دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

مسئولان دانشگاه آزاد ارومیه کجا سیر می کنند انتهای جاده علم مرگ است!؟

؛ هرچند گسترش فیزیکی دانشگاه ها یکی از ملزومات اولیه گسترش و پیشرفت علم محسوب می شود و دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه نیز در این راستا علیرغم هزینه های بسیاری که بر خود و البته بر دانشجویان خود بارکرده است در سالهای اخیر یکی از اولویت های خود را در افزایش و گسترش فضای فیزیکی  آموزشی خود قرار داده است لیکن سوای از بررسی میزان سهم عقلانی دانشجویان و مدیران این دانشگاه درتحمل بار هزینه ای این ساخت و ساز ها به نظر می رسد  بررسی حاصل این هزینه کردها خالی از لطف نباشد.

به طور اخص سایت 3 دانشگاه آزاد اسلامی هر چند از لحاظ فضای آموزشی و علمی محسنات بسیاری دارد لیکن معلوم نیست ذهن طراحان آن در هنگامه اولین قدمهای طرح ریزی برای ساخت آن در کجای عالم سیر می کرده است که به فکر محلی برای پارکینگ آن نبوده اند.

جالب اینجاست که اکنون طبق قوانین عادی شهری حتی برای احداث یک اتاق کوچک از سوی یک شهروند ، شهرداری ها فرد را ملزم به در نظر گرفتن فضای پارکینگ می کنند که بعضا مساحت مورد نیاز برای پارکینگ بیشتر از قسمت مورد هدف شهروند است لیکن در مورد دانشگاه آزاد اسلامی با علم به اینکه این مکان در موقعیتی قرار خواهد گرفت که نیاز اساسی برای در نظر گرفتن فضای اختصاصی پارکینگ خواهد بود ظاهرا این الزام از سوی هیچ ارگانی صورت نگرفته است.

هر چند در این خصوص ریاست منطقه 2 دانشگاه آزاد (اسلامی!) در نشست خبری اخیر خود قول مساعد داده اند که با همکاری رئیس دانشگاه آزاد ارومیه هر چه سریعتر اقداماتی انجام خواهد پذیرفت لیکن سئوال این است که :

مگر در روز اول افتتاح این طرح از عدم وجود محل پارکینگ مناسب خبر نداشتید که به بهره برداری از آن اقدام کردید؟؟ یا جان دانشجویان و جوانان این مرز و بوم آنقدر اهمیت ندارد که ترمی از در آمد حاصله چشم پوشی کرده و بعد از تکمیل آن اقدام به استفاده از سایت بکنید؟؟

البته بدون اینکه  مسئولین دانشگاه آزاد حرفی بزنند نیز جوابشان مشخص و بدیهی است چرا که  اگر ارزش جان جوانان بیش از پول و درآمدشان بود اکنون دربهای  سایت 3 بایستی بسته می بود.

رئیس منطقه 2 در نشست خبریشان همچنین اندکی از تقصیر را نیز به گردن راه و ترابری انداخته و اندکی را نیزمتوجه اتوبوس رانی دانستند ولی در این خصوص نیز باید گفت که راه و ترابری و اتوبوس رانی اجباری بر دایر شدن دانشگاه در آن محل نداشته و اقدام کننده این کار دانشگاه آزاد می باشد پس مسئول اتفاقات احتمالی که با توجه به شرایط و موقعیت آن سایت دور از انتظار و واقعیت نیز نمی باشد یقینا مسئولین دانشگاه آزاد خواهند بود.

امید آن است که این نوشته نه حمل بر غرض ورزی که حمل بر دلسوزی برای جوانانی باشد که به هزار امید آرزو هزینه های سرسام آور تحصیل در دانشگاه آزاد را تحمل می کنند تا پله ای از مسیر امروز به شدت پرتلاطم تعالی را بپیمایند غافل از آنکه برخی ها با بی تدبیری خود باعث کمین گیری مرگ در جاده ای شده اند که انتهای آن مرکز علم است البته اگر روزی از رسیدن به انتهای آن باز نمانند!

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.