دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

اهتزاز پرچم بارگاه مطهر رضوی در آذربایجان غربی با آغاز جشنواره زیر سایه خورشید

مصطفی باقری دبیر کمیته اطلاع رسانی جشنواره زیر سایه خورشید با تشریح چگونگی برگزای ششمین دوره این جشنواره اظهار کرد: امسال نیز همچون سالیان گذشته این جشنواره همزمان با دیگر استان های کشور با همکاری موسسه دارالحافظین قرآن کریم در آذربایجان غربی با اجرای 60 برنامه مختلف برگزار می شود.

وی افزود: از یازدهم شهریور جشنواره زیرسایه خورشید در آذربایجان غربی آغاز می شود و با برگزاری آئین هایی از جمله حرکت کاروان‌ خادمان امام رضا(ع) و پرچم بارگاه ملکوتی آن حضرت در شهرهای مختلف استان که با هدف فرهنگ سازی تبیین آموزه های رضوی است تا شانزدهم شهریور ماه ادامه می یابد.

وی اضافه کرد: جشنواره زیرسایه خورشید برای ششمین سال پیاپی در آذربایجان غربی برگزار می شود و علاوه بر این استان، 30 استان کشور و 10 کشور خارجی نیز میزبان برنامه های این جشنواره معنوی هستند.
باقری گفت: غبارروبی مزار شهدا در شهرستانهای مختلف آذربایجان غربی، دیدار با ائمه جمعه استان، شرکت در جشن دهه کرامت، عیادت از بیماران در بیمارستانهای ارومیه و دیگر شهرها، دیدار با حافظان قرآن کریم و اهتزاز پرچم مبارک رضوی در جشن میلاد امام رضا(ع) همزمان با شب میلاد آن امام همام از جمله برنامه های خادمان حرم رضوی در استان به شمار می روند.

خادمان حرم رضوی (ع) در پنج سال گذشته نیز همزمان با دهه کرامت و در آستانه میلاد امام رضا(ع) درآذربایجان غربی حاضر شده و در برنامه های معنوی مختلف شرکت کرده اند.

از اول تا یازدهم ذی القعده دهه کرامت نامگذاری شده که با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و با ولادت امام رضا (ع) پایان می یابد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.