دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

لطفا در ساعات غیر اداری مریض نشوید!

شهر باروق از توابع شهرستان میاندوآب در 20 کیلومتری مرکز این شهرستان قرار دارد و دورترین روستای باروق که یکی از محروم ترین مناطق میاندوآب است نیز بیش از 130 کیلومتر فاصله دارد.

وجود روستاهای محروم در اطراف این بخش و فاصله آنها از مرکز شهرستان نیاز به وجود یک مرکز درمانی تمام وقت را در این شهر می رساند ولی متاسفانه علی رغم فاصله زیاد روستاهای این بخش از مرکز آن وشهرستان این بخش از تعطیلی تنها مرکز درمانی این بخش در بعد از ظهرها و روزهای تعطیل رنج می برد.
تعطیلی درمانگاه شهر باروق در بعد از ظهرها و روزهای تعطیل باعث مشکلات زیادی برای مردم این شهر و روستاهای اطراف این شهر شده و سبب می شود که بیماران در این شهر حداقل رنج 20 کیلومتر مسافت را به جان بخرند تا خود را به پزشک و درمانگاه برسانند.
تعدادی از اهالی این شهر در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه از ساعت 14 روز پنج شنبه تا 7صبح روز شنبه هفته بعد این درمانگاه تعطیل است؛ گفتند: با این شرایط وقتی یکی از اهالی این شهر و یا روستاهای اطراف بیمار می شود باید خود را به میاندوآب برساند تا به پزشک مراجعه کند .
عده ای دیگر از اهالی این شهر هم چنین خواستار رفع این مشکل شدند و اظهار داشتند:حتی سال گذشته نیز خبری از سیمای استان در این زمینه پخش شد و در آن موقع رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان به مشکل نیاز به پزشک در مراکز درمانی اشاره کرد.
بهرحال امر سلامت یکی از موارد مهم و ضروری در زندگی اجتماعی است و لازم است تا توجه ویژه ای به این امر شود و افراد دسترسی آسان به مراکز درمانی و خدمات بهداشتی را داشته باشند.
از سویی نیز لازم است تا تمهیدات ویژه برای شبانه روزی کردن این درمانگاه اندیشیده شود تا مردم این بخش و روستاهای اطراف آن دسترسی آسان به مراکز درمانی داشته باشند.

انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.