دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

کنگره ملی خاک و محیط زیست در ارومیه برگزار می شود


شعار کنگره ملی خاک و محیط زیست، ˈخاک سالم، غذای سالم و انسان سالمˈ تعیین شده و موضوع اصلی آن، نگرش زیست محیطی بر دریاچه ارومیه است.

با توجه به فراخوان صادر شده و اعلام دبیر کنگره، 615 مقاله به دبیرخانه کنگره ملی خاک و محیط زیست در ارومیه ارسال شده است که از این تعداد، 410 مقاله مورد پذیرش قرار گرفته و 60 مورد آن به صورت شفاهی عرضه می شود و 350 مقاله دیگر به صورت پوستر در معرض دید عموم قرار می گیرد.

عیسی کلانتری دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه، حسینعلی بهرامی دبیر ستاد توسعه فناوری آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عباس کشاورز معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، مصطفی کریمیان مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، عباس صمدی رییس دانشکده کشاورزی دانشگاه ارومیه از جمله سخنرانان این کنگره هستند.

بازدید از دریاچه ارومیه در راستای اطلاع مهمانان از مشکلات زیست محیطی دریاچه از جمله برنامه های جنبی این کنگره به شمار می رود.

دریاچه ارومیه در حال حاضر در وضعیت بسیار نامناسب و بحرانی قرار دارد و کمتر از دو میلیارد مترمکعب آب در این دریاچه باقی مانده و برای بهبود وضعیت آن، اقدامات بسیاری از سوی دولت تدبیر و امید و نهادهای دانشگاهی و اجرایی صورت گرفته که برگزاری همایش های علمی از جمله این کارهاست.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.