دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

ازدواج آسان، وعده ای برای فریب جوانان

یکی از تحولات مهم جامعه کنونی گسترش ارتباطات و فناوری‌های جدید است در شبکه‌های اجتماعی از جمله سایت‌های همسریابی ارتباط چهره به چهره افراد تبدیل به ارتباطاتی می شود که گاها زمینه ساز خطراتی خصوصا برای زنان و دختران می شود.


امروزه سایت‌‌هایی پای به عرصه فضای مجازی گذاشتند که بدون مانعی، امکان آشنایی دختر و پسر را فراهم می‌آورند کارکرد بیشتر این سایت‌‌ها مشابه کارکرد همان چت روم‌ها و شبکه‌های اجتماعی است با این تفاوت که از شعار‌های فریبنده‌ای همچون بحث ازدواج آسان هم استفاده می‌کنند، جوانان با پر کردن اطلاعاتی که در اکثر موارد هم غیرواقعی است وارد این سایت‌‌ها می‌شوند، برای جنس مخالف پیغام می‌فرستند و به این سادگی زمینه آشنایی طرفین فراهم می‌شود.

 

با رشد قارچ گونه سایت‌های مدعی همسریابی بر اساس گزارش‌ها ،در سال 92 تعداد 86 سایت همسریابی شناسایی شده اند که بدون مجوز فعالیت می‌کردند و بر اساس اظهارات محمود گلزاری معاون سازماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در سال 93 تعداد 300 سایت همسریابی غیرقانونی و غیراخلاقی در کشور فعالیت می کنند که فعالیت این سایت‌ها منجر به بروز مشکلات در فضای واقعی می‌شود.

معاون سازماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930619001146#sthash.8F7OsCzG.dpuf

 

وی همچنین از فعالیت 300 سایت همسریابی غیرقانونی و غیراخلاقی در کشور خبر داد و تصریح کرد: فعالیت این سایت‌ها منجر به بروز مشکلات در فضای واقعی می‌شود. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930619001146#sthash.8F7OsCzG.dpuf

فریب در ازدواج در محیط سایبری بسیار آسان است زیرا در فضای مجازی افراد به راحتی اطلاعات نادرستی را از خود ارائه می‌کنند و حتی یک مرد می‌تواند خود را زن معرفی کند.

 

ازدواج آسان نامی که کلاهبرداران فضای مجازی بر فریبکاریهای خود می گذارند و از این طریق زمینه لازم برای به دام انداختن جوانان را برای خود فراهم می کنند.

 

جوانان که از مخارج چند میلیونی هزینه های ازدواج از اقدام کردن به ازدواج واهمه دارند به راحتی خود را به تبلیغات فریبکارانه ی برخی افراد در سایتها می سپارند و خود را اسیر فتنه های افراد سودجو  می کنند.


بر اساس گزارشها دختران بسیاری از طریق سایت‌های همسریابی فریب خورده‌اند و با ورود آنها به مراکز خاص زمینه سوء استفاده از آنها فراهم شده است که اگر نسبت به ساماندهی و رسیدگی به فعالیت این گونه سایتها در فضای مجازی اقدامی صورت نگیرد چه بسا مشکلات و خطراتی که در جامعه پیش خواهد آمد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.