دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

اجرای 18 عنوان برنامه در هفته دولت و افتتاح 72 طرح کشاورزی در آذربایجان غربی

اسمعیل کریم زاده روز یکشنبه در نشست خبری هفته دولت در ارومیه افزود: این طرح ها تا روز هشتم شهریورماه جاری و در شهرستانهای 17 گانه آذربایجان غربی به بهره برداری می رسند.

وی اظهار کرد: کل اعتبار هزینه شده برای این طرح ها 342 میلیارد ریال می باشد که با بهره برداری از آنها برای 256 نفر ایجاد اشتغال می شود.

وی با بیان اینکه پروژه های یاد شده 218 خانوار را تحت پوشش خود قرار می دهد ادامه داد: بیشترین تعداد طرح ها مربوط به بخش آب و خاک می باشد که شامل 34 طرح با اعتبار 24 میلیارد ریال است.

وی اظهار کرد: 19 پروژه مربوط به بخش دام می باشد که شامل تولیدات دامی، مرغداری، زنبورداری و نوغانداری است.

کریم زاده گفت: هشت پروژه مربوط به بخش صنایع کشاورزی، واحدهای سردخانه ای و بسته بندی بوده و منابع طبیعی نیز دارای چهار طرح افتتاحی می باشد.

وی یادآور شد: بقیه طرح ها نیز مربوط به حوزه های تعاون روستایی و تولیدات گیاهی است که در طول این هفته بهره برداری از آنها آغاز می شود.

رییس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه 18 عنوان برنامه در هفته دولت در جهاد کشاورزی استان اجرا می شود گفت: برگزاری مراسم غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده های شهدای جهاد کشاروزی، برگزاری مسابقات ورزشی، مسابقه مقاله نویسی، دیدار تشکلهای کشاورزی با استاندار از جمله این برنامه ها هستند.

آذربایجان غربی دارای یک میلیون اراضی کشاورزی قابل کشت می باشد که از این میزان 800 هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات کشاورزی قرار دارد، این استان سالانه شش میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.