش را نمى ‏دید، قصد وى مى‏ کرد.


حرف ما که نه، حرف دین این است که شهوت ما باید تحت قوه عقل اداره شود هرچند که به قول بزرگان دین تا آتش شهوت خاموش نشود چراغ عقل روشن نخواهد شد اما از انجا که خداوند فرموده: وَ لْیَسْتَعْفِفِ الَّذینَ لا یَجِدُونَ نِکاحاً حَتَّى یُغْنِیَهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ (النور 33) آنان که شرایط ازدواج ندارند، عفت پیشه کنند تا خداوند از فضلش بى ‏نیازشان سازد. پس باید باورها و اعتقاداتمان چنان قوی باشد که هیجانات آتش شهوت را کنترل کند. 

 

راه کار کلی و اساسی

چشم گشودن برروی حقایقی آشکار اما فراموش شده محکم ترین راه است.

اول اینکه باور کنیم که ما همگی ارواحی هستیم که هرکدام در یک بدن برای مدتی در این دنیا محبوس هستیم ( آیا غیر از این است؟) خدا از خلقت همه ارواح تنها یک هدف داشته، پس زن یا مرد بودن موضوعیت ندارد چرا که پای انسانیت در میان است و در زمین به حکمت الهی در قالبهای زنانه و مردانه قرار گرفته اند و تمام این ارواح در مدت محدود عمر زمینی یک ماموریت واحد و مشترک دارند یعنی باید با شکوفا کردن قوای نهفته خود، پتانسیل ها را از درون خود آزاد کنند، یعنی چه؟

یعنی: با بارورکردن صفات خفته الهی در وجودشان به خدا شبیه و شبیه تر شوند یعنی به مبدأ خود (برای مثال این صفات را دارا شوند: کریم و جواد (بخشنده) شوند، ستار (رازدارو پوشاننده)، عفو (گذشت کننده)، مهربان، غیور و... هزار اسم دیگر که در جوشن کبیر می خوانیم) را کسب و از سفر دنیا دست پر نزد خداوند باز گردند و باز به قول اساتید بزرگ چون استاد بزرگوار محمدشجاعی انسان قابلیت تربیت نامحدود دارد.

 

و اما راهکار با توجه به مطالب بالا: 

فرمول 1 – وقتی شما یک خانم بی حجاب و جذاب را می بینید فورا این حقیقت را یادآور شوید که او یک روح انسانی مریض است که در مسیر بازگشت به سرای ابدی دچار انحراف بسیار خطرناکی شده که این خطای کشنده برای اطرافیان مسری و واگیردار است.

خلط مبحث نشود که - بندگی چو گدایان به شرط مزد نکن " فعلا موضوع ما از مهلکه جان سالم بدر بردن است و این شعر و این مبحث برای سالکانی است که نباید در مسیر سلوک الی الله چشم داشت مکاشفات و ... را داشته باشند

پس با این دیدگاه وحشت زده از او فرار خواهی کرد که او با این بیماری سعادت، آرامش و رفاه ابدی افراد را به خطر انداخته و به فنا خواهد داد، پس او را به عنوان یک زن یا مرد نگاه نکن ، به جنسیت و قالب او نگاه نکن که تحریک خواهی شد، دیدت را فراتر ببر، قضیه را از دور ببین عمق فاجعه را ببین که او یک روح گم کرده راه و سرگردان است با یک مریضی مسری خطرناک و کشنده ... ( البته توجه داشته باشید که قضایا را با هم قاطی نکنید و این مسئله باعث نشود تا خودمان را از دیگران بهتر بدانیم و همه را بد ببینیم که شاید همین آدم گم کرده راه، توبه کند و بهشتی بشود و از من هم خیلی بهتر شد و من بد شدم... )

فرمول 2 – فرمول دوم کاربرد جامعی در تمام موانع صعود انسانی دارد - در شهر هر ساعت صدها اتفاق تلخ و شیرین بسیاری اتفاق می افتد مثل تصادفها یا اتفاقات بامزه و خنده دار، که خیلی از اینها این روزها موضوع ایمیل ها و وبسایت ها است و در جهان هر ساعت میلیون ها اتفاق ... و ما باید ببینیم با این وقت و انرژی محدود دنیایی، توجه کردن به صدها اتفاق که ربطی به ما ندارد یا ما در قبال آن وظیفه ای نداریم آیا توهین به انسانیت و رفاه ابدیمان نیست؟ مثلا روزانه چندین ایمیل متفرقه از دوستان برای ما می رسد، اگر توجه به آنها حق باشد پس شما آن روز از هزاران ایمیل سرگرم کننده دیگر بی خبر بودی پس آیا ضرر کردی؟ یا مثلا در مسیر اداره با صدها تیزر تبلیغاتی و تابلو، دعوا، تصادف و... مواجه می شوید که ذهن شمارا درگیر میکند پس اگر توجه به آنها حق است پس هزاران اتفاق دیگر شهر را که شما ندیدی آیا برای شما سود یا زیانی داشت ؟ اگر انسان لطیفی باشید احساس خواهید کرد که هرچه به کثرات و مطالب گوناگون توجه کنید تشویش و آرامشتان دائما کم و کمتر می شود.

فرمول 3 – در پیرزن ها، پیرمرد ها دقیق و ظریف شو و ببین که چگونه در پنجه قدرت الهی محکوم گذشت زمان هستند و این صورت ها و پوست های لطیف و زیبا طولی نخواهد کشید چروک شده چربی، طراوت و لطافت خود را از دست خواهد داد و چه بسا پیرزن ها و پیرمردهایی در جوانی اسیر شهوت بوده و حالا آن لذت های حرام و های آنی گذشت و دادگاه الهی در انتظار شرمساری اوست .(از حضرت یوسف آورده اند که سه روز بعد از مرگ من بنگرید که آیا از زیبایی من چیزی مانده )

با بارورکردن صفات خفته الهی در وجودشان به خدا شبیه و شبیه تر شوند یعنی به مبدأ خود ( برای مثال این صفات را دارا شوند: کریم و جواد (بخشنده) شوند، ستار(رازدارو پوشاننده)، عفوو (گذشت کننده)، مهربان، غیور و... هزار اسم دیگر که در جوشن کبیر می خوانیم ) را کسب و از سفر دنیا دست پر نزد خداوند باز گردند و باز به قول اساتید بزرگ چون استاد بزرگوار محمدشجاعی انسان قابلیت تربیت نامحدود دارد

فرمول 4 – «إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم توعَدونَ

نَحْنُ أَوْلِیَآوُکُمْ فِى الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَفِى الْآخِرَةِ وَلَکُمْ فِیهَا مَا تَشْتَهِى أَنفُسُکُمْ وَلَکُمْ فِیهَا مَا تَدَّعُونَ‏ نُزُلًا مِّنْ غَفُورٍ رَّحِیمٍ‏ . » (فصلت: 30 - 32)

بر آنان که گفتند: پروردگار ما الله است و پایدارى ورزیدند، فرشتگان فرود مى آیند که مترسید و غمگین مباشید، شما را به بهشتى که به شما وعده داده شده بشارت است. ما در دنیا دوستدار شما بودیم و نیز در آخرت دوستدار شماییم. در بهشت هر چه دلتان بخواهد و هر چه طلب کنید برایتان فراهم است . سفره اى است از جانب خداى آمرزنده مهربان.

و روایت در این مضمون است که می فرماید: "ابشروا انفسکم باالنعیم الجنة" خودتان را به نعمت های بهشت بشارت دهید.

عاقبت گناه جنسی.....

http://s5.picofile.com/file/8160520276/%D8%B9%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA_%DA%AF%D9%86%D8%A7%D9%87_%D8%AC%D9%86%D8%B3%DB%8C.mp4.html

چند درصد از مساجد شهر ارومیه برای نماز صبح باز هستند؟

نماز به عنوان فریضه ای که بسیار مورد تأکید پیشوایان و بزرگانمان بوده، به عنوان ستون دین شناخته می شود. فریضه ای که در احادیث شفاعت مسلمانان به واسطه ائمه اطهار در روز قیامت به واسطه آن مورد قبول واقع می شود و فرد تارک الصلاه طبق فرموده پیامبراکرم(ص) غیرمسلمان از دنیا می رود.

نماز مظهر بندگی و راز و نیاز است. به وسیله نماز است که دل صیقل یافته و انسان توسط آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند. تقربی که بدون ان به وسیله هیچ چیز دیگری به دست نمی آید. تقرب الهی نیز به نوبه خود باعث توکل و موفقیت در زندگی دنیوی و سعادت در حیات اخروی می شود و انسانها را به وسیله معنویات از بند طمع و هوسهای مادی دور نگه می دارد. نماز باعث آرامش معنوی شده و نجات دهنده انسان از مفسدات و منکرات است.

فلسفه نماز

فلسفه نماز، حضور در پیشگاه خداوند و اظهار بندگى و عبودیت و اقرار به یکتایی پروردگار و جاودانگى او است که نتیجه‌اش اصلاح و سعادت انسان و به کمال رسیدنش می‌باشد. انسان در حال نماز در محضر خدا و به یاد خداست و همین حالت او را از معاصى بازداشته و از همه تباهى‌ها و تاریکى‌ها او را مانع مى‌شود.

نماز در آیینه احادیث

پیامبر اکرم(ص): دعا کلید رحمت و وضو کلید نماز و نماز کلید بهشت است.

امام علی(ع): اگر نمازگزار بداند تا چه حد مشمول رحمت الهى است هرگز سر خود را از سجده بر نخواهد داشت.

امام صادق(ع) : کسى که از حق دَم مى زند با سه ویژگى شناخته مى شود: ببینید دوستانش چه کسانى هستند؟ نمازش چگونه است؟ و در چه وقت آن را مى خواند؟

امام کاظم(ع) : بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، نماز است.

نماز در کلام مقام معظم رهبری

یکی از بزرگترین نعمتهای خدا نماز است. نماز به ما این فرصت را می دهد که هر روزی چند بار ناگزیر با خدای خودمان حرف بزنیم، با خدای متعال تخاطب کنیم، از او کمک بخواهیم، به او عرض نیاز کنیم، سرسپردگی خودمان به ساحت ربوبی را با این تضرع و با این نیاز تقویت کنیم. بزرگان به نماز خیلی اهمیت می دادند. نماز در اختیار همه است. غالباً قدر نماز و اهمیت نماز را نمی دانیم. فقط این نیست که باید یک اسقاط تکلیفی کرد؛ نه، یک فرصت بزرگی است که باید از آن استفاده کرد. فرمود نماز مثل چشمه آبی است درِ خانه شما، که روزی پنج بار شما در این چشمه آب شستشو می کنید. این شستشو می تواند برای دلهای جوان آثار ماندگاری داشته باشد. با طهارت و تقواست که می توان سخن نافذ و تاثیرگذار را از خدای متعال هدیه گرفت.بیانات مقام معظم رهبری در دیدار طلاب خارجی حوزه علمیه قم 03/08/89)

ملت ایران باید مساجد را مغتنم بشمارد و پایگاه معرفت و روشن بینی و روشنگری و استقامت ملی به حساب آورد. اگر کسی خیال کند که در مسجد، فقط چند رکعت نماز می خوانند و بیرون می آیند و این چه تاثیری دارد، خطاست. این طور نیست.

اولاً اگر همان چند رکعت نماز هم با چشم بصیرت نگاه شود، خودِ نماز که به زبان مُشَرِّع مقدس نماز و اذان، خیرالعمل و فلاح است، مایه برکات زیادی می شود. نماز یک ملت را به قیامِ لله وادار می کند. نماز انسانها را از فساد دور و به خلوص و فداکاری نزدیک می کند.(بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم 1/10/75)

اهمیت نماز جماعت

در حدیث معروفی که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) از جبرئیل نقل کرده اند، می فرمایند: خداوند متعال وعده داده است که اگر عدد حاضران در نماز جماعت بیش از ده نفر باشد، اگر تمام دریاها مرکب و درخت ها قلم و جن و انس و ملائکه نویسنده شوند، نتوانند ثواب یک رکعت آن را بنویسند.

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرموده اند: «در نماز جماعت حاضر شوید، اگر چه با دشواری و سختی باشد.»

حضرت امام صادق (علیه السلام) فرمودند: « در زمان پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) مردی به علت نابینایی در نماز جماعت شرکت نمی کرد.
روزی به خدمت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) رسید و عرض کرد: من نابینایم و صدای اذان را می شنوم، اما کسی نیست که دستم را بگیرد و مرا به مسجد بیاورد حضرت فرمودند: طنابی از خانه تا مسجد قرار بده و با آن خود را به نماز جماعت برسان.»

اهمیت نماز اول وقت

خداوند در قرآن می‌فرماید: إن الصلاة کانت علی المؤمنین کتابا موقوتا(نساء/۱۰۳).

‹ بی‌گمان نماز بر مؤمنان فرض و دارای اوقات معلوم و معین است›.

از ابن مسعود رضی الله عنه روایت است که: پیامبر صلی الله علیه و سلم فرمود:( أفضل الأعمال، الصلاة فی اول وقتها، بهترین اعمال، نماز اول وقت است).

بسته بودن مساجد در زمان صبح، معضلی در ارومیه

متأسفانه یکی از معضلات در ارومیه و به ویژه در بین دینداران بسته بودن در مساجد به روی نمازگزاران در صبحگاهان است. اکثر متولیان مساجد ارومیه در این خصوص حساسیت لازم را ندارند و حتی نوای روحانی و معنوی اذان نیز از مناره ها و بلندگوهای مساجد در اوقات صبح شنیده نمی شود و در تعدادی از مساجد نیز متولیان و مسئولان مسجد با تنظیم کامپیوتری پخش اذن صبح زحمت رفتن باز کردن درب مساجد به روی نمازگزاران را به خود نمی دهند. البته در این بین نمی توان فقط آنها را مقصر دانست، بلکه مردم و نمازگزاران نیز در برخی محلات یا خود پیگیر بازشدن مساجد برای نماز صبح نیستند و یا در خانه هایشان به صورت فرادی این فریضه الهی را به جا می آورند و خود را ملزم به رفتن و پیگیرشدن دربهای بسته نمی دانند.

مسئله ای که در ماههای اخیر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز آن را یادآور شد و خواستار پیگیری و رفع آن گردید.

برپانشدن نماز صبح در مساجد یک از معایب بزرگ

امام جمعه ارومیه در این خصوص اعتقاد دارد: اهمیت نماز در زندگی امام رضا (ع) بسیار پررنگ بوده لذا باید ما نیز از این امام معصوم پیروی کرده و در نمازهای یومیه خود خصوصا نماز صبح غافل نشویم.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی برپا نشدن نماز صبح در مساجد ارومیه را یکی از معایب بزرگ عنوان کرده و افزوده است: باید توجه داشته باشیم غفلت از نماز موجب بدبختی و فلاکت انسان می‌شود.

همت جدی مسئولات و متولیان امر برای بازنگری در این موضوع

به هر حال بحث اقامه نماز اول وقت در مساجد و بازشدن درب مساجد به روی نمازگزاران موضوعی است که نباید به سادگی از آن عبور کرد و باید با برنامه ریزی مناسب و هماهنگ با نمازگزاران و متولیان مساجد نمازهای جماعت صبح را با شکوه خاصی برگزار و از فیوضات معنوی غیرقابل توصیف آن بهره مند شد و این فرموده پیامبر گرامی اسلام را که گفته نماز صبح و نماز عشا سنگین ترین نمازها در نظر منافقین است همیشه مدنظر قرار دهیم و به سفارش ایشان عمل کنیم.

در این راستا رسانه ها و به ویژه صداوسیما می تواند بیشترین و مهمترین نقش را ایفا و با هماهنگی و تعامل با ائمه جماعات مساجد، گام مهمی در فرهنگسازی در جامعه بردارند.

آغاز طرح زمستانی همراه اول

همراه اول از آغاز طرح زمستانی خود با نام «روزهای گرم حرفی» خبر داد.
به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، طرح «روزهای گرم حرفی» همراه اول که از روز یکشنبه 7 دیماه آغاز شده، تا پایان زمستان سال جاری ادامه خواهد داشت. در این طرح کلیه مشترکین دائمی و اعتباری میتوانند تنها با پرداخت هزار تومان، در طول روز از 60 دقیقه مکالمه درون شبکه(همراه اول و تلفن ثابت) از ساعت 7 صبح تا 23 بهره مند شوند.
در این طرح، 60 دقیقه مکالمه، بعد از زمان فعال سازی آغاز شده و تا پایان همان روز(ساعت 23) معتبر است. همچنین زمان 60 دقیقه مکالمه می تواند در چندین تماس مصرف شود؛ به عبارت دیگر حتماً نیاز نیست که یک تماس 60 دقیقه ای صورت پذیرد.
این گزارش می افزاید: هر مشترک می تواند در طول روز فقط یک بسته خریداری کند که تخفیف مشترک پس از زمان ثبت نام محاسبه می شود و طبق اعلام، قیمت برای کاربران اعتباری و دائمی یکسان و برابر با 10.000ریال است.
همراه اولی ها می توانند برای خرید بسته با یکی از روش های «ارسال عدد 1 به سرشماره8064»، «ارسال عدد 3361 به سرشماره111» و یا «شماره گیری#3361*111*» اقدام کنند.
دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص، از طریق پرتال همراه اول و مراجعه به صفحه http://www.mci.ir/warmday  امکانپذیر است.

پلمپ دفاتر سهام‌فروشی "پدیده" و "تبرک"

دفاتر دلالی 2شرکت "تبرک" و"پردیسبان"روز گذشته پلمب شد و امروز نیز دفاتر غیر قانونی ودلالی شرکت بزرگ سرمایه گذاری "پدیده" به طور کامل ودر اقدامی هماهنگ با ضابطان دستگاه قضایی پلمب خواهد شد.

قاضی غلامعلی صادقی ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: افرادی که به عنوان دلال وبا تاسیس دفاتر غیر قانونی فروش سهام شرکت های سرمایه گذاری فعالیت می کنند با تبلیغات فریبنده ارزش سهام رابه طور غیر واقعی وبه اصطلاح بادکنکی بالا می برند وبدین ترتیب صدمات جبران ناپذیری رابه اقتصاد کشور و تولید سرمایه گذاری واقعی وارد می کنند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: با صدور دستورات قضایی هم اکنون هر گونه تبلیغات از سوی این شرکت ها ممنوع است وآن ها حق تبلیغ درباره خرید وفروش سهام دررسانه ها را ندارند.

دادستان مشهد درادامه به این گونه دلالان هشدار داد آنها موظف هستند درقبال پولی که از مردم دریافت کرده اند به تعهدات قانونی وعرفی خود عمل کنند ودرصورت بروز هر گونه مشکلی دراین باره همانطور که قبلا هشدار داده ایم مسئولان ،مدیران وهیئت مدیره شرکت های سرمایه گذاری باید پاسخگو باشند.

این مقام ارشد قضایی مشهد با اشاره به هشدار های قبلی درمورد تبلیغات اغواکننده این شرکت ها افزود: مدیر عامل ،رئیس واعضای هیئت مدیره این شرکت ها باید دراین زمینه پاسخگو بوده و فاصله غیر واقعی بین ارزش واقعی سهام با ارزش بادکنکی آن را که به خاطر دلال بازی ها به وجود آمده است با تلاش وفعالیت های شبانه روزی برطرف کنند.

کارت های هواداری باشگاه شهرداری ارومیه و هزاران سوال بی جواب

از آنجائیکه همه چیزمان شبیه خودمان است مگر می شود یک کار اصولی و زیربنایی در این شهر انجام داد بدون آنکه نقدی متوجه آن باشد؟

همه چیزمان به خودمان می آید و طبیعتا باید کارت های هواداری باشگاه شهرداری ارومیه نیز لایق هواداران باشد اما برای اولین در طول تاریخ ورزش آذربایجان غربی است که کارت های هواداری قرار است امسال به همت باشگاه شهرداری ارومیه در اختیار هواداران قرار گیرد ولی از آنجائیکه در بازی تیم شهرداری ارومیه با وزارت دفاع 4 کارت هواداری به مستندسازان برزیلی و مسئول تشریفات فدراسیون والیبال ایران تعلق گرفت فرض می کنیم که توزیع این کارت های هواداری شروع شده است.

آبانماه 93!

شهر پر از تبلیغات کارت های هواداری است و همه جا از کارت های هواداری بعنوان شناسنامه دوم هواداران یاد می شود. ثبت نام باشگاه برای کارت های هواداری شروع شده است و طولی نمی کشد که بسیاری برای گرفتن شناسنامه های دومشان ثبت نام می کنند.

 

سایت شهرداری ارومیه از مزایای کارت های هواداری شهرداری ارومیه خبر می دهد:

مزایای کارت هواداری تک ستاره به قیمت یک صد هزار ریال


– کارت هواداری تک ستاره عکس‌دار
– حضور در تمرینات تیم
– شرکت در قرعه‌کشی‌های دوره‌ای باشگاه (لباس، توپ، کاور و ...)
– تخفیف ۱۰% هنگام خرید از فروشگاه اینترنتی باشگاه
– استفاده از بیمه حوادث ۱ساله به صورت رایگان

قابل ذکر است تمامی کارت‌های هواداری برنزی یا تک ستاره باشگاه‌های دیگر فاقد عکس هستند، کانون هواداران باشگاه تصمیم بر عکس‌دار کردن کلیه کارت‌ها گرفته است. قابل ذکر است بعد از اتمام ثبت نام، حضور در تمرینات تیم بدون کارت هواداری امکان‌پذیر نخواهد بود.

کارت هواداری ۲ستاره به قیمت دویست هزار ریال

– علاوه بر مزایای کارت هواداری تک ستاره
– شرکت در قرعه کشی خرید پیراهن امضا شده
– شرکت در قرعه کشی توپ امضا شده
– شرکت در قرعه کشی حضور رودرو و گرفتن عکس با بازیکن
– خرید از فروشگاه اینترنتی باشگاه با ۱۵% تخفیف
– تخفیف ۵۰ درصدی هنگام تهیه بلیط روز مسابقه (بازی‌های داخلی)

کارت هواداری۳ ستاره به قیمت سیصد هزار ریال

– علاوه بر مزایای کارت‌های دیگر
– خرید پیراهن امضا شده بدون قرعه کشی
– خرید توپ امضا شده بدون قرعه کشی
– خرید از فروشگاه اینترنتی باشگاه با ۲۰% تخفیف
– شرکت در مراسمات خاص باشگاه
– حضور رودرو با بازیکن و گرفتن عکس
– شرکت در قرعه کشی حضور در بازی‌های یک چهارم نهایی خارج از خانه
– خرید با تخفیف‌های قابل ملاحظه از مراکز تحت قرارداد باشگاه (رستوران‌ها، استخر، مراکز خرید و ...)
– بلیط همه بازی‌ها به صورت رایگان خواهد بود (بازی‌های داخلی)

همانگونه که دیده می شود در مزایای کارت های هواداری همه چیز پیش بینی شده است. با داشتن کارت های برنزی هر هوادار می تواند یکساله به طور رایگان بیمه حوادث شود! یا اجازه حضور در تمرینات را دارد اما بزرگترین مشکلی که این کارت های هواداری دارد اینست که با داشتن آنها شما نمی توانید با بازیکنان عکس بگیرید و وقتی شما می خواهید بعد از تمرینات یا در جلو ورزشگاه الغدیر با بازیکن خود عکس بگیرید وقتی بازیکن متوجه شود کارت هواداری شما تک ستاره است چنین اجازه ای را به شما نخواهد داد!

اما تخفیف 10 درصدی خرید از فروشگاه اینترنتی باشگاه نیز در این کارت ها پیش بینی شده است اما کدام فروشگاه اینترنتی؟

نکته جالب در مورد کارت های هواداری دو ستاره است. باداشتن این کارت هواداری، عاشقان والیبال ارومیه می توانند در قرعه کشی حضور رودرو و عکس گرفتن با بازیکنان شهرداری ارومیه شرکت کنند. این بدین معنی است که باشگاه در پریودهای زمانی مختلف بین دارندگان این کارت ها قرعه کشی کرده و بسته به ظرفیت بازیکن و حوصله وی اجاره می دهد(توجه داشته باشید)تنها اجازه می دهد! که رودرو با بازیکن ایستاده و در کنار وی عکس بگیرید!

درحالیکه در همه باشگاه های دنیا و حتی ایران هواداران می توانند از باجه های مختلف تعبیه شده در استادیوم شال و کلاه و لباس تیم های موردنظر و محبوب خود را تهیه کنند در ارومیه قضیه کمی متفاوت است. با داشتن کارت های دوستاره شما تنها می توانید در قرعه کشی خرید این اقلام شرکت کنید و این نیز بستگی به شانس شما دارد که در قرعه کشی برنده خوش شانس خرید پیراهن باشگاه شوید یا نه؟

در کارت های سه ستاره نیز تمامی مزایایی که در ازای قرعه کشی در کارت های دوستاره موجود بود اینجا در قبال کارت های سه ستاره بصورت رایگان در اختیار هوادار قرار داده می شود و می تواند با بازیکن موردعلاقه خود عکس بگیرد و شال و پیراهن و کلاه باشگاه محبوبش را بخرد. مزایایی که در کارت های دوستاره به قیدقرعه ممکن پذیر بود.

حال از این قضایا بگذریم به این نکته می رسیم که کارت های هواداری قرار بود در بین هواداران تا اوایل نیم فصل اول توزیع شود ولی یک روز مانده به پایان نیم فصل توزیع آنها شروع شد که حتی از توزیع این کارت ها خبر موثقی در رسانه های نزدیک به باشگاه نیز وجود ندارد.

ضمن اینکه با استناد به نوشته های روی کارت های هواداری، این کارت ها فقط برای بیست و هشتمین دوره لیگ برتر تهیه شده اند و برای فصل بعد معتبر نیستند و هیچ تراشه بر روی آنها وجود ندارد و بیشتر به کارت ویزیت پزشکان شباهت دارد.

ضمن آنکه باشگاه شهرداری ارومیه مدعی شده بود این کارت های هواداری برای اولین بار در نوع برنزی شان در بین باشگاه ایران عکس دار هستند ولی با کمی جست و جو متوجه شدیم کارت های برنزی هواداران تراکتور نیز عکس دار است!

اما قضیه اینجا جالب تر می شود که باشگاه اعلام می کند: "تمامی کارت های  هواداری دارای خاصیت کلکسیونی بوده و در صورت خرید و و نگهداری هریک از کارتهای فوق به مدت 5 سال، کارت  و تندیس وفاداری باشگاه را دریافت خواهید کرد."

یک سوال: جناب آقای احد یوسفی قالقاچی چه تضمینی دارد محمد حضرت پور شهردار ارومیه تا پنج سال آینده و تا پایان لیگ سی و دوم اسپانسرینگ تیم را برعهده داشته باشد که هوادار بخواهد بعد از پنج سال تندیس وفاداری دریافت کند؟

مگر وفاداری به باشگاه تنها با خرید و نگه داشتن پنج ساله این کارت ثابت می شود؟ شاید یک نفر آنتی ورزشی و آنتی والیبالی نیز برای اینکه بخواهد تندیس دریافت کند این کارت های هواداری را دریافت نماید آیا بعد 5 سال آیا این تندیس به او نیز تعلق می گیرد؟

ضمنا می شود توضیح دهید بیمه رایگان یکساله حوادث ورزشی تحت پوشش کدام شرکت بیمه ای است؟

جناب یوسفی امیدواریم به زودی در یک نشست خبری با اصحاب رسانه در اینباره مفصلا با خبرنگاران صادقانه سخن بگوئید و اشتباهات خود را در صورت اثبات شدن بپذیرید. با تشکر ...

40 هزار حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان غربی وجود دارد

امروزه ساماندهی چاه های غیرمجاز در آذربایجان غربی و توجه به معضلات ناشی از آن به عنوان یکی از ضرورت های زیست محیطی منطقه محسوب می شود بطوریکه بنا به گفته کیومرث دانشجو مدیر عامل آب منطقه ای آذربایجان غربی 30 هزار حلقه چاه مجاز در استان وجود دارد و این در حالیست که آمار چاه های غیر مجاز شناسایی شده استان به بیش از 40 هزار حلقه می رسد.

وی در این باره می افزاید: برخی افراد سودجو که کشاورز نیستند به اراضی کشاورزی چنگ انداخته و با خرید باغات و زمین های زراعی و قطعه قطعه کردن آنها به ویلاسازی پرداختند و با محبوس کردن زمین های کشاورزی در بین چهار دیوار به صورت قارچ گونه ای اقدام به حفر چاه های غیرمجاز می کنند که باید با این مسئله به صورت جدی برخورد شود.

دانشجو معتقد است: در حال حاضر منابع طبیعی، زمین های کشاورزی و سفره های آب زیرزمینی ما توسط این سودجویان به تاراج می رود .

مدیر عامل آب منطقه ای می افزاید: اگر منابع آب زیرزمینی با احداث چاه های غیرمجاز از بین بروند، دیگر تجدیدپذیر نخواهند بود و با توجه به این تهدید، همه باید دست در دست هم به داد منابع آب زیرزمینی برسیم.

وی تصریح می کند: در دشت سلماس 16 متر کاهش سطح آب های زیرزمینی را داریم که این دشت را در حد نابودی قرار داده است.

روش های نوین کشاورزی تنها به پوشش بتنی کانال ها اکتفا شده است

دانشجو به صراحت در باره معضل حفر چاه های غیر مجاز می گوید: ما هیچ رحمی به منابع آبی استان که به شدت در حال افول هستند، نکرده ایم و از روش های نوین کشاورزی تنها به پوشش بتنی کانال ها اکتفا شده است.

وی می افزاید: تنها هفت درصد آب در حوزه شرب و سه درصد در صنعت و خدمات و 90 درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می شود.

دانشجو اظهار می کند: با توجه به کاهش شدید آب های سطحی و زیرزمینی دو میلیارد و 400 میلیون متر مکعب آب از منابع زیرزمینی برداشت و مصرف می شود که با توجه به این امر در دراز مدت سطح آب های زیرزمینی ما چهار متر کاهش یافته است.

یک سوم چاه های غیر مجاز کشور در آذربایجان غربی است

محمد درویش مدیرکل دفتر آموزش و مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست نیز با بیان اینکه از مجموع 100 هزار چاه غیر مجاز در کشور یک سوم آن در آذربایجان غربی اتفاق افتاده است نسبت به این موضوع هشدار داده و می گوید: متاسفانه در کشور طی 17 سال گذشته تعداد حلقه چاه دو برابر شده است و این درحالی است که کارایی این تعداد حلقه چاه به نصف کاهش داشته است.

تخلیه سفره های زیر زمینی آب یکی از تبعات حفرچاه های غیر مجاز است

بر اساس این گزارش در حالی طرح تعیین تکلیف چاههای فاقد پروانه بهره‌برداری نگرانی کارشناسان از نظر تهدید منابع آبهای زیرزمینی، ‌تخریب و شوری خاک را موجب شده که رئیس سازمان جهاد کشاورزی نیز با تاکید بر ضرورت رسیدگی به وضعیت چاههای غیر مجاز در استان می گوید: تخلیه سفره های زیر زمینی یکی از تبعات حفرچاه های غیر مجاز است که با سامان دهی آنها می توان تا حدی از کاهش بیشتر آب دریاچه ارومیه جلوگیری کرد.

وی درباره وظیفه سازمان جهاد کشاورزی در ارائه تسهیلات به افرادی که اقدام به حفر چاه های مجاز کنند افزود: ما بدون تامل به بهره برداران این قبیل چاه ها که به سازمان جهاد کشاورزی مراجعه نمایند تسهیلات از قبیل خدمات بانکی ، یارانه ای و امکانات آبیاری نوین می دهیم ولی به افرادی که بدون اجازه سازمان آب اقدام به حفر چاه های غیر مجاز نمایند هیچ تسهیلاتی پرداخت نخواهیم کرد.

گسترش فضای مجازی در بین شهروندان و معضلات موجود/ برداشت غیرمجاز مهمترین جرم فضای مجازی

مسئله ای که علاوه بر مزیتهای فوق العاده در تسهیل کارها و ارتباطات، معضلات و مشکلاتی را نیز به وجود آورده که لازم است برای جلوگیری از آنها تدابیر لازم اندیشیده و آموزشهای ضروری در این مورد انجام پذیرد.

مسئله ای که قانونگذاران را نیز مجاب می کند تا مباحث و مشکلات مربوط در این باره را پیگیری و با تصویب قوانینی جامع در پی کنترل و مدیریت فضای مجازی برآیند.

فضایی که اگر کنترل و یا نظارت بر آن با سستی انجام شود می تواند معضلات زیادی را برای عموم شهروندان و به ویژه برای آنهایی که امورمالی خود را از اینترنت پیگیر هستند و تبادلات مالی دارند.

امروزه با تشکیل شورای عالی فضای و ابلاغ سیاستهای کلی و تعیین و تصویب قوانین مربوط به این حوزه خلا قانونی موجود در این فضا تا حد زیادی برطرف و همچنین با تشکیل پلیس فتا این امکان برای هم وطنانمان به وجود آمده تا شکایات و پیگیری های خود را از این طریق دنبال کنند که علاوه بر این در سالهای اخیر این پلیس با ایجاد تعامل با مردم و جلب مشارکتهای عمومی ، توانسته در زمینه فضای مجازی به موفقیتهای بزرگی دست یافته و بسیاری از اقدامات غیرقانونی را در اسرع وقت شناسایی و در کوتاهترین زمان نسبت به رفع آنها اقدام نماید.

تعریف جرائم رایانه ای:

تعاریف گوناگونی از جرائم رایانه ای مطرح شده است، اما شاید جامعترین و کلی ترین تعریفی که می توان آن را مطرح کرد، تعریفی است که سازمان ملل منتشر کرده است. بر طبق این تعریف، جرائم رایانه ای شامل ان دسته از فعالیتهایی است که با ماهیت سنتی ولی توسط ابزارهای مدرن مانند رایانه و اینترنت به وقوع می پیوندند.

اما آنچه که مشخص است جرایم اینترنتی در ماهیت تفاوتی با دیگر جرایم نداشته و تنها در بستر جدیدی در جریان است و با توجه به آن هرگونه انتقال غیراخلاقی و غیرقانونی مربوط به انتقال و پردازش داده ها در زمره جرایم اینترنتی قرار می گیرند.

انواع جرائم رایانه ای:

جعل صفحات، اهانت به افراد، نشر فایلهای مبتذل و مستهجن در فضای مجازی، ارسال پیامکهایی با نیت کلاهبرداری و سرقت اطلاعات بانکی، سرقت اینترنتی، تکثیر غیر قانونی نرم افزارهای رایانه ای، جعل اینترنتی و رایانه ای، دسترسی غیر قانونی به خدمات و سیستم های رایانه ای، ایجاد خسارت یا تغییر داده ها، کلاهبرداری اینترنتی ، شنود و دریافت غیر مجاز ارتباط خصوصی بوسیله سیستم رایانه ای یا مخابراتی یا امواج الکترومغناطیسی، ورود به سایتها و شبکه های غیرمجاز و ایجاد صفحات در آنها از جمله مهمترین جرایمی هستند که می توان آنها را در این حوزه ذکر کرد.

پیشگیری و مقابله:

با توجه به رشد روز افزون دسترسی عموم شهروندان به رایانه و اینترنت لازم است راهکارهایی جهت آگاهسازی و تنویرافکارعمومی در این خصوص ارائه و با آموزشهای لازم آسیب پذیری آنان را در این خصوص کاهش داد. آسیبهایی که می تواند در اثر غفلت و یا ناآگاهی معضلات و مشکلاتی جدی مالی و حیثیتی برای شهروندان به وجود آورد که در برخی مواقع حتی غیرقابل جبران نیز باشند.

بنابراین لازم است فعالیت در فضای مجازی با دسترسی به فناوری های بازدارنده در محیطی نظارتی انجام گیرد و همکاری تنگاتنگی در خصوص آموزش و ارائه اطلاعات بین نهادهای قانونی، نظارتی و مردم وجود داشته باشد تا در صورت وجود کوچکترین مشکلی در این زمینه در کمترین زمان بتوان آن را پیگیری و حل کرد.

برداشت غیرمجاز از حسابهای بانکی بیشترین جرایم اینترنتی در آذربایجان غربی است

سرهنگ حسن کوره بلاغی در گفتگو با اروم نیوز در خصوص جرایم اینترنتی ثبت شده آذربایجان غربی گفت: برداشت غیر مجاز از حساب های بانکی شهروندان بیشترین جرم وقوع پیوسته در بین دیگر جرایم اینترنتی است.

وی دومین فراوانی جرم را انواع نشر اکاذیب خصوصا در شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک واتاق های چت عنوان و اظهار کرد: کلاهبرداری اینترنتی نیز سومین فراوانی را در این باره به خود اختصاص می دهد.

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی افزود: روش های پیچیده مجرمان در فریب افراد و تکنیک های مهندسی اجتماعی از جمله شگردهای مجرمان است که به برداشت غیرمجاز منجر می شود.

به گفته وی پلیس فتا در بحث مقابله با جرایم فضای مجازی نسبت به تأمین امنیت فضای تولید و تبادل اطّلاعات با رویکرد پیش‌بینی، پیش‌گیری و کشف جرم اقدام می کند.

کوره بلاغی تصریح کرد: سهل انگاری، بی توجهی به حفاظت از اطلاعات و اعتماد بی جا، به کمبود آگاهی و رعایت نکردن نکات امنیتی از جمله مهمترین علل موفقیت مجرمان در رسیدن به اهداف خود است.

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی گفت: با تلاشهایی که در این زمینه انجام گرفته می کوشیم تا فعالیتهای اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی استان در فضای مجازی به گونه ای باشد که این محیط بستری برای بروز فعالیتهای غیر قانونی نشود و در صورت بروز مشکل در اسرع وقت بتوانیم آن را حل کنیم.

تلویزیون های ماهواره ای بازار خرید و فروش قرص های چاقی و لاغری ارومیه را سکه کرده اند

این روزها خرید و فروش داروهای چاقی و لاغری به صورت گسترده در بازار ارومیه رواج پیدا کرده و مشتریان این داروهای خطرناک و غیربهداشتی روز به روز در حال افزایش است.

بر اساس تحقیقات میدانی بیشترین مشتریان این داروها زنان و دختران جوان و عمدتاً دارای سنین 15 تا 30 ساله هستند که براثر تبلیغات شبانه روزی کانالهای ماهواره ای برای مصرف انواع داروهای چاقی و لاغری ترغیب می شوند.

افزایش روز افزون متقاضیان مصرف داروهای چاقی و لاغری در کنار هزینه های سرسام آور اقتصادی که برای مردم ایجاد کرده بازار بوتیک ها و اماکن فروش مواد آرایشی و به اصطلاح بهداشتی را گرم کرده و پیش بینی می شود در مدت کوتاهی تعداد اماکن عرضه این مواد به صورت قارچج گونه افزایش پیدا کند.

داروهای چاقی و لاغری هیچ تاثیری بر وزن بدن ندارند

مریم 25 ساله یکی از کسانی است که می گوید سال گذشته چندین بسته قرص لاغری مصرف کرده ولی هیچ تاثیری بر کاهش وزن وی نداشته است، وی در این رابطه به خبرنگار اروم نیوز گفت: من از دوران نوجوانی با مشکل چاقی و افزایش وزن رویرو بوده ام و برای کاهش وزن چندین بار به پزشک مراجعه کردم که تاثیرات چندانی نداشت تا اینکه ازطریق کانالهای ماهواره با قرص پرفکت اسلیمینگ آشنا شدم و با صرف هزینه فراوان اقدام به خرید آن کردم.

وی افزود: بعداز تهیه قرص پرفکت اسلیمینگ و مصرف روزانه آن بعداز مدتی به صورت مرتب دچار سرگیجه می شدم و استفراغ می کردم، این قرص ها حتی خواب شبانه مرا آشفته کرده و نمی توانستم بخوابم، احساس می کردم این عوارضات موقتی است یا اینکه برای کاهش وزن ناچارم آنها را تحمل کنم ولی بعداز دوماه وزنم هیچ تغییری نکرد و دچار انواع عوارضات پوشتی و روانی نیز شدم.

داروهای چاقی و لاغری برای سلامتی انسان خطرناک هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه داروهای چاقی و لاغری خطرات فراوانی برای سلامتی انسان دارند به اروم نیوز گفت: متاسفانه مردم با تبلیغات دروغین شبکه های تلویزیونی داروهای چاقی و لاغری عمدتا تایید نشده و غیربهداشتی مصرف می کنند که به جز آسیب و زیان به سلامتی هیچ تاثیری روی کاهش یا افزایش وزن ندارند.

جواد آقازاده اظهار کرد: طبیعتا حوره نظارت معاونت دارو غذای دانشگاه علوم پزشکی در صورت مشاهده با اماکن خرید و فروش داروهای غیربهداشتی برخورد می کند و تا به حال چندین نفر در همین ارتباط به نهادهای قضایی معرفی شده اند که کافی نیست و بایستی اقدامات بیشتری برای جلوگیری از این وضعیت صورت گیرد.

داروهای چاقی و لاغری قاچاق وارد کشور می شود 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی داروهای چاقی و لاغری را فاقد تاییدیه وزارات بهداشت دانست و گفت: از آنجایی که قریب به اتفاق داروهای چاقی و لاغری از طریق قاچاق وارد کشور می شوند لذا فاقد تاییدیه وزارت بهداشت بوده و ممکن است عوارضات شدید و جبران ناپذیری برای بدن داشته باشند.

تنها راه کاهش یا افزایش وزن برنامه ریزی غذایی و ورزش است

علیرضا موسی زاده کارشناس تغذیه بهترین و تنها راه کاهش یا افزایش وزن را برنامه ریزی درست غذایی و ورزش دانست و گفت: تمام قرص های لاغری و چاقی حتی اگر تاثیرگذار نیز باشند بایستی با تغذیه و تحرک بدن هماهنگ شوند تا تاثیرگذار باشند، از سوی دیگر داروهای چاقی و لاغری با تاثیراتی که برروی اشتهای فرد چاق یا لاغر می گذارند ممکن است به صورت موقت عادات غزایی افراد را تحت تاثیر قرار دهند ولی در دراز مدت باعث پوکی استخوان یا بیماری های روده و معده خواهند شد.

وی افزود:بهترین و مطمئن ترین راه برای کاهش یا افزایش وزن مراجعه به متخصص تغذیه برای برنامه ریزی غذایی متناسب با وضعیت افراد و انجام مداوم ورزش است که متاسفانه امروزه کمتر به این مسائل توجه می شود.

انتهای پیام