دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

تعداد مسافران و گردشگران در آذربایجان غربی افزایش یافته است

جلیل جباری شامگاه جمعه در ایین اختتامیه جشنواره انگور در ارومیه افزود: تعداد مسافران وارد شده به استان در گذشته 601 هزار نفر بوده که امسال این تعداد به بیش از 628 هزار نفر رسیده است.
وی اظهار کرد: این امار متعلق به کسانی است که در اقامتگاههای رسمی مانند هتلها و مهمانپذیرها اقامت کرده اند.
وی گفت: متوسط اقامت مسافران و گردشگران در اذربایجان غربی 1.5 روز است که در صدد افزایش این میزان اقامت هستیم.
جباری ادامه ادامه داد: در نظریه پایه ای توسعه استان ، گردشگری به جایگاه خود دست یافته و اگرچه در سالهای گذشته توسط دولتمردان مورد غفلت قرار گرفته اما این امر مسئولیت ما را در قبال بخش افزایش داده است. .
وی همچنین از کلیه دستگاههای اجرایی استان قدردانی کرد و اضافه کرد : دومین جشنواره انگور در ارومیه به اتمام میرسد اما ما در اول راه هستیم و باید از فردا برای برگزاری جشنواره های دیگر و متعدد در استان برنامه ریزی کنیم.
جباری اظهار کرد: همکاری دستگاههای مختلف استان با همدیگر در برگزاری این جشنواره و عملکرد فرا بخشی آنان عاملی موثر رد توسعه گردشگری است که می تواند در آینده دستاوردهای خوبی برای استان به همراه داشته باشد.
وی افزود: آذربایجان غربی استانی با بیش از یکهزار و 400 اثر،بنا و محوطه تاریخی ثبت شده در کشور است که در کنار جاذبه های مختلف طبعی خود می تواند به استانی مهم و فعال در زمنیه گردشگری و به عنوان یکی از مقاصد مسافران داخلی و خارجی تبدیل شود.
جباری مردم ارومیه و اسصتان را مردمی میهمانواز عنوان کرد که نقش مهمی در جذب گردشگران به استان در سالهای اخیر ایفا کرده اند.
دومین جشنواره انگور آذربایجان غربی با تجلیل از پنج نفر از خانواده های ارومیه ای که در مسابقه رالی خانوادگی که همزمان با ب دومین جشنواره انگور از هجدهم تا بیست و یکم شهریور ماه سالجاری با برپایی نمایشگاه و اجرای برنامه های فرهنگی و متنوع در محل دهکده ساحلی چی چست ارومیه برگزار شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.