دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

همایش توجیهی طرح آیه های تمدن در ارومیه برگزار شد

پیش از ظهر روز یکشنبه 23 شهریورماه همایش توجیهی طرح آیه های تمدن ویژه دانش آموزان پایه های سوم و چهارم با جمعی از دانش آموزان، مسئولین، و مدیر عامل موسسه علمی رزمندگان کشور در سالن کانون جوانان بسیج ارومیه برگزار شد.
عالیقدر، مدیر عامل موسسه علمی رزمندگان کشوردر این همایش آموزش و تحصیل را به عنوان دو دغدغه مهم و اصلی دانش آموزان و خانواده ها عنوان کرد و افزود: امروزه کمتر خانواده ای است که دغدغه های مربوط به تحصیل فرزندش را نداشته باشد.
وی با بیان اینکه تحصیل یکی از راههای دستیابی به موفقیت است گفت: امروزه بیشترین دغدغه دانش آموزان در دسیابی به موفقیت در قبولی از کنکور خلاصه می شود.
مدیر عامل موسسه علمی رزمندگان کشور ادامه داد: چهار عامل است که در رسیدن به موفقیت باید به آنها دقت و توجه بیشتری داشت که اولین عامل خودشناسی است یعنی دانش آموز موفق باید شناخت دقیق ای از توان و استعدادهای خود داشته باشد.
وی دومین عامل را هدف گذاری عنوان کرد و گفت: در این مرحله فرد بر اساس توان و استعدادی که دارد باید هدف خود را مشخص نماید ودر راستای هدف تعیین شده گام بردارد.
عالیقدر برنامه ریزی را جز مراحل بعدی تاثیر گذار در موفقیت یک دانش آموز عنوان کرد و افزود: زمانی که دانش آموز توان و استعداد خود را شناسایی کرد و بر اساس آن هدف خود را مشخص نمود نوبت به یک برنامه ریزی منسجم و قابل اجرا می رسد.
مدیر عامل موسسه علمی رزمندگان کشور تلاش و پشتکار را نیز جز مراحل چهارگانه موفقیت دانست و تصریح کرد: استعدادهای هر فرد با دیگری متفاوت است و دانش آموزی قطعا موفق خواهد بود که بتواند برنامه ریزی و پشتکار و از همه مهمتر ایمان و توکل به خدا داشته باشد.
وی همچنین توجه به زیرساخت ها و بسترها را در تحقق اهداف آموزشی با اهمیت برشمرد و افزود: مدرسه و خانواده دو رکن مهم و اساسی در تحقق و اهداف نظام و تعلیم و تربیت به شمار می روند.
عالیقدر با اشاره به تفاوت سوالات کنکور امسال با سال های گذشته گفت: امسال سوالات کنکور دو ویژگی مهم داشت که اولی مفهومی بودن سوالات و دومین ویژگی ترکیبی بودن سوالات بود.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.