دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

محدودیت‌های ترافیکی محورهای مواصلاتی تا ۱۶ فروردین

با عنایت به افزایش حجم سفر در تعطیلات نوروز سال ۱۳۹۳ و افزایش تردد محورهای مواصلاتی کشور، محدودیت ها و ممنوعیت های ترافیکی برای طرح نوروزی از تاریخ ۲۶/۱۲/۹۲ تا ۱۶/۱/۹۳ که با مشارکت سازمان راهداری وزارت راه وشهرسازی و پلیس راه راهور ناجا تهیه شده برای آگاهی شهروندان اعلام می شود.

متن کامل محدودیت های ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور تا شانزدهم فروردین به شرح زیر است.

الف – کلیات:


۱- عبور و مرور انواع موتورسیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراهها، بزرگراهها و محورهایی که ضرورت ایجاب نماید ممنوع خواهد بود.
۲- درتمامی محورهای برون شهری که درایام فوق ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می‌گردد، عبور و مرور انواع تریلر، کامیون و تانکرهای حامل مواد سوختی و فاسدشدنی، از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل از وسایل نقلیه فقط در راههایی اعمال می­گردد که مقررات یکطرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا می­شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

ب-عملیات اجرایی :


۱- محور کرج- چالوس:


۱-۱-تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت کماکان در محور کرج- چالوس وبالعکس ممنوع می‌باشد.
۱-۲-تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۲۱:۰۰ روز پنجشنبه تا ۹:۰۰ روز جمعه مورخ ۱/۱/۹۳ از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و با اعلام مأمورین پلیس راه در محل ، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۲۴:۰۰ مورخ ۲۹/۱۲/۹۲ تا ساعت ۹:۰۰روز جمعه ۱/۱/۹۳ از میدان امیرکبیر کرج به سمت مرزن آباد بصورت یکطرفه خواهد بود.
۱-۳-تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت۰۰ :۲۰ روز جمعه مورخ ۱/۱/۹۳ تا ساعت ۰۸:۰۰ بامداد روز شنبه مورخ ۲/۱/۹۳ از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و با اعلام مأمورین پلیس راه در محل ، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۲۳:۰۰ روز جمعه مورخ ۱/۱/۹۳ تا ساعت ۰۰ :۰۸ روز شنبه ۲/۱/۹۳ از میدان امیرکبیر کرج به سمت مرزن آباد بصورت یکطرفه خواهد بود.
۱-۴- تردد انواع وسایل نقلیه در محور کرج-چالوس از ساعت ۱۲:۰۰ روزهای ۴، ۸، ۱۳، ۱۴ ،۱۵ و ۱۶/۱/۹۳ تا ۰۳:۰۰ بامداد روزهای بعد، از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵:۰۰ تا ۰۳:۰۰ بامداد روز های بعد، از مرزن آباد به سمت کرج به صورت یک طرفه خواهد بود.
۱-۵-تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۷:۰۰ تا ۲۴:۰۰ روز ۱۲/۱/ ۹۳ ازمیدان امیرکبیر کرج تا دهانه شمتا تونل کندوان در استان البرز به منظور تخلیه بار ترافیکی ممنوع می­باشد.

۲- محور هراز:


۲-۱- تردد انواع تریلر در محور هراز کماکان ممنوع می‌باشد .
۲-۲- تردد انواع کامیون و کامیونت به استثناء حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۱۲:۰۰ روز سه شنبه مورخ ۲۷/۱۲/۱۳۹۲ تا ساعت ۰۱:۰۰ بامداد روز سه شنبه مورخ ۵/۱/۱۳۹۳ و از ساعت ۰۶:۰۰ روز پنج­شنبه مورخ ۷/۱/۱۳۹۳ تا ساعت ۰۱:۰۰ بامداد روز شنبه مورخ ۹/۱/۹۳ و از ساعت ۱۲:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۱۱/۱/۱۳۹۳ تا ساعت ۱۲:۰۰ ظهر روز شنبه مورخ ۱۶/۱/۱۳۹۳ از تهران به آمل و بالعکس ممنوع می باشد.
۲-۳- تردد انواع وسایل نقلیه در محور هراز از ساعت ۱۳:۰۰ روزهای ۴ و۸ و۱۴و۱۵/۱/۱۳۹۳ تا ساعت ۰۱:۰۰ بامداد روزهای بعد، از رودهن به آب اسک ممنوع بوده و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵:۰۰ روزهای فوق تا ۰۱:۰۰ بامداد روزهای بعد، از آب اسک تا رودهن (محدوده مشاء) به صورت یکطرفه خواهد بود.

۳- محور فیروزکوه :


۳-۱- تردد انواع تریلر و کامیون به استثناء حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۱۲:۰۰ روز سه شنبه مورخ ۲۷/۱۲/۹۲ تا ساعت ۰۱:۰۰ بامداد روز سه شنبه مورخ ۵/۱/۱۳۹۳ و از ساعت ۰۶:۰۰ روزپنج­شنبه ۷/۱/۱۳۹۳ تا ساعت ۰۱:۰۰ بامداد روزشنبه مورخ ۰۹/۱/۱۳۹۳ و از ساعت ۱۲:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۱۱/۱/۹۳ تا ساعت ۱۲:۰۰ ظهرروز شنبه ۱۶/۱/۹۳ ازتهران به قائم شهر و بالعکس ممنوع می­باشد.

۴- محور قدیم قزوین – رشت :


۴-۱- ترددانواع تریلر و کامیون به استثناء حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲:۰۰ روز سه­شنبه مورخ ۲۷/۱۲/۹۲ تا ساعت ۰۱:۰۰ بامداد روز سه­شنبه مورخ ۵/۱/۱۳۹۳ و همچنین از ساعت ۱۲:۰۰ روز پنج­شنبه ۷/۱/۱۳۹۳ تا ساعت ۰۱:۰۰ روز شنبه مورخ ۹/۱/۱۳۹۳ و از ساعت ۱۲:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۱۱/۱/۹۳ تا ساعت ۰۸:۰۰ روز شنبه مورخ ۱۶/۱/۹۳ از قزوین به رشت و بالعکس ممنوع می­باشد .

۵- محور قدیم ساوه – همدان :


۵-۱- تردد انواع تریلر و کامیون به استثناء حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲:۰۰ روز سه­شنبه مورخ ۲۷/۱۲/۹۲ تا ساعت ۰۱:۰۰ بامداد روز سه­شنبه مورخ ۵/۱/۱۳۹۳ و از ساعت ۱۲:۰۰ روز پنج­شنبه مورخ ۷/۱/۱۳۹۳ تا ساعت ۰۱:۰۰ بامداد روز شنبه مورخ ۹/۱/۱۳۹۳ و از ساعت ۱۲:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۱۱/۱/۹۳ تا ساعت ۱۲:۰۰ ظهر روز شنبه مورخ ۱۶/۱/۹۳ از ساوه تا سه راهی دخان وبالعکس ممنوع می­باشد.

۶- محورهای اردبیل – آستارا ، اردبیل– سراب ، خلخال به اسالم و بالعکس :


۶-۱- تردد انواع تریلر و کامیون به استثناء ‌حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۷:۰۰ ۰ تا ساعت ۲۴:۰۰ روزهای ۱، ۱۲،۱۳، ۱۴ و ۱۵/۱/۹۳ در محورهای فوق ممنوع می­باشد .

۷- محور اردبیل – سرچم و بالعکس :


۷-۱- تردد انواع تریلر و کامیون به استثناء ‌حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۷:۰۰ ۰ بامداد تا ۲۴:۰۰ روزهای ۲۷، ۲۸، ۲۹/۱۲/۹۲ و همچنین روزهای ۱، ۱۲، ۱۳، ۱۴و ۱۵/۱/۹۳ در محور فوق ممنوع می­باشد.

۸- محورهای مشهد – قوچان ،‌ مشهد– نیشابور و سبزوار و بالعکس:


۸-۱- تردد انواع تریلر و کامیون به استثناء حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۰۷۰۰ بامداد تا ساعت ۲۴:۰۰ روزهای ۲۷و ۲۸و۲۹/۱۲/۱۳۹۲ و روزهای ۱، ۱۲، ۱۳، ۱۴و۱۵/۱/۹۳ و همچنین از ساعت ۰۷:۰۰ تا ۱۲:۰۰ ظهر روز ۱۶/۱/۱۳۹۳ درمحورهای فوق ممنوع می باشد.

۹- محور چمن بید – بجنورد– شیروان و بالعکس:


۹-۱- تردد انواع تریلر و کامیون به استثناء حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۷:۰۰ ۰ تا ساعت ۲۴:۰۰روزهای ۲۷و ۲۸و ۲۹/۱۲/۱۳۹۲ و روزهای ۱و ۱۲و ۱۳و ۱۴و ۱۵/۱/۱۳۹۳ و همچنین از ساعت ۰۷:۰۰ تا ۱۲:۰۰ ظهر روز ۱۶/۱/۹۳ در محورهای فوق ممنوع می­باشد.

۱۰- محورهای بانه – سقز- سنندج و مریوان– سنندج و بالعکس:


۱۰-۱- تردد انواع تریلر و کامیون به استثناء حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۷:۰۰ ۰ تا ساعت ۲۴:۰۰ روزهای ۲۷و ۲۸و ۲۹/۱۲/۱۳۹۲ و همچنین روزهای ۱و ۱۲و ۱۳و ۱۴و ۱۵/۱/۱۳۹۳ در محورهای فوق ممنوع
می­باشد .

۱۱-محور یزد – طبس و بالعکس:


۱۱-۱ – تردد انواع تریلر و کامیون به استثناء حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۰۷:۰۰ روز چهارشنبه مورخ ۲۸/۱۲/۹۲ تا ساعت ۲۴:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۴/۱/۱۳۹۳ و همچنین ازساعت ۰۷:۰۰ روز دوشنبه ۱۱/۱/۱۳۹۳ تا ساعت ۲۴:۰۰ روز جمعه مورخ ۱۵/۱/۱۳۹۳ در محور فوق ممنوع میباشد .

۱۲- محورگلوگاه – گرگان- ‌جنگل گلستان – چمن بید و بالعکس :


۱۲-۱- تردد انواع تریلر و کامیون به استثناء حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۷:۰۰ ۰ تا ساعت ۲۴:۰۰ روزهای ۲۷و ۲۸و ۲۹/۱۲/۱۳۹۲ و ۱و ۱۲و ۱۳و ۱۴و ۱۵/۱/۱۳۹۳ و همچنین از ساعت ۰۷:۰۰ تا ۱۲:۰۰ ظهر روز ۱۶/۱/۹۳ در محورهای فوق ممنوع می باشد.

۱۳- محورهای اصلی استان بوشهر :


۱۳-۱-تردد انواع کامیونهای کمپرسی حامل سنگ و مصالح ساختمانی از ساعت ۰۷:۰۰ روز سه­شنبه ۲۷/۱۲/۱۳۹۲ تا ساعت ۲۴:۰۰ روز سه­شنبه ۵/۱/۱۳۹۳ و همچنین از ساعت ۰۷:۰۰ روز سه­شنبه ۱۲/۱/۱۳۹۳ تا ساعت ۲۴:۰۰ روز جمعه ۱۵/۱/۱۳۹۳ در محورهای اصلی استان بوشهر ممنوع می باشد.

۱۴- محورهای اصلی استان اصفهان :


۱۴-۱- تردد انواع کامیونهای کمپرسی حامل سنگ و مصالح ساختمانی از ساعت ۰۷:۰۰ روز سه­شنبه ۲۷/۱۲/۱۳۹۲ تا ساعت ۲۴:۰۰ روز سه­شنبه ۵/۱/۱۳۹۳ و همچنین از ساعت ۰۷:۰۰ روز سه­شنبه ۱۲/۱/۱۳۹۳ تا ساعت ۲۴:۰۰ روز جمعه مورخ ۱۵/۱/۱۳۹۳ در محورهای اصلی استان اصفهان ممنوع می باشد .
۱۴-۲-عبور مرور وسایل نقلیه سنگین ختا و با انواع کالا به غیر از حاملین مواد سوختی وفاسدشدنی در محورهای شریانی زیر از ساعت ۰۷:۰۰ بامداد مورخ ۲۸/۱۲/۹۲ تا ۲۲:۰۰ مورخ ۴/۱/۹۳ واز ساعت ۰۷۰۰ بامداد مورخ ۱۱/۱/۹۳ تا ساعت ۲۲:۰۰ مورخ ۱۵/۱/۹۳ ممنوع میباشد واز ساعت ۲۲:۰۰ تا ۰۷:۰۰ بامداد روز بعد درروزهای مذکور تردد این گونه وسایل مجاز است.

*دلیجان- میمه – اصفهان- شهرضا – آباده* آزادراه کنارگذر غربی اصفهان ( شهید کاظمی)* اصفهان- نایین- انارک- خور– طبس* اصفهان- کمربندی خمینی شهر – نجف آباد- داران- تاگودرز* کاشان- اردستان- نایین۱۴* آزادراه معلم- آزادراه اصفهان- نطنز- کاشان- قم* شهرضا- سمیرم- یاسوج* اصفهان- زرین شهر- شهرکرد (تونل رخ) * پلیس راه– مبارکه – شهرضا* تیران- سامان * فولادشهر – نجف آباد * اصفهان- اردستان * دامنه – خوانسار –گلپایگان- خمین * محور پلیس راه (اصفهان- شیراز)- مبارکه- مجلسی- بروجن.

۱۵- محورهای گچساران – بهبهان ،گچساران– نورآباد و یاسوج– بابامیدان و بالعکس :


۱۵-۱- تردد انواع تریلر و کامیون به استثناء حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۷:۰۰ تا ساعت ۲۴:۰۰ روزهای ۲۷و ۲۸و ۲۹/۱۲/۱۳۹۲ و همچنین روزهای ۱ و ۱۲و ۱۳ و ۱۴ و ۱۵/۱/۱۳۹۳ در محورهای فوق ممنوع می­باشد.

۱۶- محورهای سلفچگان- قم ، جاده قدیم کاشان – قم و جاده قدیم تهران–قم :


۱۶-۱- تردد انواع تریلر و کامیون به استثناء حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۷:۰۰ تا ساعت ۲۴:۰۰روزهای ۴ و ۵ و ۱۳ و ۱۴ و ۱۵/۱/۱۳۹۳ در محورهای فوق ممنوع می باشد .
۱۷- محور بندرعباس- سیرجان و بالعکس:۱۷-۱- تردد انواع تریلر و کامیون به استثناء حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۷:۰۰ ۰ تا ساعت ۲۴:۰۰ روزهای ۲۷ و ۲۸و ۲۹/۱۲/۱۳۹۲ و همچنین روزهای ۱و۱۲و۱۳ و ۱۴ و۱۵/۱/۱۳۹۳ در محور فوق ممنوع می باشد .
۱۸- محور سیرجان –بافت :۱۸-۱- تردد انواع تریلر و کامیون به استثناء ‌حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۰۷:۰۰ تا ساعت ۲۴:۰۰ روزهای ۱۲و۱۳ و ۱۴ و ۱۵/۱/۱۳۹۳ در محور فوق ممنوع است .
۱۹- محور ایذه –شهرکرد و بالعکس :
‌۱۹-۱- تردد انواع تریلر و کامیون به استثناء حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۰۷:۰۰ تا ساعت ۲۴:۰۰روزهای ۲۶و ۲۷و ۲۸و ۲۹/۱۲/۱۳۹۲ و همچنین روزهای ۱و ۲ و ۳ و ۴ و ۱۲و۱۳و ۱۴و ۱۵/۱/۱۳۹۳ در محور فوق ممنوع می باشد.
۲۰- محورهای زابل– زاهدان، زاهدان – نهبندان، زاهدان – خاش:‌۲۰-۱- تردد انواع تریلر و کامیون به استثناء حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۵:۰۰ تا ۲۱:۰۰ روزهای ۲۷و ۲۸و ۲۹/۱۲/۱۳۹۲ و همچنین روزهای ۱و ۷ و ۸ و ۱۴و ۱۵/۱/۱۳۹۳ از محورهای فوق ممنوع می باشد.
۲۰-۲- تردد انواع تریلر و کامیون به غیر از حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۰۵:۰۰ تا ۲۲:۰۰ روز چهارشنبه مورخ ۱۳/۱/۹۳ از کلیه محورهای اصلی استان سیستان و بلوچستان ممنوع می باشد .
۲۱- محدودیتهای جابجائی محمولات ترافیکی :
۲۱-۱- جابجایی محمولات ترافیکی که از قبل پروانه عبور اخذ کرده اند در تمامی راههای اصلی برون شهری کشور از روز سه­شنبه مورخ ۲۷/۱۲/۱۳۹۲ تا پایان روز سه­شنبه مورخ ۵/۱/۱۳۹۳و همچنین از روز سه­شنبه مورخ ۱۲/۱/۱۳۹۳ تا پایان روز جمعه مورخ ۱۵/۱/۱۳۹۳ ممنوع میباشد، شایان ذکر است برای روزهای ۶و۷و۹و۱۰و۱۱/۱/۹۳ صرفاً برای محمولات ترافیکی اضطراری دارای ضرورت ملی، حسب تشخیص مرجع صادر کننده مجوز عبور محموله صادر می گردد.
۲۲- محورهایی که ممنوعیت تردد انواع وسایل نقلیه باربری در آنها صورت می­گیرد ، رفت وآمد وسایل نقلیه مذکور از ساعت ۲۴:۰۰ تا ۰۷:۰۰ روز بعد در این گونه محورها مجاز می­باشد ، مگر اینکه به علت معاذیر فنی و ترافیکی و با تشخیص رئیس قرارگاه پلیس راه استان امکان تردد وسایل نقلیه باری در یک محور و یا محورهایی موقتاً مقدور نباشد.
۲۳- ورود کلیه خودروهای ترانزیت حمل مواد سوختی به داخل کشور از روز سه­شنبه مورخ ۲۷/۱۲/۱۳۹۲ تا ساعت ۰۷:۰۰ روز سه­شنبه ۵/۱/۱۳۹۳ و همچنین از ساعت ۰۱:۰۰ روز ۱۲/۱/۱۳۹۳ تا ساعت ۲۴:۰۰ روز جمعه ۱۵/۱/۹۳ ممنوع می­باشد. مضافاً به اینکه خودروهای مذکور در سایر ایام محدوده زمانی نوروز سال ۱۳۹۳ صرفاً در ساعات روز، مجاز به تردد بوده و در ساعات شب ملزم به توقف در محل های ایمن بین راهی خواهند بود و وسایل نقلیه مذکور از مقررات مندرج در ردیف ۲ بند الف- کلیات (درصفحه یک) و ردیف ۲۲ مستثنی می­باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.