دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

آماده باش ستاد مدیریت بحران آذربایجان غربی/ امداد رسانی به مسافران نوروزی همچنان ادامه دارد

به دنبال بارش برف در یازدهمین روز از بهار 93 در ارومیه، برخی از ارگان ها برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی در هوای سرد دست به کار شده اند تا سفری خاطره  انگیز داشته باشند.بارش برف و باران در بسیاری از مناطق استان همچنین موجب بروز مشکلاتی برای ایاب وذهاب و دید و بازدید میهمانان و اهالی به وجود آورده و بسیاری نیز در برف گرفتار شدند و با کمک نیروهای امدادی توانستند از برف و کولاک رهایی یابند.

آبگرفتگی معابر، افت دمای هوا به همراه احتمال خسارت سرمازدگی به بخش کشاورزی در کنار بارش برف و تگرگ از دیگر مشکلات به وجود آمده ناشی از بارش باران و برف بهاری در این منطقه از کشور است.

اداره هواشناسی، راه و ترابری، جمعیت هلال احمر استان از مهمانان و مسافرانی که قصد حضور و یا تردد در محورهای استان را دارند ضمن هشدار به رعایت نکات ایمنی خواست تمامی تجهیزات ایمنی از جمله زنجیر چرخ را همراه داشته باشند.

ارتفاع برف در محورهای خوی - الند و خوی - چالدران 25 سانتیمتر و در ارتفاعات کوه اورین بیش از 35 سانتیمتر گزارش شده است.

دمای هوای این منطقه نیز شش درجه زیر صفر بوده که نسبت به روزهای گذشته بیش از 16 درجه کاهش داشته است.

محبوب زارع، مدیر کل  مدیریت بحران  آذربایجان غربی در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز از آماده باش کامل نهادهای درگیر در خصوص ارائه خدمات ویژه به مسافران نوروزی با وجود بارش برف و باران در استان خبر داد و افزود: در منطقه گردنه قوشچی به دلیل بارش برف که راه مسدود شده بود، خوشبختانه در حال حاضر این راه بازگشایی شده و با همت اداره راه و شهرسازی هیچ راه بسته ای نداریم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر فقط راه های تعدادی از روستاها مسدود شده که بعد از اتمام بارش برف و کولاک این راه نیز بازگشایی می شوند.

وی در ادامه از آماده باش کامل، اداره راه و شهرسازی، اورژانس و هلال احمر در جاده ها و شهرها برای ارائه خدمات به مردم استان و مسافران نوروزی خبر داد.

مدیر کل  مدیریت بحران  آذربایجان غربی در مورد سرمازدگی باغات در نقاط مختلف استان نیز هشدار داده و افزود: احتمال سرمازدگی باغات ارومیه و خوی به دلیل شگوفه زدن زودهنگام درختان در این مناطق، زیاد است.

ارسلان شکری، معاون راهداری راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با وجود بارش سنگین برف در آذربایجان غربی تردد در تمام محورهای این استان میسر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کولاک شدید برف در مناطق شمالی استان وجود دارد، تصریح کرد: بر این اساس تردد در این محورهای به کندی انجام می‌شود.

وی از آمادگی کامل عوامل راهداری این استان خبر داد و گفت: برخی از خودروهایی که در محورهای استان در حال تردد هستند مجهز به زنجیر چرخ نبوده و این امر مشکلات متعددی ایجاد کرده است.

شکری ادامه داد: نمک‌پاشی، تیغه‌زنی و سایر عملیات راهداری هم اکنون در حال انجام است.

معاون راهداری راه و شهرسازی آذربایجان غربی توصیه نمود تا افراد در صورت ضرورت به مسافرت اقدام کنند در غیر این صورت تا مناسب شدن هوا در شهرهای خود بمانند.

به گزارش اروم نیوز؛ به گفته رییس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی، هم اکنون در بسیاری از شهرهای شمالی آذربایجان غربی بارش برف ادامه دارد که از جمله آنها می توان به خوی و سلماس اشاره کرد؛ این بارندگی ها امشب نیز ادامه دارد و از اواخر شب بتدریج قطع می شود.

بارش برف در آذربایجان غربی موجب کندی تردد در محورهای مواصلاتی جنوب استان شده، مسئولان راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی به کسانی که قصد تردد در این محورها را دارند توصیه کرده اند تا تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند.

مسئولان جهاد کشاورزی استان نیز از کشاورزان خواسته اند تا تدابیر لازم را برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی بکار گیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.