دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

مناظره گل و بلبل در دانشگاه ارومیه !

دانشگاه ارومیه که ید طولایی در کنسل کردن برنامه های سیاسی دارد اینبار دست به انتحار زده و مناظره ای را تا مرحله اجرا پیش برد.این بار کار تا جایی پیش رفت که برنامه برگزار شده و تا پایان ادامه یافت.

اما این دانشگاه ظاهرا حتی وقتی مناظره ای نیز برگزار می کند بایستی خاص خودش باشد.

دانشگاه ارومیه شب گذشته میزبان دو میهمانی را برعهده داشت که ظاهرا فقط اسمی از جریانهای متفاوت را یدک می کشیدند و جز برای میهمانی نیامده بودند .غافل از اینکه دانشجویان این دانشگاه بعد از سالیان سال در انتظار مناظره ای شور انگیز و در حد ادعاهای افرادی که به نمایندگی از دو جریان سیاسی در آنجا حضور داشتند بودند.

مناظره شب گذشته دانشگاه ارومیه در عین ناباوری حضار فضایی کاملا بی خاصیت را تداعی می کرد که در آن دانشجویان به گونه ای اغفال شده اند تا افرادی در آنجا حضور یافته و خود را معرفی نمایند.مناظره ای خالی از بحث و جدل و سئوال و هر آنچه جزء لاینفک یک مناظره هست .مناظره ای که تنها یک تریبون به خود دید.

بی شک مسئولین و البته مناظره کنندگان بایستی بر این نکته واقف باشند که برگزاری چنین برنامه هایی نه تنها باعث مشارکت بیشتر و بیداری دانشجویان نخواهد شد بلکه باعث دلزدگی آنان و بی اعتمادی نسبت به اهداف اینگونه برنامه ها نیزخواهد شد.

البته نباید از این مسئله هم غافل بود که دانشگاه و دست اندرکاران آن ظاهرأ ارزشی برای این گونه برنامه قائل نیستند چرا که وقت برنامه طوری در اختیار تشکل برگزار کننده قرار داده شده بود که طرفین مناظره جز معرفی خود کار دیگری نمی توانستند انجام دهند.

برنامه هایی از این دست که در راستای منویات رهبری مبنی بر اهمیت برگزاری کرسیهای آزاد اندیشی در دانشگاه می باشد ظاهرا از دید مسئولین دانشگاه ارومیه اهمیت چندانی نداشته و تنها تیتر برگزاری آن برایشان کافی می نماید.

نسل برهان در چند روز آینده به بصورت تحلیلی به تبعات و آثار این برنامه در دیدگاه دانشجویا دانشگاه ارومیه خواهد پرداخت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.