دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

قاتل خاموش، جان سه شهروند ارومیه ای را گرفت

در دو حادثه جداگانه که هفته جاری در ارومیه روی داد، دو مرد و یک زن بر اثر استنشاق گاز منوکسید کربن در محل کار خود، جان دادند.

وی اضافه کرد: در یکی از این موارد، بر اثر نشت گاز در یک کارگاه خیاطی، بانوی 33 ساله ارومیه ای دچار مسمومیت شد و جان باخت.

وی اظهار کرد: در حادثه دوم نیز یک نفر کفاش 68 ساله با میهمان 71 ساله خود در داخل مغازه بر اثر نشت گاز منوکسید کربن کشته شدند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی ادامه داد: در هر دوی این موارد، نصب نامناسب بخاری و استفاده از وسیله غیر استاندارد عامل اصلی بروز حادثه بوده است.

افتخاری گفت: بخاری به دلیل ایجاد گازهای سمی باید دارای دودکش باشد تا این گازها به خارج از محیط انتقال یابند و نباید فریب تبلیغات در این خصوص را خورد.

وی افزود: سرویس به موقع و مستمر بخاری و دودکش های آن نیز بسیار مهم است و باید شهروندان در این خصوص اهتمام لازم را داشته باشند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی اظهار کرد: باز گذاشتن منفذهایی برای ورود اکسیژن و هوا به داخل محل اقامت یا کار، امری اساسی در عدم تولید گاز منوکسید کربن می باشد که در برخی موارد شهروندان با نادیده گرفتن این اصل، اقدام به پرکردن تمامی منفذهای کوچک ورودی هوا کرده و موجبات مرگ خود را فراهم می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.