دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

بن تن و باربی همکلاسی بچه های ایرانی می شوند!

 هرسال در این ایام بازار فروش لوازم التحریر داغ می شود و تقاضا برای عرضه آن اوج می گیرد و در هر جایی از خیابان و بازار که نگاه می کنی انبوه لوازم التحریر و نوشت افزار با رنگ ها و طرح های جذاب  از خودکار و مداد گرفته تا پاک کن و تراش با زرق وبرق فراوان چشم ها را به خود خیره می کند.

اما آنچیزی که در این میان مهم و ضروری است انتخاب کالای مناسب با سن فرزند و مناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی است ولی متاسفانه باید گفت که امروز رنگ ولعاب دفتر مشق ها را شخصیت های کارتونی مانند بن تن و باربی پر کرده اند که تناسبی با فرهنگ ایرانی اسلامی ندارند.

با گشتی در بازار به جرأت می توان گفت غالب بازار لوازم التحریر در تصرف کالاهای بی کیفیت چینی و خارجی است  که با جلوه های خاص و نقش و نقوش شخصیت های کارتونی در بازار خود نمایی می کنند و اینجاست که سهم تولید داخلی در این بازار زیاد به چشم نمی آید؛ اما به نظر می رسد می توان با یک کار فرهنگی، علاوه بر ترغیب مردم به عنوان مصرف کنندگان برای استفاده از کالاهای تولید داخلی، فروشندگان را نیز از فروش کالاهای خارجی منصرف کرد.

باید گفت که چینی ها ذائقه و سلیقه ما را کشف و براساس آن بازارهای ما را اشباع کرده اند و مردم نیز ارزان بودن اجناس چینی علی رغم کیفیت نامناسب، گران بودن کالاهای داخلی نسبت به کالاهای مشابه و نبود تنوع لازم را از دلایل خود برای  استقبال نکردن از نوشت افزار داخلی عنوان می کنند.

هم چنین تنوع در نوشت افزار و عرضه انبوه آن مساله دیگری است که دانش آموزان و والدین را دچار چالش می کند. تولید نوشت افزار فانتزی و عرضه آن در مقابل دید دانش آموزانی که براساس ذائقه سنی خود، به آن متمایل می شوند و چه بسا والدین توان خرید آن را ندارند باعث می شود که فشار روانی به والدین و دانش آموزان وارد می شود که برای کاهش این مشکلات نیز باید تدابیری اندیشیده شود.

خبرنگار زرین خبر که برای تهیه گزارش از وضعیت نوشت افراز در میاندوآب سری به بازار در آستانه آغاز سال تحصیلی زده است؛ مشاهدات خود را اینگونه بیان می کند: مشتریان زیادی در حال انتخاب انواع و اقسام لوازم التحریر و نوشت افزار هستند، خیلی از آن ها کالاهایی را برای خرید انتخاب کرده اند که  طرح روی جلد آنها شخصیت های کارتونی دارد نه ایرانی و اسلامی و از سوی دیگر چیزی که جلب نظر می کند این است که بیشتر کالاهای موجود در بازار خارجی است که به انواع واقسام نقوش مختلف شخصیت های کارتونی مانند باربی،بن تن و... آراسته شده است.

مادری که به همراه فرزندانش در این محل حضور یافته است درباره علت انتخاب لوازم التحریر خارجی به خبرنگار زرین خبر می گوید: لوازم التحریر تولید داخل اغلب گران قیمت است، بنابراین ترجیح می دهم محصولات خارجی را خریداری کنم چون ارزان قیمت است و به دلیل تنوع در رنگ و طرح با سلیقه فرزندانم مطابقت دارد.

وی در ادامه می گوید:به هر حال بازار ما امروز مملو از اجناس خارجی است و طبیعی است که بچه ها و خانواده ها ترجیح می دهند از این نوع لوازم التحریرها خریداری کنند.

یکی دیگر از خریداران لواز التحریر نیز از قیمت های بالا گلایه دارد و می گوید: قیمتهای گزاف ، غیراستاندارد بودن نوشت افزار و سرگردانی والدین در تهیه انواع استاندارد آن ، مشکلی است که وجود دارد.

آنچه که ضروری می نماید این است که باید کودکان را از دوران کودکی به استفاده از کالاهای ایرانی ترغیب کرد چرا که  اگر بچه‌ها در کودکی  یاد بگیرند که  از کالای داخلی استفاده کنند، در بزرگسالی نیز پیش از انتخاب هر کالا به درج نام ایران بر آن دقت می‌کنند و در چنین وضعیتی است که می‌توانیم در تولید همه محصولات و کالاها به خودکفایی رسیده و زیربار فشارها قدعلم کنیم.

و از سویی نیز باید گفت که یکی از معیارهای سبک زندگی اسلامی که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، تربیت نسل هایی آگاه به هویت ایرانی و اسلامی است که آشنا به هویت ایرانی و اسلامی باشند.

دشمن نیز سعی دارد در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی،نسل کنونی به جای هویت ایرانی اسلامی با هویت غربی و چیزی به غیر از هویت اسلامی آشنا شود و از آن الگو بگیرد در حالی با حضور سازمان یافته و افزایش تبلیغات و استفاده از همه ظرفیت ها در راستای حمایت از تولید ملی و ترویج سبک زندگی اسلامی گام برداشت.

در پایان امیدواریم که همه خانواده های ایرانی یک الگوی مشترک در خرید داشته باشند و آن هم خرید کالای ایرانی و تولید داخلی باشد تا چرخ های صنعت به حرکت در آید و روز به روز بر توسعه و پیشرفت کشور بیفزاید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.