دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

طنین عطر شهدا در آذربایجان غربی؛ پیکر پاک 29 شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس وارد کشور شد

شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در کردستان عراق ساعت 9:30 صبح امروز از مرز تمرچین پیرانشهر وارد کشور شدند.

در آیین استقبال از این شهدای گلگون کفن که در یادمان حاج عمران پیرانشهر برگزار شد، سردار ˈمحمد باقرزادهˈ رییس ستاد تفحص شهدای کشور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی، معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای استان، مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور ایثارگران، امام جمعه و فرماندار پیرانشهر، امام جمعه سردشت و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی حضور داشتند.

سردار باقرزاده در مراسمی که بدین مناسبت در پیرانشهر برگزار شده بود، گفت: همزمان با تفحص این شهدا، اجساد 13 سرباز عراقی نیز در این مناطق کشف شده که به مقامات این کشور تحویل داده شدند.

وی اضافه کرد: اجساد این شهدای گمنام با همکاری دولت عراق و حکومت اقلیم کردستان در مدت سه ماه در این مناطق عملیاتی شناسایی و کشف شده است.

رییس ستاد تفحص شهدای کشور یادآور شد: تفحص پیکر شهدا در مناطق جنگی دوران دفاع مقدس همچنان ادامه دارد و بزودی پیکر پاک شمار دیگری از شهدا تشییع می شود.

گفتنی است در این مراسم دل نوشته دختر شهید حسین باپیری نیز قرائت شد.

پس از مراسم این شهدای والامقام وارد شهر پیرانشهر شده و مورد استقبال مردم شهید پرور این شهر قرار گرفت.

این شهدای والامقام در عملیات های کربلای 7 و 2، بیت المقدس 3 و 4، والفجر 2 و نصر 4 به شهادت رسیده اند و به همت کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در مناطق مائوت، دربندیخان و حاجی عمران کردستان عراق تفحص شده اند.

پیکر این شهدای تازه از سفر برگشته پس از تشییع در شهرهای پیرانشهر و نقده به ارومیه انتقال می یابند تا از طریق فرودگاه ارومیه برای شناسایی به تهران منتقل شوند.

در آیین استقبال از این شهدا جمعی از اعضای کاروان های راهیان نور در مرز تمرچین پیرانشهر نیز حضور داشتند.

در حال حاضر این شهدای تازه تفحص شده مهمان مردم نقده هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.