دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

بدهی 1700 میلیاردی دولت به پیمانکاران آذربایجان غربی

 استاندار آذربایجان غربی روز شنبه در مراسم تودیع و معارفه فرماندار نقده در سخنانی به "مدیریت جهادی" مطرح شده از سوی رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت : مقام معظم رهبری بر مدیریت جهادی تأکید کردند که نشان میدهد ثروت ما افکار و اندیشه های مردم ، علما ، تیم های دانشگاهی و نیروی انسانی توسعه یافته است که باید با تکیه بر آنها فرهنگسازی کنیم.

سعادت مدیریت جهادی را "مدیریت بدون پول" عنوان کرد و افزود: مدیریت جهادی یعنی مدیریت بدون پول ، امروز مقام معظم رهبری می فرمایند که برای خدا قیام بکنید یعنی مدیریت جهادی ، و بنده از روزی که آمدم بحث مدیریت بدون پول را مطرح کردم . مدیران شهرستانی و استانی در انتظار دریافت پول و هزینه آن نباشند بلکه با استفاده از عقلا و با هماهنگی اقدامات لازم را انجام دهند .

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه دولت احمدی نژاد دولت ثروتمند و دولت دکتر روحانی دولت خردمند است، افزود: دولت دکتر احمدی نژاد به تنهایی 48درصد درآمدهای نفتی را در اختیار داشته در حالیکه 52درصد باقیمانده از زمان قاجار تا زمان استقرار دولت نهم در اختیار بقیه دولتها بوده است.

وی در ادامه سخنان خود از بدهی 1700 میلیاردی دولت به پیمانکاران آذربایجان غربی سخن گفت و تصریح کرد: بودجه عمرانی سال 93 این استان رقمی معادل 205 میلیارد تومان است .

سعادت به زمان موضوع طرح آغاز فاز هدفمندی یارانه ها نیز اشاره کرد و گفت : "پولها خرج شده و طرح ها نیمه تمام مانده و بدهی های سنگینی بجا مانده است و در شرایطی که باید فاز دوم هدفمندی یارانه ها اوائل سال قبل انجام میشد ، با بحثهای زمانگذر اجرا نکردند و الان ما در آستانه اجرای فاز دوم دولت قبلی هستیم و باید تاوانش را هم بپردازیم البته این به معنای این نیست که نمیتوان کاری کرد ."

وی شرط پیشرفت و توسعه نقده را همدلی و هماهنگی مردم و عقلای این شهر دانست و علت انتخاب نکردن فرماندار این شهرستان از بین نیروهای بومی را وجود مناقشات مختلف بین مسئولین نقده عنوان کرد .

سعادت وجود مناقشه و عدم هماهنگی بین مسئولان را عامل مهمی در عدم سرمایه گذاری بخش خصوصی در این شهر ارزیابی کرد که مانع از استفاده از ظرفیت کارآفرینان برای ایجاد اشتغال شده است .

وجود 117هزار بیکار در استان آذربایجان غربی یکی دیگر از محورهای سخنان سعادت بود.

وی گفت اکثر این بیکاران مدرک لیسانس تا دکترا دارند به همین خاطر کارهای معمولی کارگری را قبول نمیکنند .

سعادت در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر عملیاتی شدن مدیریت بدون پول در شهر بدون کمربندی نقده، چگونه خواهد بود، گفت : نقده و پیرانشهر هر دو فاقد کمربندی هستند و از آنجا که دو پیمانکار بخاطر موفق به اجرای کار نشدند چون پول نبود لذا از سپاه پاسداران درخواست کردیم که این طرح را بررسی کند و هم اکنون سپاه با امکانات خود در حال کار روی پروژه کمربندی پیرانشهر به سمت مرز تمرچین است .

وی ادامه داد: همچنین جاده بازرگان به سه راهی خوی نیز همین وضعیت را دارد و آن را هم به سپاه واگذار کردیم که حدود 180 کیلومتر جاده است که ساخت هر کیلومتر جاده هم اکنون بیش از یک و نیم میلیارد تومان هزینه دارد و فقط همین جاده بازرگان احتیاج به 250 میلیارد تومان اعتبار دارد در حالیکه کل بودجه عمرانی استان 200 میلیارد تومان است و این نشان میدهد که با خرد جمعی میتوان مدیریت بدون پول را اجرا کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.