دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

ریاست هیات اسکی استان به ” دکتر مسعود قهرمانلو ” برگشت !

مجمع انتخاباتی هیات اسکی آذربایجان غربی با حضور سرپرست فدراسیون اسکی کشور در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار و ˈدکتر مسعود قهرمانلوˈ در این مجمع با کسب ۱۶ رای مجددا به مدت چهار سال به سمت ریاست هیات اسکی استان انتخاب و معرفی شد.

سرپرست فدراسیون اسکی کشور در حاشیه این مجمع گفت: پیست اسکی خوشاکوی ارومیه با ظرفیت های منحصر به فردی که دارد قابلیت تبدیل شدن به پیست بین المللی را داراست.ˈناصر طالبیˈ افزود : در حال حاضر ۱۴ استان کشور دارای هیات اسکی هستند و تمام سعی ما بر این است هیچ هیاتی بدون رییس یا سرپرست نماند و تا پایان شش ماهه نخست امسال تمامی هیات های استانی را ساماندهی می کنیم.

وی اظهار کرد: هیات استان آذربایجان غربی یکی از هیات های فعال در سطح کشور است که با داشتن پیست اسکی خوشاکو فعالیت خوبی طی چند سال گذشته داشته است.طالبی ادامه داد: زیرساخت های خوبی در این پیست ایجاد شده است ولی برای تکمیل آن نیاز به حمایت مسئولان ورزش استان و مسئولان تراز اول استان و استانداری می باشد.

وی افزود: یکی از اهداف مهم وزارت ورزش و جوانان با توجه به بحث آمایشی کشور ایران این است که رشته اسکی از قله های رشته کوه البرز به سایر استانهایی که بستر توسعه و گسترش این رشته را دارند هدایت شود.

طالبی افزود: استانهایی همچون اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی جزو استانهایی هستند که شرایط لازم برای توسعه اسکی در آنها وجود دارد و نیاز به کار کارشناسی و برنامه ریزی شده دارد.


عیسی ساوه شمشکی مشاور وزیر ورزش و جوانان در ورزشهای زمستانی نیز در این مجمع با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های بالای رشته مفرح و پرهیجان اسکی در آذربایجان غربی ابراز امیدواری کرد که با تجربیات موجود و نیز برخورداری از امتیاز هم مرزی با چند کشور خارجی زمینه برگزاری مسابقات بین المللی نیز فراهم شود که البته این موضوع با فراهم شدن شرایط نرم افزاری و سخت افزاری لازم و تجهیز و تکمیل پیست اسکی خوشاکو در آینده انجام پذیر است.


مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: تجهیز و تکمیل پیست اسکی خوشاکو با تامین اعتبارات لازم در دست اجراست و توجه به این رشته مفرح و پرطرفدار یکی از برنامه های مهم اداره کل با همکاری هیات اسکی استان و تلاشگران این رشته می باشد.

علی خلیلی افزود: همگانی کردن ورزش و رشته های ورزشی مختلف می تواند علاوه بر بعد قهرمانی آن در ایجاد شور و نشاط جامعه نیز موثر باشد و ورزش اسکی یکی از رشته هایی است که می تواند در فصل سرما در غنی سازی اوقات فراغت جوانان و خانواده ها موثر باشد.

وی گفت: رشته اسکی امروزه به یک عنوان یک صنعت در سطح جهان مطرح است و ما نیز باید بتوانیم فرهنگ روی آوری به این ورزش زمستانی را با فراهم کردن امکانات اولیه آن برای آحاد مردم جامعه فراهم کنیم تا در کنار قهرمان پروری، در زمینه درآمدزایی، اشتغال و جذی توریست نیز فعالیت کنیم.

دکتر مسعود قهرمانلو نیز در حاشیه این مجمع همچنین اظهار کرد: همگانی کردن این رشته و تامین سخت افزارهای لازم در پیست اسکی خوشاکو، نصب دستگاه های بالابر و آسفالت مسیر منتهی به پیست اسکی از جمله برنامه های زیربنایی بود که در دوره های قبلی به آن پرداخته شده بود.


وی که دو دوره قبل نیز در سمت ریاست هیات اسکی استان فعالیت داشت افزود: از مسئولان ورزش استان درخواست می کنیم در راستای ایجاد هتلی مناسب در این پیست خوش آب و هوا که قابلیت تبدیل شدن به پیست بین المللی را دارد ما را یاری کنند.

در این مجمع از زحمات ˈاروج ولی زادگانˈ رییس هیات قبلی هم تقدیر شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.