دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

آتش سوء مدیریت در توزیع سیلندر های گازی

در حالی که بسیاری از روستاهای استان آذربایجان غربی از نعمت گاز برخوردارند، هستند روستاهایی که اهالی آن ها مجبورند از سیلندر گاز برای پخت و پز و امورات دیگر زندگی خود استفاده نمایند.

همین ارومیــه بزرگ نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برخی از روستاها و حتی بخش های اطراف شهرستان به دلیل عدم گازکشی از سیلندر گاز استفاده می کنند.

اما نبود ساز و کار مشخص و برنامه ریزی مناسب در ارومیـه باعث شده که اهالی برای گرفتن سیلندر گاز مایع ضمن تحمل هزینه های زیاد زمان طولانی از وقت خود را به تهیه سیلندر گاز اختصاص دهند. 

آن ها برای گرفتن کپسول گاز مجبورند چند روز پشت سرهم به عاملین توزیع سیلندرهای گاز مایع مراجعه کرده و مبلغی بین 60 الی 100هزار ریال بپردازند.به دلیل کمبود و ضعف در سیستم توزیع سیلندر گاز مایع در ارومیـه و روستاهای اطراف اهالی حاضر به پرداخت هزینه های سنگین اضافه هستند.

شاید یکی از دلایل کمبود سیلندر گاز در شهرستان و نامطلوبی خدمات ارائه شده، نبود یک مرکز متمرکز برای توزیع عادلانه سیلندرهای گازی با قیمت مصوب است. ایجاد بازار سیاه، باعث شده برخی از سودجویان سیلندر را بیشتر از نرخ مصوب سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده که مبلغ 45500 ریال است به مردم عرصه کنند.

این بی ثباتی ها در سیستم توزیع، باعث سرگردانی متقاضیان سیلندر گاز مایع در ارومیــه شده است.نبود شبکه مناسب جهت توزیع سیلندر گاز مایع در بسیاری از نقاط استان باعث به وجود آمدن بازار سیاه، هجوم روستائیان برای تهیه نفت و دست درازی به طبیعت برای تهیه هیزم شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.