دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

اگر مشکلی پیش نیاید کسب سکو در کره غیرممکن نیست

سارینا قرابت بانوی شایسته ملّی پوش تیراندازی با تپانچه بادی و خفیف استان در گفتگو با پایگاه تحلیلی خبری تیار؛ گفت: پس از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و کسب امتیاز 85 و رکورد گیری های فدراسیون که بهترین آن، امتیاز 392 بود از سوی کادر فنی تیم ملّی به ترکیب ثابت و نهایی تیم تپانچه بادی جهت اعزام به بازیهای آسیایی اینچئون کره انتخاب شدم که 24 شهریورماه عازم این مسابقات خواهم شد و فکر می کنم اگر مشکلی پیش نیاید و همچون رکوردگیری ها بتوانم ظاهر شوم، کسب سکو در کره غیرممکن نیست.

 

سارینا قرابت همچنین در ادامه افزود: علاوه بر من 3 تیرانداز بانوی دیگر در اسلحه تپانچه بادی و خفیف در ترکیب تیم 17 نفره ورزشکاران تیراندازی کشور اعزامی به اینچئون حضور خواهند داشت که البته رقابت ما با ورزشکاران کشورهای ژاپن، چین، هند و کره بسیار تعیین کننده خواهد بود و در رشته های: تپانچه بادی، تپانچه 25 متر و تپانچه 50 متر با آنها به رقابت خواهیم پرداخت.

وی در ادامه به سوالات مطرح شده پاسخ می دهد:

بیوگرافی؟

سارینا قرابت متولد سال 1373 مدت سه سال است که عضو تیم ملی هستم و از همان اوایل که فعالیت در رشته تیراندازی را شروع کردم بعد از 5 ماه در مسابقاتی که در اصفهان برگزار شد به خاطر رکورد عالی که کسب کردم عضو تیم ملی شدم و در حال حاضر دانشجوی رشته تربیت بدنی در مقطع کاردانی هستم.

مقامها؟

تا جایی که یادم هست مقام اول آسیایی،مقام دوم تیمی آسیا،مقام سوم تیمی آسیا،دو مقام اول کشوری و به علت اینکه من اکثرا در تهران در اردوی تیم ملی هستم در مسابقات استانی نمی توانم شرکت کنم.

علاقه مندی؟

چون رشته تحصیلی من تربیت بدنی بود در یکی از واحدهای درسی با رشته تیراندازی آشنا شدم از آنجا بود که من به این رشته علاقمند شدم و بعد از مطرح کردن علاقه مندی ام با مادرم با استقبال اومواجه شدم و فردای آنروز با راهنمایی مادرم وارد کلاسهای تیراندازی شدم و به نوعی می توان گفت که مادرم مشوق من بود.

ورزش چه تأثیری در زندگی شما دارد؟

ورزش کلاً تأثیر مثبت در رفتار و زندگی من دارد و یک انگیزه مثبتی برای من در زندگی بوجود آورده است.

آرزو؟

مانند تمام ورزشکاران دوست دارم مقام اول المپیک را کسب کنم.

شما ورزشکاران به نوبه خود چگونه می توانید در جهت تحقق شعار سال قدم بردارید؟

من و تمام ورزشکاران ایرانی به نوبه خود می توانیم با اخلاق و افتار مثبت و با حفظ حجاب در مسابقات خارج از کشورفرهنگ ناب ایرانی را به رقبای خود نشان دهیم.

ارومیه از نظر ورزش بانوان؟

ارومیه نسبت به گذشته پیشرفت خوبی در زمینه ورزش بانوان داشته ، سالنهای ورزشی ارومیه نسبت به سالنهای سطح کشور که من دیدم خوب هستند و مربی های خوبی در ارومیه هستند و این استان به یک قطب تیراندازی تبدیل شده و این به خاطر اینست که 3 نفر از بانوان تیرانداز تیم ملی اهل ارومیه هستند.

در طول مسابقات لحظه ای شده که ازقهرمانی ناامید بشی؟

نه اصلا من همیشه در زندگی فرد امیدواری هستم.

زشت و زیبای ورزش برای خانم قرابت در سال 92؟

چون در همه مسابقات امیدوار بودم زشتی برای من وجود ندارد و اگر هم وجود داشته سعی کردم آنرا نادیده بگیرم.

در سال 93 دغدغه خانم قرابت؟

مسابقاتی که پیش رو دارم،کسب سهمیه المپیک و اینکه به بهترین نحو مسابقات را پشت سر بگذارم و دوباره بتوانم پرچم ایران را به اهتزار درآورم.  

روزی بوده که از سارینا پشیمان بشی؟

نه اصلا

خاطره ای از مسابقات؟

در مسابقات آسیایی که مقام اول را بدست آوردم اصلا وضعیت خوبی نداشتم از یک طرف مطلع شدم که حال پدرم خوب نیست ومریض شده و از طرف دیگر خودم هم دندان درد داشتم بطوریکه همه از من قطع امید کرده بودند چون من واقعا روحیه ام را باخته بودم ولی وقتی من برای تیراندازی رفتن خط بعلت اینکه چند روز قبل هم سایر اعضای تیم نتوانسته بودند مقام بیاورند و ورزشکاران کشورهای چین و هند اول شده بودند و سرود ملی آنها خوانده میشد و از اینکه ما مجبور بودیم به احترام سرود ملی آنها که پخش میشد سکوت کنیم این مسئله باعث اذیت من میشد و من در یک لحظه فکر کردم که من هم می توانم با کسب مقام اول سرود ملی کشورم را در سالن پخش کنم به همین خاطر به پدر و مادرم و به مربیانم که چشم انتظارشان به من بود فکر کردم و اینکه چطوری میتوانم آنها را خوشحال کنم به همین خاطر تمام سعی ام را کردم تا اول شوم این بهترین خاطره من بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.