دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

یادواره شهدای شهریور ماه ارومیه برگزار شد/روایتی تازه تر از چگونگی دستگیری عبدالمالک ریگی

شب گذشته دومین یادواره شهدای آذربایجان غربی با گرامیداشت یاد و خاطره 250 شهید شهریور ماه هشت سال دفاع مقدس و با حضور امیر سرتیپ خلبان حسین چیت فروش در مسجد لطفعلی خان ارومیه برگزار شد.

در این مراسم امیر چیت فروش از یادگاران دفاع مقدس با اشاره به نقش نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران در ایجاد امنیت و سر بلندی کشور به جزئیات جدیدی از نحوه دستگیری عبد المالک ریگی اشاره کرد و گفت: دو سال قبل هواپیمای حامل ریگی از اشرار شناخته شده کشور قصد داشت از دبی به سمت قرقیزستان و توسط یک ایرلاین خارجی جابجا شود.

رئیس مرکز مطالعات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: این هواپیما قرار بود از فضای کشور ما برای تردد استفاده کند که نیروهای امنیتی به نیروی هوایی ایران اعلام کردند که این هواپیما حامل یکی از اشرار است و باید متوقف شود.

وی تصریح کرد: 11 شب به نیروی هوایی این دستور اعلام شد و در ساعت یک بامداد عملیات توسط یک هواپیمای فانتوم آغاز گشته و عملیات تعقیت و گریز و حتی شلیک توسط هواپیمای ما صورت گرفت.

امیر چیت فروش اظهار کرد: ولی هواپیمای خارجی، حاضر به نشستن نبود که در نهایت ساعت سه شب با شلیک 200 گلوله به گونه ای که هواپیما نیز سرنگون نشود و با کمک دو فانتوم و یک هواپیمای اف 14 این هواپیما به زمین نشست و ریگی دستگیر شد این در حالی بود که خلبان هواپیمای خارجی حتی هویت ریگی را نمی شناخت.

وی در پایان وحدت و هماهنگی حول محور ولایت را ضامن اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: امروزه ما باید با درس گرفتن از سیره شهدا راه آنها را ادامه دهیم و موجبات رشد و پیشرفت کشور را فراهم نماییم.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.