دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

کشاورزان منتظر گرد و خاک نمکی باشند

مهندس افشاری در جلسه پشتیبانی از طرح های اقتصاد مقاومتی در شهرستان میاندوآب  با بیان اینکه دریاچه ارومیه به سمت خشک شدن 100درصدی می رود،گفت:اگر وضعیت فعلی ادامه داشته باشد، به جای اینکه شاهد گردوخاک برروی محصولات کشاورزی باشیم،شاهد نمک خواهیم بود.

وی افزود:مطابق بررسی کارشناسان،در صورت خشکی دریاچه ارومیه باید شش شهرستان در آذربایجان غربی وشرقی ،خالی از سکنه باشند که میاندوآب یکی از آنهاست.

رئیس اداره ترویج جهاد کشاورزی میاندوآب ادامه داد:در این زمینه باید از سر سفره های خود برای نجات دریاچه ارومیه تلاش خود را آغاز کنیم.

مهندس افشاری با تاکید بر تلاش بر حفظ وضعیت موجود و بهبود آن،اظهار داشت:در این زمینه بر مدیریت مصرف آب در زمین های زراعی تاکید داریم وآن را شروع کرده ایم.

وی اظهار داشت: ما در این زمینه در روستاهای نظام آباد،حاج حسن علیا وسفلی،للکلوعلیا وتازه کند،فعالیت می کنیم و طرح های خود را آغاز کرده ایم.

این کارشناس کشاورزی با بیان اینکه،کشاورزان نگران کاهش محصولات خود هستند،گفت:نگرانی در این مورد بیجا است چرا که این طرح در برخی از شهرستانها مانند نقده اجرا شده است که کشاورزان با مصرف کم آب وکود ومدیریت مصرف ؛ افزایش 20درصدی محصول را داشتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.