دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

فاز عملیاتی طرح احیای دریاچه ارومیه آغاز می شود

عیسی کلانتری در جلسه شورای منطقه ای احیای این دریاچه افزود: نجات دریاچه بدون همراهی و کمک مردم امکان پذیر نیست، اما در دولت قبلی این کار امنیتی شده بود.

وی گفت: رویکرد دولت یازدهم در این خصوص تغییر کرده و اعتقاد بر این داریم که بدون مردم نمی توانیم برای این دریاچه کاری انجام دهیم.

کلانتری با اشاره به تشکیل شورای منطقه ای فرهنگی و اجتماعی در سه استان آذربایجان شرقی، غربی و کردستان، اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد، دستگاه های اجرایی مکلف به انجام وظایف در حیطه این دریاچه هستند و دولت موظف به تامین سخت افزاری و نرم افزاری این طرح و ستاد موظف به نظارت و پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: بخش های فنی ستاد در شش ماه گذشته به نتایجی در خصوص نجات دریاچه ارومیه دست یافته اند که اگر اجرا شود، دریاچه زودتر از موعد انتظار به سطح اکولوژیک خود خواهد رسید، البته در این میان همراهی و همکاری مردم نیاز است.

کلانتری همچنین به بحران کم آبی در کشور اشاره کرد و گفت: تصمیم داریم در کشور مصرف آب را تا 40 درصد کاهش دهیم، چرا که اگر سفره های زیرزمینی از بین رفته و کشور با بحران بسیار شدیدی مواجه است.

در این جلسه اعضای پیشنهادی و شرح وظایف اعضای شورای استانی فرهنگی و اجتماعی احیای دریاچه ارومیه از سوی ستاد احیا مشخص و ابلاغ شد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.