دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

سودجویی و بی تدبیری، دو مشکل اصلی کمبود نان در نقده

مشکل کمبود نان در شهرهای نقده و محمدیار که قبلا نیز در خرداد 92 رخ داده بود بار دیگر از روز 13 فروردین آغاز شده و هم اکنون با واردات آن از شهرهای همجوار وارد فاز جدیدی شده است .

واردات نان از شهرهای همجوار باعث بالا رفتن حداقل 500 تومانی قیمت هر بسته بیست عددی نان شده است .

یکی از نانوایان علت کمبود نان را کم شدن سهمیه ها از طرف اداره غله عنوان میکند و میگوید : قبلا بصورت دو شیفته کار میکردیم اما حالا فقط میتوانیم در شیفت صبح ، نان در اختیار مردم قرار دهیم .

به دنبال کاهش سهمیه آرد نانوائیها ، آنها نیز سهمیه توزیع نان در مغازه های سطح شهر را حداقل به نصف کاهش داده اند و همین امر باعث شده تا مردم صفهای طویلی در مقابل نانوائی ها تشکیل دهند .

صفری پور رئیس اداره آرد و غله شهرستان نقده با رد این خبر که "کم شدن سهمیه ها باعث کمبود نان در نقده شده است" به سولدوز خبر گفت : طبق مصوبه مجلس سرانه هر نفر 9 کیلو آرد است که هم اکنون بدون کم و کاست در اختیار نانوائیها قرار میگیرد .

وی میگوید که قبلا بخاطر وجود مشکلاتی ، کمی بیشتر از سهمیه و سرانه مصوب ، آرد توزیع میشده اما این کاهش آنقدر جزئی است که هرگز نمیتواند علت واقعی این مشکل باشد مگر اینکه "عوامل خاصی" دخالت کرده باشد .

رئیس اداره غله نقده ، شایعه پراکنی عده ای سودجو در مورد گرانتر شدن نان در روزهای آینده را علت اصلی کمبود نان میداند و تأکید دارد که به دنبال گسترش این شایعه تقاضاهای کاذب برای خرید نان بالا رفته و مردم بیش از نیاز واقعی خود نان میخرند در حالیکه برنامه ای در این خصوص وجود ندارد .

صفری پور برخی از نانوایان را که قبل از شروع تعطیلات عید اقدام به واریز وجه سهمیه آرد خود نکردند نیز در خصوص مشکل کمبود نان مقصر میداند چون این کار باعث شده تا سهمیه آرد به موقع در دسترس آنها قرار نگیرد .

برخی آگاهان وجود این مشکل را بی ارتباط به آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه ها نمیدانند و عقیده دارند که عده ای به دنبال به چالش کشیدن دولت در زمینه اجرای دور دوم هدفمندی هستند تا از این راه سود بیشتری کسب کنند .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.