دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

توزیع اقلام تاریخ گذشته در قالب سبد کالا!

از چند روز پیش،توزیع سبد کالایی که با تدبیر دولت تدبیر و امید و با هزاران مصیبت به دست بعضی از مردم رسیده شروع شده است سبدی که دولت با آب و تاب فراوان از تخصیص آن به برخی از اقشار جامعه خبر داده سبدی که بی تدبیری در آن موج می زند.

 

اگر مسئولین دولتی که برای اختصاص این سبد کالا ،با هم هم اندیشی کرده اند به یکی از مکانهای توزیع این اقلام سر بزنند و با ازدحام مردمی روبرو شوندکه برای دریافت سبد کالا حق همدیگر را پایمال می کنند کاملا متوجه ایرادات این اقدامشان خواهند شد نکته ای که در این بحث حائز اهمیت است اینست که آثار منفی این اقدام بیشتر از آثار مثبت آن است!

 

اقلام سبد کالایی که آقایان زحمت اختصاص آن را کشیده اند شامل روغن مایع، مرغ، پنیر، برنج و تخم مرغ است که آنهم ناقص و با کم و کاستی در برخی اقلام به شهروندان عرضه می شود.

 

از زوایه دیگر نیز این سبد کالا مورد نقد است و آن اینکه اجناسی که در این سبد قرار می گیرد از چه کیفیتی برخوردارند؟ اگر حمل بر ناسپاسی و قدر ناشناسی نگردد، این اقلام و مقادیر آنها، بسیار موجب تأسف و شرمساری استتأسف از این جهت که به علت سیاست های غلط و اجرای نادرست همان سیاست ها تاریخ مصرف برخی از این اقلام از جمله پنیر گذشته است. آیا دولت بعد از این همه هیاهو چنین سبدی را قرار بود به مردم بدهد و آیا این خدشه به عزت و شخصیت ملت ایران نمی باشد؟

 

چنانچه در تصویر مشاهده می کنید روی بسته پنیری که در سبد کالای یکی از شهروندان بود ملاحضه کردیم که تاریخ مصرف قبلی در یک طرف بسته سیاه و تاریخ جدیدی در طرف دیگر آن حک شده است آیا این توهین به شعور مردم نیست؟

                

اکثر قریب به اتفاق افرادی که در یکی از مکانهای توزیع سبد کالا منتظر دریافت این اقلام بودند بر این نظر توافق داشتند که ای کاش دولت مبلغ نقدی این اقلام را همراه یارانه واریز می کرد تا ما با تدابیر خودمان اقلام مورد نیازمان را خریداری می کردیم چراکه مردم با دریافت پول بهتر می توانند مایحتاج خود را تهیه کنند تا اینکه کسی بخواهد کالای خاصی را آنهم با تاریخ مصرف گذشته بر آنها تحمیل کند.

 

به هر حال پس از قدردانی از حسن نیت و بذل توجه و تلاش مسؤلین خدوم ، انتظار می رود تا در آینده به گونه ای عمل شود تا این قبیل خدمات مقطعی، مانع از آسیب شناسی و پایمال شدن عزت و شخصیت مردم ایران اسلامی نشود مردمی که با هر آیین و سننی برادرانه در کنار هم می زیند حال شایسته نیست که به خاطر چند کیلو مرغ یا 800 گرم پنیر به جان هم بیفتند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.