دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

بازسازی بمباران شیمیایی سردشت در نمایشگاه دفاع مقدس ارومیه

مصطفی ذباح در حاشیه نمایشگاه دفاع مقدس در ارومیه گفت: آذربایجان غربی یکی از استان های درگیر دفاع مقدس است که در چند سال گذشته در بزرگترین عملیات فرهنگی کشور سهم آنچنانی نداشته است اما همچنان دفاع مقدس در آن جاری است.

وی افزود: این استان مهد پرورش فرماندهانی چون بروجردی، کاوه، آبشناسان،متوسلیان، همت و کاظمی و همه آنهایی که امروز اسطوره شده اند و امروز از سرتاسر جهان می آیند تا مشق زندگی یاد بگیرند.

ذباح با اشاره به اینکه گزارش عملکرد راهیان نور در سراسر کشور خدمت فرمانده کل سپاه پاسداران و رهبر انقلاب ارئه می شود، افزود: آمار راهیان نور از 480 هزار نفر به 5 میلیون نفر افزایش یافته و روند دولت ها رشد و تعالی داشته است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی راهیان نور در سپاه و بسیج نقش آذربایجان غربی در بخش اعزام و اسکان زائرین راهیان نور را در سطح عالی دانسته و افزود: این استان تا به امروز بالغ بر 170 هزار نفر زائر داشته که در بین آنها امسال زائرین خارجی هم حضور داشته اند.

 

وی درباره رزمایش رزمی فرهنگی نمایشگاه دفاع مقدس افزود: با تدابیر فرماندهان و مسئولین سپاه، پادگاه حیدرلوی ارومیه به فضایی که بتواند فرهنگ ایثار و مقاومت را در سطح جامعه گسترش دهد، تبدیل شد.

این مسئول یاد و خاطره شهدا را بسیار ارزشمند دانست و افزود: اگر دشمن امروز در این استان با 250 شبکه ماهواره ای کرد و ترک زبان علیه ملت ما به فکر توطئه است، مقابله با آن را فقط شهدا انجام می دهند.

ذباح افزود : مقام معظم رهبری 6 بار از سرزمین نور بازدید به عمل آوردند و راهیان نور را حرکت با برکت دانسته اند و از سالانه بودن این مجموعه خوشحال و ابراز رضایتمندی کردند.

به گفته وی، امسال در استان های خوزستان، استان کرمانشاه ، کردستان و آذربایجان غربی نمایش رزمی فرهنگی در حال اجرا است.

وی همچنین از جزئیات نمایش رزمی فرهنگی گفت و افزود: در این نمایشگاه بمباران شیمیایی سردشت، حضور همیشه مردم در صحنه،نقش سپاه در ساماندهی و اعزام نیروها و شهادت شهید باکری به نمایش گذاشته می شوند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی راهیان نور در سپاه و بسیج تاکید کرد: هر کس باید به نوبه خود در فضای انتقال فرهنگی ایثار و مقاومت نقش داشته باشد قطعا فردای قیامت به واسطه همین شهدا که امروز به همه ما نعمت آزادی و نعمت خدمت گذاری داده اند دست همه را خواهند گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.