دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

قلیان و پاسور همچنان در صدر تفریحات خوابگاهی!


اتاقی کوچک که بسیاری از دانشجویان باید ساعاتی از روزشان را در آن سپری کنند و با تمام کمبودها و سختی هایش یکی از دوست داشتنی ترین خاطرات زندگی را رقم می زند. جایی که می توان زندگی گروهی و پذیرش اختلاف سلیقه ها از خودگذشتگی و مهربانی را در آن آموخت.
 
چاردیواری که بسیاری از دانشمندان، مدیران و سیاستمدارانمان هم در آن روزگار گذرانده اند و البته محیطی که برای برخی بزهکاران هم ناآشنا نیست. اتاق کوچکی که سوژه امروز ماست. گزارش ما در مورد خوابگاه های دانشجویی است که اگر برای آن هم کاری نکنیم تا چند سال دیگر خود به یک بحران فرهنگی تبدیل می شود.
 
در گزارش امروز به سراغ خوابگاه های دولتی و خودگران دانشگاه ارومیه رفتیم.
 
قلیان و پاسور پای ثابت تفریحات خوابگاهی
 
 یکی از دانشجویان دختر دانشگاه ارومیه در این زمینه می گوید: امروز خوابگاه برای دانشجویان به محلی برای خوشگذرانی و لذت بردن از دوران دانشجویی تبدیل شده است.
 
وی می افزاید: اکثر دانشجویان در روز بیشتر از 2 تا 3 ساعت درس نمی خوانند و بقیه وقت خود را مشغول تفریح و سرگرمی هستند و تنها شب امتحان که می رسد به فکر درس خواندن می افتند.
 
این دانشجو با اشاره به تفریحات دانشجویان در خوابگاه ها تاکید می کند: قلیان، پاسور، رفتن به سینما و پارک و حضور در قهوه سراها از مهمترین تفریحات دانشجویان خوابگاهی است که در مورد دختران این موضع در حال رشد است.
 
وی در پایان در خصوص وضعیت خوابگاه دانشگاه ارومیه می گوید: البته تمامی امکانات از جمله پزشکی، ورزشی و حتی سالن مطالعه و نماز خانه در خوابگاه ها در حد مطلوب وجود دارد؛ اما در برخی از ساختمان ها موش و سوسک هم فراوان هستند.
 
مسئولان فرهنگی خوابگاه ها را دریابند/ سونامی رفتارهای ضد فرهنگی خوابگاهی در راه است
 
 یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه در این خصوص می گوید: مشکلی که برخی از خوابگاه ها دارند این است که ساختمان آنها قدیمی شده و این باعث می شود تا دانشجویان مهمان نخوانده ای مانند موش و سوسک در آن خوابگاه ها زیاد داشته باشد.
 
این دانشجو با اشاره به تفریحات خوابگاهی می افزاید: چت کردن، گیم زدن، قلیان، پاسور و .... از جمله تفریحات ثابت محیط خوابگاه هستند.
 
وی با اشاره به عدم نظارت بر خوابگاه ها تاکید می کند: این عدم نظارت تا جایی است که شایعه شده برخی از دانشجویان مشروبات الکی هم وارد خوابگاه می کنند. البته این افراد بسیار محدود است.
 
این دانشجو با بیان اینکه اگر مدیریت صحیح روی خوابگاه ها صورت نگیرد، در چند سال آینده ما با معضلات فرهنگی بیشماری در خوابگاه ها مواجه می شویم، می افزاید: از مسئولان می خواهم که به داد خوابگاه ها برسند، خوابگاهها و دانشجویان ساکن آن را به حال خود رها نکنند، آنها می توانند با سرمایه گذاری و فرهنگ سازی بهترین بهره را از فضای خوابگاهی ببرند؛ چرا که فضای خوابگاه بیشترین تاثیر را روی دانشجو می گذارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.