دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

مردمی که از دیجیتال به ماهواره روی آوردند

فرستنده دیجیتال در شاهین دژ از سه ماهه ی سوم سال1392 به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد و این امر مردم شاهین دژ را خوشحال کرد چون گمان می کردند از این پس به جای دیدن ۷ شبکه تلویزیون آنالوگ با برفک و کیفیت پایین می توانند ۲۰ شبکه دیجیتال را با کیفیت بالا و بدون برفک نگاه کنند.

اما بعد از اینکه گیرنده دیجیتال را تهیه کرده و راه اندازی نمودند متوجه شدند آن چیزی که در ذهنشان بود با واقعیت فاصله زیادی دارد. از همان ابتدا با مشکل اختلالات تصویر و عدم پوشش سراسری در سطح شهرستان و روستاهای اطراف روبرو بود که این امر موجب نارضایتی شهروندان شده بود. در روزهای اول راه اندازی شبکه های دیجیتال ، پارازیتهای  دیده میشد .
 
تمامی مردم شهرستان بر این باور بودند که دلیل این پارازیتها و قطعی ها در بعضی از مواقع این است که شبکه های دیجیتالی تازه در شهرستان راه اندازی شده است و بزودی این مشکلات برطرف خواهد شد. اما حتی الآن بعد از گذشت 6 ماه هنوزهم شبکه های دیجیتالی اختلال  تصویر و پارازیت  دارد گاهی اوقات این قطع شدنها به حدود یک روز میرسد یا اینکه ده شبکه دوم دیجیتال یک شبانه روز قطع می گردد که این امر سبب نارضایتی همه مردم شهرستان شاهین دژ شده است بطوریکه بعضی ها گیرنده دیجیتال خودشان را قطع کرده و به همان تلویزیون آنالوگ روی آوردند.
 
 
یکی از فروشندگان گیرنده های دیجیتال در گفت وگو با شاهین پیام اظهار داشت: بسیاری از مشتریان در چندروز اخیرپس از خرید دستگاه دیجیتال با مراجعه به این مغازه خواستار تعویض دستگاه با دستگاهی دیگر هستند در صورتی که عیب از گیرنده ها نیست و از فرستنده است.
وی افزود: بدلیل همین اختلالات موجود در سیستم های دیجیتال شاهین دژ و قطع شدن ۱۰ شبکه از شبکه های دیجیتال به مدت یک روز می تواند باعث روآوردن مردم به ماهواره شود.
به گفته وی مردم از طریق گیرنده های سیما نمی توانند تصاویر مناسبی دریافت کنند در حالی که از ماهواره ها تمام شبکه های ایرانی و خارجی را مشاهده می کنند و این می تواند باعث دیده نشدن ۲۰ شبکه فعال ایرانی در مقابل بیش از سه هزار شبکه ماهواره ای شود.
این فروشنده افزود: با توجه به هجمه فرهنگی معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران، عدم دسترسی به برنامه های تلویزیون داخلی با کیفیت خوب تصویر، خانواده ها را تشویق به بهره مندی از سیستم های ماهواره ای می کند.
یکی از شهروندان در تماس با شاهین پیام، گفت: اکثر شبکه های در طول روز با قطع بسیار برنامه های تلویزیونی همراه است.
به گفته وی، بعداز اختلال در شبکه های دیجیتالی در چندروز اخیر با مراجعه به تعمیر کار متوجه شده ام که نه سیستم گیرنده دیجیتال مشکل دارد و نه آنتن خریداری شد.
 
 
یکی دیگر از شهروندان  شاهین دژی در این خصوص گفت: از داشتن دستگاه دیجیتال راضی نبوده و ایکاش برنامه ها به صورت معمولی و آنالوگ پخش می شد.
وی که نخواست نامش در خبر فاش شود، افزود: عدم استفاده از برنامه های تلویزیون داخلی بسیاری از خانواده ها را تشویق به بهره مندی از سیستم های ماهواره ای می کند.
همچنین افتتاح شبکه های پویا، ورزش، سلامت و تماشا به 19 شبکه افزایش یافت ولی قطع تصاویر در زمانهای مکرر از رضایتمندی شهروندان کاسته و تمایل آنان را به استفاده از سیستم ماهواره ترغیب می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.