دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

در بحث حجاب و عفاف بدحجابی بعنوان نماد ایدئولوژیکی در مقابل نظام مطرح است

مدیر کل حوزه علمیه خواهران الزهرای ارومیه در نشست شورای عالی زنان شهرستان ارومیه با ابراز تأسف نسبت به برخی رفتارهای مغایر با فرهنگ ایرانی اسلامی گفت:در حال حاضر باید همه نهادها دست به دست هم دهند تا نسبت به رفع مشکلات و آسیبهای شهرمان که در حال حاضر شاهد آنها هستیم اقدام کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد:رفع نگرانی مقام معظم رهبری باید بعنوان اولین الویت مسئولین مملکت باشد چرا که ایشان فرهنگ را بعنوان هوا در فضای جامعه می دانند و همانطور که در جامعه زندگی بدون هوا ممکن نیست خدشه دار شدن فرهنگ نیز به ضرر جامعه خواهد بود همانطور که هوای ناسالم اثرات مخرب در اجتماع دارد هوای سالم نیز بالتبع اثرات مثبتی در اجتماع خواهد داشت.

پورحیدر با اشاره به تلاش در جهت حفظ دستاوردهای انقلاب و حرمت خون شهدا افزود:در بحث حجاب و عفاف بدحجابی بعنوان نماد ایدئولوژیکی در مقابل نظام مطرح است و شاید بتوان یک نوع بحث بدحجابی سیاسی بر آن عنوان نهاد چرا که توسط برخی افراد بعنوان حربه یا ابزاری در مقاطع خاص به کار گرفته می شود که به نوعی سعی دارند ابراز نارضایتی خود را از آن طریق بیان کنند.

وی اظهار داشت:دو بحث در اینجا مطرح می شود اولی بحث بدحجابی و دومی بحث بدحجابی سیاسی است چنانچه قبلا هم شاهد بودیم هتاکی به پرچم اباعبدالحسین یا جسارت به عکس امام (ره) توسط این تیپ افراد روی داد.

مدیر کل حوزه علمیه خواهران الزهرای ارومیه گفت:متأسفانه تبعاتی که بدحجابی برای جامعه در پی دارد افزایش ترویج فرهنگ غربی و بی بند و باری در جامعه ، افزایش ازهم گسیخگی خانواده ها و آمار طلاق در جامعه است .

پورحیدر افزایش آمار طلاق در جامعه را از معضلات کنونی خانواده ها دانست و افزود:بر اساس آمارارائه شده آمار طلاق در شهر ارومیه زیاد است و متأسفانه ورود به اینگونه مسائل بی بند و بار و ... باعث به وجود آمدن اینگونه وقایع ناخوشایند در جامعه می شود.

وی افزود:متأسفانه گسترش بدحجابی منجر به وجود آمدن فرزندان نامشروع می شود و فرزندان نامشروع اثرات مخربی در جامعه دارد اگر توجه کنیم متوجه می شویم هر کجا که جرم و جنایت و پرونده فساد هست مطمئنا پای فرزندان بی ریشه هم هست.

وی مهترین مسئله را حفظ دستاورد انقلاب دانست و افزود: حفظ جایگاه واقعی زن و بازیابی هویت زن توسط امام راحل و بیدارگری ایشان احیا شده اما متأسفانه در حال حاضربرخی از زنان به سمت و سوی فرهنگ غربی و مبتذل و بسوی تخریب شخصیت و از دست دادن جایگاههای خودشان کشیده شده اند و نگرانی ما از بابت این زمان است چرا که زمانی این گونه نبودند.

وی تأثیر ماهواره را در بوجود آمدن این گونه مسائل در جامعه موثر دانست و اظهار داشت: از یک طرف قانون استفاده از ماهواره را ممنوع اعلام می کند اما کوچه ای نیست که در آن خانه ها دیش ماهواره نداشته باشند و اینگونه است که روز به روز بحث بدحجابی و برخی معضلات بد در خانواده ها روی می دهد اگر عمیق بنگریم می بینیم حجاب روزی بعنوان لباس فرم برای ابراز اعتقادات در زمان نظام طاغوت بود امروزه موضوع بر عکس شده است و در حال حاضر وسیله ای برای ابراز عقیده گروهی بدحجاب شده  بطوریکه در حال حاضر کسی جرأت امر به معروف و نهی از منر را ندارد چرا که رفتارهای هتاکانه و جسورانه برخی از فراد که از ناحیه افراد روی می دهد حیثیت برخی افراد دلسوز جامعه  را به  خطر می اندازد و ارائه راهکار و بهبود وضعیت جامعه از سوی نهادهای مسئول امری ضروری است.

مدیر کل حوزه علمیه خواهران الزهرای ارومیه  گفت: واقعیت اینست که وجود ماهواره در خانواده ها باعث شده که زن و شوهر در یک خانواده و برای هم نباشند و برای غیر همدیگر باشند و این در حال حاضر واقعیت جامعه ماست.

وی ادامه داد:معرفی مضرا ت ماهواره ، نشان دادن اثرات مخرب ماهواره به خانواده ها وتولید علم و شبکه هایی برای مقابله با مضرات ماهواره توسط صدا و سیما می تواند راهگشا باشد چرا که اگر اهل فن و تخصص بتوانند از ماهواره تولید علم کنند به نوعی مقابله علمی کنند مفید است.ولی اینکه دست روی دست بگذاریم و بگوییم به ما ربطی ندارد این به ضرر جامعه خواهد بود.

پورحیدر در پایان اظهار داشت: برای ایجاد رقابت و مخاطب افزایی باید تولید فرهنگی شود و تولید فرهنگی،آگاهسازی و غنی سازی برنامه های صدا سیما و تولید برنامه هایی در سمت و سوی مقابله با مظاهر فرهنگ غرب که در حال حاضر نمود و ظهور یافته می تواند راهگشا باشد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.