دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

جولان زباله ها در سطح معابر شهری بوکان

ته مانده غذاهای مهمانی چند شب گذشته، کلی استخوان و آشغال گوشت، بطری های پلاستیکی شیر و ماست؛ سبزیجات و میوه های پلاسیده ی که کارگران خدمات شهری شب های قبل جمع کردند و همچنین زباله های که درون کیسه های زباله سیاه رنگ گذاشته شده و درون مخزن های مخصوص جا خوش کرده اند یا چون مخزن زباله پر بوده اهالی این کیسه ها را اطراف مخزن زباله چیده اند تا  سازمان خدمات شهری  سر رسد و آنان را جا به جا کند ولی متاسفانه ،مردم بعضی از مناطق بوکان روزها  چشم انتظار می کشند اما خبری از ماشین های حمل زباله شهرداری نمی بینند.

این تصویری از کوچه پس کوچه های محلات شهر ماست که وضعیت جمع آوری زباله های آن چندان رضایت بخش نیست و بسیاری از مناطق حاشیه ای شهر و حتی ومناطق مرکزی شهر نیز از این مشکل رنج می برند.

گرمای تابستانه، نامناسب بودن مکان زباله، بوی تعفن و شیرابه ها، بحران زباله در بعضی از مناطق بوکان  را به مرز هشدار رسانده و نگرانی هایی را برای شهروندان  این مناطق ایجاد کرده است و خطر شیوع بیماریهای عفونی را تشدید می کند.

یکی از همشهریان بوکانی در گفتگو با خبر نگار کانی پرس اظهار داشت: مسئولان خدمات شهری در بعضی از مناطق از جمله علی آباد بسیار ضعیف عمل می کنند .

وی ادامه داد: یک هفته است کوهی از زباله توسط نیروهای خدمات شهرداری در نزدیکی میدان جانبازان(علی آباد) روی هم انباشته شده ولی متاسفانه برای جابه جای آن هیچ اقدامی انجام نشده است  و این در حالی است که ساکنان محل  بارها با شهرداری و خدمات شهری تماس گرفته ولی هیج جوابی نشنیدند.

بر کسی پوشیده نیست که شهردار و شورای شهر بوکان در دوره چهارم که از طرف مردم انتخاب و سکان مدیریت شهری را بر عهده گرفتند تا به حال توانستند رضایت نسبی مردم را جلب کنند اما این کافی نیست و آنان می بایست با تمام توان و بدون خستگی در تلاش و تکاپو باشند برای شهری زیبا و آباد و به واقع چنین مسائل ابتدایی که روزها خدمات شهری  شرداری نتواند به وظیفه خود که جمع آوری زباله و آشغال سطح شهر است عمل کند  ، باعث می شود کارهای خوبی که انجام شده زیر سئوال برود و نکته مهم آنکه این معضل بیشتر در مناطق حاشیه ی شهر که از نظر عمران شهری از دیگر محلات بوکان ضعیف تر کار شده  وجود دارد و این می تواند خطری جدی برای سلامت ساکنین این نقاط از شهر ایجاد کند همچنین باعث بر هم زدن سیمای شهر می شود که مسئولان تاکید دارند در فصل عمرانی 93 کارهای خوبی انجام شده است.  

پس لازم است مسئولان خدمات شهری هر چه زودتر تلاش خود را چند برابر کند تا دیگر شاهد انباشت زباله به مدت های طویل در مناطق بوکان نباشیم که خدای ناخواسته  این سهل انگاری ها  در جمع آوری زباله باعث نارحتی مردم شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.