دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

حق ویزیت های ناعادلانه باعث خدشه دارشدن وجهه جامعه پزشکی نشود

شاید کمتر شغلی که انسان ها از بدو تولد تا آخرین لحظه از زندگی به آن نیاز داشته باشند شغل شریف پزشکی باشد.
در ایران با توجه به اینکه ابن سینا در زمینه پزشکی خدمات بزرگی را به جامعه بشریت ارائه کرده است یک شهریور ماه هرسال که مصادف با سالروز تولد این عالم بزرگ است به عنوان روز پزشک نامگذاری شده است.
به همین مناسبت خبرنگار اروم نیوز فرصت را ارزشمند دانسته و با یکی از پزشکان پیش کسوت عرصه سلامت استان گفت و گو ای ترتیب داده است..
دکتر سعید صمد زاده متولد سال1320 در شهرستان سلماس است وی متخصص اورولوژی و مجاری ادار و کلیه بوده و در حال حاضر نیز در ارومیه مشغول به طبابت می باشد.
صمد زاده از شروع یک روز کاری اش به خبرنگار اروم نیوز می گوید: بسیاری از بیماران من از شهرستان ها می آیند و من سعی می کنم صبح ها زود در مطب حاضر باشم تا بیماران معطل نشوند.
وی ادامه می دهد: ساعت کاری ما صبح ها از ساعت 9 تا 1:30 ظهر بوده و بعد از ظهر ها نیز فقط روزهای زوج به مطب می آیم.
صمد زاده از خاطرات خوش و ناخوش خدمتش که پرسیدیم گفت: خاطرات زیادی از دوران خدمتم دارم ولی بهترین خاطره زمانی است که بیماری که به مطب من مراجعه می کند به صحت کامل دست یابد.اما بدترین خاطره ام مربوط به اوایل جنگ می شود زمانی که یک رزمنده 16 ساله را به بیمارستان طالقانی آورده بودند. وضعیت وخیمی داشت مدام با چشمان گریان التماس می کرد تا هرچه زودتر به حالش رسیدگی شود تا دوباره بتواند به جبهه برگردد اما متاسفانه بعد از سه روز شهید شد و برای همیشه در ذهن من ماندگار گردید
این پزشک متخصص در ادامه افزود: اخلاق و انسانیت از مولفه های اصلی شغل پزشکی است و نبایستی گذاشت تا برخی از مسائل مانند گرفتن حق ویزیت های ناعادلانه باعث خدشه دارشدن وجه جامعه پزشکی شود. .
وی در پایان روز پزشک را به همه همکاران خویش تبریک گفته و از همه استادانش که به رحمت پروردکار رفته اند به نیکی یاد کرد..

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.