دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

هتک حرمت در فضای مجازی با انتشار عکس‌های خصوصی

سرهنگ سید محسن عرفانی در تشریح این خبر گفت: در پی ارجاع یک فقره دادخواست قضایی از خانمی مبنی بر نشر مطالب کذب و توهین آمیز در مورد وی در فضای مجازی و انتشار تصاویر خصوصی اش، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام یکسری اقدامات فنی و تخصصی انجام شده فردی در این ارتباط شناسایی و پس از هماهنگی قضایی به پلیس فتا احضار شد. همچنین متهم در بازجویی‌های فنی و مواجه با شواهد ضمن اعتراف به بزه انتسابی اظهار کرد: حدود یک سال پیش از شاکی خواستگاری کردم اما به دلیل پاسخ منفی از سوی خانواده‌اش با نیت انتقام جویی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی وی در فضای مجازی کردم.

عرفانی در راستای افزایش آگاهی شهروندان و به منظور پیشگیری از وقوع هرگونه تهدید و آسیب از عموم مردم خواست: در ارسال و دریافت اطلاعات و عضویت در شبکه‌های اجتماعی دقت کرده و از قراردادن اطلاعات شخصی به افراد ناشناس و غیر مطمئن خودداری کنند و در صورت هرگونه تهدید و اخاذی نسبت به انتشار مطالب خصوصی در اسرع وقت از طریق پلیس و دستگاه قضایی موضوع را مورد پیگیری قرار دهند و از پاسخ دادن به درخواست‌های غیر معقول و غیرمنطقی خودداری کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.