دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

معلمانی که جیبشان ته ندارد!

هنگام آغاز امتحانات مدارس، باز زخم دانش آموزان در مدارس سر باز کرده و باز کوتاهی در حق آینده‌سازان جامعه در قالب اعداد و ارقام آشکار می‌شود، ولی این اخبار هنگامی دردناک‌تر می‌شود که مطلع شویم برخی از معلمان علنا با تهدید دانش آموزان مبنی بر گرفتن پول در قبال دادن نمره ،آنان را وادار به پرداخت پول به معلمان می کنند.

واژه زیرمیزی دیگر برای مردم واژه غریبی نیست. برای همه مردم و حتی دانش آموزان انگار دیگر یک رسم شده که پول در یک طرف و نمره به صورت جداگانه در طرفی دیگر به موازای هم قرار گیرند.

بنا بر گزارش یک منبع آگاه ،پدیده شوم زیرمیزی که علاوه بر ضربه زدن به پیکره نظام آموزشی بسیاری از خانواده ها را با مشکل تامین هزینه‌های تحصیل فرزندانشان روبرو کرده است متاسفانه به گونه‌ای علنی شده که در یکی از دبیرستانهای پسرانه شهرستان ارومیه معلمان بدون هیچ ترسی به دانش آموزان اعلام می کنند که در قبال دادن نمره به دانش آموزان پول دریافت می کنند در غیر اینصورت دانش آموزان را  رد خواهند کرد!

پدیده شوم زیرمیزی که بین اغلب معلمان خصوصا در مدارس غیرانتفاعی و پسرانه رواج یافته به طور قطع اعتبار سیستم آموزشی را هدف قرار داده به گونه‌ای که شاهدیم در مدارس به صورت علنی و بدون درنظر گرفتن معایب این کار، اقدام به اخذ زیر میزی می‌کنند.

باید هرچه سریع‌تر مسئولان آموزش و پر ورش جلوی پدیده شوم زیرمیزی را بگیرند زیرا از سویی دریافت زیرمیزی از جانب معلمان بار مالی زیادی را به دوش خانواده ها می‌اندازد و آنها نیز برای تحصیل فرزندانشان ناچارند این مبالغ را پرداخت کنند و از سوی دیگر وجهه پاک و مقدس نظام تعلیم و تربیت را خدشه دار می کند.

از هر دید که به ماجرا بنگریم، این شکاف پدید آمده، نه با روح عدالت سازگاری خواهد داشت و نه از هیچ دید دیگری ‌توجیه‌شدنی خواهد بود، ولی ماجرا هنگامی رنگ و بوی ظلم و کوتاهی مسئولان به خود خواهد گرفت که بدانیم به رغم رقم خوردن این چنین اتفاقات ناگوار در مدارس هنوز هیچ حرکت مثبتی از جانب مسئولین برای رفع این معضل جدی در مدارس انجام نشده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.