دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

قطار در سال 94 به ارومیه می رسد/345 میلیارد اعتبار نیاز است

خلیل محبت خواه در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز در خصوص آخرین جزئیات از پروژه راه آهن ارومیه، گفت: این پروژه تاکنون 82 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی تصریح کرد:  ساختمان ایستگاه نقده با 72 درصد پیشرفت فیزیکی و مسیر مهاباد تا نقده 40 درصد پیشرفت، ساختمان ایستگاه ارومیه 66 درصد و پیشرفت کلی این مسیر نیز 32 درصد است.

وی یادآور شد: مسیر راه آهن، از مراغه شروع شده و از ملکان، میاندوآب، مهاباد و نقده گذشته و به ارومیه می رسد.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در خصوص وضعیت اعتباری این پروژه نیز گفت: تاکنون 245 میلیارد برای این پروژه هزینه شده و 345 میلیارد دیگر برای اتمام آن نیاز است.

بدهی 27 میلیاردی به پیمانکار پروژه

وی افزود: در حال حاضر بالغ بر 27 میلیارد به پیمانکار بدهی داریم و امسال نیز 60 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه معین کرده اند که اگر این اعتبار تخصیص یابد کارهای بسیاری در این حوزه صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اعتبارات امسال این پروژه گفت: با تخصیص این میزان اعتبار قطعا پروژه راهن آهن تا نقده تحویل داده می شود و اگر اعتبار مورد نیاز مابقی نیز تخصیص یابد، راه آهن ارومیه تا پایان سال آماده بهره برداری می شود.

اگر قول ها عملی شوند، قطار در سال 94 به ارومیه می رسد

محبت خواه با تاکید بر اینکه با قول های داده شده پروژه راه آهن ارومیه سال 1394 به اتمام می رسد، گفت: نمایندگان مجلس، استاندار و اداره کل راه و شهرسازی پیگیر اختصاص کامل اعتبارات این پروژه هستند تا هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

امکان بهربرداری در سال گذشته وجود داشت، اما اعتباری نبود

وی ادامه داد: اگر سال گذشته اعتبار مورد نیاز تزریق می شد، این پروژه همان سال تحویل داده می شد، اما عملی نشد، در حال حاضر با اعتبار فعلی تخصیصی برای سال جاری این پروژه فقط تا نقده افتتاح می شود مگر اینکه اعتبار مورد نیاز این پروژه به طور کامل تامین شود.

وی به وجود مشکلاتی در مسیر این پروژه نیز اشاره کرد و افزود: مشکلات موجود در مسیر راهن آهن ارومیه تقریبا حل شده و در حال حاضر مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از فعالیت 5 پیمانکار در این پروژه یاد کرد و خاطرنشان ساخت: موسسه امین، شرکت ارومیه شن ریز و گیلبان از جمله این شرکت ها هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.