دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

هفته دفاع مقدس در ارومیه با گرامیداشت 7 هزار و 700 شهید آغاز می‌شود

؛امیر سرتیپ دوم محبوب سرپوش امروز در جمع خبرنگاران با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: از ساعت 9 صبح روز 31 شهریور ماه، مراسم هفته دفاع مقدس با سان و رژه در مسیرهای تعیین شده در شهرهای ارومیه، خوی، سلماس، مهاباد، نقده و پیرانشهر برگزار می شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر 64 ارومیه گفت: در این هفته برنامه عطرافشانی از مزار شهدا با حضور آحاد مختلف مردم و خانواده های شهدا و ایثارگران در تمامی شهرستان آذربایجان غربی برگزار می شود.
وی افزود: برگزاری نمایشگاه های مختلف نظامی و فرهنگی، برپایی ایستگاه های صلواتی، شرکت گسترده کارکنان نیروهای مسلح در نماز جمعه، برپایی چادرهای درمانی به طور رایگان، برگزاری مسابقات ورزشی بین کارکنان وظیفه، برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی همگام با خانواده های نیروهای مسلح و نیز دیدار از خانواده های شهدا و ایثارگران از سایر برنامه های پیش بینی شده در هفته دفاع مقدس به شمار می رود.
سرپوش گفت: علاوه بر آن قدردانی از سربازان به عنوان قشر جوان در پادگان ها و نیز برگزاری محفل انس با قرآن کریم در مسجد امیرالمومنان(ع) برای توسعه فرهنگ قرآنی در بین کارکنان نیروهای مسلح از سایر برنامه های پیش بینی شده در هفته گرامیداشت دفاع مقدس به شمار می رود.
وی تصریح کرد: محور اصلی فعالیت ها و اقدامات هفته دفاع مقدس با شعار"پایداری و مقاومت دیروز، اقتدار امروز و تعالی فردا" نام دارد و در این رابطه برای احیای فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه همه روزهای این هفته به نام های مختلف نامگذاری شده است.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر 64 ارومیه بیان کرد: صلابت امروز میهن اسلامی در سایه تلاش رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس بوده و در این رابطه صدام بعثی پس از حمله به ایران قصد ماندن داشت در حالی که نه تنها نتوانست یک وجب از خاک میهن را اشغال کند بلکه از آن نیز بیرون رانده شد.
سرپوش تصریح کرد: لشکر 64 ارومیه از سال 1358 و پیش از آغاز جنگ تحمیلی افتخار داشت با توجه به وقوع جریانات سیاسی که در آذربایجان غربی به وجود آمده و حتی ایادی استکبار جهانی برای شرارت در این خاک برنامه ریزی کرده بودند، ماموریت های خود را برای مقابله به نحو احسنت انجام دهد.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 64 ارومیه تصریح کرد: لشکر 64 ارومیه در دوران هشت سال دفاع مقدس، 7 هزار و 700 جانباز، 3 هزار و 435 شهید و 435 آزاده را در این راه تقدیم کرده و به عنوان یکی از یگان های پرافتخار خوش درخشیده است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.