دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

یادمان شهدای آذربایجان غربی دهکده مقاومت می شود/شروع بازسازی تا ده روز آینده

استان آذربایجان غربی در دوران دفاع مقدس 12 هزار شهید تقدیم این مرز و بوم کرده است.

آذربایجان غربی با تقدیم 12 هزار شهید گلگون‌کفن در دوران دفاع مقدس، نقش ارزنده‌ای را در هشت سال جنگ تحمیلی ایفا کرد.

ساخت یادمان شهید باکری و شهدای استان از عمده کارهایی مهمی که از دو سال گذشته آغاز و پیگیری می شود که تاکنون پیشرفت چندانی نداشته که دلیل آن تغییر کاربری آن از یادمان به دهکده مقاومت است.

در این راستا، هوشمند، مسئول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز گفت: در باغ موزه دفاع مقدس تنها در رابطه با عملیات هایی که در استان و اتفاقاتی که در دوران دفاع مقدس رخ داده، پردازش می شود و در یادمان نیز تنها المانی از شهدای استان مثل شهید باکری نصب می شود اما در دهکده مقاومت، یک سری مجموعه های فرهنگی مثل تالارها و مجموعه های متعدد فرهنگی در کنار آن پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: طی ده روز آینده این پروژه از اداره کل راه و شهرسازی استان تحویل گرفته و به شهرداری و سپاه واگذار می شود تا آنها مجددا عملیات ساخت پروژه را ادامه دهند.

وی افزود: 40 مجموعه فرهنگی در کنار این مجموعه پیش بینی می شود که جوانان استان و گردشگرانی که از نقاط مختلف کشور به عنوان مهمان وارد استان می شوند بتوانند از این مجموعه های فرهنگی بهره مند شوند.

از جمله آنها کاروان راهیان نور است چون آذربایجان غربی جزو 6 استانی محسوب می شود که از 2 سال پیش میزبان زائرانی از مناطق مختلف کشور است و این زائران می توانند از این مجموعه فرهنگی که از این پس دهکده مقاومت نام دارد، به اشکال مختلف بهره مند شوند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی در خصوص یادمان شهید باکری گفت: این یادمان نیز داخل این مجموعه راه اندازی می شود و در این رابطه این پروژه که در مجاورت باغ رضوان ارومیه و در زمینی به مساحت 22 هکتار قرار دارد، ارتفاع 30 متری داشته است و چون در بلندترین نقطه باغ رضوان قرار گرفته، در کل سطح شهر ارومیه قابل مشاهده است.

وی به هزینه های این پروژه اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای آن هزینه شده و 5 میلیارد تومان نیز شهرداری ارومیه در ساخت این پروژه کمک می کند.

سرهنگ هوشمند اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال 95 کنگره ملی 12 هزار شهید آذربایجان غربی در ارومیه برگزار می شود سعی می کنیم که در این سال حداقل قسمت یادمان این پروژه آماده بهره برداری شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.