دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

جشنواره فرهنگی و هنری صلح، ادیان و کودکان در حمایت از کودکان غزه در ارومیه آغاز بکار کرد

محمدهادی حجازی، دبیر اجرایی مراسم و مدیرعامل مؤسسه کودک و صلح پایدار در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این برنامه‌ای نمادین است که در جهت اتحاد و صلح در بین مذاهب مختلف الهی برگزار می شود.

وی ادامه داد: فاز اول این جشنواره در سال‌های پیش باهدف اتحاد مذاهب اسلامی انجام شده و فاز دوم این جشنواره که هم اکنون در کلیسای ننه مریم ارومیه باهدف صلح و وحدت در بین ادیان الهی در حال اجراست.

حجازی گفت: برگزارکنندگان این برنامه در ارومیه آشوری‌ها، در اصفهان ارامنه، در شیراز کلیمی‌ها و در یزد زرتشتی‌ها هستند و پیام این برنامه حمایت از مردم و کودکان بی‌دفاع و مظلوم سوریه و عراق و ابراز همدردی با آنان است.

وی با تشریح برنامه‌های این مراسم گفت: در روز دوم برنامه‌هایی در رابطه با محیط‌زیست اجرا می‌شود و در روز سوم در کوه سیر برنامه پرواز بادبادک‌ها که به نشانه آزادی است برگزار خواهد شد.

در ابتدای مراسم افتتاحیه جشنواره فرهنگی و هنری صلح و ادیان کودکان سه نفر از کودکان که از ادیان مختلف بودند دعاهایی را به زبان‌های آشوری، مسلمان و ارمنی از کتاب آسمانی خویش قرائت کردند و کبوترانی را به نشانه آزادی، صلح و دوستی و به یاد کودکان مظلوم و بی‌دفاع عراق و سوریه آزاد کردند.

گفتنی است جشنواره فرهنگی و هنری صلح و ادیان کودکان از امروز سه شنبه، 28 مرداد به مدت سه روز در ارومیه اجرا می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.