دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

خلاقیت از ادارات رخت بربسته /کارمندان ابزاری در دست مدیران

امروزه نیمی از جامعه کاری کشور را کارمندان اعم از دولتی و خصوصی تشکیل می دهند و نیاز به خلاقیت و نوآوری چیزی است که در جامعه ایرانی جای آن خالی است.

سیاسی شدن ادارات نیز مشکلی است که در این میان کارمندان بسیاری از آن رنج می برند و با روی کار آمدن هر دولت جدید در عرصه سیاسی کشور نگران جایگاه شغلی خود هستند و در این میان آنچه که بیشتر به جامعه آسیب میزند میزان پاسخگویی کارمندان دولت به مراجعان در جایگاهی است که هستند.

امروزه کارمندان تبدیل به افرادی شده اند که فقط به رییسان خود چشم و بله قربان می گویند بدون آنکه اعتراضی به درست یا نادرست بودن نظرات وی داشته باشند و مدیران نیز بدون توجه به نظرات کارشناسی فقط حرف نهایی که نه حرف اول و آخر را خودشان می زنند.

البته این افراد نیز مجبورند تا این گونه عمل نمایند زیرا در صورت عدم اطاعت از مافوق خود حتما توبیخ می شوند و در کل برای حفظ امنیت شغلی خود حداقل اینگونه عمل می کنند

در این میان دیگر طرح تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی به مردم جایگاهی ندارد چون کارشناسان که تبدیل به مهره هایی برای مدیران شده اند، در صورت اعتراض مراجعان نیز از حمایت مدیران خود بهره مند می باشند چون بی چون و چرا از آنان پیروی می کنند

آقای الف- ط کارمند یکی از دستگاههای دولتی آذربایجان غربی در این باره گفت: امروزه مسایل سیاسی که با روی کار آمدن هر دولت جدیدی در کشور رنگ و روی تازه ای به خود می گیرد تبدیل به یکی از چالشهای مهم در میان دستگاههای اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: هر مدیر جدیدی که بر سر کار می آید قدرت نمایی خود را شروع می کند و این قدرت نمایی با درو کردن نیروهای جناح مقابل بدون در نظر گرفتن شایستگی های انها رنگ و روی بیشتری به خود می گیرد.

وی می گوید: استرسهایی که کارمندان دولت در این زمینه متحمل می شوند آسیب جدی به میزان عملکرد مفید آنان وارد می کند و کلیه کارهای آنان را تحت شعاع قرار می دهد.

این کارمند دولت در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مشکلات معیشتی کارمندان هم از موارد یاست که نیازمند توجه است می افزاید: این مشکل تا حدی با اجرای طرح تجمیع لایحه خدمات کشوری کمرنگ شده و لی باز جای توجه به آن وجود دارد.

خانم فاطمه - و کارمند دیگری که در یکی از نهادهای فرهنگی آذربایجان غربی مشغول به کار است می گوید: الان کارمندان دولت به حدی در مسایل سیاسی غرق شده اند که این مساله مانند نان شب هر روز باید بر سر سفره هایشان باشد.

وی اظهار کرد: سیاست هم اکنون با معنای دیگری در جامعه معنا می شود و مردم هر کاری را به نام سیاسی کاری به خورد جامعه می دهند.

وی گفت: شان یک کارمند هم اکنون در جامعه بسیار افت کرده است و جایگاه آنان با ریال سنجیده می شود.

محسن - ن کارمند یکی از نهادهای اقتصادی آذربایجان غربی نیز در باره گفت: هم اکنون رخوت و سستی در بین کارمندان دولت جاری است و علت این رخوت نیز برخی تبعیضات و پیروی نکردن از شایسته سالاری توسط مدیران در ادارات است.

وی اضافه کرد: طیفهای خاصی در ادارات استان مشغل و به کار هستند ولی این تنوع فکری نباید منجر ایجاد خلل در امورات اداره شود و هرکسی در کنار کارهای سیاسی خود در بیرون از محیط اداری باید به انجام صحیح وظایف خود و پاسخگو بودن به بالادست و ارباب رجوع نیز همت داشته باشد.

وی گفت: مسایل مختلف اقتصادی و معیشتی ، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و غیره در میان کارمندان دولت حاکم است و این مسایل باید به نحو مطلوب و سارماندهی شده حل شود تا فاصله های مختلف در ابعاد اقتصادی ، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بین کارمندان حذف شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.